LFG.HU

BePe
játékCimkek
A játékot Rob és Aitaer készítették, hálás köszönet nekik a munkájukért!
 
Szabályok
A játékot 2-6 fő játszhatja
- Minden játékosnak 3 kockája van. Egy 10, egy 6 és egy 4 oldalú;
- Egy játékban a tét mindig ugyanannyi (1 arany vagy 1 mithrill);
- A játékosok berakják a tétet kezdésként (szokás szerint a téteket is egymás tetejére helyezik, és így egy pénztorony kezd emelkedni);
- Meghatározott sorrendben dobnak (például a hat vagy tíz oldalú kockával eldöntik, ki kezd, onnan az óramutató járásával megegyező irányban folytatódik);
- Addig dobnak, amíg a 3 kocka összértéke pontosan el nem éri a 10-et. Egyetlen kockát sem lehet megtartani, mindig mindegyikkel újra kell dobni.  Akinek először sikerül elérnie a pontos összeget, annak felépült az 1. szintje, az udvar. 10 oldalú kockáját berakja a tét mellé, ezzel már nem dob;
- Ilyenkor mindenkinek meg kell adnia újra a tétet;
- A következő szinthez (ház) a 6 és a 4 oldalú kockával kell pontosan hatot dobni. Sikeretlenség esetén a következő körben ismét dobni kell mindkét kockával. Amint megvan a szint, akkor újra meg kell adni a tétet. A játékos a 6 oldalú kockáját ráhelyezi a 10 oldalúra, evvel sem dob többet;
- Az utolsó szinthez (torony) a 4 oldalú kockával kell négyet dobni. Akinek ez először megvan az nyer;
- Speciális eset, amikor a 3 kockával 3 egyformát dob valaki (3 egyes a kaputorony, 3 kettes a bástyatorony, 3 hármas a mágustorony, 3 négyes a palotatorony). Ilyenkor két lehetősége van: vagy felépíti az első szintjét vagy lerombol valakijéből egy szintet.
- Amennyiben úgy rombolnak le egy szintet, hogy abból senkinek sincs, úgy annak megdobásakor újra be kell rakni a tétet.
 
Próbajáték:
Játékosok: amazon, csempész, kobzos
- Mind a hárman berakják a tétet, 1 aranyat;
- Az amazon kezdi a kört. 3 kockával 11-et dob (6,3,2);
- A csempész 13-at (8,4,1);
- A kobzos 10- et. (4,4,2) Berakja a tízes kockáját középre, avval már nem dob;
- Mindenki megadja a tétet újra, mert ez a szint most épült fel először. Most már 6 arany van a tétben;
- Az amazon 18- at dob (9,6,3);
- A csempész 12- t, de úgy hogy 3 db 4- est. Felépíthetné az első szintjét, de inkább lerombolja a kobzosét, így a kobzos visszakapja a 10 oldalú kockáját és előröl kezdi a játékot.
- A kobzos 3 db 1-est dob. Rombolni amúgy sem tudna, felépíti az első szintet, a 10 oldalú kockáját félrerakja;
- Mivel ez a szint nincs meg senkinek, ezért mindenki megadja a tétet újra, most már 9 arany van a tétben;
- Az amazon dob 10-et, (5,3,2) megvan az első szintje, de nem kell tétet adni, mert a kobzosnak az előbb meglett ez a szintje, viszont a 10 oldalú kockát elrakja ő is;
- A csempész dob 15- t (6,6,3);
- A kobzos a 6 és a 4 oldalú kockával dob 6-ot. (4,2) Megvan a 2. szintje, a 6 oldalú kockáját a 10 oldalúra helyezi;
- Mindenki megadja a tétet újra, mivel 2. szint (ház) még senkinek sem volt, most már 12 arany van a tétben;
- Az amazon is 6-ot dob a két kockával. (3,3) Megvan a 2. szintje, a 6 oldalú kockáját a 10 oldalúra helyezi;
- A csempész 10-et dob három kockával.(8,1,1) Felépíti az első szintet;
- A kobzos a 4 oldalú kockával 4-est dob. Felépül a tornya, megnyerte a játékot, övé a 12 arany.
 
Novella
A kövér kereskedő gyöngy nagyságú veríték cseppeket izzadt. Félig felállva és előrehajolva, remegő kézzel hajította el a kockáit, majd visszahuppant a székére. Képtelen volt egy torony szintet is kidobni, pedig ellenfelei már legalább az elsőn túl voltak. Megtörölte tocsogó homlokát és üveges tekintettel bámulta csodásan faragott kockáit. Aranyból épített tornyai rohamosan fogytak és ez a tenyérbe mászó képű kobzos vigyorogva dobja a hatot.
A Macskajaj törzsközönsége vidáman zajongva élte a távolrévi estéket, mulatozva, pletykálkodva és kisebb nagyobb balhékat csapva. Noha a mulató leégése, majd az újjáépítés után már egy előkelő fogadóvá vált az amazonok szórakozóhelye, a vendégek egyformán kerültek ki a felső rétegből és az egyszerű munkásokból. Míg előbbiek a kíváncsiság, az izgalom vagy a magamutogatás úgy az utóbbiak a feltörekvés miatt jártak ide.
A városőr kapitány egy támasztógerendának dőlve figyelte a játékot. Hatalmas bajszán remegett a korsóból kicsurrant sör habja. Leadta már a mai napra rendelt szolgálatot, de aki közel harminc esztendeje hordja Távolrév egyenruháját, annak a szabadidejében is a munkán jár az esze. Márpedig ő jól tudta, hogy több száz arany ide- oda vándorlása felkeltheti a kétes egyének figyelmét.
A harcos kinézetű nő laza csuklómozdulatokkal dobott. Volt valami kecses a mozgásában, pedig kifejezetten -sőt talán túlzottan- izmos volt. Ki tudja, kik lehettek az ősei? Eléggé vacakul állt ebben a körben, csak úgy, mint a nemesnek neki sem volt még semmilye eddig. De most egy kaputornyot dobott, azaz három egyest. Választhat. Vagy felépíti az első szintet, vagy lerombol valakijéből egyet. Egyéniségéhez illően gyorsan döntött. Mivel második szintje, háza csak a kalóz kinézetű férfinak volt, aki szintén nem állt valami fényesen, ezért felhúzta tornyának alapjait.
A tornyozás vagy kockatorony az egyik legismertebb és legrégebbi szerencsejáték ezen a vidéken. Keletkezése a múlt ködébe vész. Noha sok faj, klán vagy céh magáénak tudja, valójában mindenki játssza. A gazdagabbak műremeknek beillő arany vagy éppen mithrill kockákkal, csiszolt ékkövekkel, a szegényebbje házilag faragott csont vagy fakockákkal, a körömnyi méretűtől, a féltenyérnyi nagyságig. A kockakészítők céhe jól tartja magát a kézműves versenyben, elismertek a munkáik. Ahol céhes kockákkal játszanak, ott kevesebb az esélye a csalásnak is.
Ebben a partiban már kétszer cseréltettek kockát a kobzossal. Egyszer a kereskedő, egyszer a tengeri figura, valószínűleg csempész. Ő amúgy is céhes kockákkal játszik, ahogy a nő is. Egyedül a nemesnek vannak hófehér, obszidián elefánt csontjából faragott és apró rubinokkal kirakott kockái, amit mindenki ámulva tapogatott végig. Persze ilyennel bolond lenne bárki is csalni. Többet ér, mint a játékban forgó összes arany.
 
A kobzos erősen dob. A piramis alakú kocka sokáig pörög a sarkán, majd fordul. Négy. Arcán a letörölhetetlen vigyorral behúzza a tornyot magához.
Új kör jön, de nem szállhat ki. Egy nagyon éles szemű néző vagy egy elme fürkész, észrevenné a bárd mosolya mögötti rettegést. Amikor leült az asztalhoz csak pár aranyat akart csalni és ez az első két körben be is jött. Azóta viszont folyamatosan nyer, pedig nem csal. Felszabadult, amikor a csempész lecseréltette a kockáit, de nem tudja, mit tegyen. Ha kiszáll, ezek biztosan meglincselik. Mi a rémséges rikoltó történik itt? Kortyol a söréből és belöki a kezdő tétet. Most a harcos nő fog kezdeni.
 
A tornyozás játék alapvetően egyszerű. Ketten, de akár hatan is játszhatják. Minden játékosnak szüksége van három darab kockára. Egy tíz, egy hat és egy négyoldalúra. Aki játszani akar, berakja a kezdő tétet. Ez általában a jó öreg aranyérme, de gyerekek színes gyöngyökkel, üveggolyókkal játsszák. Vannak előkelő mulatók ahol előre váltott zsetonokat használnak. Mivel ezeket is egymásra szokás helyezni, ezek is egy növekvő tornyot alkotnak, ahogy a kockák is a játék folyamán.
Innentől felváltva dobnak, először a három kockával egyszerre. Aki összértékre tízet dob az lerakja a tízoldalú kockáját és csak a maradék kettővel folytatja. Felépítette tornyának első szintjét, vagyis az udvart. Ilyenkor emelkedik a tét, amit mindenkinek meg kell adnia. Aki megdobja a szintet, örülhet de, tétet emelni már nem kell. Ha most a hatossal és a négyessel összesen hatot dob valaki az felépítette a második szintet, a házat és hatos kockáját a tízesre helyezi. Ez megint tétemeléssel jár. Persze minden szintre csak egyszer emelnek tétet. Aki idáig eljutott az már a markában érezheti az emelkedő aranytornyot, hiszen már csak a négyes kockával kell négyet dobnia. Aki először megdobja, az felépítette a harmadik szintet, kész a tornya, azaz nyert.
Az új kör nehezen kezdődik. Már harmadszor dob az amazon, de még senki sem dobott tízet. A nőnek vagy melege van, vagy több esélyt lát a nyerésre, ha ledobja köpenyét. Széles mozdulattal löki a háttámlára azt, elővillantva láncszemekből kivarrt melltartóját.
A csempész megbámulja az amazont, majd megdobja az udvart, és röhögve csapkodja kupájával az asztalt, miközben a kereskedő is tizet dob.
A kobzos kezd megnyugodni, lehet tényleg csak piszok szerencséje volt. Ha most elbukja tornyainak felét, akkor is egy kisebb vagyona van. A három kockával dob négyet. Vág egy grimaszt az érték láttán, de ez inkább öröm, hogy nem három egyest dobott.
Ugyanis a játékban van négy különleges kombináció, a három egyforma értékű kocka. Ha egyesekből van, az a kaputorony, ha kettesekből áll, akkor bástyatorony, a három darab hármas az a mágustorony és a három négyes a palotatorony.
Végül is csak a nevükben különböznek, mert ugyanazt a lehetőséget biztosítják a játékosnak. Vagy felépíti az udvarát, vagy lerombol egy szintet egy másik játékos tornyából. Az első eléggé egyértelmű, a másodiknál viszont van egy érdekes eset, amikor egy valaki van egy szinttel a többiek előtt, és az ő tornyát rombolják vissza. Ugyanis ilyenkor ennek a szintnek az újra lépéséhez újra meg kell adni a téteket.
A következő körökben a kobzos a legnagyobb megrökönyödésére egyszerűen megkopasztotta a kereskedőt és a csempészt. A nőnek is már csak mutatóban vannak aranyai. A haja töve már ég az idegességtől, amikor meglátja, hogy a vörös képű kereskedő egy mithrill lapocskát húzogat elő a tarsolyából. A szeme sarkából a csempész is észreveszi, de nem mutatja. Az asztalra nehezedve tápászkodik fel, mögötte felborul a szék. A nő is besöpri maradék aranyait. A kereskedő csodálkozva néz körül és már épp felháborodásának adna hangot, amikor az egyik izmos felszolgáló kezét érzi a vállán. Miért is kockáztatna? Nem elég az eddigi veszteség, még a Jajból is kirakassa magát? Lassan, morogva szedelődzködni kezd.
 
A kobzos remegő kézzel pakolja el az aranyakat. Körbenézve a nemes izzadságtól foltos, távolodó hátát látja, a nő és a tengerész már sehol sincs. Ezek tényleg meggazdagították! A pincér udvariasan megkérdi kíván- e vacsorázni, majd a nemleges válaszra megjegyzi, hogy akkor hívat egy kocsit.
A párnázott hintóba lépve az szinte kiugrik alóla, és huppanva dől a puha kárpitra.
- Azannya!- Mire feleszmélne a sötétből egy vigyorgó arc mered rá, mégpedig a csempészé.
- Na, mi az, kisfiam? Csak nem megtollasodtunk? He, csalókám?- A fickón nyoma sincs a részegségnek, bal kezében tőr pengéje villan és egy szakavatott mozdulattal megszerzi a kobzos aranyaktól súlyos tarsolyát.
- Én… nem… én… tényleg…- kezdi remegő hangon, de a tengerész a képibe vágja a régi kockáit.
- Neeem, te nem csalsz, igaz? Menjünk a városőrségre inkább?
A bárd remegve ül a helyén, mozdulni sem mer. Mi vár rá? Börtön? Vagy megöli ez a vadember? Vigye az aranyait a Tikkasztó Sivatagba akár, csak az életét hagyja meg. Végig sem tudja gondolni a lehetőségeit, amikor egy éles kanyarban a kocsi oldalához vágódik majd fékezés, lovak vad nyihogása és előrebukik. Félig eszméletlenül, bivalyerős kezek rángatják ki a kocsiból és lökik az utca gömbölyűre kopott köveire. -Végem! Megölnek, és a tengerbe löknek! Mellette a csempész csattan kevésbé könyörületesen.
- Mi a…- de a kérdése benn akad, miután felnéz. Nehéz lovagi pallos pihen szinte anyáskodón a csempész vállán.
- A Városi Tanács nevében!- dörren egy kemény, parancsoláshoz szokott hang. -Letartóztatom az Igazságszolgáltatás II. pont 3 bekezdésében foglaltak szerint “több személy ellen elkövetett csalás bűntette miatt”! Ítéletéről a Városi Tanács fog dönteni. Az ítélkezésig a távolrévi börtönbe szállítjuk. Vigyétek!
Miközben a városőrség tagjai elrángatják a kapálódzó csalót, a remegő kobzost talpra segíti a talán még mindig sörhabos bajszú százados. Mögötte mosolyogva teszi el szablyáját a láncruhás amazon.
- Szóval? Te is beülsz a kolléga mellé a hűvösre csalásért, vagy inkább beállsz kis csapatomba és szolgálod a rendet? Tetszett az a vigyori képed. Más már rég összecsinálta volna magát. Van egy napod dönteni.- Majd barátságosan hátba vágja, hogy majd a tüdejét köpi ki. A megkönnyebbüléstől.

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához