LFG.HU

HammerTimeCafe
Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Hősök és hatalmasok
 
Alighanem nyugodt szívvel ki lehet jelenteni, hogy ez a játék az első a sorban, amelyet – kinézete alapján mindenképpen – oda lehetne tenni egy “profi” mini rpg mellé. (Oké, oldalszámozás azért elkelt volna.) Tartalmi részletezés szintjén is rendben levőnek tűnik a dolog, hiszen a 32 oldalt messze nem használták fel, volt egy koncepció, ennyiben ki lehetett fejteni, nem vattázták tovább az oldalakat.
 
Apróbb gondok azért akadnak. Nem találom példának okáért az ígért példa-térképet, és talán valamivel több háttértámogatás is elkelt volna (néhány példa-felállás, amiben mondjuk istenek mellett egyéb hatalmasságok irányítják a szintén valamilyen szinten részletezett hősöket), hogy kicsivel jobban képben legyenek a potenciális játékosok.
 
A másik gond lehet, hogy igen összeszokott társaságra lehet szükség a játékhoz, akik értik és igénylik ezt a fajta megközelítést – nem hiszem, hogy különösebben tömegfogyasztásra termett lenne ez az RPG. Illetve a hosszú távú játszhatóságával kapcsolatban is vannak kétségeim.
 
Ezzel együtt érdekes próbálkozás: átmenet egy egyszerűbb stratégia és egy igen improvizatív, lájtos rendszerű szerepjáték között. Két játékülés között, vagy egy “normál” játékot megelőzően még akár játszani is lehet vele, bemelegítésnek – ha ugyan ezt a szerepet nem töltik már be a Munchkin vagy Sucking Vacuum jellegű, valamivel közérthetőbb minijátékok.
 
Mi volt a fő célja a szerzőnek
A cél egy újszerű, hangulatos, de ugyanakkor nagyon egyszerű játék kitalálása volt, amivel bárki tud játszani, akár teljesen kezdőként is. Kicsit  közelítettünk a táblás játékokhoz, valamint cél volt, hogy ne kelljen előre készülni a játékülésekre. Ez olyan csapatoknak jöhet jól, akik nem nagyon érnek rá, és nem kerül mesélő, mivel nincs ideje történetet írni. Játékunk célközönsége a kiforrottabb, “vérpistike” korszakát túllépett játékosok társasága, akik szeretik megformálni a veszteseket is, az elesetteket, esetleg a teljesen esélyteleneket, és megfelelő kreativitással, csapatszellemmel rendelkeznek, hogy a felmerülő kérdésekben gyorsan, és együtt döntsenek, mert a szabályok nagyon képlékenyek, és kevesen is vannak.
 
Miben nyújt véleménye szerint újat a piacon levőkhöz képest
A legnagyobb újítás maga a játék menete, és a csapat felépítése. A mesélő is játékos egyben, és folyton változik a személye, ráadásul mindig a legrosszabb helyzetben lévő karaktert birtokló játékos mesél. Ez komoly feszültséget szít, mivel a mesélő igyekszik a játékosok számításait keresztülhúzni. Újdonság, hogy egyszerre két, vagy több, valószínűleg ellentétes személyiséget kell megformálni, és a játékos saját karakterei is sokszor szembekerülhetnek egymással. Sőt, egyes karakterek elcserélődhetnek a játékosok közt, a játék egyik célja lehet egy másik játékos karakterének elorzása.
 
Ahogy elnézem, a célok nagyjából sikeresen teljesítve lettek. Újdonságok terén azért van már példa a mesélő-játékos-is jellegű megoldásokra – például ott van a Rune -, de azért elfogadhatjuk újnak, legalábbis a piac nagy részéhez képest.
 
Pofás kinézet, korrekt kidolgozása az ötletnek – kérdés, van-e játékosközönsége.
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/hosok_es_hatalmasok.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához