LFG.HU

Hellguard
RPGCimkek
Gondolkodásmód:
Büszke, nyugodt emberek, akik a tanulás hosszú évei alatt megszabadultak negatív érzelmeik jelentős részétől. Bosszú, harag, hatalomvágy… ezek semmit sem jelentenek nekik. Ha mégis ott rejtezne valamelyik a lelkük mélyén, mindent megtesznek, hogy legyőzzék azt.
Az őket környékező világra derűs megértéssel tekintenek, ritka köztük, kinek nem adatott meg a humorérzék adománya. A köznapi halandók számukra vásott kölykök csupán, kiknek elnézhetőek csínytevéseik. Így – amíg az életükre nem törnek – sosem használnak halálos mágiát mással szemben, hiszen nagyon jól tudják, hogy képtelenek ellene védekezni. Inkább elriasztják, foglyul ejtik a velük szemben állókat, ám a gyilkosságtól a legvégsőkig tartózkodnak. A többi mágiahasználóra már más szemmel tekintenek. A boszorkányokat és boszorkánymestereket nem tartják méltónak a tiszteletre, inkább egyfajta lenézéssel vegyes megvetéssel, undorral tekintenek rájuk. A tűzvarázslókat – fokozottan igaz ez az Elemi mágia szerelmeseire – tisztelik, hatalmukat elismerik, ám mindig bujkál bennük a szakmai féltékenység, és az egészséges rivalizálási hajlam. A bárdok számukra különc csodabogarak, akiknek a mágiája tagadhatatlanul érdekes, és látványos, ám kevéssé praktikus. A papokat, és mágiájukat nem igazán ismerik, és nem is nagyon érdeklődnek iránta. Ennek oka talán a közismerten laza kötődésük az egyházakhoz, és vallásokhoz. Egy varázsló sosem kötelezi el magát szorosan egy istenhez, sőt vannak, akik az apoteózisra hivatkozva pusztán az istenek létét fogadják el, ám isteni mivoltukat, korlátlan hatalmuk és örök életük dogmáját mereven elutasítják.
Számukra a mágiájuk szent, és a dolgozószobájuk, laboratóriumuk a szentélyük. Ezért nem is használják nyakló nélkül, csupán indokolt esetben, és akkor is csak addig, ameddig szükség van rá. Sokkal szívesebben tanulmányozzák a mágiája elméleti hátterét, mint a gyakorlatát. Természetesen a gyakorlatban is kísérleteznek vele, de csak akkor, ha nem zavarják vele környezetüket, az sem zavarja őket, és előtte elméleti úton 100%-os biztonsággal ellenőrizték a dolgot.
Stabil erkölcsi érzékkel bíró varázslók – Doran és Lar-dor – kötelességüknek érzik óvni a környezetüket, az élővilágot, és az emberiséget. Ez utóbbi kötelességüknek tesznek eleget, amikor a fekete utat választókat üldözik. Amennyiben az illető nem varázsló, semmilyen morális aggályuk sincsen; ha kell inkvizítorokat küldenek a nyakára, ha kell többen támadnak rá. A varázslókkal szemben még él valamennyi szakmai tisztelet, és varázslópárbajra hívják ki. Ilyenkor mindig egy az egy ellen harcolnak, és mindig van a közelben néhány másik varázsló, akik a párbaj tisztaságát ellenőrzik. Ezek a párbajok mindig életre-halálra folynak, és amennyiben veszít, a sötét úton járó nyer mindig kap egérutat… általában egy napot.
Imádják a logikai játékokat, mint a Menzini-sakk, az ostábla, vagy a toroni gúlasakk. Szívesen és gyakran játszanak, senki sem örvendhet nagyobb tiszteletnek a szemükben, mint akiről bebizonyosodott, hogy jobb náluk. Általában a barátok, vagy az egymás közt rivalizálók gyakran játszanak fejben valamilyen logikai játékot. Mentálisan küldik el egymásnak a lépéseiket, és így értesíti őket a partnerük a válaszlépésről is. Ennek számukra két előnye is van; az egyik, hogy fejlődik a logikájuk, és játékkészségük, a másik, hogy csiszolódnak a mentális képességeik, mivel javul a koncentrálókészségük.
Párkapcsolatba ritkán bocsátkoznak, a hűség mindennél előbbre való számukra. Ha valakit kiszemelnek, és az viszonozza az érzelmüket, a varázslónál hűségesebb társ nem akad. A kapcsolatot szinte sosem a varázsló rúgja fel, messzemenő kompromisszumokra képes a kapcsolat stabilitásáért cserébe. Ha egyszer megnősül, a házasság élete végéig szól. Természetesen a házastársukat nagyon gondosan választják ki, és a mércéjük nagyon magas.

A varázslók iskolái:

Természetesen a varázslók feje sem káptalan. Ők sem képesek minden iskola varázslatait azonos hatásfokkal űzni, sőt minden iskola gondolkodásmódja más és más. Ez azt jelenti, hogy minden iskolának a gondolkodásmódja ellentétes egy másik iskoláéval. A varázsló az általa választott iskola mozaikjait hiánytalanul ismeri, míg az ellentétes iskola mozaikjainak pusztán a negyedét. Ezen kívül az ellentétes iskola mozaikjainak energiaigénye is 25%-al nő, valamint a varázslási idő is a másfélszeresére nő. Azoknak az iskoláknak a mozaikjai közül, melyek nem ellentétesek a választott iskola gondolkodásmódjával, a mozaikok háromnegyedét ismeri. (Ellentétes iskolánál lefelé, semlegesnél felfelé kerekítünk.)
A szimpatikus mágiát, és az egyéb mágikus módszerek alá tartozó varázslatokat minden varázsló hiánytalanul, és megkötések nélkül alkalmazhatja.

A varázsló botja:

A varázsló botja személyes hatalmának jelképe, beavatottságának bizonyítéka. Mind mágikus, és elpusztíthatatlan, míg gazdája él. A beavatás egy rendkívül magasztos pillanat egy varázsló életében, sokan életük végéig emlegetik. A varázsló botja körül ugyanolyan Zóna található, mint a varázsló körül, és a varázsló nem szenvedi el a Zóna varázsjelnél leírt hátrányokat, ha azon keresztül varázsol. Személyes Aurájának része, szoros szimpatikus viszony van közöttük. Annál nagyobb szégyen sosem érhet egy varázslót, mint ha elveszíti a botját. Míg vissza nem szerzi, semmilyen módon sem léphet előbbre az egyeteme tudományos ranglétráján.

Elemi mágia: (Ellentétes iskola: Jelmágia)

Az iskola színe a lila. A férfi beavatottak lila ujjast, és lila nadrágot viselnek fehér csizmával, míg a női nem a lila tunikát, és a lila térdig érő szoknyát részesíti előnyben a fehér csizmához. Iskolájuk botja mahagóniból készült, barnára pácolt, két és fél méteres hullámmotívumos bot. Az iskola beavatottjaiból lesznek Doran stratégái, és taktikusai. Kiváló elméleti szakemberek a harcászat kérdéseiben, és heves vérmérsékletűek, ha ezt valaki kétségbe merik vonni.
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás/olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Alkímia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Térképészet Af.
Hadvezetés Af.
Hadrend Af.
5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Térképészet Mf.
6. TSZ. Hadvezetés Mf.
7. TSZ. Legendaismeret Mf.
7. TSZ. Hadrend Mf.
8. TSZ. Történelemismeret Mf.

Természetes Anyag mágiája: (Ellentétes iskola: Nekromancia)

Az iskola színe a vajszín. A férfiak vajszín, bőrből készült ujjast, és nadrágot hordanak világosbarna bőrcsizmával. A nők vajszín, selyem tunikát, és vajszín bőrből készült térdig érő szoknyát hordanak, világosbarna csizmával. Iskolájuk botja világos színűre pácolt fenyőfából készült. Mindig olyan magas, mint a tulajdonosa, és a mintázata mindig a tulajdonosa fantáziáját dicséri. Az iskola beavatottjai a legjobb alkimisták és herbalisták széles Yneven. Majd mindegyikük a Bölcsek Kövét, a Mindentoldó Savat, vagy valami hasonló dolgot próbál kikísérletezni.
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás/olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Rúnamágia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Alkímia Af.
Méregkeverés/semlegesítés Af.
Herbalizmus Af.
5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Alkímia Mf.
6. TSZ. Herbalizmus Mf.
7. TSZ. Legendaismeret Mf.
7. TSZ. Méregkeverés/semlegesítés Mf.
8. TSZ. Történelemismeret Mf.

Asztrálmágia:
(Ellentétes iskola: Mentálmágia)
Az iskola színe a tengerzöld. A férfiak zöld, díszes, méregdrága bársonyból készült ujjast, és nadrágot hordanak fehér csizmával. A nők a zöld, mély dekoltázsú selyemtunikájukhoz, zöld, feszes, combközépig érő selyemszoknyát hordanak, fehér csizmával. Iskolájuk botja zöld színűre pácolt, három méter magas tölgyfa bot, melyen finoman cizellált, nonfiguratív motívumok láthatóak. Kiváló intrikusok, diplomaták. Ahogy Doranban mondják: “Bárki el tudja tüntetni egy disznó lábait, de csak egy asztrálmágus képes rábeszélni, hogy sétáljon is nélkülük.”
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás/olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Rúnamágia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Alkímia Af.
Etikett Af.
Emberismeret Af.
Politika/diplomácia Af.
5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Politika/diplomácia Mf.
6. TSZ. Etikett Mf.
7. TSZ. Legendaismeret Mf.
7. TSZ. Emberismeret Mf.
8. TSZ. Történelemismeret Mf.

Mentálmágia: (Ellentétes iskola: Asztrálmágia)

Az iskola színe a mélykék. A férfiak és nők egyaránt kék színű, vastag, konzervatív szabású posztó ujjast, és nadrágot hordanak, hozzá illő fekete csizmával. Iskolájuk botja egyszerű, puritán, másfél méter magas, kékesen irizáló bükkfából készült bot. Ők a legnagyobb elméleti tudással rendelkező varázslók, rendkívül járatosak az ősi, holt nyelvekben.
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás / olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Rúnamágia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Alkímia Af.
Ősi nyelv Af.
Vallásismeret Af.
Heraldika Af.
5. TSZ. + 1 Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Ősi nyelv Mf.
6. TSZ. Heraldika Mf.
7. TSZ. Legendaismeret Mf.
7. TSZ. Vallásismeret Mf.
8. TSZ. Történelemismeret Mf.

Jelmágia:
(Ellentétes iskola: Elemi mágia)
Az iskola színe a mély, földbarna szín. A férfiak durva, erős anyagból készült barna vászoninget, és barna bőrnadrágot hordanak fekete csizmával. A nők a világosbarna posztótunikájukat barna, bokáig érő szoknyával, és fekete csizmával egészítik ki. Iskolájuk botja egy erős, két méteres, lakkozott vasfa bot, mindenféle díszítés nélkül. Kiváló mesterei a fa, és fém megmunkálásának, ezen kívül ők felelősek a varázslóegyetem statikus mágikus védelméért.
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás / olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Alkímia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Rúnamágia Af.

Szakma – kovács Af.
Szakma – fafaragó Af.

5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Rúnamágia Mf.

6. TSZ. Szakma – kovács Mf.

7. TSZ. Legendaismeret Mf.

7. TSZ. Szakma – fafaragó Mf.

8. TSZ. Történelemismeret Mf.

Időmágia:
(Ellentétes iskola: Térmágia)
Az iskola színe a hófehér. A férfiak és a nők egyaránt bő, szellős fehér színű ujjast, és vékony, fehér vászonnadrágot hord, csizmával, melynek színe úgyszintén fehér. Az iskolájuk botja másfél ember magas, finoman csiszolt, fehérre pácolt, díszítetlen bot. Az iskola beavatottjai a legnagyobb szakértői az időjárás előrejelzésének, és a jövendőmondásnak. Általában szeretik mondanivalójukat körülményesen, és ködösen megfogalmazni, ezért a varázslók fele bölcseknek, a másik fele viszont kötöznivaló bolondoknak tartja őket. Kiváló az időérzékük, bármikor képesek megmondani, hogy mennyi az idő, másodpercnyi pontossággal. Híresek a pontosságukról, és utálják, ha megvárakoztatják őket.
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás / olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Rúnamágia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.

Történelemismeret Af.

Alkímia Af.
Időjóslás Af.
Jövendőmondás 15%
5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Időjóslás Mf.
6. TSZ. Legendaismeret Mf.
7. TSZ. Történelemismeret Mf.
Minden Tapasztalati szinten +5%-ot kapnak a jövendőmondás képzettségükre. Minden használata egy kérdés feltevésére jogosítja használóját. Sikeres használat esetén ködösen fogalmazva értékes választ kap kérdésére. Sikertelenség esetén teljesen hamis választ kap, bár ennek ő nem lesz tudatában.

Térmágia:
(Ellentétes iskola: Időmágia)
Az iskola színe az acélszürke. A férfiak és a nők egyaránt acélszürke, térdig érő, selyemből készült talárt hordanak, acélszürke, vastag selyemnadrággal, és szürke, finoman cserzett szarvasbőrből készült csizmával. Iskolájuk botja anyagtalannak tűnő, szürkés színű, két méteres bot, amely mintha enyhén hullámzana. Kiváló az irányérzékük, még teljesen idegen városban sem tévednek el. Ahogy a jelmágia beavatottjai felelősek a statikus mágikus védelemért, ők magukért a védelmi épületekért, labirintusokért felelnek. A két iskola között híresen jó a viszony, ami kiváló munkakapcsolatukból ered. Imádnak kóborolni, idegen tájakat megismerni. Rendkívül szétszórtak, és elvont gondolkodásúak. A leggyakoribb mondat amit hallani lehet tőlük: “Hol van a könyvem? Az előbb még itt volt…”
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás / olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Rúnamágia Af.
Sebgyógyítás Af.
Élettan Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Alkímia Af.
Építészet Af.
Mértan Af.
Irányérzék 15%
5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Építészet Mf.
6. TSZ. Mértan Mf.
7. TSZ. Legendaismeret Mf.
8. TSZ. Történelemismeret Mf.
Minden Tapasztalati szinten +5%-ot kapnak az irányérzék képzettségükre. Ennek segítségével bármilyen ismeretlen helyen eligazodnak, még a legsűrűbb vadon sem jelent számukra gondot. Mindig tudják, merre van a fent, és merre a lent, valamint érzik, hogy a terep emelkedik-e, vagy lejt.

Nekromancia: (Ellentétes iskola: Természetes Anyag mágiája)

Az iskola színe a fekete. A férfiak fekete, durva szövésű ujjast, és ugyanilyen anyagból készült nadrágot hordanak, fekete csizmával. A nők a nyakig begombolt, vastag, fekete ing, és a bokáig érő fekete vászonszoknyát hordják fekete csizmával. Az iskola botja ébenfából készült, unikornisszarvat formázó embermagas bot. A nekromanták az idézőmágia nagymesterei. Szívesen mélyednek el a demonológia olyan bugyraiban is, amelytől más varázslót kiráz a hideg. Gyakran, és szívesen vizsgálják át a holtesteket töviről-hegyire, ugyanis céljuk, hogy megtalálják, és kimutassák az Élet Princípiumát. A többi iskola éppen ezért rendkívül távolságtartó velük szemben, míg a Természetes Anyag mágiájának beavatottjai nyíltan ellenségesek velük. A beavatottak imádják a sötétséget, az éjszakát. Rendkívül hideg, kimért, távolságtartó emberek. Humoruk – ha van egyáltalán – mindig fekete, és cinikus. A halált sosem félik, és az életet sem tartják sokra. Mindannyiuk személyes példaképe Abdul Al Sahred, akit megpróbálnak túlszárnyalni rajta.
Képzettségek:
Kyr metódus
Fegyverhasználat Af.
Írás / olvasás Af.

Nyelvtudás 5, 4

Alkímia Af.
Sebgyógyítás Af.
Rúnamágia Af.
Legendaismeret Af.
Történelemismeret Af.
Élettan Af.
Demonológia Af.
Balzsamozás Af.
5. TSZ. Ősi nyelv Af.
6. TSZ. Élettan Mf.
6. TSZ. Balzsamozás Mf.
7. TSZ. Legendaismeret Mf.
7. TSZ. Demonológia Mf.
8. TSZ. Történelemismeret Mf.

A dorani Varázslótanács felépítése:

A Varázslótanács az iskolák küldötteiből áll. Minden iskola 5 főt delegál, amelyből az egyik az adott iskola vezetője. Szavazáskor minden iskola egy szavazatot ad le. Ennek meghatározása úgy zajlik, hogy a négy delegált az iskolán belül szavaz. Amelyik szavazat többségbe kerül, az fog az iskola szavazataként megjelenni. Szavazategyenlőség esetén az iskola vezetője dönt. (Tulajdonképpen utolsóként szavaz, és csak szavazategyenlőség esetén) Amennyiben a nyolc iskola szavazatai alapján patthelyzet alakul ki, a Varázslótanács feje jogosult dönteni. Eldöntheti a kérdést valamelyik irányba, vagy újraszavazást rendelhet el. A delegációk négy tagját tízévente választja meg az iskola teljes jogú beavatottjaiból álló Konklávé. Az iskola vezetőjét tudományos teljesítménye alapján a Varázslótanács feje nevezi ki. A Varázslótanács fejét a Tanács választja egyszerű szavazattöbbséggel, élethossziglan. Amennyiben elvesztené a bizalmat, úgy joga van bármely iskolának fosztási indítványt benyújtani. Ha szavazattöbbséggel a Tanács megfosztja tisztségétől a vezetőjét, úgy újat kell választani, de a régi vezető nem indulhat a pozícióért folytatott versenyben. A Varázslótanács feje egyben iskolájának vezetője is. (Ez feltétele is annak, hogy indulhasson jelöltként.)

Tudományos fokozatok:
16. TSZ.: Magus magister
8. TSZ.: Magus (ez a legalsó fokozat, amivel kinevezhető valaki egy iskola vezetőjének)
4. TSZ.: Magister (a beavatott varázsló tudományos fokozata)
1. – 3. TSZ.: Adeptus maior
Tanonc: Adeptus minor (a képzési idő minimálisan 20 év)

Új tudományos képzettség: (csak varázslóknak!)
Összefoglaló mágiaelmélet:

AF: 20 KP
MF: 60 KP
AF: Alapfokon képzett varázsló a tapasztalati mágiák elméleti alapját ismeri. (Boszorkány, boszorkánymester, tűzvarázsló, bárd.) Hatása úgy jelentkezik, mint a Második Törvénykönyvben közzétett Mágiaismeret képzettség alapfokánál. Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy a varázsló tudása szilárd tényeken, és axiómákon nyugszik, amit az említett kasztok olykor a saját mágiájukkal kapcsolatban sem mindig mondhatnak el.
MF: A fenti kasztok tudományát teljes mértékben átlátja a mesterfokon képzett karakter, úgy, mint a Mágiaismeret képzettség mesterfokánál. Már összekötötte általános elméleti tézisekké az eddig elszigetelten megtanult tényeit, és így képes például felismerni a mágikus törvényszerűségeket a bárdok fénymágiájában.

Gyakorlati előnyök:

A mesterfokú tudással rendelkező varázsló képes elméleti tudását megfelelő gyakorlással gyakorlati előnyökre váltani, mivel sokkal tisztábban látja a rejtett kiskapukat társainál. Az alább felsorolt előnyök mindegyike 10 Kp-ba kerül, és mivel az előnyök egymásra épülnek, addig nem tanulhatja meg a 3. előnyt, míg az első kettőt nem sajátította el. Ahhoz, hogy egy ilyen előnyt birtokoljon a varázsló a Kp elköltésén kívül legalább egy év megfeszített munkára van szükség, minimum napi tíz órát dolgozva a megoldáson.

1. Az iskolájának megfelelő mozaikok manapont igénye megfeleződik.
2. Az iskolájának mozaikjaihoz csatolt Távolbahatás varázslási ideje mindig 1 szegmens.
3. Az iskolájának mozaikjainak a varázslási ideje mindig 1 szegmens.
4. A varázsló a Zónáján belül minden leplezetlen mágia erősségét, és manapontjainak számát azonnal (1 szegmens) észleli. A leplezett mágiát csak akkor, ha a Leplezés E-je kisebb, mint a varázsló tapasztalati szintjének fele. (Lefelé kerekítve) Ez pusztán a fent felsorolt kasztok tudására, és a varázslói mágiára vonatkozik. Tárgyakból sugárzó mágiát figyelmen kívül hagyja ez a képesség.
5. Az iskola mozaikjaihoz csatolt időmágia varázslási ideje mindig 1 szegmens.

(A cikk NEM a 2007. novemberében megjelent ÚTK-hoz írodott. – szerk megjegyz.)


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához