LFG.HU

HammerTimeCafe
Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Halonwell
 
Ismét egy eredetileg nem a pályázatra készült játék. Ahogy a bevezetőből kiderül, ezúttal egy demóval van dolgunk – emiatt nem is nagyon fogok szőrözni az ebből az anyagból hiányzó részletek miatt.
 
Ezzel együtt azért nem ártott volna pár részlet magáról a világról – mármint arról, hogy mi különleges/egyedi benne annyira, hogy az ember nekiálljon kipróbálni. A rövid, egy oldalnyi Közép-Khornia ismertető nem igazán izzítja be a fantáziát, hacsak nem a Bullák és Bányajogok RPG iskola kedvelője az olvasó. Őszintén, ha limitált helyünk van a bemutatóra és a figyelem felkeltésére, nem biztos, hogy jó ötlet a gabonatermelésen szőrözni.
 
Ami a rendszert illeti: a nyolc főérték közül az intelligencia és koncentráció talán összevonható lenne, a bátorság használata pedig némi esélyt ad arra, hogy a játékos kezéből kivegyék a karakter irányítását, ami nem feltétlenül a legkellemesebb játékélmények egyike. Ennél azonban maga a célszám rendszer problémásabbnak tűnik: a dobjunk-a-tizessel-vonjuk-le-az-egyeseket módszer kissé hullámzó valószínűségeket eredményezhet. Például egy 29-es főértékben a célszám automatikusan csökken 9-el, és az ember még dobhat is 2d10-el. 30-as főértéknél az ember csak 3d10-el dob, aminek a várható értéke valamivel alacsonyabb. Talán, ha mondjuk működne egy bónusz-kocka rendszer (10-es eredménynél újra lehetne dobni), az valamennyire javítana a szitun.
 
A fajok… semmi különös nincs az emberek esetében, még kaszt szinten sem – bár ezek nyilván csak példakasztok. A dracon már érdekesebb, bár nem biztos, hogy jó ötlet úgy felvezetni egyik változatát, hogy na az aztán nincs megtűrve sehol. Plusz érdekesek azok a városok, ahol a lakosság kétharmada városőr. A flareonok elmegy-kategóriásak, a nekronoknál meg egyrészt érdekes, hogy mennyien akartak náluk nekromanták lenni az ősidőkben, plusz mennyire igyekeznek az alkotók antiszociálisra venni a faji jellemzőket.
 
Összességében az sem sokat javít a játszhatóságon, hogy a fajok földrajzilag is el vannak különülve, így a kevert fajú csapatok összehozása is problémás lehet. Szóval én megpróbálnám javítani a fajok közti kapcsolatot a világ további pofozgatása során.
 
Az ösvények dolog talán lehetne kissé egyszerűbben előadott, plusz nem tiszta számomra miért kell külön venni a lélek kategóriát a másik kettőtől – ha a darabszám mellett más rendezőelv is volt a játék készítésekor, érdemes lenne még párszor rányomni egy kis optimalizálást. Ez vonatkozik a képzettségekre is – a “mit tesz lehetővé” stílusú, enyhén Magus-ízű megközelítés helyett inkább a próbákkal való kapcsolatra kellene ráerősíteni. Ettől függően darabra egész szép számú – még ha a demo változat miatt nem mindenhol kirészletezett – képzettséget ismer a játék. A képzettségek leírása azért nem mindenhol használható, mivel nem mindig érti az olvasó, miről is van szó. Például, miért is jó nekem, ha akár 5 komponensből álló főzetek receptjét is el tudom készíteni?
 
Igazság szerint nem tudom, milyen is lehet ez a játék – a demója viszont nem az igazi, ez biztos. Kicsit koncentráltabban, nem teljes, de jellemző darabokat felvonultató képzettséglistával, bővebb világleírással talán érezném, miről is szól. Így viszont csak részletek vannak, amiből csak megsaccolni tudom, mi is ez az egész – például a mágia elég erősnek tűnik, de csak részleteket látni belőle; a világ kissé darkulós, már a fajok alapján, de fene tudja, hogy pontosan mennyire… szóval itt inkább csak a “van ilyen is, ha érdekel mi is lehet, nézd meg a teljes változatot” effektus lép életbe.
 
Ja, és ruppónak nevezni a pénzt sem biztos, hogy jó ötlet.
 
A pályamunka elkészítésével egy olyan szabad fantáziavilágot hoztunk létre, melyben a játékos a lehető legkevesebb határ között szabja meg karakterének kasztját, azaz létrehozhat saját kasztot is. (Ez szerintem teljesen egyedi, de ha nem, akkor elnézést kérek)
 
Egy olyan mágikus világot alkottunk, ahol a harcos ugyanúgy rászorul a mágiára, mint egy varázsló, természetesen ettől még a két kaszt nem összekeverendő, a varázsló varázslóbb marad.
 
Egy olyan változatos mágiarendszert is megalkottunk, melyben minden mágiatípus alkalmazásához más-más rendszerbe kell áttérni. Ez lehet, hogy kissé bonyolultnak hangzik, de egy igazi szerepjátékos könnyű szerrel megbírkózik velük.
 
A játék megtalálható lesz a www.halonwell.extra.hu webcímen június elejétől. Az oldal folyamatosan bővülni fog, ahogy a bővítmények készülnek.
 
Hát, a szándék látszik, de sajnos ebből a demóból teljes mértékig nem jön át. Plusz részletek hozzáadásával, a 32 oldalas korlátot elhagyva még lehet ebből valami, de a játék praktikumát nem ártana kissé jobban figyelembe venni a készítés során.
 
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/halonwell.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához