LFG.HU

Sonko
RPGCimkek

Nem tudom ki hogy van vele, nekem gyerekkorom egyik meghatározó élménye volt a számos Bud Spencer, és Terrence Hill film rendszeres megtekintése a rongyosra nézett videokazettákról. Társaimmal remekül szórakoztunk, mikor az ezekben látott verekedéseket próbáltuk eljátszani. És persze mindenki a főhős akart lenni, nem a lemészárolt népség, ezért aztán néha tényleg verekedésé fajult a dolog.

 Azóta eltelt pár év, és már nem verekszem a legtöbb ismerősömmel. De valamelyik nap, mikor a fent említett filmek egyike ment a tévében, elkaptak az emlékek, és belegondoltam: ha már a termonukleáris csatacickányról is írnak szerepjátékot, miért épp erről ne lehetne? Szóval, íme a játék, melynek egyetlen lényege a céltalan verekedés, ezúttal kockázatmentesen, verbálisan. A “mi a szerepjáték” részt kihagynám, ezt a játékot úgyis intrikázásban elpunnyadt ősgeekeknek szánom.
 A játék a gyakós filmek elrugaszkodott világához készült. Valósághűséget keresni ebben a játékban lehet, de csak annak, aki bemutat nekem egy szakdolgozatot “A XIX század erődvédelmi rendszereinek hatása az újkori homokvárépítésben” címmel.
 
Tulajdonságok:
 
Néhány egyszerű tulajdonság még itt is kell, a játékot azonban próbáltam a lehető legegyszerűbbre tervezni. Kizárólag hatoldalú kockára, meg egy papírfecnire van szükség, karakterlapnak, bár ez meglehetős eufemizmusnak fog bizonyulni.
 
Erő: Mekkorát adsz.
Szívósság: Mennyit bírsz.
Gyorsaság: Mennyire gyorsan vágsz pofán valakit.
Bunyó: Mennyire tudsz bunyózni. Itt nem számít, kung-fu, utcai bunyó, részeges boksz, vagy talicskanyéllel püfölés. Akárhány fajtát felvehetsz, hiszen nagyon kemény gyerek vagy, képzett.
 
Karakteralkotás
 
Ossz el 20 pontot a tulajdonságok közt. A szívósságod hatszorosa lesz a Kitartásod. Ezeket írd fel egy papírra.
 
A verekedés
 
Minden, a verekedésben részt vevő fél dob annyi kockával, amennyi a gyorsasága. Eredmény szerinti sorrendben a legnagyobbtól a legkisebbig cselekszenek. Akit leütnek, mielőtt jönne, az így járt. Mindenki egyszer üt alapértelmezés szerint, a játékosok nem feltétlen, de erről később.
 
A támadás úgy zajlik, hogy a karakter bunyó értékének megfelelő számú kockával dob, és az ellenfele is, ha a támadó értéke nagyobb, úgy erő+d6-nyit csap az ellenfelébe, aki ezt levonja a kitartáspontjaiból. Ez így zajlik, amíg a kitartáspontok el nem fogynak, ekkor az áldozat összeesik.
 
Fegyverek
Amíg a verekedés ököllel zajlik, soha senkinek nem lesz komoly baja, ha azonban komolyabb eszközök kerülnek elő, ott bizony akár vér is folyhat. A karakterek azonban kemény srácok, így nagy bajuk nekik nem lesz. Ők viszont nem használnak ilyesmiket, szintén azért mert kemény srácok. A pisztolyok egyébként sem szoktak elsülni, hamarabb kirúgják őket használójuk kezéből. Nincs ez másképp a kardokkal, baltákkal, késekkel sem.
 
Hogyan leszel igazán kemény?
 
 A verekedést nem csak a kockadobások döntik el. Elég unalmas is volna, ha csak ennyi volna a játék. A verekedés során be lehet vetni manővereket. Minden ötlet, az eredetiségétől függően bónuszokat ad. A karakterlapra fel kell írni minden, már egyszer használt ötletet – mindegyik maximum annyiszor használható, amennyi eredetiségét a kalandmester ad neki. Ezt az értéket megkapja a játékos tp-ben, mikor először használja a trükköt. Ha legközelebb használja, akkor már eggyel kevesebb tp-t kap érte, és így tovább, amíg el nem éri a 0-t. Ekkor a trükk már nem olyan érdekes, nem lesz tőle tökösebb a karakter, legközelebb már nem ér pontot, újat kell kitalálni (elég világos voltam?). Így a játékosoknak, ha fejlődni akarnak, folyton újabb cseleket kell kitalálniuk. Körönként akárhány cselt lehet alkalmazni, mindegyik egy plusz támadást jelent.
 Példa: Jimmy épp egy sznob kávézóban kezd el verekedni, és úgy dönt, hogy rárúgja a juharlevél formájú dohányzóasztalkát a szembejövőkre. A kalandmesternek ez tetszik, 2-es eredetiséget ad a dolognak. A játékos felvési a karakterlapjára, hogy “dohányzóasztal rárúgás”, mellé írja, hogy 2/1, ami azt jelenti, hogy 2-es eredetiségű a dolog, egyszer használva. Első alkalommal a karakter a teljes értéket megkapja tapasztalati pontként, másodszor már csak egyet, harmadszor pedig már semmit sem. Emellett még kitalálhatná, hogy közben a gyertyatartóval elgáncsolja az ellenfelét, és még egy korsót is a szemébe dob – talán alkalmazhatja, talán nem.
 Amennyiben vita merül fel, hogy egy ötlet mennyire eredeti, volt-e már korábban hasonló, úgy ezt hangos vitázással, veszekedéssel kell eldönteni, ha nagyon nem megy, akkor kockadobással. Bevállalósabb játékosok verekedhetnek is. (ekkor +1 tapasztalat jár, a verekedés kimenetelétől függetlenül)
 
