LFG.HU

Hriczó Gábor
hírekCimkek

Warhammer Fanatikuss Liga 40k szekció, 2005 Q2

2005. július 2. Krúdy Gyula Általános Iskola és Gimnázium
(Budapest III. Gyógyszergyár utca 22-24.)

I. Ligaverseny

1. A verseny részvételi szabályai

1) Minden egyes csatához ugyanazt a sereget kell használnod.
2) A modelleknek minimum lealapozott (tehát nem jók a fém vagy műanyag színű), elsődlegesen GW, Marauder vagy Forge World figuráknak (modelleknek) kell lenniük.*
3) A 4. kiadás szabályrendszerét alkalmazzuk.
4) A maximális pontszám 1750 pont. Kevesebb lehet, de több nem.
5) A sereglistákat a megjelent kódexek, White Dwarf, Chapter Approved, vagy Imperial Armour* alapján kell kiállítani (a megfelelő, aktuális FAQ-ok figyelembe vételével).
6) A normál seregösszeállítási séma érvényes minden küldetés során.
7) A Gyalogsági választás (Troop) pontértékének min. 40%-nak (700 pontnak) kell lennie.
8) Az Elit, Rohamosztag (Fast), és Tüzérségi (Heavy) választások összege (darabszám) nem lehet több, mint a Gyalogsági (Troop) választások száma.
9) Speciális karaktereket is be lehet hozni
10) A harcot bármikor feladhatod a szabálykönyvnek megfelelően.
11) Mindent, amire szükséged lehet, hozd el. Mérőszalag, kocka, lövési sablonok, figurák és mindenféle speciális szabályt, amit használsz (Ha tudod, akkor hozd el az eredeti angol kódexeket és szabályokat. Ezek lehetnek fénymásoltak is.)
12) A Ligán hat küldetés lesz, melyből a három lejátszásra kerülőt a helyszínen sorsoljuk ki. A lejátszottak közül a következő Ligára kettőt mindig lecserélünk.

* Megengedett egyéb gyártók modelljeinek használata is, ha azok EGYÉRTELMŰEN azonosíthatók valamely GW-modellel. Ilyen, illetve konverziós kérdésekben konzultálj a szervezőkkel, nehogy a Liga napján derüljön ki, hogy mégse hozhatod be!
** Az Imperial Armour-ból a repülők és a harci gépek nem hozhatók

2. Szövetségesek

A normál szabályok szerint behozható szövetségesek jöhetnek csak be, a megfelelő Kódexek szerint (pl. Démonvadászok a birodalmi seregekhez, kroot zsoldosok a megfelelő seregekhez, stb.).

3. A verseny pontozása

Minden egyes Liga-forduló alkalmával 100-100 pontot szerezhetsz. Ezek a következő részekből állnak össze:

A csaták megnyerése: csatánként 0-25 pont
A kifestés: 0-15 pont
A sereg háttérnek való megfelelése, korrektsége: 0-5 pont
Sportemberség: 0-5 pont

3.1. A csaták megnyerése:

A csaták során pontokat a küldetések teljesítéséért lehet kapni, az aktuális kiírás szerint.

3.2. Kifestés

A versenyen legalább alapozott sereggel kell megjelenni.

0-10 pont jár a kifestésért, annak arányában, hogy a sereg mekkora része van kifestve [(festett modell / összes modell * 10) kerekítve] legalább három színnel

Ezen felül plusz pontok járnak a minőségre:

+1, ha több színnel, a seregnek megfelelő teljes színmintát felfesti
+1, ha az árnyékolás is rendben van
+1, ha egységes a sereg kinézete (tehát az egész seregen végigvonul ugyanaz a koncepció)
+1, ha a talpat is megcsinálta (elég lefüvezni, vagy homokkal szórni, nem kell művészi terepet építeni rá)
+1, ha le van matricázva és lakkozva (vagy egyéb módon véglegesítve)

(De max. +3, ha nincs az egész sereg kifestve!)

Ez eddig 15 pont.

Ha vannak benne konverziók, Golden Daemon-szintű kifestés, zászlók, stb., akkor ez 1-2 ponttal feljebb húzhatja a pontszámot, de csak maximális 15 pontig.

Példák:
1) Ha a fele sereg van kifestve, de az nagyon szép = 5 pont (a teljesség) + 3 pont (a szép kifestésre) = 8 pont
2) Ha a sereg fele teljesen kész, GD-minőség, a másik fele csak 3 színnel épphogy ki van festve = 17 pont * 0,5 + 10 pont * 0,5 = 13,5 pont

3.3. Seregösszeállítás korrektsége

Ezt a pontot a szervezők adják, a sereglisták átnézése után, annak megfelelően, hogy a sereg mennyire felel meg a hátterének, s mennyire korrekten van összerakva. Az egyénileg adott pontszámuk átlaga lesz az érvényes pont.

3.4. Sportemberség

Ezt a pontszámot játékosok adják egymásnak, a következőképp: Alapból mindenki minden csatáért 3 pontot kap sportszerűségre. A játékosok megjelölhetnek egy ellenfelet, aki nagyon szimpatikus volt, s ezért +2 pontot, és egyet, aki viszont nagyon nem, s ezért -2 pontot kap (vagyis 1 és 5 pont között kaphat valaki egy csatáért). Csak egy-egy ellenfélnek adhattok többet, vagy kevesebbet, de ez nem kötelező.
Ha úgy érzitek, hogy rendben volt a csata, az ellenfél 3 pontot kap, ha kiemelkedően jó vagy rossz volt valamelyik, akkor arra 5 vagy 1 pont jár. Az összesítésbe a három pont átlaga számít bele.

4. Opcionális szabályok használata

A hivatalos FAQ-ok alapján

A Ligán a VDR (vagyis a Járműkészítés szabályai c. cikk) elvei alapján készült járművek is behozhatók, a következő kiegészítésekkel:
- a végső szót a szervezők mondják ki abban a kérdésben, hogy jöhet-e a jármű vagy sem
- ennek érdekében a sereglistával együtt küldj el egy fényképet az elkészült járműről, plusz az adatait is add le
- az elbírálás az alapján működik, hogy a jármű mennyire illik bele az adott seregbe, és mennyiben csak a tápolást szolgálja (Űrgárdista seregek pl. nem Rinó vagy Land Raider-testre szerelt jármű-variációkkal ne is próbálkozzanak)
- óvatos emberek már a koncepciót küldjék el, hogy lássuk, mi készül, és előre meg tudjuk mondani, hogy érdemes-e nekikezdeni

5. Küldetések

Az alapkönyvből a következő küldetések kerülnek lejátszásra: Megtisztítás (Cleanse), Biztosítani és megőrizni (Seek & Secure), Megszerezni és megtartani (Take & Hold), Mentőakció (Rescue). Ezek a Gamma variáns szerint kerülnek lejátszásra, azzal a különbséggel, hogy az “Este és hajnal” speciális szabály nem érvényes. A másik két küldetés pontos kiírását is olvashatjátok hamarosan, ezek: Generátorok és Kút a senkiföldjén. A küldetések mellett szerepelni fog az is, hogy a pontozásuk hogyan alakul, a viták és félreértések elkerülése érdekében.

6. WYSIWYG

A WYSIWYG-elv alapja, hogy minden olyan, nem alapfelszereléshez tartozó kiegészítőt, fegyvert meg kell jeleníteni. Ez mind a harcosokra, mind a járművekre igaz.
- az energiafegyvereket nem kötelező valamilyen színnel befesteni, de látsszon, hogy ez a fegyver bizony különleges (a “sima” pengéjű fegyvereket kellene itt előtérbe helyezni) – magyarán tűnjön ki az osztagból
- a nem alapfelszereléshez tartozó pisztolyok (pl. plazma, de akár a kézi sorozatvető is IG-nél, mivel ott a lézerpisztoly az alap) láthatóak legyenek, kivéve az önálló karaktereknél, melyeknél elég egy pisztolytáskával jelölni, hogy van nála valami érdekes cucc (elvégre náluk feltételezhető, hogy különleges fegyver van)
- járművek esetében az Extra páncélzatot nem kötelező rámodellezni, a többit igen
Azon modelleknél, melyeknél nem az a cucc van, mint ami a sereglistában szerepel, kétféleképpen járunk el:
- ha a felírt cucc pontértéke magasabb, mint a modellnél levő (pl. plazma van a sereglistában, lángszóró a modellnél), akkor az a felszerelés számít, ami a modellnél ténylegesen van
- ha a modellnél levő felszerelés a drágább, akkor a modellt levesszük, az nem vesz részt a csatában

7. A Ligák menetrendje

- 8.15-től sereglista kiosztása, eligazítás
- 8.30-tól a seregek átnézése a WYSIWYG és a festés pontozása miatt
- 9.00-tól a csaták kezdete
A későktől pontokat Ligapontokat vonunk le, 10 percenként egyet.

8. Bírók

- a Bírók idén is a szervezők lesznek (Harlequine, Archangel)
- a WYSIWYG elbírálásában az egyes csapatok jelölhetnek egy-egy bírót, aki segít minél hamarabb végezni a feladattal

9. Eredmények, díjak

- a Legszebb Sereg díjat az kapja, akit a közvélemény megszavaz (mindenki kap egy cetlit, arra ráírja, kinek a serege tetszett a legjobban, és aki a legtöbb szavazatot kapja, az nyert). Ezt a díjat egyvalaki egy évben csak egy alkalommal nyerheti el, tehát másodszor már ne szavazzatok rá!
- a Legjobb hadvezér díjat a Csapatok Bajnokai (ld. alább) közül a legtöbb pontot szerző játékos kapja
- a Liga győztese pediglen az lesz, aki összesítettben a legtöbb pontot szerzi
- a díjazottaknak (a Trollbarlangnak köszönhetően) tárgynyereményt is biztosítunk, a “Liga győztese” kategóriában pedig érmeket is osztunk (mint tavaly)
- év végén a “Liga győztes” kategóriában összesített eredményt hirdetünk

10. Helyszín, időpont

A 2005-ös második Liga július 2-án kerül megrendezésre, az a Krúdy Gyula Általános Iskola és Gimnáziumban, ahol az eddigi rendezvények is voltak (Budapest III. Gyógyszergyár utca 22-24.).

11. Nevezés

Nevezni 2005. június 18-ig, péntekig lehet. A nevezésnek két feltétele van:
- a nevezési díj (1750 Ft) befizetése a Trollbarlangban
- a sereglista elküldése Army Builder adatfájlban (csomagolva, ha lehet) és innen kiexportált szövegfájlban a g_hriczo@yahoo.com e-mail címre (ehhez a 40k3v3p45 adatfájlt használjátok)

12. Csapatverseny

Hogy még izgalmasabb legyen a versengés, ezért most már amellett, hogy mindenki mindenki ellen küzd, csapatokat is alakíthattok, s ezek a csapatok is küzdenek egymás ellen. Ennek lényege, hogy saját csapatodból való játékos ellen nem sorsolunk össze, és az egyének mellett a csapatok két legjobb pontszámának összegét is összehasonlítjuk egymással. Ez alapján lesz egy csapat-rangsor is.

Klubok, baráti társaságok előre! Legalább négyfős csoportosulásokat várunk!
Azon embereket, akik egy csapatból egy Ligán a legtöbb pontot szerzik, a következő Ligáig a csapat Bajnokának nevezzük. A cím a következő Ligán kerül újraosztásra, amennyiben akkor a csapat egy másik tagja előzi meg hősünket.
Bajnoknak lenni azért jó, mert acélos éllel tölti meg a címviselő tekintetét, gerince egyenesebb lészen, s büszkesége szááárnyakat kap. E mellett, kihívhatja a többi Bajnokot a következő Ligán, hogy egymással mérjék össze erejüket. A kihívást bármelyik Bajnok kezdeményezheti, a kihívott fél pediglen elfogadhatja, avagy nem fogadhatja el azt (bár ez utóbbi bizony bátorságának megkérdőjelezésére adhat alapot).
A Bajnokok közül fog kikerülni ezentúl a Legjobb Hadvezér cím birtokosa, melyet a legtöbb pontot szerzett Bajnok kap, de csak akkor, ha legalább egy másik Bajnokkal is csatázott.

Jelentkezni a versenyre elsődlegesen csapatban lehetséges. Ha az egyik játékos a jelentkezések lezárása után valamilyen ok miatt mégsem jön el, csapata tagjainak kell vagy pótolniuk, vagy pedig visszalépniük, hogy a verseny zökkenőmentesen tudjon lezajlani, s ne legyen gond abból, hogy így ellenfeleinek nem lesz kivel játszaniuk. Azon játékosok azonban, akik már legalább négy Ligán részt vettek, nevezhetnek egyénileg is.

13. Támogatók

A Liga idei fő támogatója a Trollbarlang (www.trollbarlang.hu). A weboldalon minden infót megtalálhattok róla, amit esetleg nem tudnátok!


II. Warhammer 40000 Járőr verseny

1. Általános szabályok

A seregösszeállításra vonatkozó szabályok ugyanazok, mint amit az alapkönyv ír, vagyis:

Mindkét játékos egy-egy kisebb járőrcsapatot irányít, melyet a következő szabályok szerint rakhat össze:
- a sereg összpontszáma nem haladhatja meg a 400 pontot
- legalább egy Gyalogsági választást hozni kell
- maximum egy HQ-választást hozhatsz
- a maradék pontot a Kódex bármelyik részéből elköltheted
- egyetlen modellnek sem lehet kettőnél több Sebpontja (W)
- speciális karakterek nem jöhetnek
- nem lehet 2-es mentője senkinek
- nem jöhet olyan jármű, amely Páncélértékének összege nagyobb, mint 33 (ez az első, oldalsó, és hátsó páncél összege – az oldalsót csak egyszer számold!)
- lövegeket nem hozhatsz
- a csatamező ideális mérete egy 4’x 4’ (120 x 120 cm)

A fenti szabályok alól természetesen lehetnek kivételek, hiszen sokféle sereg van, s előfordulhat, hogy egyikből vagy másikból nem tudnál olyan járőrcsapatot összerakni, mely ezek szerint teljesen szabályos. Emiatt el lehet térni tőlük, de a bennük foglalt alapelvek és a játék szelleme vezéreljenek ilyen esetekben!

A sereglistákban előfordulhat, hogy egy olyan kötelező karaktert is be kéne hoznod egy Gyalogsági választás mellé, mely a fenti követelményeknek nem felel meg – ilyen esetben egyszerűen hagyd ki a karaktert, és csak egységét hozd be.

2. Pontozás

A Liga-pontszám két részből tevődik össze:
1) A csatákra kapott pontok (ld. a következő pontban). Minden versenyző három csatát játszik, ezekre 0-10 pontot kaphat.
2) A kifestés (ha teljesen ki van festve a sereg, az +5 pontot ér az összesítésben)

3. Küldetések

A küldetések a harci objektívák rendszerét használják:

OBJEKTÍVA-JELZŐK
Az itt következő csatákhoz minden egyes seregnek szüksége lesz egy darab objektíva-jelzőre. Ezt készítsétek el úgy, hogy a sereghez illjenek. Mindegy, hogy mekkora jelzőket készítesz, mivel az összes szükséges méréseket mindig a jelző középpontjától mérjük. Mi azt ajánljuk, hogy egy 60mm-es kör alakú talpra modellezzétek rá ezeket, mert akkor viszonylag könnyen tudtok velük dolgozni. A jelzők nem számítanak nehéz terepnek, és a látómezőt sem blokkolják, bármilyen alakúak is lesznek.

A JÁTÉK MENETE
1. Rakjátok fel a terepet, majd dobjátok ki, hogy milyen lesz a felállási zóna.
2. Dobjátok ki, hogy ki választ először oldalt.
3. Helyezzétek el a csatamezőn az objektíva-jelzőket.
4. Határozzátok meg, melyik játékos milyen feladatot kapott.
5. Rakjátok fel a seregeket.
6. Dobjatok, ki kezd, és kezdjétek el a játékot.

FELÁLLÁSI ZÓNÁK
A felállási zónák meghatározásához mindkét játékos dob egy kockával, és a két dobás összegének megfelelő eredmény adja, hová is pakolhatnak majd:

Dobás Felállási Zóna
2-4 “Sarkos” felállás: Az egymással szembeni sarkokból induló, oldalakkal párhuzamos, 14″ széles sávok, mely az oldalak közepéig tartanak (lényegében egy-egy L-betű, mely 14″ széles, rövidebb oldala a rövidebb oldal közepétől a sarokig, hosszabb oldala pedig a hosszabb oldal közepétől a sarokig tart)
5-8 “Átlós” felállás: Derékszögű háromszögek, melyek derékszöge az egyik sarok, befogóik pedig az ezzel szomszédos szélek, a teljes oldal hosszánál 18″-el rövidebben (vagyis az egész csatamezőből egy átlós sáv marad ki, középen)
9-12 “Párhuzamos” felállás: A seregek egymással szemben, a hosszú oldalak mentén állnak fel, egy-egy 12″-es sávban.

Miután a felállási zónákat meghatároztátok, dobjatok annyi kockával, mint amekkora a seregetek Stratégiai Besorolása. Aki a legnagyobbat dobja, az választhat oldalt.

AZ OBJEKTÍVA-JELZŐK ELHELYEZÉSE
A játékosok felváltva rakják fel jelzőiket. Dobjatok egy kockával, és aki a nagyobbat dobta, az dönti el, hogy elsőnek vagy másodiknak pakolja fel jelzőit. Egy jelzőt kell a saját felállási zónába tenni, egyet pedig a senkiföldjére, a két felállási zónán kívülre. Az objektívák nem lehetnek közelebb 6″-nél az oldalakhoz, és 18″-nél közelebb egymáshoz. A jelzőket felváltva kell felrakni, míg mind a négy fel nem kerül.
Miután minden jelző felkerült, dobjatok nekik egyet-egyet a szóráskockával. Ha az eredmény “HIT”, akkor maradnak a helyükön, ha nem, akkor egy kockadobásnyi inch-csel odébb csúsznak. Ilyenkor már nem érdekes, ha 18″-nél közelebb kerülnek egymáshoz, vagy kikerülnek a felállási zónádból.
A jelzők felrakása során ne feledd, hogy a játék célja mindenképp a jelzőkhöz kapcsolódik, és jó eséllyel meg kell védened a sajátodat. Ezért nem árt, ha olyan helyre pakolod, ahol te jól el tudod érni, az ellenség pedig nem.

A jelzők birtoklása
A legtöbb küldetés, mely ebben a cikkben szerepel, célként jelöli meg a jelzők birtoklását a csata végén. Ennek feltétele, hogy neked legyen több modelled a jelző 3″-es környezetében, s ne az ellenfelednek (a távolságot a jelző közepétől kell mérni – ezért is célszerű, ha kerek talpra szereled). A megtört vagy visszavonuló modellek nem tarthatnak jelzőket. Az olyan járművek, melyek legalább 12-es elülső páncélzattal rendelkeznek, a számlálásnál két modellnek számítanak. A több Sebponttal rendelkező modellek bármekkorák legyenek is, csak egy-egy modellnek számítanak. Ezen kívül, azok a modellek, melyek leírásában az szerepel is (pl. Nurglingek), nem tarthatják meg a jelzőket.

KÜLDETÉSEK
A bíró dobja ki, hogy melyik küldetések kerülnek lejátszásra, az alábbi táblázatból:
D6 Küldetés
1 Rajtaütés (Lightning Raid)
2 Szabotázs (Sabotage)
3 Kitartás (Hold Out)
4 Áttörés (Foothold)
5 Terület biztosítása (Firebase)
6 A vonalak megtartása (Hold the Line)

Rajtaütés (Lightning Raid)
Azt tervezed, hogy egy erőteljes támadással áttöröd az ellenséges vonalakat, s mélyen behatolsz területére.
Cél: A csata végére el kell juttatnod egy, legalább 50%-os erőben levő egységedet vagy két [szerintem elírás, és valójában csak egy - a fordító] járóképes járművet az ellenséges felállási zónába.
Speciális szabályok: Előrenyomulás, Beszivárgók.

Szabotázs (Sabotage)
Csapatodat robbanótöltetekkel szerelték fel, hogy ezekkel megsemmisíthessen egy, az ellenség számára fontos objektumot, például üzemanyagdepót, lőszerkészletet, vagy a sötét istenek számára emelt monolitot.
Cél: Meg kell semmisítened az ellenséges objektívát. Ehhez minden nem-jármű gyalogos egységed kap megfelelő robbanóanyagot, melyet csak az objektíva levegőbe röpítésére használhat. Ehhez a mozgási fázis végére talpkontaktusba kell kerülni a jelzővel, majd a közelharci fázisban beélesíteni a tölteteket (eközben semmi mást nem csinálhatnak). A közelharci fázis végére az objektíva megsemmisül. A felrobbant jelzőt egyik sereg sem birtokolhatja, s a közelharci fázis végén le is kell venni.
Speciális szabályok: Beszivárgók.

Kitartás (Hold Out)
Seregedet egyre jobban szorongatja az ellenséges túlerő. Egyetlen reményed, hogy kitarts, míg erősítéseid megérkeznek.
Cél: Neked kell birtokolnod a saját objektíva-jelződet.
Speciális szabályok: Nincsenek

Áttörés (Foothold)
Parancsaid egyértelműek: át kell törnöd az ellenséges vonalakon, és biztosítanod kell egy útvonalat, melyen keresztül az erősítések is átjuthatnak, és elkaphatjátok végre az ellenséget.
Cél: Neked kell birtokolnod az ellenséges objektíva-jelzőt.
Speciális szabályok: Előrenyomulás, Beszivárgók.

Terület biztosítása (Firebase)
Néha a csaták hevében nehéz a parancsokat pontosan követni. Az ellenség nyomása alatt nem tehetsz mást, csak igyekszel megtartani a területeidet, amíg egy kicsit összeszeded magad.
Cél: Neked kell birtokolnod az egyik objektíva-jelzőt.
Speciális szabályok: Nincsenek
A vonalak megtartása (Hold the Line)
Az ellenség benyomult a területedre. Egyetlen reményed, hogy kitartasz, s ezzel visszaűzöd őket, elvéve a kedvüket a további támadásoktól.
Cél: A csata végén a felállási zónádban több barátságos, mint ellenséges egységnek kell állnia
Speciális szabályok: Nincsenek.

A JÁTÉK HOSSZA
A csaták hat körig tartanak.

A SEREGEK FELRAKÁSA ÉS AZ ELSŐ KÖR
Az a játékos kezdi a felrakást, aki először választott felállási zónát. Az egységek felrakása felváltva történik, a következő sorrendben: Tüzérség, Gyalogság, Elit egységek, HQ, Rohamosztagok.
Ha a küldetés lehetővé teszi, a Beszivárgó egységek a két sereg felállása után kerülnek az asztalra, legalább 18″-re az ellenséges modellektől, fedezék mögé. Az Előrenyomuló egységek tartalékosként kezdenek, s akkor jönnek be, ha a kocka is úgy akarja.
Miután minden egység felkerült az asztalra, a játékosok dobnak egy-egy kockával, s aki a nagyobbat dobta, az választhat, hogy elsőnek, vagy másodiknak jön.

GYŐZELMI FELTÉTELEK ÉS PONTOK
Ha az egyik játékos végrehajtja a feladatát, az ellenfél pedig nem, akkor az első játékos nyer, és 10 Ligapontot kap.
Ha mindkét játékos végrehajtja a küldetését, az eredmény döntetlen, és 5-5 Ligapontot kapnak.
Ha egyik játékos sem jár sikerrel, egyikük sem kap pontot.

4. Bíró

A verseny bírája Szabó Sándor (JinxR).

5. WYSIWYG

Ilyen kis pontszámú versenynél valószínűleg mindenki számára érthető és egyértelmű, hogy csakis olyan figurákat hozzon, azzal a felszereléssel, mint ami a sereglistában szerepel. Semmilyen helyettesítés nem megengedett! A sereglistának nem megfelelő modelleket levesszük az asztalról.

6. Helyszín, nevezés

A 2005-ös második Járőr verseny július 2-án kerül megrendezésre, az a Krúdy Gyula Általános Iskola és Gimnáziumban, ahol az eddigi rendezvények is voltak (Budapest III. Gyógyszergyár utca 22-24.).

Nevezni 2005. június 18-ig, péntekig lehet. A nevezésnek két feltétele van:
- a nevezési díj (ha nem hozol saját objektívát, 1500 Ft, ha hozol csak 1000) befizetése a Trollbarlangban
- a sereglista elküldése Army Builder adatfájlban (csomagolva, ha lehet) és innen kiexportált szövegfájlban a g_hriczo@yahoo.com e-mail címre (ehhez a 40k3v3p45 adatfájlt használjátok)


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.