LFG.HU

QuippeR
hírekCimkek
Frissítés: 2008.12.21 17:30
December 26. reggel 10 óráig lehet leadni a játékot. Az értékelési időszak a terv szerint marad január 3 éjfélig.
 

 

Frissítés: 2008.12.08 09:00

Szabályok és ajánlások

1) A verseny kezdete 2008. december 8. reggel 9 óra. A beküldési időszak vége 2008. december 24. reggel 9 óra. Az értékelési időszak kezdete 2008. december 24. reggel 10 óra. A verseny vége 2009. január 3. éjfél. Eredményhirdetés ezután nem sokkal.

2) A versenyben bárki részt vehet. Értékelni a beküldési időszak végéig elérhetővé tett (honlapra, ftp-re feltett) játékokat fogjuk. A versenyzőnek az értékelési időszak végéig meg kell írnia a rá kiosztott értékelés(eke)t, ha nyerni akar. (Várhatóan kettő-három játékról kell értékelést írni.)

3) A verseny kezdetekor megadok négy szót, és három koncepciót. A pályaműveknek két szót és egy koncepciót a játék szerves részeként kell kezelnie. Ez az értékelésnél fő szempont lesz. Sem a szavak, sem a koncepciók megértéséhez nem kell majd átlagos szerepjátékos ismereteken túlmutató előképzettség (példa szó: hatalom, példa koncepció: az egész játék során egyetlen kocka használata).

4) A megadott négy szót december 8-n reggel, egy francia-magyar szótár segítségével választom ki. Felcsapom valahol a szótárat, és lapozás nélkül kiválasztok egy szót, ami tetszik. Ezt megismétlem háromszor.

5) A koncepciókat a verseny előtt beküldött tételek közül fogom kiválasztani. Minden beküldött, és általam elfogadott koncepció kap majd egy sorszámot, és nyolcadikán reggel a random.org honlap
segítségével véletlenszerűen kiválasztott három sorszám határozza majd meg a versenyen használható koncepciókat.
A koncepció beküldése a Fejlesztés Workshop topikban hozzászólás írásával történik, amelynek tartalmaznia kell legalább a koncepció nevét, majd egy kettőspont után a koncepció néhány mondatból álló magyarázatát. Azt, hogy elfogadok egy koncepciót, a Fejlesztés Workshop témában fogom jelezni.
Azokat a koncepciókat fogom elfogadni, amelyeket (szerintem) egy átlagos előképzettséggel rendelkező szerepjátékos megért, a szabályrendszerrel kapcsolatos, és egy ilyen rövid verseny során is van reális lehetősége a megvalósításának. A koncepciók teljes listáját a véletlenszerű választás előtt közzéteszem a topikban.

6) A játékok maximális terjedelme 80000 (azaz nyolcvanezer) karakter. A játékokat txt, rtf, doc, html (=htm) vagy pdf formátumban fogadjuk el. (Doc kiterjesztésű fájl esetén figyeljünk arra, hogy crossplatform -Microsoft és Open Office programmal is- megnyitható legyen. Ha ezt nem tudod ellenőrizni, szívesen kreálok a játékból pdf fájlt. Html fájl esetén a terjedelmi korlát a böngészőben megjelenített karakterekre vonatkozik, nem a forráskódra. Scriptek és makrók használata nem megengedett.)

7) A versenyre történő jelentkezés a Fejlesztés Workshop topikba írt hozzászólás beküldésével történik, amely tartalmazza:
-az elkészült játék címét
-a játékra mutató linket (ha nem tudod sehova felrakni a játékot, kérj segítséget a topikban!)
-a játék alapötletének rövid, vázlatos leírását

8) Az értékelési időszak során az értékelő rövid szöveges üzenetben írja le a gondolatait a számára megadott játékról. Ezen túl pontozással is segíti a nyertes kiválasztását. A pontozott jellemzők:
-Ötlet: Mennyire ragad meg a felvázolt ötlet, és vajon mennyire ragadhat meg másokat? Mennyire tartod játszhatónak ezt az ötletet, megfelelőnek egy szerepjáték témájaként?
-Megvalósítás: Mennyire van egyben a játék? A rendszer és a világ összeillik? A szabályok egészet alkotnak, vagy csak egymásra vannak dobálva? A világ (ha van) egészet alkot vagy csak össze van dobálva? A játék vajon azt éri el, amit akar, vagy valami mást?
-Hozzávalók szerepeltetése: Jól használja-e a pályázó a kiválasztott szavakat és koncepciót? Vagy ki lehetne őket cserélni bármire, és a játék ugyanúgy működne?
-Teljesség: Nekiállhatnál egyből játszani a játékkal, vagy még dolgozni kéne rajta? A szöveget újra kéne írni, hogy megértsd a játékot? Hiányzik-e legalább egy szabály ahhoz, hogy teljesnek
értékelhesd a játékrendszert?
-Összkép: Az értékelőnek személy szerint mennyire tetszik a játék összességében? Ezt a pontszámot egyéni preferencia szerint akár befolyásolhatják a többi kategóriában már meglévő vagy akár máshol nem pontozott jellemzők is.

Minden jellemzőre minimum 1, maximum 10 pont adható. Az összpontszám az egyes jellemzők összeadásával keletkezik, ami minimum 5, maximum 50 pontot jelent.
Az értékelés teljes mértékben a beküldött mű szövegére vonatkozik. Nem vonható le, és nem adható plusz pont a szöveg olvashatóságát nem vagy nem alapvetően befolyásoló külsőségekre.

9) Lehetőleg a játék írása közben is használd a fórumot! Az ötletelés, mások segítségének kikérése szerves része a versenynek.

Jogi információ: A játék szövegének beküldése után is a pályázónál marad mindenféle jog, amelyet a műve felett gyakorolhat. A művek értékelés és későbbi böngészés céljából felkerülnek egy közös
tárhelyre. (Természetesen a pályázónak, mint a szerzői jogok gyakorlójának, jogában áll ezt megtiltani, de ekkor nem tudjuk értékelni a művét.)

Egyéb információ: Nyeremény idén sem lesz. A verseny szó értelmezését mindenkire ráhagyom, ha egy olyan eseményt, ahol a pályázók egymás pályaműveit értékelik, és nincs nyeremény, nem érez versenynek, kérem hogy a “gyakorlat” szót helyettesítse be a verseny helyére.

A játékok elméletileg valós játékhelyzetre készülnek, de az idő rövidsége miatt várhatóan nem lesznek tökéletesen játszhatóak.

 


A verseny során választható három koncepció:
I) Kettőnél több játékosi feladatkör használata: A szerepjátékokban általában két feladatkör van: a KM-é és a játékosoké. Néha ez egyre redukálódik, és mindenkinek azonos feladatai és lehetőségei vannak (KM-teli és KM-mentes játékok). Ennél a koncepciónál az a követelmény, hogy legalább három különböző feladatkört határozzon meg a játék.

II) Szuperszervezetek: A feladat célja egy olyan játék készítése, melyben a “játékos karakterek” valójában nem egyedi személyek, hanem több (min 3-4) egyénből álló szervezetek, közösségek. Jelen kritérium esetében nem számít megoldásnak az, ha pl. több karaktert kinevezünk családnak, majd a játékos felváltva játszik velük. A szabályoknak magukra a szervezet leírására és interakcióira kell fókuszálniuk, de azért jelen lehet az egyén mint végrehajtó “egység”. (Pl.: Egy hangyabolyt sem a benne lévő hangyák felsorolásával írunk le, hanem a bolynak, mint egésznek a saját tulajdonságaival. Mégis, az egyedi feladatokat a hangyák hajtják végre.)

III) Szerepcsere: A játékos karakterek vándorolnak a játékosok között.

(Ezek közül tehát egy legyen szerves része a készülő játéknak!)

A verseny során választható négy szó:
A) szökés
B) ereklye
C) szónoklat
D) szélhámos

(Ezek közül kettőt kell kiválasztani!)

A kiírás ugyan nem tartalmazza, de kérem, hogy beküldéskor mindenki jelölje meg, hogy melyik koncepciót, és melyik két szót használta fel a játéka alapjául! Ezzel nagyban megkönnyítjük az értékeléseket.
Szeretném még egyszer felhívni mindenki figyelmét, hogy ha pályaművet küld be, akkor az év utolsó hetében értékelést is kell írnia várhatóan három játékról.
 


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=9225]
[http://villamverseny2008.rpg4.me/]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához