LFG.HU

HammerTimeCafe
Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Noir
 
Őszintén szólva a cím alapján azonnal megindult a nyálelválasztásom – sajnos mint kiderült, a cím kissé félrevezető, a játék a 60-as években játszódik, a hidegháborús időkben. Ez persze még nem gond, mégis talán szerencsésebb lett volna egy passzentosabb cím a játékhoz.
 
(Meg, és most ismét csak gonosz vagyok, egy helyesírás-ellenőrző sem ártott volna.)
 
Ettől függetlenül az alapötletben lennének lehetőségek, bár a maffia hatalomátvétele tán kissé túl egyszerűre sikeredett az USÁ-ban. Egy káoszba forduló Egyesült Államok a 60-as években viszont kétségtelenül pofás téma. A sztálini úton továbbvonuló szovjetek ötlete se rossz, de a cím alapján nem erre vár az ember, szóval kevésbé megragadó.
 
Szóval ez egy afféle hírszerzős-kémkedős dolog lenne, ami alapnak okés, de a kifejtéssel gondok vannak. Itt csak az egyik probléma az USA-változás kissé vázlatos volta. A nagyobb probléma, hogy a koncepció egésze elég lazán van kifejtve. Illetve, egyáltalán alig van kifejtve.
 
Mi is lenne a fő vonzerő – legalábbis nekem, szóval nem feltétlen szentírás – ebben a témában? Hatvanas évek, atomháború veszélyétől hisztis, de a lejtőn lefelé meginduló Egyesült Államok. Ha az ember nagyon beledobja magát, akár még a Falloutot megelőző világig is eljuthat. Mi van ebből megadva a játékban? Két, egymás után következő, nem összedolgozott kronológia.
 
Mi lenne a másik fő dolog? A hírszerzősdi. Trükkös kütyük. Szervezetek legalább felsorolás szintű bemutatása. A dzsémszbondozást valamilyen szinten támogató rendszer. Mi van ebből? Szinte semmi.
 
Van helyette egy rendszer, ami úgy-ahogy eldöcögni látszik, de vannak benne fura részek. Nem értem például az ismeretek tudományos-elméleti-gyakorlati felosztásának jelentőségét, kissé redundánsnak tűnik. Furának tartom, hogy a főtulajdonságok és a képzettségek között mintha nem lenne kapcsolat.
 
1.Cél:
 
Az rpg világát tekintve elsosorban a film-noirok ( erre utal a címe is), krimik, bunügyi- és gengszter-filmek hangulatát próbáltam megteremteni. Erre nyújtott jó hátteret a hidegháború
 
Miután elkezdtem magával a hidegháborúval foglalkozni, felmerült bennem egy utópisztikus világnak is a lehetosége. A játék korát eredetileg valamikor 2010-2020-ra tettem volna, mikor az USA teljesen a szervezett bunözés hatása alá kerül, Európát meg végleg bekebelezi a Szovjetunio. Lett volna új technika, új háborúk stb., stb…, de végül jobbnak láttam pusztán egy ilyen világnak a kialakítására megteremteni az alapokat, lehetoségeket.
 
Ezért is építettem valós alapokra fiktív történelmet hogy a játékosoknak ne okozzon gondot a történelmet saját ízlésük szerint változtatgatni.
 
 
 
Másrészt a világot már eleve játszhatóvá akartam tenni; erre is szolgál az eros alvilági szál, mely szerintem önmagában rengeteg lehetoséget adhat küldetésekhez.
 
Véleményem szerint a noir hangulatához nem annyira a hidegháború, mint inkább a bűnözésbe és korrupcióba forduló USA világa lenne passzentosabb. (Különben is, a noir inkább a negyvenes-ötvenes évekre jellemző. A történelmi alapok (és ezek következményeinek) kidolgozásába ettől függetlenül több munkát is bele lehetett volna fektetni.
 
2.
 
Elsosorban abban szerettem volna újítani, hogy a világ alaphangulatát és az abból adódó lehetoségeket ne nyomják el bizonyos rpg-s elemek: a mágia vagy a túl tápos technika – ezt nem rossz értelemben mondom, csak nem illenének ide. Egyszerre van lehetoség teljesen harcorientált vagy lassú nyomozgatós kalandok kialakítására.
 
A másik újítás szerintem a valós történelem fontos szerepe, és a világ nyitottsága újítások, új ötletek felé.
 
A játékosok annyiféle karaktert indíthatnak, amennyit csak akarnak. Lehet végre igazi kémeket is játszani, hisz a hírszerzés kiemelten fontos részt kapott a világban – és nem teljesen mellesleg, a JK-k trabantokkal is üldözhetik egymást.
 
Igazából nekem az a bajom, hogy ez a játék egy érdekes ötletre épül, de az ötlet megmarad ötlet szintjén – sem a rendszer elemei, sem a világ kidolgozottsága nem támogatják a noir hangulatát, és inkább egy általános rendszer vázának tűnik a dolog, amire az ötlet rá lett akasztva.
 
Némi történelmi és főleg irodalmi/filmes utánjárással, az alternatív USÁ-ra koncentrálással és részletesebb kidolgozással egészen érdekes is lehetne a játék – így csak sajnos egy ötlet, nem több és nem kevesebb.
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/noir.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához