LFG.HU

Archangel
RPGCimkek

Dark Spells of the Drow
(Priest Section)

1. szint

Élőholt Harci Vágy (Halottidézés) = Undead Battlemight

Szféra: Halottidézés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 1 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 4
Hatáskör: egy élőholt/szint
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat csak a pap által megérintett élőholtakra hat, melyek általa ugyanolyan gyorsak lehetnek, mint a pap, legjobb formájában. Az élőholtak megkapják a pap kezdeménymódosítóit és mentődobásait is, ha ezek jobbak, mint az övéik. A varázslat anyagi komponensei három csepp víz, egy porcín egy emlőstől, valamint egy csepp higany.

Pókmászás (Átalakítás) = Spider Climb

Szféra: Halottidézés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 1 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 1
Hatáskör: megérintett lény
Mentődobás: semlegesíti

Ez a sötét elf papnők által használatos varázslat a varázslói pókmászás egy fejlettebb változata.
A mászáshoz csupasz láb és kéz szükséges, és a mozgási sebesség 9-es lesz (6, ha az alany fel van pakolva). A mozgás csendes, zajt csak az esetleges lehulló kődarabok okozhatnak. Fél kg-nál kisebb tömegű tárgyak az alany kezéhez ragadnak, lehetetlenné téve bizonyos varázslatok végzését. A hatás a pap által kimondott parancsszó kiejtésére véget ér (ha az alany egy megérintett lény, akkor az legfeljebb 3 méter/szint távolságra állhat a paptól, különben a szó hatástalan marad).
Ha elég nagy erő éri az alanyt, az elszakíthatja attól a felülettől, melyen éppen lóg (az “elég nagy erő” meghatározása a DM feladata). A varázslói változattal szemben ehhez a varázslathoz nem kell anyagi komponens. Ha a pap magára mondja a varázslatot, akkor azt puszta akaraterővel képes lesz ki- és bekapcsolni (tehát megszakíthatja az időtartalmat, majd újra indíthatja azt).
Ez a lehetőség más alanyok számára nem érvényes. Ezeket e lényeket a papnak meg kell érintenie, hogy átadja a mágikus energiát. Ezt a varázslat időtartamának bármelyik pillanatában meg lehet tenni – tehát lehetséges, hogy a pap mászkál egy kicsit a falon, majd megérint egy lényt, hogy az is részesülhessen ebben az élvezetben. Ha a lény ezt nem akarja, mentődobást tehet mágia ellen, melynek sikere esetén a varázslat véget ér.

Pókszemek (Átalakítás) = Spidereyes

Szféra: Állat
Távolság: speciális
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 1 kör/szint
Varázslási idő: 1
Hatáskör: speciális
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat képessé teszi a papot arra, hogy egy ideig egy megérintett pók szemével lásson. A varázslói változattal szemben, ehhez a varázslathoz nem kell anyagi komponens. A két varázslat minden egyéb tekintetben azonos.

A Sötét Hatalom Köpenye (Előidézés, Átalakítás) = Cloak of the Dark Power

Szféra: Halottidézés
Távolság: 0
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 1 kör/szint
Varázslási idő: 4
Hatáskör: a pap
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat egy örvénylő, sötét aurát hoz létre a pap körül. Ennek hatására a pap teste és minden viselt vagy magánál hordott tárgy védetté válik a napsugárzás káros hatásaitól, még fényes nappal, szabad ég alatt is (a Sötétmélye kisugárzásával átitatott fegyverek és páncélok nem veszítenek erejükből, és a pap nem szenvedi el az “éles fény”-re vonatkozó harci levonásokat. Ez a varázslat különösen a fényvarázs elleni védelemre jó.
A sötét hatalom köpenyébe burkolózott pap az élőholtakkal szemben egy szinttel magasabbnak számít. Pókfélék (és pókalakot használó egyéb lények) -3-mal támadják a papot.

2. szint

Ellenszegülés (Halottidézés) = Revenance

Szféra: Halottidézés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: speciális
Varázslási idő: 5
Hatáskör: egy élőholt/szint
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat az azonos nevű varázslói varázslat papi változata. A varázslat szintenként egy élőholtra hat, melyet immunissá tesz az első elűzési, irányítási, vagy elpusztítási kísérletre. A varázslat az első ilyen kísérlet után véget ér: az ezután következő kísérletek normál eséllyel történnek. A varázslat nem véd meg a varázslatok vagy mágikus eszközök általi próbálkozások ellen. A védelmező aura gyenge mágiát sugároz. A varázslói változattal szemben a papi változatból többet is rá lehet mondani egy-egy élőholtra; minden elűzési kísérlet egy varázslatot szed le, a többi továbbra is működni fog. A varázslat anyagi komponensei egy csepp vér és egy csipetnyi por élőholtanként.

Sötét tűz (Átalakítás) = Darkfire

Szféra: Elemi
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 2 kör/szint
Varázslási idő: 2
Hatáskör: egy tűzforrás
Mentődobás: speciális

Ezt a varázslatot eredetileg a Lolth tiszteletére rendezett ünnepségeken használták, de később harci varázslattá fejlesztették. A varázslat ugyanazon anyagi komponenseket igényli, mint a közönséges tűz. A varázslat vagy egy már égő tüzet, vagy az “alapanyagokat” alakítja sötét tűzzé.
A sötét tűz nem világít, de az infralátással rendelkező lények úgy látják, mint közönséges tűznél fényesebb lángot. Az égés teljes ereje meleget és “vadmágikus” energiát termel, nagy hatásfokkal: egy lámpányi sötét tűz 2d4 ÉP-nyi sebzést okoz, és meggyújtja az éghető anyagokat, ha azok nem tesznek sikeres mágikus tűz elleni mentőt.
Harcban a sötét tűz általában a pap 1-2 végtagjából árad. Ez nem égeti meg őt, de ha a ruhájához ér, azt elégeti. Az égő végtag ütése 1 ÉP-nyi fizikai, és 1-8 ÉP-nyi égési sebet okoz.
A sötét tüzet dobni is lehet: körönként egy lövedék, a találati esély megegyezik a pap pusztakezes támadási esélyével, hatótávolság 3 méter. Az okozott sebzés 1-3 ÉP, valamint a pap minden szintje után 1 ÉP (és a DM-nek figyelnie kell a tűz gyújtogató képességére is). A kilőtt sötét tűz 1-2 körig ég, mielőtt elfogyna az energiája.
Tűzzel szembeni ellenállás csak részlegesen hatásos a sötét tűz ellen; a tűzzel szembeni mentődobás járulékok csak fele értékben számítanak, és a sebzéscsökkentések is feleződnek. (Ha teljes immunitás volt tűz elle, most mentőt kell tenni, hogy a hatást elkerüljék.)

A Tudat Megérintése (Jövendölés) = Mindtouch

Szféra: Jövendölés
Távolság: 5 méter/szint, max. 90 méter
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 1 forduló/szint
Varázslási idő: 1 kör
Hatáskör: egy lény
Mentődobás: speciális

A varázslói érzéken túli észleléshez hasonlóan, ez varázslat képessé teszi a papot arra, hogy kapcsolatot létesítsen egy közeli élőlény tudatával. A felszíni gondolatok ily módon érzékelhetők, de tudati befolyásolás és közvetlen kommunikáció nem lehetséges. Nem intelligens lények csak érzelmeket és ösztönöket sugároznak.
Élőholtak és tudattalan lények ezzel a varázslattal nem érhetők el. A kapcsolatot bármilyen vékony ólom, 5 cm-nél vastagabb fém, vagy 60 cm-nél vastagabb szikla lehettetlenné teszi.
Körönként egy lény tudatába lehet belemászni: a pap szabadon “kapcsolgathat” az egyik lénytől a másikig. A pap varázsolhat, vagy más, koncentrációt igénylő tevékenységet is végezhet, ez nem szakítja meg a varázslatot – persze ezek a körök is rövidítik a hátralévő időtartamot. A varázslat az időtartam lejártáig működik, de koncentráció nélkül nem lehet gondolatot olvasni.
A pap a varázslatot arra használhatja, hogy megállapítsa, van-e valaki a közelben, aki rá vadászik: mégha tiszta gondolatok nicsenek is, a pap érezni fogja a tudat jelenlétét, és annak állapotát (felbosszantott, aktív, sérült, pihen, stb.). Megjegyzendő, hogy még a gondolatolvasás sikeressége sem biztosítja a lény fajának megállapítását.
Az anyagi komponens a pap szent szimbóluma.

3. szint

Folyamatos Tündetűz (Átalakítás) = Continual Faerie Fire

Szféra: Időjárás
Távolság: 120 méter
Komponensek: Sz,A
Időtartam: állandó
Varázslási idő: 6
Hatáskör: 1.2 nm/szint, 21 méteres sugáron belül
Mentődobás: nincs

A varázslat a fenti jellemzőkön kívül teljes mértékben megegyezik az általánosan ismert folyamatos tündetűz varázslattal. A sötéttüdék körében templomok és más fontos épületek megvilágítására használatos. A városokon kívül ezzel jelzik a rabszolgák munkaterületét, az ösvényeket és a nemzetségek területeinek határait.

Méreg Immunitás (Halottidézés) = Venom Immunity

Szféra: õrzés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 1 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 3
Hatáskör: egy lény
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat vagy a papra, vagy egy általa megérintett lényre hat. Hatására a varázslat alanya a teljes időtartamra immmunis lesz mindenféle mérgező anyagra.
A varázslattal semlegesített mérgek, mégha az időtartam lejárta után is jelen vannak, nem hatnak az alanyra. Ezen mérgek később azonban ugyanúgy kifejtik hatásukat, mint azelőtt, a varázslat védelme nem állandó.

Óriáspók (Átalakítás) = Giant Spider

Szféra: Állat
Távolság: 20 méter
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 3 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: pókonként 2 szegmens
Hatáskör: egy pók/szint
Mentődobás: nincs

Tárgyak Elrejtése (Illúzió/Káprázat) = Conceal Item

Szféra: Védelem
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 2 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 6
Hatáskör: egy tárgy
Mentődobás: nincs
Varázsháló (Előidézés)

Szféra: Teremtés
Távolság: 5 méter/szint
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 1 forduló/szint
Varázslási idő: 3
Hatáskör: speciális
Mentődobás: semlegesíti vagy felez

4. szint

Áthaladás Pókhálókon (Megtagadás, Átalakítás) = Passweb

Szféra: Halottidézés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 1 kör/szint
Varázslási idő: 4
Hatáskör: egy lény
Mentődobás: speciális

A rövidebb varázslási időtől eltekintve a varázslat teljesen megegyezik az azonos nevű 5. szintű varázslói varázslattal.

Kőséta (Átalakítás) = Stone Walk

Szféra: Elemi
Távolság: 0
Komponensek: T
Időtartam: 1 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 7
Hatáskör: a pap
Mentődobás: nincs

A kőbe olvadás továbbfejlesztéseként ez a varázslat lehetővé teszi, hogy a pap beolvadjon szilárd kőfelületekbe, és azokon belül rövidebb sétákat tegyen. Az utazás lehetséges repedezett vagy törött kövön keresztül, de agyagon, homokon, kavicson át nem. A mozgás sebessége 3 méter/kör.
Amíg a varázslat időtartama lehetővé teszi, a pap ki- és beléphet különböző kőfelületekbe, anélkül, hogy a varázslatnak vége szakadna. A kőbe olvadt pap 40 méter távolságig észleli a kőtömb végét, éppúgy, mint az üregek, vízerek, repedések, valamint élőlények (legyenek azok áskálódók, bebörtönzöttek, vagy itt élők) jelenlétét, azok irányát, valamint nagyságát. A kő lehetetlenné teszi a hallást, de az erősebb vibrációk érezhetők lesznek. A pap képes felfelé, lefelé, valamint vízszintesen mozogni, és a kő természetes kiterjedésének irányát meghatározni.
A pap élve eltemetve marad a kőben (mint a bebörtönzés varázslat alanya), ha nem lép ki onnan a varázslat végeztére. Ha valaki a varázslat időtartamának lejártakor maximum négy méterre van a kő szélétől, még kimászhat, de ez 1d6 ÉP-be kerül (2d6-ba, ha egy sokkdobás sikertelen). A kőből való kikerülés körében a pap nem varázsolhat, támadhat, védettségi szintje 10-es lesz, és feles sebességgel mozog.

Ráhangolás (Átalakítás, Halottidézés) = Attunement

Szféra: Õrzés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: speciális
Varázslási idő: 1 kör
Hatáskör: 1 lény
Mentődobás: nincs

A varázslat lehetővé teszi alanyának, hogy biztonságosan használja egy ház jelvényét, és minden olyan varázstárgyát, melybe a Ház mágia szervesen beleivódott. A ráhangolás segítségével az alany áthatolhat a Ház csapdáin és védelmező berendezésein azok bekapcsolása nélkül.
A varázslat elhelyezi az alany tudatalattijában a jelvény hatalmának használatát, de nem azonosítja konkrétan a benne lévő mágiákat természetét és számát.
A varázslat hatása addig tart, amíg a jelvényt kisérő átok működésbe nem lép, vagy az alanyt meg nem ölik. A varázslat anyagi komponensei a pap szent szimbóluma, legalább egy csepp könny az alanytól, és egy pici holdkő vagy gyémánt (a szimbólumon kívül minden elhasználódik a varázslás során.

5. szint

Élőholt Felruházása Varázshatalommal (Halottidézés) = Imbue Undead with Spell Ability

Szféra: Halottidézés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: speciális
Varázslási idő: 8
Hatáskör: egy élőholt
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat a varázslói élőholt felruházása varázshatalommal papi változata. A pap ezt egy élőholtra mondhatja rá, megérintve azt vérének egy cseppjével (ami az anyagi komponens szerepét tölti be).
Az élőholt (mely lehet akár papi hatalom vagy varázslat által irányított – ez nem akadályozza a varázslatot) varázslati fókusszá válik a pap számára, aki ezen keresztül lőheti el memorizált mágiáit. A varázslatot az élőholt bocsájtja ki, de minden varázslási tevékenységet a pap végez. A távolság nem számít, a lényeg az, hogy a pap és az élőholt ugyanazon a létsíkon maradjon (de ha a pap nem használ egyéb mágiákat, hogy lássa a lény környezetét, vakon lövi el varázslatait.
A varázslói változattal szemben itt a a varázslatokat nem előre kell kiválasztani, hanem akkor, amikor szükség van rájuk. A pap addig lődözheti a varázslatokat az élőholton keresztül, amíg azt meg nem semmisítik, a maximum egy varázslat/szint el nem ment, vagy a varázslat időtartama (10 forduló/szint) le nem jár.
Ezzel a varázslattal egy elrejtőzött pap képes lehet közelharcba bonyolódás nélkül elpusztítania ellenfeleit egy élőholton keresztül. A varázslat jól alkalmazható ellenszegüléssel és élőholt harci vággyal együtt. Egy mágia hatástalanítása ezek közül csak egyet “kapcsol ki”, hogy melyiket, azt véletlenszerűen kell meghatározni.

Élőholt Gyógyítása (Halottidézés) = Undead Regeneration/Drain Undead
megfordítható

Szféra: Halottidézés
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T
Időtartam: azonnali
Varázslási idő: 5
Hatáskör: egy élőholt
Mentődobás: nincs

Ezzel a varázslattal a pap élőholtakat “gyógyíthat”, visszaadva nekik egy keveset elvesztett erejük forrásából: 1d6 + minden szint után egy ÉP-t. Gáztestű és megfoghatatatlan élőholtak is “megérinthetők”, azon a helyen, ahol éppen lebegnek. A varázslat megvéd az élőholtak normál támadásaitól és a velük való érintkezés káros hatásaitól.
A varázslat megfordítottja, az energiaszívás élőholttól, a fent említett ÉP mennyiséget szívja el a lénytől. Ezt az “életerőt” a pap nem kapja meg. A varázslást végzőt ugyanazok a védelmek illetik meg, mint az eredeti változatot kimondókét.
A varázslat mindkét formája csak élőholtak ellen alkalmazható.

Párakontroll (Átalakítás, Megidézés) = Control Vapor

Szféra: Időjárás
Távolság: 12 méter
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 1 kör/szint
Varázslási idő: 5
Hatáskör: 3 méter/szint sugarú félgömb
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat lehetővé teszi a papnak, hogy megváltoztassa természetes vagy mágikus ködök és füstök (beleértve mérgező lehelleteket, varázslatokat, valamint gáztestű lenyeket) mozgási sebességét és irányát. A hatásterületen belül a pap mozdulatlanná tehet vagy 3 méter/kör sebességgel, tetszőleges irányba mozgathat mindenféle párát. Ha a pára elhagyja a hatáskört, az irányítás megszűnik.
Gáztestű vagy széllel járó lények nem tehetnek mentődobást a varázslat hatásai ellen, ők teljesen a pap irányítása alá kerülnek. Azon lények, akik képesek a gázalakból való visszaalakulásra, most is megtehetik, de ez kétszer annyi időbe fog kerülni nekik, mint normál körülmények között. Rovarfelhőkre és átalakuló, de nem gázalakú lényekre a varázslat nem hat.
A sötét elfek ezt a varázslatot elsősorban nem harci célokra, hanem távoli barlangok levegőjének felfrissítésére használják.

Pókidézés I. (Megidézés) = Summon Spider

Szféra: Állat
Távolság: 60 méter
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 4 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 5
Hatáskör: speciális
Mentődobás: nincs

A rövidebb varázslási időn és időtartamon kívül ez a varázslat teljesen megegyezik a hatodik szintű varázslói pókidézéssel.

Pókidézés II. (Megidézés) = Spider Summoning

Szféra: Állat
Távolság: 0
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 1 kör + 1 kör/szint
Varázslási idő: 8
Hatáskör: speciális
Mentődobás: nincs

Ez a varázslat megidéz a pap minden után 1d4 pókot, hogy azok őt szolgálják. A pókok a pap 30 méteres környezetében jelennek meg az idézés körében, hogy kövessék annak a későbbiekben kiadott utasításait. A pókok életereje és méregkapacitása maximális lesz, és teljes odaadással engedelmeskednek a pap mentális parancsainak. A megidéző más varázslatok kimondására is képes lesz az irányítás megszakítása nélkül. A varázslat végeztével a pókok eltűnnek: visszakerülnek arra a helyre, ahonnan az idézés szava elhívta őket.
Csak valódi pókfélék idézhetők meg a varázslattal, egyéb rovarok és pók alakot felvett lények nem. A varázslat nem használható a pap útjába kerülő pókok irányítására, csak a megidézettekre van hatással. A varázslat anyagi komponense egy kiszáradt póktetem.

6. szint

Lloth Összeolvasztása (Bűvölés/Bűbáj) = Meld of Lloth

Szféra: Bűbáj
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T
Időtartam: 1 óra/szint
Varázslási idő: 9
Hatáskör: egy lény
Mentődobás: speciális

Ezt a varázslatot a papnők szokták alkalmazni nagyobb csaták előtt, hogy hozzákössék magukat egy erős drow férfihoz (és azt szükség esetén irányítsák is), összeolvasztva a két tudatot egymással. Az összeolvasztás képessé teszi a papnőt arra, hogy a lény szemével lásson, a gondolataiban olvasson, valamint telepatikusan kommunikáljon vele.
A papnő szabadon cselekedhet, beszélhet, varázsolhat, anélkül, hogy ezt a kapcsot megszüntetné, és képes lesz arra, hogy a lény testét teljes mértékben uralja (a távolság nem számít, de eközben nem lehet sem varázsolni, sem paraképességeket használni). A papnő képes lesz a lényt varázslati fókuszként használni – vagyis a kapcson keresztül elküldhet egy varázslatot (de ez véget vet a kapcsolatnak is).
Ha a lény intelligenciája kisebb, mint a papnőé, fordulónként mentődobást tehet varázslat ellen, az összeolvasztás megtörésének érdekében. Ha a lény legalább olyan intelligens mint a papnő, és a varázslat veszélyes helyzetekbe sodorja, körönként tehet mentődobást ellene.
Ha a lény megsebesül, a papnőnek mentőt kell tennie halál ellen. Ha ez sikertelen, a varázslat megszakad, a papnő pedig 1d6 ÉP-nyi sebet szenved a fájdalomtól. Ha a lény meghal, a papnőnek sikeres sokkdobást kell tennie, különben ő is meghal (a kapcsolatot létrehozó puszta akaratával is 1 kör alatt véget vethet a kapcsolatnak).

Pókcsípés (Előidézés) = Spider Bite

Szféra: Harc
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T
Időtartam: speciális
Varázslási idő: 4
Hatáskör: a megtámadott lény
Mentődobás: nincs

Ez a mérges csípés néven is ismeretes varázslat a pókok mérgező csípésének képességét ruházza át a papra. A sikeres harapáshoz támadás-dobást kell tenni, és csak csupasz vagy “ruhafedett” [ezt lehetett volna másképp is, de ez így szép, ahogy van - a ford.] húst lehet megcsípni. A lehetséges harapások száma és a méreg erőssége a pap szintjétől függ az alábbiak szerint:

11-13: csak egy csípés, B típusú méreg
14-16: csak egy csípés, C típusú méreg
17-18: csak egy csípés, D típusú méreg
19-20: két csípés, D típusú méreg
20 felett: két csípés, E típusú méreg

A mérgek hatása megtalálható a DMG 73. oldalán, vagy a Rubin Kódexben.
A pókcsípés addig “él” amíg a pap el nem használja, vagy valamilyen más varázslatot nem varázsol.

7. szint

Iszonyodás (Megtagadás) = Repulson

Szféra: Õrzés
Távolság: 10 méter/szint
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: 1 kör/2 szint
Varázslási idő: 7
Hatáskör: egy 3 méter széles ösvényen belüli lények
Mentődobás: semlegesíti

Az iszonyodás ezen változata egy kissé más, mint a felszíni varázslók által használt eredeti varázslat.
A papnak látnia kell azon lényeket, akikra hatni akar, és azoknak is látniuk kell őt. A varázslás végeztével a pap testét lobogó, fekete lángok hagyják el, és kijelölik az utat, melyen a varázslat hatni fog.
Az iszonyodás az útjába kerülő lényeket arra készteti, hogy normál mozgási sebességükkel távolodni kezdjenek a paptól. A pap körönként új és új irányokat adhat meg, arra amerre akarja.
Azon lények, melyek nem dobják meg sikeres mentőjüket, egy körön keresztül hátrálnak a pap elől, még akkor is, ha közben elhagyják a varázslat hatáskörét is. A varázslat nem használható sötét tündék és kaotikus gonosz lények ellen (más gonoszok ellen azonban igen).
A varázslat azonnal véget ér, ha a pap újabb varázslásba vagy bonyolult akciókba vagy közelharcba kezd. A varázslat anyagi komponensei a pap szent szimbóluma, egy miniatűr kardpenge (vagy kés), és egy lángocska, szikra, forró szén vagy parázs.

8. szint(!)

Gaer Köpenye (Halottidézés) = Cloak of Gaer

Szféra: Gyógyítás
Távolság: érintésnyi
Komponensek: Sz,T,A
Időtartam: speciális
Varázslási idő: 11
Hatáskör: egy lény (általánan a pap)
Mentődobás: nincs

Ez a hatalmas varázslat egy gyenge mágikus aurával veszi körül a papot (vagy a megérintett lényt). Ez akkor fejti ki hatását (esetleg a varázslás után néhány nappal vagy akár évvel), ha az alanynak túlélési sokkdobást kell tennie vagy életereje 6 ÉP-re, vagy az alá süllyed. A varázslat egy frissen sebesültre is rámondható.
A Gaer köpenyével védett lény automatikusan sikeres sokkdobást tesz, ha erre szükség van. Ez az, ami a varázslatot kioldja; és még ugyanebben a körben a következők történnek:

– hiányzó testrészek visszaregenerálódnak
– a test megtisztul mindenféle méregtől, betegségtől, őrülettől, bűbájtól és egyéb külső befolyásolásoktól, átkok és küldetések hatásaitól, megszállotságtól vagy vele szimbiózisban élő lényektől (mégha ezt nem is akarja), gyengeelméjűségtől, valamint az alanyra eddig rámondott felejtés varázslatok hatásai elmúlnak
az alany azonnal teljes mértékben éber, józan lesz, és fájdalmai elmúlnak
– az alany 4d8 ÉP-t gyógyul (de “extra” életerőre nem tehet szert)

Ha a varázslatot a sebesültre a végzetes seb elszenvedése után 2 körön belül rámondják, a varázslat kifejti minden fent említett hatását, és újabb sokkdobást tesz lehetővé az áldozatnak az előbbi, sikertelen helyett. Ezt a dobás +22% jutalommal tehető; ha sikertelen, az alany meghal, de a regeneráció és a megtisztítás hat a hullára is.
Ha a varázslatot 3-9 körrel a végzetes seb elszenvedése után mondják rá az áldozatra, szintén jár az újabb sokkdobás, de a pluszok nélkül; a varázslat többi hatása megegyezik az előzőekben leírtakkal. Ha a varázslatot ennél is később mondják rá a testre, az csak regenerálja és megtisztítja azt.
A varázslat anyagi komponensei négy csepp szentelt víz, valamint ugyanennyi a pap véréből és harmatbólcseppből. Mágia hatástalanítása nem semlegesítheti a varázslatot annak “várakozási ideje” alatt. Ez a mágia már sok sötét tündét hozott vissza a halálból, hogy bosszút álljanak gyilkosukon. Bizonyos híresztelések szerint néhány drow mágus is képes a varázslat használatára.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához