LFG.HU

Johnn Four
RPGCimkek

Tegyük fel, egyik játékosod felhív és közli, nem tud megjelenni itt és itt, ekkor meg ekkor. Elsőre – főleg, ha sokat készültél -, talán személyes sértésnek veszed ezt, akár még kétségbe is esel, ha az emberke létfontosságú volt az adott kalandban, netán a csapat egyik fontosabb tagja.

Először is nyugodj meg. Ha mélyeket lélegzel, az agyad kap oxigént.:) Másodszor pedig, tessék számba venni, milyen lehetőségeid is vannak az adott helyzetben. Nem érdemes megsértődni, hisz általában semmi személyes nincs a háttérben. Ez a bűnös lélek tényleg szeretne játszani, csak hát, az élet kegyetlen.
Használd az agyad, hisz itt a lehetőség, fejlesztheted kreativitásod! Ne problémát, kihívást láss a helyzetben!

Szvsz a legrosszabb, ha megharagszol vagy személyeskedni kezdesz. Könnyű ilyenkor sustorogni a másik háta mögött, kicsinálni a karakterét, akár még az egész csapatot is elintézi az ember egy hiányzó miatt. Node, ha érzelmi alapon cselekszel, az _soha_ nem hoz jót. Csak azt éred el, hogy azok is otthagynak, akik eddig játszottak nálad. Gondolkodj hideg fejjel, akár egy profi, és viselkedj is úgy.

A kényes témákat ne játék közben, hanem négyszemközt beszéljétek meg. Biztos stratégia csapatod megőrzésére, ha legjobb formádat adod azoknak akik eljöttek.

Háziszabályok és mellékhatásaik.

Valaki ezt írta: “az emberrel foglalkozz, ne a játékossal”. Ez nagyon jó tanács ám. A szerepjáték elsősorban játék. Haverokkal szórakoztok, ennyi az egész.

A hiányzásos eseteket legkönnyebben maszek szabályokkal tudod kezelni. Mielőtt bármi is történne, közösen kidolgoztok néhány szabályt ilyen esetekre. Új játéknál már a legelején mindent tudtok tisztázni, ha meg egy kaland közepén csücsülsz, tartsatok szünetet, hogy megbeszéljétek, miként mennek majd a dolgok a későbbiekben. Ezzel egy csomó balhét, félreértést megspórolsz magadnak.

Fontos még játék előtt megbeszélni, mi történjen azzal aki nem tud játszani. Hallgasd meg mindenki véleményét a kérdéssel kapcsolatban (e-mail, telefon, vagy akármi), s ezeket megfontolva készítsd el kőtábláidat. Legvégül a következő szeánsz előtt pár percben vegyétek sorra a “törvényeket”, hátha kell még némi javítás, aztán egyezzetek meg abban, hogy ezek szerint jártok el, ha valaki hiányzik.

Nem olyan sok munka ez, mint elsőre gondolnád. Öt perc minden játékossal, plusz húsz perc irkafirka vázlatokhoz. Ráadásul, ha a többiek is benne vannak, lehet az egész sima szóbeli megállapodás, még akár egy játékost is megbízhatsz kisebb feladatokkal (al-km ). Későbbi “törvények” előfutára is lehet ez a két (három vagy négy :) ) kőtábla.

A legfontosabb: csapatodnak éreznie kell, hogy becsületesen bánsz velük minden téren.

Ötletek a kőfaragáshoz:

Hányszor lóghat egy játékos következmények nélkül?
A csapatból minimum hány embernek kell jelen lennie ahhoz, hogy játszatok?
Mi történjen a hiányzó játékos karakterével?
A hiányzó jk karaktere kaphat-e bármilyen jutalmat és ha igen, milyet?(tp, kp, stb)
Meghalhat-e a karakter? Meghalhat-e akkor, ha a csapatból mindenki fűbe harapott?

Módszerek karakterek kezeléséhez.

Süllyeszd el az illetőt, kerüljön háttérbe.

A témával törpölő hozzászólásokban ez a megoldás fordult elő legtöbbször. Legtöbben szeretik a hiányzó jk karakterét háttérben, (remélhetőleg) biztos helyen tartani a játék során, többek közt mi is így játszunk. Nem kell magyarázkodni, nem kell pluszban új NJK, s ha a karakterre szükség van, még mindig elő lehet kapni az ingujjból, segítségre készen.

További verziók a hozzászólások alapján:
- A karakter sebezhetetlen és csak akkor hal meg, ha az egész parti elpusztul.
- A karakter láthatatlan lesz.
- Nagyon fontos eseményeknél használhatja a karakter képességeit.
- A karakter nem fejlődik.
- Csak egy részét kapja az eredeti tp-nek.

Tüntesd el a karaktert (Vigyázat, csalok! :) ):

Sok mesélő egyszerűen eltünteti a hiányzó játékos karakterét addig, amíg az nem tud játszani. Ez talán nem tetszik pár csapatnak, viszont kiküszöböl minden problémát a karakterrel kapcsolatban, pl. “véletlen” sebesülés, halál. Ez remekül működik addig, míg nem veszi kedvét a csapatnak, illetve nem kreál lehetetlen helyzeteket. Mindenki nyugodtabb lesz így ;)

Az eltüntetett karakter általában nem kap tapasztalati pontot, egyebet, ill. semmilyen módon nem változik/fejlődik. Szó szerint mirelit lesz. Ezzel viszont óvatosan kell bánni ám, ugyanis a többször kimaradó játékos karaktere a többiekhez képest idővel elgyengül, a későbbiekben akadályozva a csapatot, neked pedig nehezebb lesz mesélni.

Egy másik jk játszik a karakterrel:

Ha a karakter fontos ember, a mirelit csirkénél gyakran komolyabb szerepet kell vállalnia. Az egyik megoldás, hogy másik játékos játszik a karakterrel. Ez legtöbbször sokkal intelligensebb/eredményesebb játékot eredményez, a karakter képességeivel segítheti a csapatot. Ellenben az egyik legveszélyesebb módszer ez, hisz kevesen akarnak több karaktert kijátszani, sokan pedig utálják, ha karakterük titkaira fény derül. A megbízott jk ráadásul könnyen saját céljaira használhatja, bénán játszhat vele, vagy csak simán elhanyagolhatja a karaktert.

Néhány lehetőség ezzel kapcsolatban:

A mesélő mindenható. Ha úgy gondolod, a megbízott játékos öncélúan cselekszik, lépj közbe.

Éljen a demokrácia!. Figyelj oda a csapattagok panaszaira, ha a hiányzó játékos karakterét rosszul, vagy öncélúan játsszák.

A jk beleegyezése. A hiányzó jk mondja meg, lehet-e helyettese, ill. ha engedélyt ad a vendégszereplésre, ő mondja meg, ki ugrik be helyette.

A helyettessel meg kell egyezni. Ha valamelyik játékos hiányozni fog, előkészületeket kell tennie arra, ki játszat a karakterével, ill. erről értesítenie kell téged.

Döntsön a kocka arról, ki ugrik be a hiányzó helyére. Alakíts ki “műszakokat”, oszd fel a plusz munkát. Ha korrekt játékosaid vannak, ez a legjobb megoldás.

Az autokrata. A mesélő jelöli ki a helyettest.

Egy teljesen más karakterrel játszó jk-nak add a hiányzó jk karakterét, ezzel segítve a két karakter együttes kezelését.

Olyan játékosra bízd a karaktert, akinek sajátja játékon kívül van, csendes, vagy gyakran a háttérben marad. Változatos karakterek kijátszása inspirálhatja, új kedvre derítheti.

Jutalmazd meg a szorgalmas játékost. Volt, aki a helyettesnek extra tp-t adott, ezzel jutalmazva a pluszmunkát. Ez talán nem tetszik neked, viszont a jutalmazás módszere nagyon jól működhet.

A mesélő helyettesít:

Egyfelől ez pluszmunka. Másfelől viszont jó kis lehetőség! Pl. a főgonosz átveheti a hatalmat karaktered elméje fölött, s szabotőrt csinál belőle( a csapattagok nem fogják ezt a verziót helyeselni, hacsak nem haragszanak rá). Továbbá segítheted a csapatot is. Például, ha nem figyelnek fel valami titokra, karaktereddel még mindig dobhatsz észlelésre/keresésre, hátha sikerül. Ezen kívül csaták közben háttérbe húzódhatsz, nehogy elfáradjon, legyen ő a tartalék, ha kifáradnak a többiek.

Ezzel a módszerrel sok macerát spórolhatsz meg, elvégre te játszod ki, s nem kell őrizni mások elől a titkait, nem kell lemásolni a karakterlapját.

A karaktert a parti irányítja:

Ez a módszer megengedi a csoportos döntéseket a karakter cselekedeteit illetően, ill. viták esetén a mesélő dönthet. Általában ez a lényegtelenebb karakterek háttérbe kerülésével jár, míg a fontosabbak mindig szerepet kapnak – tökéletes helyzet néhány partinak.

A személyes felelősség ugyan csökken, viszont sokkal könnyebben tehetik tönkre a karaktert.


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához