LFG.HU

Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Ré fiai
 
Egyiptom, mint szerepjáték-környezet sajnos fájdalmasan nem kihasznált terület, nem is csak történelmi játékként, de még a kölcsönzött elemek sem igazán gyakran képviselik magukat. Ez kissé kár, tekintve az ókori Egyiptom dögösségét. Emiatt tűnt pofásnak a Ré fiai is, mint ötlet, sajnos a kivitelezés hagy maga után kívánnivalókat.
 
Alapvető stílus- és kivitelezési jótanács (a helyesírás-ellenőrző és az ékezetes karaktereket rendesen tartalmazó betűtípus használata mellett), hogy feleslegesen nem mutatunk rá a saját gyengéinkre. Nem biztos, hogy jó ötlet azzal jönni, hogy “Aki esetlegesen jobban ért az egyiptomi történelemhez…”, hanem inkább írja azt az ember, hogy a játék a valóság Egyiptomán alapuló, de attól eltérő világon játszódik. De ott van mondjuk a “Tehát aki nincs megelégedve az itt található igen szerény felsorolással (ami ráadásul több helyütt még a valóságtól is több helyütt eltér)…” bejegyzés is, ami szintén nem biztos, hogy használ az összhatásnak.
 
Ami a világot és a történelmet illeti, a stílus talán lehetne kicsivel történelemkönyv-jellegű, de ez még nem egy nagy gond. Praktikusabb lett volna viszont kiválasztani egy adott korszakot, mint a komplett történelmet egy 32 oldalas szerepjátékhoz. A középbirodalom-szakasz például egészen pofás lenne egy önálló játékhoz is.
 
Ami az isteneket illeti: ha elfogadjuk az írók kezdeti állásfoglalását, és nem keresünk történelmi hűséget, akkor elmegy-kategóriás a lista, bár nem túl izgalmas. Elég kár, mert minimális utánjárással minden isten mellé lehetett volna egy-két érdekesebb/egyéni részletet pakolni.
 
A rendszer elfogadható, bár itt-ott vannak hiányok, például a beígért fegyverlistát (melyik ügyesség, melyik erő alapú) nem találtam meg. Az életerő/fájdalomtűrés kezelés használhatóságával kapcsolatban nem vagyok biztos abban, hogy egyszerre csökken mind a kettő, csak más mértékben – tulajdonképpen annyi, mintha egyféle életerő lenne, csak további problémákat okozhat, hogy két főtulajdonságtól is függ, mikor dől ki a karakter harcban.
 
A képzettségrendszerben úgy tűnik, nincsenek próbák, ami kár – a tulajdonságok és a rajtuk alapuló képzettségek egymás fontosságát erősítik, plusz ált.
 
A mágiarendszerben a spontán mágia kissé talán elnagyolt, talán nem ártott volna némi bővebb kifejtés, irányadónak. Esetleg limitálni a használatának gyakoriságát. A varázslatok listáján látszik a rohammunka, tényleg elkelt volna némi szöveggondozás és ellenőrzés – a kézrátételes gyógyítás tanulhatósága legalábbis furcsa, míg a gyilkos szándék (meg a többi örök hatóidejű cucc) kissé túl erősnek tűnik, a példa kedvéért.
 
Az élő művek varázslatnál pedig nem tudtam nem gondolni arra, mennyire nem a portrék voltak jellemzők az egyiptomi ábrázolásmódra. (Nyilván azért akadtak, de az ember a sztereotípiából indul ki, ugye, főleg ha a humor oldalát nézi.)
 
Szóval a mágiára ráfér némi pofozás, no.
 
A világösszefoglaló szintén kicsit törikönyves, de azért nem rossz – inkább erre kellett volna több helyet áldozni, mint a néha igen hasonló hatású varázslatoknál. (Plusz, mágiát tartalmazó egyiptomi szerepjáték, és nincsenek benne legalább egy múmia statisztikái? Mi ez, kérem?) No meg nem ártott volna némi kalandötlet is, hogy mégis mit kezd itt a játékos.
 
 
 
    A játék témája az ókori Egyiptom. Nem a történelemhűségre törekedtünk, ezt idő és terjedelem hiányában nem is tehettük volna, emiatt elnézést is kérek mindenkitől, aki esetleg szívén viseli az egyiptológiát, inkább a hangulatot próbáltuk elkapni, remélem sikerült. A játék elsősorban az egyszerű karakterekkel, intrikázást és szép szerepjátékot kedvelőknek ajánljuk. Mivel hogy egy titkokkal és rejtélyekkel átszőtt korról van szó, a mágia igen erős szerepet játszik.
 
Hogy miben nyújt újat a piacon lévőkhöz képest a játék? Tudomásom szerint nincsen még az ókori Egyiptomban játszódó rpg (nagyon remélem), ezért akár hiánypótló funkciót is betölthet, és csemege lehet azoknak, akik egy egyszerű, nem túlbonyolított, hangulatos játékot kívánnak játszani az ókori világ egyik legkülönösebb kúltúrájában.
 
Ami a hangulatot illeti, volna még csiszolnivaló; ami meg az intrikát, talán kevésbé erőssé kellett volna tenni a mágiát, ha az intrikázást és szerepjátékot szerettük volna központba tenni.
 
A játék ugyan helyszínében szokatlan – bár nem az egyetlen Egyiptom-rpg, ott van pl a GURPS Egypt, vagy éppen, bevadult formában a Torg nílusi birodalma -, de a hiánypótláshoz nem ártana még egy-két nekifutás a szövegproblémák kigyomlálásában, meg egy talán valamivel fókuszáltabb eredményre való törekvés.
 
Szóval, hasonlóan a Noir-hoz, a cím alapján többet vártam, de fene tudja, ha nem szorít az idő- és terjedelmi határidő, a készítők talán pofásabb játékot tudnának összehozni. Csak rá kell bukkanni az ókori Egyiptom furcsaságaira…
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/re_fiai.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához