LFG.HU

Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
A dögvész gyermekei
 
A Dögvész gyermekei többé-kevésbé sikeresen veszi a 32 oldalas határ okozta nehézségeket és egész teljesnek tűnő szerepjáték lett a végeredmény.
 
Összhatásában leginkább Warhammer – Engel keveréknek tűnt a játék világa. A felütés kellemes, ad némi alaphangulatot – középkor, világot elöntő mutánsok -, kis csavarral akár bele lehet tenni a hatások közé a Sötétség seregét is. Ami a középkori világot illeti, a kronológia segít valamit, de érdemes az embernek beleásnia magát valami történelemkönyvbe, esetleg egy passzentosabb GURPS kiegészítőbe. (És egy korabeli térképbe is, hogy lehessen tudni, ki hol focizik, ugye.) Hasonlóan hiányos a felszerelés-része a dolgoknak, lett volna hely még legalább valami irányadónak árak tekintetében.)
 
Ami a rendszert illeti, pár apróságtól eltekintve szintén viszonylag jól van méretezve a mini-játékhoz. Vannak dolgok, amik feleslegesnek tűnnek, mint például a tulajdonságok értékei – nem lenne egyszerűbb csak a módosítót és a megjegyzésben szereplő elnevezést használni? – illetve hiányoltam a lehetőségek kibontását az “alvók” kategóriás mutánsok témában: a játékban többnyire csak a különböző képességek kombózását teszik lehetővé, pedig talán lehetne valamit kezdeni a két világ közti átmenetükkel is. Ami meg az angyal-részt illeti, talán jobb ötlet lenne a mesélői részbe tenni, hogy a hátterüket ne ismerje minden játékos – bár ez a megoldás inkább Engel-jellegű.
 
A harcrendszerrel kapcsolatban talán lehetne valamit egyszerűsíteni – a fegyveres kategóriák a támadáshoz még csak-csak, de ugyanez a védekezéshez necces. Ha jól nézem, előfordulhat, hogy Bicskás B. József kalandozó, aki elég bubus a tőrhasználatban, hiába képzi át magát a kardforgatásra, az elején sokkal jobban tudja védeni magát a régi jó késsel, mint a másfélkezes harccal, hacsak nem költ arra is pontokat. Talán jobb lenne a védekezést egy képzettségnek kezelni. A távolsági harcnál pedig nem lenne rossz a nyilván kifelejtett távolságokat is megadni valahol, mivel nem mond sokat a “közepes”, “messzi” és egyéb kategóriák. Mondjuk a fegyverlistához mellékelni őket. A fegyverlista amúgy kicsit so-so, jó az ötlet az erő és ügyesség alapú dolgok elkülönítése, de némileg talán lehetne csiszolni a végeredményen – lásd a fejsze és a husáng közti különbséget.
 
A fejlesztésnél az intelligenciától függő szint-határok ötletében nem vagyok biztos, bár lehet, hogy gyakorlatban nem jelent komoly hátránynak és lemaradásnak a kevésbé IQ-s karakterrel való indulás – ettől függetlenül nem biztos egy harciális morcos lassabban fejlődik a bunyóban, csak azért, mert kevéssé intellektuel beállítottságú.
 
A torzulások rész elmegy, bár a példákban lehetnének talán kevésbé harc-centrikus megoldások is, illetve itt-ott van rajtuk csiszolnivaló is – például nem tudni, hogy a Sűrű vért külön be kell-e kapcsolni, vagy állandó-e; az izomburjánzás 12-es erejének módosítója gondolom 7, de ez nem egyértelmű; mi a célszám, ha amúgy el akarja törni az ember a törhetetlen csontokat; megpusztulhat-e a felhasználó a csontpáncél visszahúzódásába, ha már viharvert kissé?
 
A példajátékot én kissé feleslegesnek érzem, mint ahogy a mintakaraktert is – lehetett volna helyette némi világinfó, felszereléslista vagy hasonló, de izlések és pofonok.
 
Nézzük a szerző szándékait:
 
1) Mi volt a fő célja a szerzőnek, amelyet meg kívánt valósítani ezzel a játékkal?
 
Fő célom természetesen egy érdekes, élvezetes, könnyen érthető szerepjáték megalkotása volt. Bár sokminden kimaradt(karakterlap, példakarakter…), úgy gondolom, a lényeg belefért a 32 oldalba (vagyis 31-be, mert nem akartam a 32. oldal utolsó sorát is teleírni 6-os betűmérettel :) ).Azt hiszem a szabályokra egy fölösleges szót se vesztegettem, ugyanis a legfontosabbnak ajáték különleges atmoszférájának lefestését tartottam.Ezenkívül el akartam kerülni, hogy a játékosoknak túl sokkockát kelljen használniuk.
 
 
2) Miben nyújt újat a piacon levőkhöz képest a játék?
 
Nehéz erre válaszolni, hiszen már olyan sok szerepjáték jelent meg, hogy nehéz újat, eredetit kitalálni. Azért persze igyekeztem:
 
- csak emberekléteznek ebbena szerepjátékban, de mégis vannak “fajok”
- nincs mágia, de van helyette valami hasonló, ami mégse az
- mindenki által ismert világ, ami mégis ismeretlen
- egyedi hangulat
 
 
Nos, atmoszféra tekintetében tán még lehetett volna boncolgatni a lehetőségeket, de tény, hogy a rendszer megfelelően tömörre sikerült. Az újdonságok témában… ugyan túlságosan új elem nincs a játékban, de az összhatás kellemes – különösen a határidőt és a terjedelmi korlátokat figyelembe véve. Ebből még lehet is valami.
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/dogvesz_gyermekei.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához