LFG.HU

Messor_
ismertetőCimkek

Az első rész két kiegészítője után, itt a második rész. Mivel az első rész belopta magát a szívembe, így kellő kíváncsisággal fordultam a játék felé. A történet nem kapcsolódik az elődökhöz, inkább utána kis idővel indul, ellenben a küldetések és mellékküldetések során feltűnnek olyan nevek, amik ismerősek lehetnek azoknak, akik végigjátszották az első részt.
Véleményem szerint kellemes megoldása ez annak, hogy a “régi” játékosoknak adjuk egy kis pluszt. Kalandunkat egy ifjú Shaikan harcossal kezdjük. A Shaikanok egy ősi sárkánnyal kötöttek vérköteléket, így téve szert emberfeletti képességekre. Ezt a népet a fény és a sötétség erői is félik és az emberek bizalmatlanok velük, mivel az első Shaikan elárulta szövetségeseit. Az elődhöz hasonlóan a főhős mellé újabb hősöket kapunk, akik végig velünk maradnak, és akiknek befolyásolhatjuk a fejlődését, illetve felszerelhetjük saját talált vagy vett tárgyainkkal.

Újdonság, hogy időnként társakat kapunk, akik egy ideig velünk maradnak, többnyire a történet szerinti szerepükig. Az ő fejlődésükre és tárgyaikra nincs semmilyen befolyásunk, de szerencsére a feltámasztás képességünket rajtuk is tudjuk használni, így segítve az esetleges veszteségek elkerülését. Merthogy minden hősünk fel tudja támasztani a másikat. Ez a sárkányvér egyik képessége. Ez egy valósidejű stratégiai játék, véleményem szerint inkább, mint az első rész. Veszélyes újítás, hogy most már véglegesen is el lehet pusztítani a főépületet, így akár komoly bajba is kerülhetünk, ha nem vigyázunk. Változtak továbbá az egységek életerőpontjai is, méghozzá minden sokkal erősebb lett. Számomra az egyik legfontosabb változtatás, hogy a titánok végre tényleg a pálya urai, a seregek megállíthatatlan oszlopai. Az első részben ugyanis igencsak halandóak voltak, míg itt egy egész sereg kell az elpusztításukhoz (vagy a hőseink megfelelő irányítása). Véleményem szerint a játék grafikája némileg javult, az egységek szerintem sokkal szebbek lettek. Egyszerű ember lévén sok egységet nem használtam, mert véleményem szerint nyersanyag/érték arányban nem érte volna meg. De biztos van azoknak is értelme. Kicsit át lettek szervezve a várak is. Régen hat különböző vár és nép volt, míg ezt most úgy oldották meg, hogy három vár van, és ezekhez több nép tartozik. Például az emberi várhoz tartoznak a törpe és az elf egységek is. (Saját vélemény, hogy a legütőképesebb sereg a törpe Defender, elf Ranger, Healer, ember titán kombó.) Látványos újítás még a légi egységek bevezetése is.

Itt jegyezném meg a “kedvenc” légi egységem közelharcos, amiben az a szép, hogy a földre nem tud támadni, a levegőben lévő összes egység, pedig aki ellen be lehetne vetni, távolsági támadással rendelkezik, így leszedik mielőtt ököltávba érne.

A kampányon kívül hentelhetjük egymást LAN-on keresztül, vagy játszhatunk a gép ellen, és elvileg van kooperatív játéklehetőség is, de be kell vallanom, hogy én nem találtam meg. És nem volt kedvem átrágni a felhasználói kézikönyvet.

Azt hiszem, csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a játékot. Egy kis szerepjáték, egy kis stratégia. Megjegyezném még, hogy nem tapasztaltam bugot a játékban, ami a mostani kiadói mentalitáshoz mérve igencsak kellemes és ritka eset.

A játék hivatalos honlapja: http://www.spellforce.com/sf2/

Rendszerkövetelmények:
Minimum:
• Intel Pentium ® 4 1,5 GHz vagy ezzel ekvivalens AMD Athlon
• 512 MB RAM
• 128 MB-os videókártya (Geforce 4 Ti vagy jobb)
• 5 GB szabad hely a merevlemezen
• Windows® 2000, XP
• DirectX®9.0c
Ajánlott:
• Intel Pentium® 4 2,5 GHz vagy ezzel ekvivalens AMD Athlon
• 1 GB RAM
• 256 MB-os videókártya (Geforce 6600 GT vagy jobb)
• 5 GB szabad hely a merevlemezen
• Windows® 2000, XP
• DirectX®9.0c


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához