LFG.HU

Pater Schönheit
játékCimkek

Testvéreim, az igét hirdetni jöttem. A galád pletykák ellenére nem áldozott le (még) a kicsi, ügyes, szórakoztató, megunhatatlan Flash-játékok ideje. Melyről jelen sorokban szó lészen, eklatáns példaja eme ritkaságoknak.

Gondolom, nem én vagyok (leszek) az egyetlen, akiben riskes allúziókat hív felszínre a gáma, amely egyszerűségében olyan megkapó, hogy azon csodálkozik az ember, hogy eddig miért nem találta ki senki – esetleg: ha igen, miért nem tudtunk róla?

Egy taktikai játékról van szó, amelyben nemes egyszerűséggel kockákkal mozgunk kockák ellen és – ki hinné? – kockák határozzák meg a támadás eredményét. Dióhéjban (nem is nagyon lehetne hosszabban) annyi, hogy rákattintasz a területre, ahonnan támadni óhajtasz (és ahol minimum két kockád van), majd a támadandó (szomszédos) területre.
Nem árt megfontolni, hova is támad az ember, mert egy kivételével (“aki” védekezni marad) az összes kocka áthelyeződik, és a kockák utólagos “csak úgy” mozgatására nincs lehetőség, ami – látni fogjátok – egyáltalán nem baj, kicsit legalább kell mozgatni az agyat, előre gondolkodni, ha már az egész támadás – néha dühítően – szinte kizárólag a mázlin múlik. Ahány kockával támadsz, annyival dobsz: és a védekező vice versa. Döntetlen esetén, de ez gondolom, adja magát, a védő nyer. Ebben az esetben a támadónak csak az “otthonmaradt” kockája marad, szóval nem árt vigyázni. Amíg támadhatsz, addig léphetsz, aztán End Turn. Na, ekkor jön a reinforcement, hogy még egy súlyt dobjunk a véletlen- és egyszerűség serpenyőjébe, random elosztva kapod. Annyi kockát, amennyi összefüggő területed van.
A térkép és a csapatok elhelyezése véletlenszerű, de ha nem tetszik, kérheted az újragenerálást. Egyetlen aprócska hiba (csak nekem az?): mindig a kékkel vagyunk, nincs választás.

Vigyázat, erőst addiktív spíl. És – mint mondtam volt – oly’ fájón egyszerű, hogy a százas szög ehhez képest integrált áramkör.


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://www.gamedesign.jp/flash/dice/dice.html]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához