LFG.HU

GothPunk
hírekCimkek

Március közepén a boltokba került a Werewolf: the Forsaken keménykötéses, több, mint 300 oldalas alapkönyve. A kiadvány a World of Darkness Rulebook kiadvány meglétét feltételezi, így a legalapvetőbb, általános szabályokat nem tartalmazza. Korábban a Vampire: the Requiem jelent meg a kiadó gondozásában, szinte együtt az alapszabályokat tartalmazó WoDR-al. Az Elhagyott – a Rekviemhez hasonlóan – négy fő fejezetre oszlik, nem számolva a hangulatkeltő novellát, a bevezetést, a két függeléket és az epilógust. Az első rész a farkasemberek világát mutatja be, a második a karakteralkotáshoz szükséges információkat tartalmazza, a harmadikban a farkasemberek életét befolyásoló, játékrendszert érintő szabályokat taglalja, míg a negyedikben a mesélő kap tanácsokat és ebben a fejezetben ismerkedhetünk meg a farkasemberek ellenségeiként számontartott kreatúrákkal. Az első függelékben a szellemvilág ismertetése került, míg a második függelékben “Colorado Rockies”-t mutatják be az alkotók.

A könyvön átívelő, és a játékot meghatározó téma a vadászat. A farkasemberek ösztönös fenevadként állandó küzdelmet folytatnak önmagukkal, falka-tagjaikkal, rivális falkákkal, vagy épp a létezésüket fenyegető számtalan ocsmonysággal. A játék hangulata egyfelől a kegyetlen erőszaké, hisz a farkasemberek indulatoktól fűtött természetfeletti lények, akik haragjukat, félelmeiket gyakran alig-alig tudják, vagy épp egyáltalán nem akarják féken tartani. Másrészről át meg átjárja a könyvet a sötét, természetből fakadó misztikus titokzatosság hangulata, a szellemvilágból és a farkasemberek múltjából fakadóan.
Bár nem ismerem a Werewolf eredeti kiadását, annak idején a környezetvédő fenevadak koncepciója kellőképpen elriasztott a játéktól, most azt kell mondanom, hogy a könyv első látásra sikerrel hozta előtérbe a horror-hangulatot. Ezt sugallják az illusztrációk is, melyek többsége nagyon szemrevaló, a gyengébbek pedig ezúttal is a fél-farkas alakban egymást kiütő farkasembereket ábrázolják. A szellem-lények horrorisztikus, nem-evilági természete gyönyörűen lejön a rajzokról.

A Vámpírok karakterlapjához képest a farkasembereké lényegesen bővebb, így a szokásos WoD értékeken kívül tartalmazza még a következő jellemzőket: Esszencia, Ősi ösztön, Harmónia, Hírnév (azon belül külön: Tisztaság, Dicsőség, Becsület, Bölcsesség, Ravaszság). Külön részletezi az öt alakkal járó – kellőképpen brutális módosítókat tartalmazó – változásokat: Hishu (ember), Dalu (ember-közeli), Gauru (emberfarkas), Urshul (közelfarkas) és Urhan (farkas). Külön van lehetőség Totemet birtokolni, és a farkasemberek természetfeletti képességei – többek között – Ajándékaikban és Rítusaikban nyilvánulnak meg. Ajándékaik afféle diszciplina-szerűségek, míg Rítusaik inkább amolyan varázslatként írhatók le.

A farkasemberek továbbra is besorolhatók az alapján, hogy mely holdállás alatt “születtek”, és hogy mely törzs tagjai. A holdállás szerint beszélhetünk Rahu, Cahalith, Elodoth, Ithaeur és Irraka farkasokról. A Rahu-k például agresszívak, eltökéltek és harciasak, míg a Chalith-ok szenvedélyesek, komolyak és kifejezőek. Törzsek közül ötből lehet választania a játékosnak, olyano közül, mint a Vasmesterek, akik feltalálók, mindenki előtt járók, és gyakran rögtönöznek, vagy a Viharurak, akik parancsolgató, arisztokrata alfák. Látható talán ezekből a példákból is, hogy megtartva bizonyos hagyományokat rengeteg újdonságot tartalmaz a könyv, terjedelme azt hiszem, önmagáért beszél, figyelembe véve, hogy a “rendszerblabla” kellően keskeny szeletét teszi ki a könyvnek.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához