LFG.HU

Attila
RPG fejlesztésCimkek
Elöljáróban: a lenti játék az rpg.hu szerepjáték-készítő pályázatán indult, amely eléggé behatárolta az elkészítési időt és a terjedelmet. Az emiatt jelentkező esetleges problémákat tehát kevésbé boncolom, mint ahogy azt egy “rendes” játéknál tenném. Függetlenül az eredmény minőségétől szeretném minden résztvevőnek megköszönni, hogy próbálkozott, remélem, hogy az esetleges negatívumok nem veszik el a kedvet a jövőbeni alkotásoktól.
 
Komorkodó, teátrálisnak tűnő fantasy világ, szimplának tűnő rendszerrel – plusz sok másik pályázatra jellemző típushibák keveréke a Holtak népe.
 
Ahogy máshol is, itt is gond volt a terjedelem kihasználása: a minimális világleírásból az ember nem nagyon kerül képbe – bár kétségtelen, hogy alaphangulatot azért ad – és ezen az évszámok sem igen segítenek. Sajnos a helyesírási hibák és fogalmazási botlások sem, de ezt most inkább hárítsuk át a rövid határidőre. (Igazság szerint nem egészen értem, mi is folyik a világban, mik ezek a klánok, mit csinálnak, mit csinálnak bennük a karakterek és egyáltalán.
 
Ezzel együtt leginkább az Exalted jutott eszembe a kissé szuperhős-kaliberű karakterek, képzettségfák (bár az itteniek valamivel egyszerűbbek) meg erősen animés harci képességek láttán – ez abszolút nem baj, de a szándék (ha ez volt a szándék, természetesen) nem mindenhol ért sikert.
 
Az egyszerű rendszer érthetőségét megnehezíti a kissé vázlatos bemutatása, például elég nehezen esett le, mit is ért a szerző a “18 sor harcos, 5 sor varázsló, 1 sor tolvaj” dologgal. A képességlista – a mini rpg mérethez képest, de amúgy is -, kissé túlméretezett, a leírások nem mindenhol egyértelműek, bár pár effektust valószínűleg el fogok lopni a saját meséimhez (esetleg az egzotikus fegyverek részből is kijöhet még egy-két elborult ereklye). Plusz, igencsak harcközpontú lett. Meg átláthatatlan, bár ez inkább a képességek száma miatt. Hasonlóan problémás a mágia rész is.
 
A rendszermotor szorzós megoldásával kapcsolatban vannak fenntartásaim; ez a szorzós megoldás jó eséllyel elég kiszámíthatatlanná teszi a gyakorlatban a várható eredményeket. Itt amúgy kicsit Synnibarr érzésem is támadt, ami azért messze nem olyan jó, mint az Exalted-hatás, ugye.
 
A mágia semmi különös, bevallottam mágus-hatású, kérdés, szükség van-e rá, ha a képességlistában olyan képességeket találunk, amilyeneket. Én inkább a varázslói részt egy az egyben kiszedtem volna a rendszerből és inkább világhátteret vagy egyéb infókat adtam volna még meg. Esetleg további ellenfeleket, monsztákat – akkor is, ha a végén a szerző le is szögezi, hogy “A harcnak nincs akkora szerepe, hiszen leszámítva pár ősi fajt csak a démonok méltó ellenfelek” – nos ez esetben nem értem, miért kell ennyire részletezni a harci képességeket.
 
Mivolt a cél? A szabályok közé kötött korlátlan szabadság. Amikor a hatalom az egekben szárnyal de a végső feladathoz kevés. Amikor nem az dönt , hogy milyen erős vagy hanem az milyen jól játszol. Nem az a cél, hogy pusztíts hanem ,hogy olyan birodalmakat emelj fel a porból amik hasznosak lehetnek .
 
Miben új ? Semmi egetrengető . Nekem leginkább a testcsere és a halhatatlanság és az emberfeletti erő tetszik. És az , hogy egy karakterrel megismerhetsz ezer szerepet. A más rendszerekkel való kompatibilitása pedig kitágítja a horizontot.
 
Nos, a magam részéről nem látom, mitől lenne ez a motor kompatibilis más rendszerekkel, illetve a korlátlan szabadság sikeres megvalósításával kapcsolatban is vannak kétségeim.
 
Viszont, ha – ízlések és pofonok, természetesen – a szerző leválasztaná az alapötletet kissé visszafogó ballasztot (értem ez alatt a mágiát és mondjuk valamennyire vissza lenne fogva a klánok és képességek száma), jobban definiált ellenségeket és alapkonfliktust szállítana a játékhoz, úgy volna lehetőség egy – akár dimenziókon átívelő -, jó értelemben elszállt szuperhős-leszámolós mókához, kicsit Feng Shui stílusban. Lehet, hogy ez nem mindenkinek bejövős koncepció, meg nem tudom, mennyire nyújtana tartós szórakozást, de kicsit jobban domborítaná a játék egyénibb vonásait.
 
Vagy nem, de mondom ízlés dolga. Ezzel együtt ezen még dolgozni kéne, talán érdemes is lenne.
 
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/palyazat/holtak_nepe.zip]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához