LFG.HU

Bolch
ismertetőCimkek

Ez az 1991-ben megjelent, hat darabos kalandmodul-gyűjtemény a Lovecraft Country sorozat (H.P.Lovecraft’s Kingsport, Escape from Innsmouth, Adventures in Arkham Country stb.) egyik tagja. A modulok meglehetősen egyenetlen minőségűek – csak hogy megint az értékeléssel kezdjem -, de szvsz a könyv összességében üti az Adventures in Arkham Country színvonalát.

Kissé részletesebben a modulokról:

1. FREAK SHOW. A történet viszonylag ártalmatlanul indul: a játékosok megnézik a városban vendégeskedő vándorcirkuszt, azon belül pedig a “rémségek sátrát”, ahol a megszokott dolgokon (szakállas nő, törpe stb.) kívül egy egészen sajátos, ám számukra nem teljesen ismeretlen rémséggel is találkoznak. Nem sokkal később óhatatlanul felvetődik a kérdés: vajon az ember és a Mítosz találkozásakor tényleg mindig az ember tölti be az áldozat, a Mítosz pedig a szörny szerepét?…
Az író nem játszik döntőbírót: teljesen a nyomozókon múlik, hogy hogyan kezelik a problémát, melyik oldalra állnak a hamarosan kibontakozó kíméletlen viadalban.
A modul meglehetősen soványka, a történetvezetés sem túl kidolgozott; nincsen benne csattanó, drámai leszámolás, mindent felülmúló borzalom. Mindennek ellenére mégis érdemes lehet lemesélni (egy este elég hozzá), mert egy olyan morális problémát vet fel, ami a Mítoszos történetek 99,9%-ban még csak fel sem merül…

2. REGIMENT OF DREAD. Megint egy piti kezdet: a nyomozók arra lesznek figyelmesek, hogy az Arkhamben lévő polgárháborús emlékművet valaki különös módon megrongálta. A nyomozás hamarosan egy bűntudattól gyötört veteránhoz vezet, a fináléban pedig a játékosok első kézből szembesülnek a háború borzalmaival, miközben egy olyan ütközetet kell újra megvívniuk, amiről mindenki úgy tudta, hogy már több, mint ötven éve lezajlott…
Ez a modul kicsit ellentéte az előzőnek: elég lineáris, és a játékosok sok helyen nem tudnak beavatkozni az események menetébe. Cserébe viszont rendkívül ijesztő és nagyon eredeti történetet kapnak, ráadásul a modul rávilágít egy fontos igazságra: jelesen arra, hogy a háború borzalmai ugyanolyan tébolyítóak tudnak lenni, mint Azatoth udvartartása.

3. A PAINTED SMILE. A nyomozók néhány óvatlan lépésükkel magukra vonják egy bábkészítő haragját, aki porcelánból és szaténból készült “hadseregét” vonultatja fel ellenük…
Korrekt, átlagos modul, különösebb extrák nélkül. (Bár azt érdemes megemlíteni, hogy mentes az unalomig ismert Mítoszos sablonoktól, és a történet megoldása sem teljesen megszokott.) Lemesélés előtt ajánlott megtekinteni a Gyerekjáték (Child’s Play) horrorfilm-sorozat valamelyik – lehetőleg az első – részét.

4. WATCHER IN THE VALLEY. A játékosok lehetőséget kapnak arra, hogy részt vegyenek egy fontos ásatáson, ahol egy Dunwich környékén lévő vén dombot tárnak fel. Az ásatás jól halad, bár a leletek kissé… megdöbbentőek. Ugyanakkor a kutatócsoport tagjait egyre bizarrabb és félelmetesebb balesetek érik – mintha a domb nem igazán akarná, hogy felfedjék titkait…
A modul felépítése gyakorlatilag szinte mindent a mesélőre bíz: az író ismerteti a szereplőket, néhány fontosabb eseményt, a megoldáshoz szükséges adatokat, a domb “szellemének” teljes fegyvertárát és a történet csúcspontját. A mesélő ötletességén és a játékosok reakcióin múlik, milyen fordulatot vesz a cselekmény. Kellemes, hangulatos, ijesztő kaland, mindenkinek ajánlom.

5. FADE TO GRAY. Kingsport és Arkham környékén rejtélyes gyermekrablások történnek – de senki sem követel váltságdíjat, az áldozatok egyszerűen felszívódnak. A nyomozás során a játékosok egyre mélyebre merülnek a kingsporti művészvilág bugyraiba, míg végül kizárják a potenciális gyanúsítottakat és megtalálják a tettest – de az igazi meglepetés még várat magára…
Szerintem ez a kiegészítő legjobb darabja. Hátborzongató hangulat, váratlan fordulatok (a cselekmény itt is a játékosok cselekedetei szerint alakul, nincsen előre meghatározva), drámai finálé – ráadásul mikor a játékosok azt hiszik, hogy végleg pontot raktak az ügy végére, akkor még vár rájuk egy végső, előre nem várt összecsapás.

6. TRAIL OF YIG. Egy jósnő halála után nyomozva a játékosok egy szunnyadó szörnyre bukkannak – de ha ügyesek, még időben cselekedhetnek…
Ez pedig a legrosszabb modul a hat közül. Rövid, logikátlan, fantáziátlan, és összességében nagyon unalmas. Felejthető.

Tömören összefoglalva a hat kaland közül kettő nagyon jó, egy jó, kettő átlagos és egy gyenge – összességében megéri a pénzt.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához