LFG.HU

HammerTimeCafe
Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Az Istenek voltak szerepjátékkal kapcsolatban az az érzésem, hogy eredetileg nem erre a 32 oldalas versenyre készült – legalábbis a felépítése miatt. Mire gondolok?
 
Nos, a játék világ része körülbelül három oldalban intéződik el. Kicsit Unknown Armies/Hunter érzésem volt az itt leírtakkal kapcsolatban, ami ugye nem gond, már koncepcionálisan. Egyébként viszont vannak gondok: Részint a stílus kissé nehézkes és terjengős, nem biztos, hogy használ az olvashatóságnak. (Ez egyébként a szöveg többi részére is igaz.) Plusz, ez a fokozatos eszmélés dolog – bár érdekes ötlet -, nem biztos, hogy játék közben jól jön ki, főleg ha nem kerül elő olyan alkalom, ahol előrébb léphet az ember.
 
No, és akkor jön a rendszer. “Az ’Életút’ olyan szerepjáték-rendszer, amely leginkább az úgynevezett ’életút-játékot’ támogatja.” – nos ez felér egy fejlövéssel, de nem is ez a baj. Az előbb említett nehézkes stílus és a részletezni kívánó rendszer együtt nem az igazi párosítás, plusz a “helyzetfüggő gurítást” néhol kissé kimódoltnak érzem.
 
A szituációtól függő dobás-célszámok itteni megoldásánál talán hasznos lenne a táblázatot felrakni – akár kompaktabb formában – a karakterlapra, mivel kicsit nehezen megjegyezhetőnek tűnik. Hasonlóan elbonyolítottnak látszik a karakter jellemzőinek gyűjteménye. A tíz személyiségvonás beszámozásának például nem igazán látom az előnyét. A tíz főtulajdonság mennyiségre még nem akkora túlzás, bár a személyiségvonásokkal, jellegzetességekkel valamint a képzettségekkel (és specializációival) és a végén kiszámolandó képességekkel együtt már az volt az érzésem, hogy ez itt egy kicsit sok a jóból. Plusz, ahogy elnézem, a képzettségek megléte nem növeli-csökkenti az egyes próbák valószínűségét, mivel azok kizárólag a főtulajdonságokon múlnak. (Illetve így elsőre kissé bonyolultnak tűnik az, hogy képzettség hiánya esetén az adott szituáció nehézsége mennyivel változik. Lehet, hogy le van írva valahol, én nem találtam.)
 
Hasonlóan a harc is túltervezettnek és/vagy nehézkesen körülírtnak tűnik, legalábbis egy mini szerepjáték számára. Harci opciók, fáradás kezelése meg a társai: rendben, valahol igény lehet az efféle részletezésre, de sem itt, sem a képzettségeknél nem találtam semmit, ami a játék világának koncepcióját támogatná meg közvetlenül.
 
A fejlődésrendszer tanulási idő alapú megközelítése valahol realitásigény felől jövő szándék, ezt értem. Problémának tartom viszont, hogy nem teszi lehetővé a játékosok ilyen formájú jutalmazását; az elkölthető tapasztalati pontok és társaik más rendszerekben adnak némi plusz elismerést a játékos teljesítményéért. Ezt a sorspontok valamelyest ellensúlyozhatják, de a karakterek könnyen válhatnak túl statikussá, ami nem biztos, hogy minden játékosnak bejövős.
 
A kiegészítő szabályok meg a karakterlapok meg ugye elmennek, csak a végére maradt némi hiányérzetem – nevezetesen lehetett volna szót ejteni arról, hogy például mivel is jár egy eszmélés-dolog, pár példával. Lehetett volna említésképpen foglalkozni pár régi istennel, szektával, egyáltalán valamivel, ami a játékot többé teszi egy általános rendszermagnál.
 
Hmm… miféle célt kellene megvalósítanom egy játékkal? Nagyon nehéz nekem válaszolni erre a kérdésre, mert alapvetően szeretek a szerepjátékkal foglalkozni, és már csak szórakozásból, hobbiból is teszem. Erre a pályázatra is ezért jelentkeztem csupán; nincs vele külön célom.
 
A másik kérdésre a válasz: Nem tudom. Gondoljunk csak bele, hogy mennyi játék lehet a piacon ma. Nem tudom, de úgy érzem, nem sikerülne megsaccolnom. Az pedig nyilvánvaló, hogy ha ennyire sok (az interneten fellelhető ingyenes játékokat is belevéve), akkor nem tudhatom, hogy mennyiben nyújt újat, mivel nem ismerhetem mindet. Ha az érdekel, hogy “érzésem szerint” miben más, akkor azt kell mondjam; valószínűleg sokkalta köznapibb.
 
(Megjegyezném, hogy mindkét kérdést hülyeségnek tartom, de mindegy.)
 
Nos, talán egy kicsit átgondoltabb koncepcióval – pl. “mit is akarok én itten csinálni” egy jó kezdet lenne – meg a jelenleg begépelt anyag áramvonalasításával talán értékelhetőbb produktumot lehetett volna összeállítani. Sajnos ez itt inkább csak torzónak tűnik.
 
Attila
- klikk ide ->http://rpg.hu/iras/File/Istenek

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához