LFG.HU

Villányi Pál
EseményekCimkek

Kártya-, és Figurásjáték versenyek a seregszemlén.


Guardians kártyajáték verseny
Szombat, 11 óra

Tipus: Standard – az alap kiadás és a kalózsziget játszik.
Cserepakli: 10 lap. Peek rule nem játszik. 3 lapot lehet becserélni.
Nevezési díj: belépőjegy
Díjak: boosterek

7tenger kártyajáték verseny
vasárnap, 11 óra

Tipus: A magyar nyelvű alapkiadás lapjai használhatók.
Nevezési díj: belépőjegy
Díjak: boosterek


Mage Knight Nemzeti bajnokság
vasárnap, 10.30 óra

Szabályok:
• Svájci rendszerű verseny, a MK2 szabályai szerint. Vitatott esetben a FAQ az irányadó.
• Lehet használni a MK2 varázstárgyait, terep és időjáráskártyáit is.
• Max. 300-pontos sereg.
• 4db (szabványméretű) terep vagy minden terep helyett 2db mesterséges ,,terep-kártya’’ használható.
• Tiszta játékidő 60 perc.

Nevezési díj: belépőjegy
Díjak: Limited Edition figura, Mage knight Dark Riders kiegészítő dobozok.

MechWarrior Fraction War
Szombat, 11 óra

Szabályok:
• Tiszta frakció, proxy nélkül min 1200 pont; max 1500pt
• Körönként 600pt constructed
• A lelőtt figura kiesik, de minden kör 600 pt-ról indul.

Nevezési díj: belépőjegy
Díjak: Minden frakció győztesének egy egyedi figura, + 3 egyedi figura az első három helyezettnek.

ST nemzeti
Vasárnap, 11 óra

Formátum: SE standard + döntő
Nevezési díj: 1500 Ft + belépőjegy
Díjak: Érmek az első három helyezettnek.

LOTR Nemzeti
Szombat, 11óra

Formátum: standard + final four
Nevezési díj: 1500 Ft + belépőjegy
Díjak: Érmek az első három helyezettnek.


Shuluri viadal társasjáték verseny
Szombat, 10:30 óra

Elsõsorban azok jelentkezését várjuk, akik járatosak a Shuluri Viadal társasjáték rendszerében.
Díjazás:
1.
A verseny gyõztese Legendák kapitánya társasjátékot nyer.
2. A második helyezett a 7Tenger szerepjáték Játékosok Könyvét kapja.
3. A harmadik helyezett 7Tenger kártyajáték alapcsomagot, és egy kiegészítõtnyer.

Jelentkezzetek minél elõbb! Kérjük, mielõtt neveznétek, figyelmesen olvassátok el a versenyszabályokat!
Nevezés:
A versenyre a www.gameskut.hu/letoltés-címen található jelentkezési lappal lehet nevezni, melyet legkésõbb május 17-ig el kell küldened a shuluri@gameskut.hu címre.
Az érvényes nevezéshez elõre meg kell adnod a csapataid összeállítását. Minden játékos két csapatot állíthat össze, a szabálykönyvben leírtak szerint (22. oldal – A saját csapatokról). A játék során csak ezzel a két csapattal játszhatsz, de minden egyes forduló elõtt eldöntheted, melyiket küldöd a küzdõtérre. A csapatösszeállítást a jelentkezési lapon kell megadnod.
A versenyre sajnos csak korlátozott számú jelentkezõ nevezését tudjuk elfogadni, ezért arra kérünk, hogy ha jelentkeztél, de mégsem tudsz részt venni a viadalon, mielõbb jelezd nekünk, hogy helyedet felszabadíthassuk más játékos számára.
Jelentkezésed beérkezése után e-mailben értesítünk arról, hogy a nevezése sikeres volt-e vagy sem.

Mit kell magaddal hoznod?
A következõ dolgokat feltétlenül hozd magaddal a versenyre:
• A belépõdíjat
• Szabálykönyvet, Segédtáblát, kockákat (K10, K6, 4es jelölõt a Stragéga manõverpontjának jelöléséhez), két garnitúra figurát és talpakat
• Tollat (Ceruza nem jó!)
• Ajánlottak még a GYIK és a Hibajavítás ide vonatkozó részeit.
Táblát, csapdakártyát, varázslatkorongot bíztosítunk, ezekt nem kell hoznod.

Viadalok menete:
A versenyen kétjátékos viadalt rendezünk három svájci fordulóval pontozásos rendszerben, amit egy helyosztó követ, amikor is az elsõ-második, harmadik-negyedik stb. helyezettek játszanak egymás ellen.
A viadalok meghatározott ideig tartanak: egy viadalt legfeljebb 75 percig folytathattok! Két viadal között 15 perc szünet lesz, ezen kívül tartunk még egy 30 perces ebédszünetet is, így a versengés 6,5 órán át fog tartani. Ha bármely játékos 10 percnél hosszabb idõre felfüggeszti a játékot, akkor úgy tekintjük, hogy azt a viadalt feladta!
Kérjük legyetek tekintettel a pontos idõbeosztásra, és a játék ideje alatt ne egyeteket, telefonáljatok stb. erre szolgálnak majd a szünetek!

Pontozás:
A viadalok végén mindkét játékos pontokat kap attól függõen, hogy szerepelt.
Gyõzelem: 16 pont + idõbónusz (Lásd késõbb)
Vereség: A vesztes 1 ponot kap minden 3 ÉP után, amit az ellenfél gladiátorán sebzett. (Megkezdett hármasok nem számítanak!)
Ha a játékidõ lejártáig egyik gladiátor sem esett el, a viadal döntetlennel zárul. A játékosok ebben az esetben is kapnak pontot, attól függõen mennyire tudták megsebezni az ellenfelük gladiátorát:
A játékosok 1 ponot kapnak minden 3 ÉP után, amit az ellenfél gladiátorán sebeztek. (Megkezdett hármasok nem számítanak!)
A verseny során jutalompontot szerezhet az a fél, aki az elõírt 75 percnél korábban szerzi meg a gyõzelmet.
A gyõztes játékos +1 pontot kap minden 15 perc után, amivel a viadalt korábban fejezte be 75 percnél.
Ha egy játékos feladja a küzdelmet, ellenfele 16 pontot kap.
Aki a szabályok ellen vét, büntetõpontot kap.
Minden forduló végén ismertetjük a játék állását, az elért pontszámok és helyezések alapján. Azonos pontszám esetén a sorrendet az dönti el, hogy az adott játékossal szemben az ellenfelek hány pontot tudtak elérni (Aki ellen kevesebb pontot szereztek, azé lesz a jobb helyezés.). A harmadik forduló után kerül sor a Végsõ viadalra.
A Végsõ Viadalban, az egymás melletti helyezéseket elfoglaló játékosok mérkõznek meg páronként (az elsõ a második helyezettel, harmadik a negyedik helyezettel, stb.). Ebben a fordulóban is ugyanúgy kapnak pontot a játékosok, mint az elsõ háromban, de ezek a pontok nem adódnak hozzá az eddig szerzettekhez. A párokon belül az a játékos szerzi meg az elõkelõbb pozíciót, aki több pontot szerez ebben a fordulóban. Ha a felek ugyanannyi pontot értek el, akkor azt a játékost nyilvánítjuk gyõztesnek, akinek a harmadik forduló végén jobb volt a helyezése.

Versenyszabályok:
A versenyen érvényben lesznek a szabálykönyvben le nem írt szabályok is, illetve néhány fogalmat pontosítottunk, ezeket itt találod.
Az alábbiakon kívül, olvasd el a Hibajavítást és a GYIK-ot is, mivel az ott megadott, pontosított szabályok szerint fog zajlani a verseny. A jelentkezési lap melett, ezeket is le tudod tölteni a www.gameskut.hu/letoltes oldalon.
Lõvonalnak nevezzük azt az egyenest, amely célpontod és közted húzódik. Ahhoz, hogy távolsági támadást kezdeményezhess, látnod kell a célpontodat. Ha lõvonaladba akadály – vagyis két méteres fal, torony, – kerül, nem látsz, vagyis nem indíthatsz távolsági támadást. Ha a két figura alatt található mezõk között húzható olyan egyenes, ami nem halad át az akadályon, akkor az nem zavarja a látást, tehát támadást indíthatsz és nem kell figyelembe venni a védõérték számításakor.
A boszorkánymester csak olyan személyre varázsolhat, akit lát, azaz technikailag lõvonalban van. Ez alól a forduló villám varázslat az egyetlen kivétel! Ezzel olyan karaktert is célozhat, akit nem lát.
A táblán levõ nem teljes mezõkön, csak 2 karakter fér el.
Erõs csapások: A külsõ körívben küzdõ viadorok páncéljai közelharcban minden 3 Sp, a gladiátorok páncéljai minden 4Sp sebzés után veszítenek 1 STP-t! (pl: Ha a gladiátor 8 Sp-t sérül közelharcban, akkor a 2 STP-t veszít a páncélja).
A közönség moraja: Ha a Gladiátor szabad akaratából saját lépése után nem került közelebb az ellenséges gladiátorhoz, és nem támadott ebben a körben, akkor a következõ körben a játékos minden lépésében csak 3 manõverpontból gazdálkodhat. (Vagyis lépésenként csak 3 manõverpontot oszthat el a játékos a viadorok között!) Ez a szabály nem él, ha a Gladiátornak csak tõre van, vagy a Quintarrha, Orgyilkosság, Haláltánc hatása alatt áll.
Ha a Gladiátor eldobta a kezében levõ fegyvert, akkor úgy tekíntjük, hogy feladta a küzdelmet, kivéve, ha fegyverkupacán cserél fegyvert, illetve dobóhálót, vagy dobódárdát használ.
Elszakadás: Ha egy karakter elszakadt a harcból, akkor abban a körben már nem támadhat (sem közel, sem távolsági támadással), a boszorkánymester nem varázsolhat! (Szabálykönyv 6. oldal, 5. bekezdés)
A Méregfiola nevû opcionális szabályt használjuk a verseny alatt. (Szabálykönyv 28. odal.)
A Kölcsönfegyver nevû opcionális szabályt használjuk a verseny alatt. (Szabálykönyv 28. odal.)
Más opcionális szabályt nem használunk a verseny alatt.
Minden vitás kérdésben a Döntnökök szava a mérvadó!

Elõkészületek:
A szabálykönyvben megadottak a mérvadóak (7. oldal) a következõ módosítással:
A varázslatkorongok húzásánál, elõször a kezdõ fél húz hármat, majd a másik játékos, és utána húznak ismét hármat-hármat.

A Karakterlapok használatáról:
Mint már említettük, a jelentkezés során el kell küldened a csapataid összeállítását. Mi ebbõl elõre elkészítjük a versenyhez szükséges karakterlapokat, amiket a verseny elején kapsz meg. Ezek az adatok titkosak, csapataidat ne mutasd meg egyik ellenfelednek sem. A két csapat közül te választhatod ki a fordulók elõtt, hogy melyikkel kezded a küzdelmet.
A kiválasztott karakterlapra kell majd felvezetned minden viadal elején, hogy melyik viadoron milyen ME van, melyik amulettet viseli, esetleg van-e nála méregfiola.
Ezen kívül kapni fogsz öt üres karakterlapot is. A játék során, erre kell átvezetned azokat az adatokat, amik az adott játékban kiderültek az egyes viadorokról, és alapból nem szerepelnek rajta. Ezek pedig a következõk:
Amulettek
Mágiaellenállás
Képzettségek
TÉ, VÉ, CÉ érték, gladiátor esetében a fegyver
Méregfiola
Ezeknek az adatoknak az átírására rendkívül figyelj, mert ha az üres karakterlapra mást írsz, mint ami az elõre megírt lapon szerepel, akkor büntetõpontot kapsz, minden egyes téves adat után.
Nagyon fontos, hogy mindkét karakterlapra csak és kizárólag tollal lehet írni!
Mint a fentiekbõl is látható a legtöbb adatot nem tudja az ellenfél a játék elején, ez alól azonban fontos kivétel az Ép és az STP. Mindkettõt az üres karakterlapon kell vezetned a játék során, és az ellenfél bármikor megkérdezheti a pontos értékét.

Kiválasztottak (M*K) kártyaverseny
Időpont : Szombat, 11 óra

Formátum: Hagyományos verseny
Nevezés: 10 órától (regisztráció), paklilista szükséges.
Nevezési díj: Nincs
Csak svájci rendszerű lebonyolítás, ezért cserepakli használata nem engedélyezett.
Tiltott lapok: Ricco, Sigranomoi Egyetem könyvtára, és a fehér hátú lapok (ez alól kivétel a Császári vadaspark, és a Ragálybíra).
Egyet lehet használni az alábbi lapokból (korlátozott lapok): Ashiquor, Kyel-szentély, Baál Káin, Aurri Ly’Shematenel.
A versenyen a honlapunkon feltűntetett szabályok, és erraták élnek.
A versenyen az elért eredmények az OKPB táblázatán dupla (2x-s) szorzóval esnek számításba.
Díjazás: A nevezők számától függően pénzdíj (alap: 500/fő) + meglepetés díjak/paklik.
Szervező: Két Mágus Kft.
www.ketmagus.hu
E-mail:
info@ketmagus.hu
Telefon: 30/400-7152
Főbíró: Balogh Attila Márton





Szerepjáték versenyek a seregszemlén.

A versenyekre a csapatkapitányoknak előre kell kell nevezniük, a saját adataik mellett, meg kell adniuk, hogy hány fős csapattal akarnak indulni.
A versenyekre nincs külön nevezési díj, azonban a csapat minden tagja számára be kell fizetni a belépődíjat. Ezt kérjük a csapatkapitányok tegyék meg, legkésőbb május 18-ig.
A jegyek átvehetőek személyesen a Camelotban vagy a helyszínen.

D&D 3. kiadás
Időpont: Szombat

5 fős csapatok jelentkezését várjuk. A karakterek az alábbi alapkasztokba tartozhatnak: mágus, harcos, pap, varázsló, tolvaj. A karakterek 5. szintűek. A kaland saját világon játszódik.
A magyar nyelven megjelent kiegészítok használhatók.

M.A.G.U.S. szerepjátékverseny
Időpont: Vasárnap

A modulhoz magatoknak kell megalkotnotok a 4. vagy 5. szintű karaktereiteket! (A harcos, a gladiátor, a lovag és a tolvaj 5. szinten kezd, a többiek mind 4. szintűek.)
A karaktereket az Első Törvénykönyv szerint kell megalkotni kockadobások nélkül (lásd lentebb). A verseny alatt is az Első Törvénykönyv szabályai lesznek érvényesek, hacsak a KM másképp nem dönt.
A főértékek között 140 pontot kell szétosztani. (Az Észlelés is főértéknek számít!) A minimum 5, a felső ponthatár a dobással kihozható legmagasabb pont (vagyis alapból 18 + faji módosítók, ha különleges felkészítés is lehetséges, 20). Maximum két 17 pont feletti főérték lehet!
A szintenkénti Fp-ket számoljátok úgy, mintha a k6-on mindig 5-öt dobtatok volna!
Minden egyéb esetben, ahol dobni kellene, számoljatok az átlaggal (matematikai számítások szerint kerekítve)!
Írjátok meg az előtörténeteiteket is előre! A csapat tagjainak nem fontos ismernie egymást, de szellemiségük azért ne legyen teljesen összeférhetetlen!
Ezeket gondosan dolgozzátok ki, hiszen az előtörténet nemcsak hogy pontokat ér majd a versenyen, de a kalandmesterek CSAK azokat a képzettségeket és felszerelési tárgyakat fogadják majd el, amik az előtörténet által indokoltak! Ha ez nincs így, az adott képzettséget, felszerelési tárgyat, vagy logikátlan előtörténetrészt figyelmen kívül hagyja.
(Segítség képpen a modul 3700 után játszódik néhány évvel.)
A varázslókra és a bárdokra speciális szabályok vonatkoznak: A varázslók 3 választott mágiaformát ismernek csak (akár doraniak, akár pyarroniak), ezeken felül megkapják az “Egyéb mágikus módszerek” – mágiaformát. (Természetesen ők is 4. szinten indulnak.) A bárdok szintenként maximum 6 mana-pontot kaphatnak!
Ha bármilyen kérdésetek van a karakteralkotással, vagy a játékkal kapcsolatban, írjatok nekem e-mailt: pwee@freemail.hu

Vámpír a maszkabál
Időpont: Szombat

Helyszín: Olaszország, Időpont: 2003 A karaktereknek itt kell tartózkodnia, lehetőleg már huzamosabb ideje. A karakterek ismerhetik egymást, de ha nem akarják, akkor nem. Tehát ebben a játékosok teljes mértékben szabad kezet kapnak.

Klánok: A csapat 3 féle lehet: kamarillás, szabbatos, illetve Giovanni-csapat. Ezek alapján a választható klánok:

Kamarilla-csapat:
Gangrel
Brujah
Nosferatu
Tremere
Ventrue
Toreador
Malkavita
Caitif
Ravnos
Lasombra antitribu
Gargoyle

Szabbat-csapat:
Lasombra
Tzimisce
Gangrel antitribu
Brujah antitribu
Nosferatu antitribu
Tremere antitribu
Ventrue antitribu
Torreador antitribu
Malkavita antitribu
Pander
Ravnos
Blood Brother

Giovanni-csapat:
Giovanni
Caitif

1) Lehet ghoulal is játszani, de a csapatban lehetőleg több vámpir legyen mint ghoul.
2) A fent felsorolt független klánok vámpírjaval természetesen csak akkor lehet játszani, ha a karakter az adott csoportosulás tagja.
3) Gargoyle-al csak akkor lehet játszani, ha van a csapatban Tremere is, és ekkor értelemszerűen ennek a vámpírnak a szolgája az adott Gargoyle.

Egyéb:
Generáció nem lehet alacsonyabb 9-nél.
Max. főértékszint: 4
Max. szakértelemszint: 5
Max. diszciplinaszint: 3
Szabadon elosztható pontok: 15 (+a hatranyokbol 7)
Minden más a magyar nyelven megjelent szabálykönyvek és kiegészítők szerint.

Karakteralkotáshoz használható kiegészítők:
Vámpír, a Maszkabál
Mesélők könyve
Útmutató a Sabbathoz
Útmutató a Kamarillához
Klánkönyvek: Torreador, Gangrel, Tzimisce, Szet, Ventrue
Megjegyzés: Ha a fenti szabálykönyvekben ellentmondásos adatok vannak a
korábbi kiadásokkal, vagy a magyar ill. az angol verzió között, akkor
minden esetben a magyar kiadás a mérvadó. Illetve ha ilyen nincs, akkor a
legfrissebb angol kiadás./

FONTOS!
Minimum másfél oldalas előtörténet kérünk minden játékostól, mert a pontozásban szerepe lesz ennek is. Ezen felül, ha a csapatból 2, vagy több karakter ismeri egymást, akkor egy (vagy több) rövid “közös-előtörténetet” is kérünk.
Ha lehetséges akkor az előtörténeteket még a verseny előtt időben írjátok meg és küldjétek el a modulíróknak e-mailben a kekecs@inf.elte.hu címre. Lehetőleg csatolt file-ként txt formátumban. És a levélben legyen megjelölve, hogy melyik csapatról van szó, és a csatolt file(ok)-ban szerepeljen az is, hogy mely játékos karakterének előtörténete az.
Erre azért van szükség, hogy időben el tudjuk olvasni az előtörténeteket, és ne a verseny előtt mennyen el vele sok értékes perc a játékidőből. Szóval ez a Ti érdeketek is, hogy időben megkapjuk őket.
Ha bármilyen jellegű kérdés merülne fel, akkor azt feltehetitek a kekecs@inf.elte.hu mailcímen kekinek.

7tenger szerepjáték
Időpont: Szombat

Fárasztó és hosszú utazások, kegyetlen, mindenre elszánt vetélytársak, ódon, omlásveszélyes üregek, félelmetes szörnyek – a felfedezőre leselkedő veszélyeknek se szeri se száma. Ám mégis akadnak, akik vállalják a megpróbáltatásokat és a kockázatot: a jutalom nem csupán a tudománynak tett szolgálat és a pénz, hanem a nemesi udvarok kitűntető figyelme is. Amíg lesznek emberek, akik bármit képesek kockára tenni, addig lesz, aki felveszi az elesett felfedezők által elejtett fonalat, hogy dacolva a vésszel felgöngyölítse azt.
A szokásos veszedelmek már nem tántoríthatnak el? Arcába kacagsz a szörnyetegnek? Átlátsz a legszövevényesebb ármányon is? Most itt az ideje, hogy felcsatold a kardod, felporozd a pisztolyaid, és nekivágj az ismeretlennek: a syrneth szigetek már várnak rád!
Karakter-generálás és csapatösszeállítás
A 7 tenger világában nem léteznek a hagyományos értelemben vett kalandozó csapatok vagy inkább olyan sok változatuk ismert, hogy nincs is értelme általánosságban beszélni róluk. Épp ezért a versenymodulra nevező csapatok számára kiválasztottunk egyetlen csapatkoncepciót a tucatnyi közül: a csapatnak a felfedezők társaságának egy expedíciós egységét kell eljátszania. Ez a koncepció mind származás, mind karakter-koncepció tekintetében az egyik legszabadabb, tág teret enged a játékosok kreativitásának.
A karakter-generáláshoz csak és kizárólag a magyar nyelven is megjelent Héttenger alapkönyv használható, egyéb kiegészítők nem.
A csapat 4-6 tagú lehet.

Gyűrűk Ura
Időpont: Vasárnap

A LOTR versenyre 3-6 fős csapatok nevezhetnek. A kaland időpontja MK 1610, az előtörténeteknek ehhez kell igazodniuk. A helyszín Eregion, a karaktereknek már összerázódott partikként kell megjelenniük. A csapat minimum kétharmada tünde, de lehetőség van törp és dúnadán karakter indítására is.
A karakterek 9. szintűek.
Karakter generáláshoz a magyarnyelvű Gyűrűk Ura alapkönyv használható.

Shadowrun / Cyberpunk
Időpont: Vasárnap

Egyazon modul kerül lemesélésre Shadowrun és Cyberpunk rendszerben (természetesen a szükséges, minimális módosításokkal).
Dekások/netrunnerek nem indulhatnak egyik rendszerben sem, Shadowrunban pedig semmilyen mágiahasználó karakter.
Shadowrun:
Az alapkönyv magyarul is megjelent 3. kiadása használható a karakter-generáláshoz. Az alap karaktergeneráláson felül plusz 100 jó karma osztható.
Cyberpunk:
A képzettségek limitje 4-es. Az alap pontszámon felül +20 képzettségpont osztható. A magyar nyelven is megjelent alapkönyv használható.

A pontozásba beleszámít az előtörténet is.

Amennyiben barmilyen egyéb kérdésed merül fel a versenyekkel kapcsolatban, érdeklődhetsz a 216-7053-as telefonszámon, vagy a seregszemle@deltavision.hu e-mail címen.

A szervezők


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.