Egyéb szabályok
 
A karakterek nem meghatározott tulajdonságai opcionálisak. Így lehet valaki kőgazdag milliárdos, vagy épp veterán csöves, nem számít. Egyetlen dolog a lényeg, mindig a jó oldalon kell állnia. Ez a világ fekete és fehér, ugyanis.
 
Egyéb szabályok: azok vannak, amiket meghoztok. Így pl. csak a Puffin adhat nekem erőt is kitartást, szóval ha ilyet fogyasztasz, +1 erőt, és +1 kitartást kapsz. Ugyanez igaz a hagymásbabra is.
 
A történet / mesélés
 
A játékosok mindig a jófiúk egy félelmetesen banális történetben, ahol mindig van egy főgonosz.
Ő mindenképp egy nagyon gonosz ember. Íme néhány tipp, ha nagyon nincs ötleted, válogass (vagy dobj d10-zel):
  1. drogbáró (a drog az rossz, értem?)
  2. őrült tudós atombombával (plutóniumot elég könnyű ellopni, atomrakétát is)
  3. őrült tudós vírusbombával (pl. manósítóvírus)
  4. őrült tudós csodafegyverrel (pl. Gauss-eliminátor)
  5. korrupt politikus (igen, ebben a világban a politikusok alapesetben becsületesek. Gondolkodtam, hogy ezt kivegyem, mert így jogosan vádolnak meg, hogy sok a fantasy elem a játékban)
  6. maffiavezér (nem Tony Soprano, hanem valami lúzer)
  7. kalózkapitány (mint a Kincs ami Nincs-ben)
  8. gonosz kamionos sok haverral
  9. szovjet kém (a Szovjetunió megsemmisülése csak imperialista propaganda)
  10. milliárdos, aki gonoszkodásban leli örömét (pl. K-1)
 
 
Ellenfél kategóriák
 
Ezek csak irányadóak.
Legény: Egy ütést bír, akárhányan vannak, egyszerre max. ketten támadhatnak. Ami a kezükbe akad, azzal verekszenek, bár semmivel sem ügyesek. Minden értékük 2 körül van.
Kivételes: Nagydarab motoros, kövér szumós, ilyesmi. Nem sokkal jobb az előzőnél. Jó, ha valami komikus darab, pl. lámpaoszloppal tomboló kis kínai. Veszélyesnek tűnik. 3 körül vannak az értékei.
Főgonosz: A karakterekkel vetekedő tudású valaki. Leverik, persze, de jó, ha megszenvednek vele. A karakterek aktuális szintjéhez kell igazítani az értékeit.
 
De hogy is néz ki egy ilyen játék?
 
 Nos, megvannak a játékosok, meg a mesélő. A történet, mint már említettem, mindenképp valami banális valami – a helyi maffiavezér mindenkitől védelmi pénzt szed. A karakterek is benn ülnek a kocsmában, mikor ez történik. Közben szóváltás lesz, majd dulakodás. A helyszín, és ellenfelek kidolgozása mindig nagyon fontos, különben kockadobálgatássá fajul a játék.
 A játék alapvetően egylövetű, de akik nagyon élvezik, azoknak javaslom a “bunyó a föld körül” kampányt, melynek során egzotikus tájak egzotikus embereit lehet egzotikus formákra verni. Végül is Piedone is volt Egyiptomban ,Hong-Kongban, és még ki tudja hol is, nem ?
 
Ahol érdemes körülnézni/járulékos megjegyzések
www.spencerhill.hu – itt az összes film leírása megtalálható, érdemes őket beszerezni valahonnan.
 
A játék nem szorosan kötődik Bud Spencerhez, és Terrence Hillhez, akik unják, azok nyugodtan vegyék a figurát valamely más, teljesen hiteltelen akciófilm stílusára a dolgot. Érdemes szemezgetni a Dolph Lungdren, és Steven Seagal főszereplésével készült alkotásokból, vagy a számtalan “kiskölyök lekaratézza a nagy gonosz ödönkét az iskolában” témájú ezoterikus harcoskodásból is. A vadnyugaton is sok a gazfickó, sőt, egy időgép segítségével akár a sumérokat is péppé lehet verni.
 
 

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához