LFG.HU

Dob
EseményekCimkek
Gondolom sejted mi az az élő szerepjáték és vannak elképzeléseid arról, hogy ez hogyan zajlik: a szervezők meghirdetnek egy időpontot, helyszínt, a játék rajongói jelmezbe bújnak, összejönnek és megpróbálják magukat jól érezni abban a néhány napban. Fakardoznak, szerepjátszanak, tábortüzeznek, beszélgetnek, aztán haza megy mindenki és vége.
Nos, itt az ideje, hogy átgondold milyen is lehet még egy élő játék! Engedd meg, hogy a következő pár percben bevezesselek a GLORIA élő szerepjáték világába, amely évek szorgos munkájával, friss elképzelések sorát valósította és valósítja meg.
Mi mindent lehet csinálni ezen az élő szerepjátékon? Elsőként szerepjátszani. Mint minden ilyen rendezvény esetében, itt is a hangsúly azon van, hogy egy elképzelt karakter bőrébe bújhatsz. A kérdés az, hogy ezen énedbe mennyire könnyen tudsz életet lehelni. A legtöbb játék (a stílus korlátai miatt) ehhez csekély hátteret tud neked adni, nincs részletes háttérvilág és a karaktered egyedi értékeit sem képes figyelembe venni a játék során.
A GLORIA rendszer kicsit más. Egyrészt, a játékosok közreműködésével önmagát alakító világgal és annak immár sok játékra visszanyúló történelmével szembesülhetsz, ha csatlakozol. A múlt eseményei nem csak elképzelt dolgokból, hanem a valós eseményekből is áll, amit maguk a játékosok hajtottak végre.
Továbbá a karaktered nem egy egylövetű alkotás. Ha van rendszeres internet elérésed, akkor a játék honlapján regisztrálhatod a karaktered és az játékról játékra folytatja történetét. A regisztrált karakterhez háttértörténetet is ki kell dolgoznod. Ez pompás lehetőséget ad a játék szervezőinek, hogy az események láncolatába a te történetedre személyesen is tervezzenek eseményeket.
Mint a legtöbb fantasy jellegű élő játékon itt is lehetőség van harcolni. Ami igazán érdekessé teszi a dolgot, a három szféra szinte tökéletes elválasztása: a harc nélküli, a kis csapatos és a hadi játék jellegű harc elkülönülése. Hogyan valósulhat ez meg?
Ha te nem vagy igazán jó kardforgató, vagy nem kedveled ezt a részét az élő játéknak, nyugodtan végigjátszhatod a teljes rendezvényt egyetlen csata nélkül is. Az eseményeket úgy készítjük elő, hogy legyen izgalom az akciót kedvelőknek, de az intrikának és egyéb dolgoknak is jelentős tere van. Ezt még később látni fogod. A lényeg az, hogy a játék bizonyos területein általában tiltott a harc, így biztos el lehet kerülni a vérontásokat.
A terepen, ahol az egyes csapatok kis létszámban kalandoznak, előfordulnak fegyveres harcok, de mindig csak kis csapatok között. Ezért az ilyen összecsapások gördülékenyek és jól átláthatóak. Sem a vadulás, sem a szabályvita nem jellemző a játék során.
Végül a nagy csapatos összecsapások sem maradnak ki a játékból. A “háborús rendszer”-nek nevezett különleges újítás lényege, hogy a játék során az egyes hatalmi csoportok egymásnak hadat üzenhetnek és ezt a háborús mozzanatot a játék végén a résztvevők nem mint karakter, hanem mint hadsereg lejátszák. Azaz, egy csatateret hozunk létre, ahol eldől a háború sorsa.
A karakterek különféle házak, azaz országok szülöttei. Elsődleges céljuk a ház hatalmának növelése. Ehhez a legfontosabb eszköz a kereskedelem és a diplomácia. Ebből következik, hogy nem csak harccal és szerepjátékkal ütheted el az idődet, hanem részt vehetsz egy társasjáték szerű kereskedelemben is, ahol természetesen a legfontosabb cél a házad vagyonát gyarapítani. A különféle termények, erőforrások megfelelő értékesítése, felkutatása és az alkudozás nem csak érdekes színfoltja a játéknak, hanem fontos eszköze is a ház életben maradásának. A gazdaságilag gyenge házak kisebb haderőket tudnak felállítani egy esetleges háború esetén, a veszteségeknek pedig megvan az egyértelmű kihatása.
Ha ez még mindig nem lenne elég, tovább fűszerezi a játékot a Titkos Társaságok megléte. Míg a karakterek büszkén menetelnek hazájuk zászlaja alatt, nemegyszer van egy titkos énjük is. Alvilági orvgyilkosok vagy éppen tiltott mágiákat kereső mágusszövetségek tagjai. Az éj leple alatt, figyelő szemektől távol randevúznak egymással és megpróbálják saját céljaik érdekében alakítani az események folyását.
Ahogy már eddig is több utalás volt rá, ez az élő játék nem egy rendezvény, hanem játékok folytatólagos sorozata. Minden cselekedetnek vannak kihatásai a világra és egyúttal a következő játékra is. A kereskedelmi sikerek erősítik a ház gazdaságát, a sikeres háborúk megnövelik területét. Persze a karakterek élete is folyamatos. Az egyik játékon megszerzett varázstárgy a következőn is jelen lesz, nem is beszélve a szintlépés jellegű fejlődésről, ami különleges képességek birtokába juttatja a kitartó játékosokat.
Ehhez egy modern weboldal adja a keretet, ahol minden játékkal kapcsolatos változást felvezetünk, legyen szó akár a házak hódításáról, vagy a karakterek tulajdonságairól. Az összetett háttér ellenére egy egyszerű és áttekinthető szabályrendszer gondoskodik a játék keretéről, elsősorban megtámogatva és nem korlátozva azt.

Végül néhány adat és érdekesség:
- Eddig lezajlott játékok száma: 5
- Mesélői csapat: 9 fő
- Regisztrált karakterek száma: 48
- Következő játék: 2007. szeptember 7-9.
- Helyszín: Sopron

Honlap fontosabb funkciói:
- Üzenet küldési rendszer, a karakterek és társaságok egymás között on-line kommunikálhatnak.
- Krónika és napló a mindenkit érintő és személyes jellegű bejegyzésekhez.
- On-line varázslat választó rendszer, hogy a karakter készen érkezzen a játékra.
- Interaktív képzetség rendszer (lásd részletesen a honlapon).
- Képzetség, pénz, tulajdon, mágikus képesség nyilvántartása a karakternél.
- Teremtmények kommentezhető leírása.
- Frissülő politikai időfolyam.
- Játékosok által kiegészíthető világleírás.
- Fejlesztői napló, ahol a szervezők és a játékosok közösen beszélik meg a változásokat.
- A játékosoknak is lehetősége van történeteket készíteni (lásd honlap)!


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://gloria.larp.hu]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához