LFG.HU

Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta
az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Mald Elne
 
Ez a szerepjáték is a “valószínűleg nem kifejezetten 32 oldalra tervezett” problémától szenved, megfejelve egy másik gonddal, amely a stílus és szerkesztés kissé szerencsétlen kombinációjából adódik.
 
Kezdjük mondjuk a stílussal: egy részről díjazandó a szándék a világ lakójának szemszögéből történő világbemutatásra. más részről viszont – részben az érthetőség miatt – talán jobb lett volna valami “külsőbb”, tárgyilagosabb és lényegretörőbb ismertető. Az elbeszélő stílusa a kissé tán túl laza, valamint a furán megfogalmazott között mozog (“amik durván felsérthetik a lágyabb kültakaróval rendelkező lényeket”) – nem könnyű élvezhető karakterdumákat összehozni, no. Ráadásul nehéz követni, miről van szó. Az elején, már az isten-listánál is volt némi “mi van?” érzésem, amely csak erősödött az országok bemutatásánál. Nagyon hiányzik itt egy térkép. A történelem meg elég gyorsan eljut a követhetetlenségig, és az elmemágia rész is elég összefolyó – mindezen némi tagolás sokat segíthetne.
 
Az meg, hogy a szabály-dolgok is világlakó-narratíva legyen, már erősen fura, legalábbis számomra.
 
Ami a nem ide tervezettséget illeti: példának okáért kicsit sok a faj a terjedelemhez. Látni érdekes dolgokat, amik szinesíthetik a világot, mint mondjuk a hobbitok mágia-megmentői szerepe, vagy a gnómok élőhalottakra épülő bányászata, de némi nyiszálást kéne művelni a szövegen, hogy az érdekesebb részek láthatóvá váljanak a ballaszt mellett. Az mindenképpen pozitív, hogy a szerző megpróbál valami alapot adni a játéknak, hogy ne csak általános fantasy legyen, de az összeomlás utáni fantasy világból nehéz jó kalandot alapozni, ha a fenti, kissé nehezen értelmezhető részek miatt az ember nem is nagyon tudja, miről van szó.
 
A dobókockák kezelési módjának nem igazán értem a rációját, nekem csak felesleges bonyolításnak tűnik. Az ismeretek csoportokba rendezhetősége és a fejleszthetőségi korlátok még egy “nagy” játéknál is kissé nehezen indokolhatóak lennének, egy 32 oldalas limitnél én inkább másra használnám ki a szűkös helyet. Talán így elkerülhető lenne az, hogy a végére egyre inkább vázlatossá váljon az anyag, plusz a szabályok sem tűnnének bonyolultabbak, mint amilyenek valójában.
 
Némi szövegpucolás, némi fajírtás – akár ki is pusztulhatnak páran a közelmúlt történetében, meghagyva az érdekesebbeket -, a vázlatosan összerakott rendszer kitakarítása és ebből még lehetne valami. Így viszont legfeljebb ötletlopásra lehet használni ezt az anyagot.
 
“Célunk az volt, hogy egy többszörösen bővíthető multi-univerzumot hozzunk létre, mely egyesíti a High fantasy és a Sci-fi legjobb elemeit.
Hogy miben nyújt újat? Talán a rengeteg játszható faj, az istenek fontos szerepe,és a későbbiekben felbukkanó bolygók, űrhajók vegyítése, és ezek mágián alapuló működése szerintünk nyújt elég újat.”

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/mald.elne.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához