LFG.HU

HammerTimeCafe
KiSlingshot
RPGCimkek

Sokan vannak, akik a Káosz-szerepjátékot csak azért leírják, mert hosszú ideje nem jelent meg hozzá kiegészítő. Ezt a hiányt szeretném enyhíteni azzal, hogy a szerepjáték fórumán összegyűlt használható anyagokat kategóriák szerint kigyűjtöm.
Elsőnek a varázstárgyakat szedtem össze, a következők a rendek, iskolák lesznek. Minden varázstárgy után odaírtam, hogy a fórumon eredetileg ki dolgozta ki azt. Némelyiket a könnyebb érthetőség, vagy a hibás helyesírás miatt módosítanom kellett, remélem emiatt nem veszítettek az értékükből.

Kidolgozta: Az RPG.hu Káosz Szerepjátékkal foglalkozó fórumának tagjai

Örök jókedv tömlője
Típus: önmagát köti
Terhelési érték: 25
Esszenciapajzs: 60
Aktivizálódás: automatikus
Külső megjelenés: egy közönséges kecskebőrből készült tömlő, amely látszatra már viseltesnek tűnik, pedig szinte elnyűhetetlen.
Érték: 13000 arany (felbecsülhetetlen – egyedi darab)
Működés: működésének alapjai megegyeznek a hagyományos tömlőkével, amiben különleges, hogy sosem fogy ki. Amennyiben használója valamilyen (általa már előzőleg fogyasztott) italra gondol, akkor az fog folyni belőle. Ha nem határozza meg előre, akkor friss forrásvíz lesz a tartalma. A tömlőből kitöltött ital maradandó, azaz nem tűnik el bizonyos idő elteltével.
Háttérinformáció: a tömlőt Infangus, a furfang és találékonyság istene hozta létre egy fogadás miatt (ennélfogva egyedi darab). Fogadott Darnellel, a bor, a mulatozás és a boldogság istenével, hogy az nem bírja meginni a tömlője tartalmát. 300 évnyi folyamatos vedelés után Darnel feladta a fogadást, a tömlőt pedig dühében elhajította. 600 évvel később talált rá egy Tompor nevű részeges törpe. Rövid úton bekövetkező halála után a tömlő 70 évig gazdátlanul hevert, mígnem egy épp arra járó utazó rá nem talált egy törpe csontvázának karjaiban. Egyes pletykák szerint azóta az illető több zhíli kocsmának is boldog tulajdonosa…
[Slingshot]

Lirien lantja
Típus: önmagát köti
Terhelési érték: 10
Esszenciapajzs: 100
Aktivizálás: lantként való használatakor
Külső megjelenés: egy átlagos lantra hasonlít, aminek külsejét érdekes girbegurba aranyveretek díszítik
Érték: (a megfelelő felhasználó számára felbecsülhetetlen) 5000 arany
Működés: Ha valaki elkezd egy ilyen lanton játszani, akkor
azok, akik hallják a játékát valamilyen isteni csoda folytán ihletet kapnak. (Ebbe beletartozik a használó is.) Ez azt jelenti, hogy amilyen művészetben jártasak, abban ihletet kapnak. (Ezekbe a művészeti ágakba nem tartozik bele a harc, csak az alkotási munkák művészete pl.: festészet, építészet)Amennyiben a zene abbamarad, akkor az ihlet elszáll, s onnantól csak magára hagyatkozhat.
Háttér információ: állítólag ezeknek, a lantoknak a húrját a nimfák hajából készítik, bár ezt bebizonyítani még nem tudták
[dani888]

Drufian ajándéka
Típus: kötni kell
Terhelési érték: 30
Esszenciapajzs: 100
Aktivizálás: folyamatos
Külső megjelenés: leginkább egy-két méteres pásztorbotra hasonlít, bár abban különbözik, hogy vége nem kunkorodik be, hanem kettéágazik. Ez a kettéágazás valójában egy-egy kos tülök.
Érték: 3000-3500 arany
Működés: Amennyiben egy pásztor, vagy egy állattenyésztő hozzájut egy ilyen tárgyhoz, és sikeresen kötik is hozzá, akkor jelentősen gyarapodni fog az állatállománya. Amennyiben pásztor az illető, sokkal jobban fog neki engedelmeskedni a nyája. Ez játéktechnikailag annyit jelent, hogy az állattenyésztés jártassága a tulajdonosnak 4-5 szinttel nő (akkor is, ha eddig nem rendelkezett a jártassággal).
Háttér információ: állítólag ezeket a botokat Drufian juttatja el a kitartó, és szorgalmas állattenyésztőknek. Másik elmélet, hogy Drufian nem juttatja el őket, mivel még réges-régen szórta szét őket a nagyvilágban, és csak az állattenyésztők keresik égre-földre, ezáltal náluk a legvalószínűbbek.
[dani888]

Sasszem
Típus: önmagát köti
Terhelési érték: 25
Esszenciapajzs: 50
Aktivizálás: automatikus
Külső megjelenés: két üvegszem, egyetlen különös dolog rajtuk, hogy nem egy ember szemeire, hanem egy saséra hasonlít. Mindig párban fordulnak elő, ugyanis valamilyen mágiának köszönhetően a két szem mindig egy mástól minimum két méterre van.
Érték: 1000-2000 arany
Működés: a szemgolyót egyszerűen a szemgödör elé kell tartani, s az egyszerűen “becsúszik”. (Természetesen ekkorra már el kell távolítani a szemüregből az eredeti szemet.) A behelyezést követően egy napig az alany semmit nem fog tapasztalni, de ezt követően eleinte homályosan, később kristálytisztán fog látni. A kialakult látás sokkal jobb egy emberénél, megfelel egy sas látásának. Akár több kilométerről is észre vehet akár egy nyúl nagyságú tárgyat, vagy élőlényt is.
Háttér információ: állítólag létezik egy félresikerült változata is, aminek az aktivizálásához varázsszó szükséges, ezen kívül néhány év múlva a látása rohamos gyorsasággal romlani fog, egészen a vakságig.
[dani888]

Dror sisakja
Típus: önmagát köti
Terhelési érték: 30
Esszenciapajzs: 120
Aktivizálás: varázsszóval
Külső megjelenés: Ez a sisak már külső megjelenésében is eltér a többi sisaktól. A fejet vízszintesen egy jókora arany, vagy annak látszó fémkör védi. A fémkör között egy-egy ívelt, vastag acélcsík metszi egymást négy egyenlő részre. A fej felső, szabadon maradt részét bőr védi az acélcsíkok között. A vízszintes körpántot számos véset díszíti. A képek között sok a fejsze, és a kalapácsábrázolás.
Érték: 6000-7000 arany
Működés: Ezt a sisakot bárki viselheti, és sisakként is bárki használhatja. Viszont ha az ember törp, és ismeri az erről a tárgyról szóló legendát sokkal hatékonyabban használhatja. Mivel azok a törpök, akik ismerik a legendáját a tárgynak, azok mindig ismerik a varázsszót is. Az aktivizálást követően a sisak acélos erővel ruházza fel a törpöt (aki nem lehet Eltévelyedett). Ez annyit tesz, hogy 4-el növekszik a sebzésszorzója, valamint a sisak páncélszintje 10-es lesz. Normál körülmények között 4-es a páncélszintje.
Háttér információ: Azért tudja szinte az összes törp az aktivizáló varázsszót, mivel Dror legendája igen ismert (s a legendájában benne foglaltatik a varázsszó is), s a legtöbb törp gyermekkorában arról álmodik, hogy megtalálja ezt, a számukra ereklyévé vált varázstárgyat.
[dani888]

Tűzgolyók kesztyűje
Típus: önmagát köti
Terhelési érték: 40
Esszenciapajzs: 80
Aktivizálás: varázsszóval, mozdulattal
Külső megjelenés: Vastag, fekete kesztyű, amin vörös szemmel alig látható írás van. Ez az írás annyira apró, hogy első látásra csak vörös vonalaknak vélheti az óvatlan szemlélő. A kesztyű tenyér részén az írások összeérnek, és egy nagy vörös körben csatlakoznak egymáshoz. Ennél a körnél materializálódik a tűzgolyó. A kesztyűt felhúzva már használni is lehet, persze tudni kell az aktivizáló varázsszót.
Érték: 15000-18000
Működés: A kesztyűt fel kell venni s el kell suttogni az aktivizáló varázsszót, majd egy hajító mozdulatot kell tenni, mintha egy követ dobnánk el. Ahogy a kő elröpülne, úgy repül el a tűzgolyó a kesztyűből. A golyó olyan messze száll, amennyire a varázsló egy negyed kilós tenyérnyi követ dobna. Azaz amennyiben célozva dobja el akkor a maximális távolság egyenlő az Ügyesség főérték szorozva 0, 5 méterrel. Amennyiben teljes erőből, és nem célzottan dobja el, akkor az Erő főértéke méterben lesz a maximális távolság. A kesztyű 30-50 töltettel rendelkezik, ami minden egyes használat után csökken a kilőtt golyók számával. Egy-egy tűzgolyó átmérője tíz méter, s a tíz méteren belül tartózkodókon (sikertelen esszenciapajzs próba estén, a varázslat ereje 50) 10d6 fizikumpontot sebez. A tűz lángra lobbantja az éghető anyagokat (ezek a tüzek nem mágikusak).
Háttér információ: Állítólag, ha valaki két kesztyűt húz fel, tehát egy párat, akkor képes lesz kétszer akkora tűzgolyók létrehozására, amik minden bizonnyal halálosak. Ezt bizonyítani még senki sem tudta, mivel egy is igen nagy kincsnek számít a kiemelkedő ereje, és ritkasága miatt. Ritkaságuk magyarázható azzal, hogy igen régen, még állítólag a guarnik készítették őket.
[dani888]

Szem-fejpánt
Típus: kötni kell
Terhelési érték: 25
Esszenciapajzs: 60
Aktivizálás: varázsszóval
Külső megjelenés: egy kör alakú arany medál, mely egy hatalmas szemet ábrázol. Maga a lánc, amivel fel lehet venni változó méretű, de általában sokkal hosszabb, mint kellene hogy legyen egy medálhoz képpest.
Érték: 3000-35000
Működés: Amint a nyakra, vagy még csak a fejre is húzzák, és kiejtik az aktivizáló varázsszót a nyaklánc összeszűkül a fejen, és az ideális fejméretűvé válik. Ezek után az arany medál elkezd egyre inkább befelé nyomódni a fejbe, míg végül átalakul egy igaz szemmé. Ez által a viselője rendelkezni fog egy harmadik szemmel, ami sohasem csukódik le, ezzel mindig érzékeli környezetét. Amennyiben megpróbálják a szemet mágikus úton lecsukni, akkor azt a fejpánt esszenciapajzsa kivédheti. Ezzel a harmadik szemével úgy fog látni, mint egy egészséges szemével. Amennyiben vak, vagy nincsen a szemüregében még csak szemgolyó sem, akkor is jól fog látni. Amennyiben fordítva rakják fel a fejpántot, akkor a harmadik szem a tarkón fog kialakulni.
Háttér információ: Állítólag ezeknek a fejpántoknak a huzamosabb viselése a látás romlását eredményezi, de nem csak a harmadik, hanem az összes szemre.
[dani888]

Esszencialabda
Terhelési érték: 10
Esszenciapajzs: 100
Aktivizálás: törés esetén
Külső megjelenés: nagyjából egy ökölnyi nagyságú agyaggolyóra hasonlít, amin apró fekete rúnák található. Egyeseknek feltűnhet, hogy agyaggolyó létére az aktivizálás előtt nem lehet eltörni.
Érték: 5000-6000
Működés: A golyót az aktivizáló varázsszó elhangzása után nemes egyszerűséggel a fölhöz kell vágni, vagy éppen eltaposni. A módszerek változóak, a fontos, hogy minimum két darabbá kell törni. Ezek után a kis golyóból hihetetlen mennyiségű szabad esszencia áramlik ki. Ez az esszencia teljesen feltölti a 10 méteren belül tartózkodók varázserejét. A hatás azonnali. A feltöltést követően az esszencia nem oszlik el teljesen, hanem egy napig tartó esszenciaörvénnyé alakul, ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
Háttér információ: Bár ezt kevesen tudják, de ez a sokak számára oly hasznos esszencia a vadmágusokra igen veszélyes, mivel őket úgymond túltölti. Tehát spontán mágia kitörést hoz létre.
[dani888]

Mirthiádész kardja
Típus: ereklye
Terhelési érték: 20
Esszenciapajzs: 85
Aktivizálódás: akkor, ha a kard akarja
Külső megjelenés: külsőre sem hétköznapos pallos. Hossza kb. 2,5 m, és a szemlélő csak dísztárgynak hiheti, hiszen ekkora méretekkel igen nehéz harcolni. Súlya 4 kg, ami szintén feltűnő egy ekkora kard esetében. A keresztvasa egy két szárnyat formáz, s a két szárny találkozásánál két gyémántszempár található. Ezekkel szemléli környezetét.
Érték: ?? már ha egyáltalán sikerül rásózni valakire
Működés: A kard saját jellemmel bír. Általában nem hajlandó semmire. Még arra is nehéz rávenni, hogy valaki megfoghassa, ugyanis ha ezt nem teszik meg kiesik “forgatója” kezéből. A kard viselkedése meglepő. Tudja magáról, hogy kard, és így is viselkedik. Követeli a napi tisztogatást, és sok kérdés elől egyszerűen kitér: “Nem látod, hogy én csak egy kard vagyok? “A kard harcra szinte nem is bírható. Kizárólag akkor harcol, ha ő úgy dönt. Egyébként nem is lehetne vele küzdeni, már csak mérete miatt is. De amennyiben a kard a harc mellett dönt, akkor átveszi a hozzá kötött személy fölött az uralmat (csak a csata idejére), tehát ő irányítja. A kardforgató sebessége feleződik. A kard ereje 10 gyorsasága 8. A forgatója T és V szintjét ideiglenesen megnöveli 4 szinttel.
Háttérinformáció: ez a kard bejárta már egész Worlukot. Valahogy senki sem tudott vele megbarátkozni. Mivel jelleme eléggé kiszámíthatatlan, nem marad sokáig egy személynél. Jelleméhez hozzátartozik, hogy szinte mindenbe beleköt. Képes a hozzá kötött személyekhez gondolatban beszélni, de képes hangot is kiadni. Különlegessége, hogy képes egyszerre több személyhez kötve lenni.
[dani888]

Ghoul gyűrű:

Típus: Önmagát köti
Terhelési érték: 30
Esszenciapajzs: 80
Aktivizálódás: automatikus
Külső megjelenés: egyszerű aranygyűrű, enyhe kriptaszag érezhető rajta.
Működés: egy átkozott ereklye, mely hatalmas bónuszokat ad, de használóját 10 nap alatt tudattalan élőholttá változtatja.
Minden nap egy jel jelenik meg a kalandozón:
1 nap: a karakternek kriptaszaga lesz
2 nap: a karakter bőre halvány, egészen hamvas lesz
3 nap: kénytelen reggel mozogni, szinte elnyomja az álom, viszont éjszaka teng az energiától
4 nap: megjelenik a vérszomj illetve a dög hús kívánata
5 nap: a karakter haja befeketedik és megritkul
6 nap: a karakter fogai kihullnak
7 nap: a karakteren fekélyek jelennek meg
8 nap: a karakter szeme teljesen fekete lesz
9 nap: a karakter megőrül, szinte alig tudja hogy mit csinál
10:a karakter élőholttá változik
Ha a karakter felveszi a gyűrűt, a változások maradandóak lesznek még akkor is ha csak 5 napig használja (fekete haja lesz örök életére, stb.)Az átok beteljesüléséhez nem szükséges a karakternek egész nap viselnie a gyűrűt. Az is elegendő, ha csak egy pillanatra az ujjára kerül.
Előnyei: Gyorsaság -5,+ 1 támszint,+10 fizikum és +20 rátermettség
[runner128]

Vihargyűrű
Típus: kötni kell
Terhelési érték: 20
Esszenciapajzs: 80
Aktivizálódás: parancsszó
Érték: 3000 arany
Külső megjelenés: Acél vagy réz gyűrű, apró nem túl sok befolyással bíró rúnákkal díszítve.
Működés: A rúnák esszencia apályban felizzanak viharban nem láthatóak. Aktiváláskor rövid időre (kb. 5 perc) esszencia vihart kavar. A viselő mentesül abban az esetben a hatások alól ha nem próbál meg varázsolni.
Háttér: Káoszmágusok által megbecsült és közkedvelt tárgy
[Grim]

Zhénia Átokoldó Gyűrűje
A Dimurani Kataklizmát követően Zhénia, az Egyensúly Istennője háromszázharminchárom varázsgyűrűt kovácsolt. E gyűrűket azoknak az átlényegülőknek ajándékozta, akik hűségesen szolgálták Őt azután is, hogy a mhyor hatalmaságok sértődötten elfordultak az árulónak tartott, mhyornak született istennőtől. Az Átokoldó Gyűrű – nevéhez hűen – kioltja a főistenek Átkát a halandók lelkében, ha a gyűrűt viselő mhyor gáztestével szembesülnek. A háromszázharminchárom átlényegülő mhyor gyűrűik által nem csupán az Átkot oltja ki maga körül, de megtarthatta ősi tudását, amely a jelen Worlukon félisteni hatalommal ruházza fel őt (sárkánymágiát alkalmaznak, melyet rajtuk kívül már senki sem ismer, csupán a nemes-sárkányok – s amely valójában nem is a sárkányok találmánya, hanem az ősi mhyoriké). Ők, háromszázharminchárman Zhénia angyalai, kik Yvorl szládjaihoz és a Feketebotos cleronjaihoz hasonlatosak.
Zhénia Angyalai halandók és állatok testébe lényegülve közvetítik a Zöld Úrnő akaratát az Anyagi világban. Ám van egy titkos feladatuk is, amelyről az egyszerű hívek nem, de még a druidák közül is csupán kevesen ismernek: Átokoldó Gyűrűket kovácsolnak azoknak az átlényegülő mhyoroknak, akik hajlandóak követni Zhénia parancsait, s az Ő hitében munkálkodni Worlukon. Az angyalok kovácsolta gyűrűk természetesen nem olyan hatalmasak, mint Zhénia gyűrűi. Aki viseli, az gáztestében kiváltja ugyan az Átkot a vele szembesülők lelkében, ám amint visszaalakul anyagi testébe, a gyűrű ki is oltja azt (a visszaalakulást követő 100 szegmens alatt). Az angyalok gyűrűi ugyanakkor nem képesek megelőzni az átlényegülők mentális katasztrófáit, így az angyalok minden esetben visszaveszik a gyűrűiket, amikor a katasztrófa a pártfogolt mhyoriknál bekövetkezik. Ugyancsak visszaveszik a gyűrűket, ha a pártfogolt letér Zhénia ösvényéről.
Ha valaki csak tudja egy karakterről, hogy mhyor, az még nem okoz őrjöngést – ehhez az kell, hogy szembesüljenek a mhyor gáztestével. Ezután a mhyor már hiába alakul vissza anyagi testbe, akik látták őt gázlényként, azok tovább őrjöngenek, és elpusztítására törnek. A gyűrű ezt az utóhatást oltja ki, amennyiben az Átok hatását csakis a gáztestben eltöltött időre korlátozza
[LaliQ]

Guarni csatapáncél
Típus: önmagát köti
Terhelési érték: speciális
Esszenciapajzs: 100
Aktivizálódás: automatikus (bekapcsoláskor)
Külső megjelenés: A vértezet hat különálló darabból áll: egy nyak-pántból, egy övből, két karperecből, valamint két bokaperecből. Már első ránézésre is antik darabnak tűnik minden része. Szakavatott szemlélő azt is megállapíthatja, hogy a díszítés egyértelműen a guarni korszakban volt használatban.
Érték: felbecsülhetetlen
Működés: a páncél minden darabját felvéve, ha a viselője rácsap az övcsatra, abból, és a vértezet többi darabjából mágikusan tovább erősített adamantium lemezek hajlanak ki, darabja néhány centiméter széles, majd ezekből újabbak, amíg nem marad szabad felület a testen. Az így kialakuló egybefüggő vértezet tökéletesen felveszi a test alakját, követi annak minden rezdülését. Súlya elenyésző, a guarnik mágiájának köszönhetően. A páncél anyaga alap-állapotában is sokkal keményebb, és ellenállóbb, mint a hanhorti acél. Azonban készítésének titka a guarnikkal együtt a feledésbe merült. Közönséges fegyverekkel legfeljebb csak megkarcolni lehet a páncélzatot. Összeroppantani lehetetlen. A páncél működéséhez esszenciára van szüksége, amit a viselőjétől von el. Aki viseli a páncélt, annak aktív esszenciája 0 lesz, ha eredeti formájában van a vért, ha nem.
A páncél értékei: Gyorsaság-módosító: 2, Védőszint: 10, Súly: 2 kg. A másodlagos rendszerek életre keltéséhez minimum 80-90-es eszencia érték kell. Az energiatároló viselés közben töltődik. Ha valaki nem rendelkezik elegendő esszenciával a másodlagos rendszerek kezeléséhez, idővel elraktározódhat annyi energia, hogy azok is életre keljenek. A fő rendszerek életre keltéséhez azonban hosszú évtizedek viselése szükséges, mindenfajta használat nélkül.
Háttérinformáció: A vértezetet a guarnik készítették évezredekkel ezelőtt. Ez volt a standard csatapáncél a seregükben, könnyű hordozhatósága miatt. A guarni technika mesterműve ez a páncél. Eredetileg energiatelepekkel üzemelt, de arra az esetre, ha az lemerülne, a viselője esszenciáját használva alapvető funkciói továbbra is működőképesek maradtak. Az energiacella nélkül is működőképes rendszerek: zéró-g fúvókák, létfenntartó rendszer, vegyvédelmi berendezések, hőmérsékletkiegyenlítő, légszűrő, nano javító rendszer. Magas esszencia értékkel rendelkezők esetében a magasabb szintű rendszerek is nyerhetnek némi energiát viselőjükből. Ezek: látásjavító és célzórendszerek, helymeghatározó, valamint az álcázórendszer. A komolyabb energiafelvételt igénylő rendszerek nem kapnak elég energiát, hogy üzemeljenek. Több évnyi folyamatos passzív viselet azonban feltöltheti az energiatárolókat annyira, hogy néhány percig ezek a rendszerek is működésbe lépjenek. Ezeknek mibenlétét a mesélőre bízzuk.
Azonban ha leveszik a páncélt, annak akkumlátoraiból idővel elszivárog az energia. A páncél legfontosabb darabja az öv. A többi rész elvesztésével a páncél tovább tud üzemelni, de a hiányzó részek funkciói (valamint azok, amelyekben részt vesznek) nem fognak működni. Vagyis, ha valaki csak az övvel rendelkezik, akkor a páncél kizárólag a torzójára terjed ki, ágyékot ebbe a részbe számolva. Az öv nélkül a páncél működésképtelen.

Napköpeny
Típus: Kötni kell
Terhelési érték: 20
Esszenciapajzs: 35
Aktivizálódás: Parancsszóval
Külső megjelenés: Vörös vagy fekete napkoronggal díszített köpeny.
Érték: 100 arany
Működés: Ha ezt a köpenyt viseled, nem okoz nagy kellemetlenséget a téli hideg, vagy a nyári forróság. A köpenyen található Napkorong magába szívja a napfényt, és 24 fokos kellemes hőmérsékletet biztosít.
Háttér információ: Ezt a köpenyt elsősorban az Északi területeken élők és a drének használják.
[Kidolgozta: Dani888
Átdolgozta: Druid*]

Rózsagyertya
Típus: Kötni kell
Terhelési érték: 8
Esszenciapajzs: 30
Aktivizálódás: Folyamatos (Meggyújtáskor)
Külső megjelenés: Egy piros viaszból készült rózsát formázó gyertya.(Szára és levelei nincsenek)
Érték: 60-100 Arany
Működés: Aki meggyújtja és mellette dolgozik ír, olvas vagy bármi mást csinál az a gyertya hatására felkelti a környezete, különösen az ellenkező nem érdeklődését a “használója” iránt. Aki ilyenkor beszél a gyertya tulajdonosával az nem tud kiabálni vele, minden addigi haragját elfelejti iránta (Vagy legalábbis lelkierő próba 80 esetében nem), és néhányan nem is képesek rátámadni ( csak humanoidok ). A szerelmesek különösen nagy becsben tartják. A személyre ható jártasságok használatához (pl.: Meggyőzés, Alkudozás) +2 adódik, kedvező esetekben +3. Hátrány.: Az gyertya hatása a fénye távolságáig terjed és nappal ez sokkal kisebb. A gyertya csak négy órát tud égni utána használhatatlan lesz.
Háttér információ: Gazdag kereskedők ilyen gyertyákat használnak eldugva a boltjaikban, egy “paravánnal” vagy tükörrel magukra irányítva a fényét, biztosítva maguknak a tuti keresetet. Vigyázat: A gyertya nem csak varázstárgy formájában található ezért csak megbízható kereskedőnél vegyük. Pl.: Egyes úri bálokon található hasonló gyertyák nem mágikusak.
[Druid*]

Szagsemlegesítő varázsing
Típus: kötni kell
Terhelési érték: 20
Esszenciapajzs: 30
Aktivizálás: varázsszóval
Külső megjelenés: első ránézésre egy tiszta fehér ingnek látszik, alaposabban megnézve észre lehet venni a belé szőtt vékony ezüstös szálakat
Érték: 50-200 arany
Működés: Elmondva az aktivizáló varázsszót az ing mágiája bekapcsolódik. Ez a mágia behálózza viselője egész testfelületét, s meggátolja, hogy az szagot árasszon magából. Ez meggátolja a más ruhákba ivódott szagok kibocsátását is. Így a viselőnek egyáltalán nem lesz szaga. Nem lehetséges a szag alapján követi, megtalálni őt. Másik nagy előnye, hogy az ing nem bocsát ki magából mágikus sugárzást. Pontosabban bocsát, csak az álcázva van, így ezzel a módszerrel sem követhető az ing viselője. Az ing másik nagy előnye, hogy igazodik viselője testalkatához. Ehhez nem szükséges aktiválni az inget. Előfordul, hogy az ingnek elveszik a varázsszava, s azt csupán méretre igazodó ingként adják tovább (míg egy mágiaértő kezébe nem kerül az ing, aki könnyűszerrel használhatja azt).
[dani888]

Célpontkövető varázsnyíl
Típus: kötni kell
Terhelési érték: 30
Esszenciapajzs: 20
Aktivizálás: kilövéssel
Külső megjelenés: egy fa alapú nyílvessző, melynek aranyból van a hegye, valamint a végén a különleges aranytollak találhatók, a fa alapját különleges indaszerű vésetek díszítik
Érték: 50-300 arany
Működés: A nyílvesszőt csak az idegre kell illeszteni, célozni, s lőni. A vessző mágiája segítségével magának korrigálja a lövész esetleges hibáját, így sokkal pontosabban, könnyebben célba talál. A kilőtt nyílvessző tőle telhetően még a mozgó célpontot is képes követni, igaz nagy sebessége miatt rövid ideig. A nyílvessző maga érzékeli, hogy az íjász milyen célpontot jelöl ki. Ez nem tudatos, hanem a nyíl valahogyan érzékeli mire is koncentrál az íjász, mi is az ő célpontja. A vesszővel való lövéskor az íjász rendkívül kedvező helyzetbe kerül, a vesszőnek köszönhetően. A nyílvessző nem mágikus meghajtású, íjjal kell kilőni, csökkenő lendületét nem képes önmaga pótolni, lőtávolsága a normális nyilakhoz hasonló. A vessző leggyakrabban normális nyílvessző, azaz normál íjakhoz használják (hosszúíj, visszacsapó íj), nyílpuskákhoz igen ritkák az ilyen vesszők. Varázstárgyak, ezért nagyon nehezen tehetők csak tönkre, így nagyon sokszor újra felhasználhatók. Mivel nem annyira nehéz az előállításuk, igen gyakoriak a kereskedőknél, s más efféle tárgyakkal kereskedő mágusoknál.
[dani888]

Mágikus szárnyak

Típus: kötni kell
Terhelési érték: 40
Esszenciapajzs: 70
Aktivizálás: varázsszóval
Külső megjelenés: a varázstárgy két hatalmas elnyújtott szárnyból áll, melyek tollal borítottak, a két szárnyat egy mellényszerű, bőrszíjakból álló hám fogja össze. A szárnyak magassága másfél méter, hossza fél méter. Színük általában fehér, de állítólag létezik fekete tollú is.
Érték: 2000-3000 arany
Működés: Működtetéséhez nem muszáj felvenni hámot, elég ha kötve van mágikus úton a használójához, s az ismeri az aktivizáló varázsszót. A szó kimondása után a varázstárgy követi használója akaratát, oda repül, ahova az akarja. Bár mozognak a szárnyak, nem azok idézik elő a repülést, hanem a tárgy mágiája. Mivel nem muszáj felvenni használatához, így lehetővé teszi távolról való irányítását, vagy akár mások röptetését is. A szárnyak maximum 200 kg-ot képesek felemelni, de ez rendkívül leterheli őket, egy óránál tovább nem bírják hordozni ezt a súlyt. Normális körülmények között, 100 kg gond nélkül szállítanak működési idejük végéig. Egyhuzamban 6 órát használhatók, utána 12 órát pihentetni kell őket. Maximális sebességük kb. 54 km/órás (másodpercenként 15 méter), hosszabb ideig ilyen nagy sebességgel repülni velük, a szárnyak kimerüléséhez vezet (ha 6 órán keresztül ilyen gyorsan repülnek vele, a szárnyakat két napig pihentetni kell). Képes függőleges, vagy vízszintes irányú mozgásra is (vagy a kettő közötti átmenet, használó akarata szerint). Tökéletes kihasználásához, nagy gyorsaság esetén fekvő (fejjel előre) helyzetbe igazítja használóját, míg lassabb tempó esetén, függőlegesen is képes repülni. A varázstárgy nem képes hátrafelé repülni, viszont a mágiának köszönhetően helyben meg tud fordulni (igaz lassan, a teljes 360-fokos fordulat 5 szegmens). A szárny nagyszerű tulajdonságai közé tartozik, hogy képes bonyolult mutatványok, gyakorlatok elvégzésére is.
Háttér információ: Állítólag a varázstárgy griffek szárnyából, és tollából készül, s létezik egy fekete tollú változat is, melyhez a fekete griffek tolla kell. Sokak szerint a fekete változat sokkal hatékonyabb, erősebb, s tovább képes repülni, bár sokan még a létezését is kétségbe vonják.
[dani888]

Szárnyas cipők
Típus: kötni kell
Terhelési érték: 25
Esszenciapajzs: 60
Aktivizálás: varázsszóval
Külső megjelenés: külsőre egy egyszerű bőrsarura hasonlítanak, melynek sarok felőli részeire valahogyan apró, kis szárnyakat rögzítettek
Érték: 1000-2000 arany
Működés: a cipőket felhúzva, s a varázsszót kimondva a használó képes használni a cipő varázserejét, mely segítségével a levegőbe emelkedhet. A cipők csak egy ember súlyát képesek felemelni, annak teljes felszerelésével (tehát, nem emelhet fel magával több embert, nehezebb tárgyakat). A cipő szárnyai repülés közben fürgén csapkodnak ugyan, de ez édeskevés erő lenne, hogy magasba emeljen egy kifejlett embert, a repülés a varázserejének köszönhetően történik. A cipővel való repülés igen lassú, másodpercenként maximum 4 méter (14,4 km/óra) tehető meg. A cipővel egyaránt lehet a levegőben függőlegesen, vagy vízszintesen mozogni. A cipővel való repülés során a használó függőleges testhelyzetben marad. A cipő nem tesz lehető bonyolult légi mutatványokat, csupán “egyszerű” repülést. Egyik kedvező tulajdonságuk, hogy használatuk után a használt idő kétszereséig pihentetni kell őket (viszonylag gyorsan töltődik fel). Egyszerre maximum egy órán át használható (de mágiájának köszönhetően két óra pihentetés elteltével újból használhatóak). Pihentetés alatt nem lehet használni (ha használatát abbahagyják, azonnal elkezdődik a pihenés), viszont egyszerű saruként továbbra is lehet használni.
[dani888]

Sorsvető Kocka
Típus: Önmagát köti
Terhelési érték: 5
Esszencia pajzs: 20
Aktivizálódás: Automatikus
Külső megjelenés: Egy kopott, 6 oldalú dobókocka, melynek az oldalai kékre és pirosra vannak festve.
Érték: 15 arany
Működés: hasonló a fej vagy írás játékhoz, csak itt nem érmével, hanem dobókockával működik a dolog. Mikor a birtokos eldönti hogy melyik színnel lesz, a kocka automatikusan arra az oldalára fog esni, amelyiket a birtokos választotta.
Háttérinformáció: A kockát egy Maldibarani varázsló, Zsugori Voineor hozta létre, és csak 2 darabot készített. Az egyiket magánál tartja, a másikat pedig évekkel ezelőtt eladta egy Nordes-i kereskedőnek. Azóta a 2. kocka hollétéről csak kevesen tudnak.
[Bradstreet]


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához