LFG.HU

Aserminio_de_Mueria
RPG mesélőknekCimkek
Fordította: Aserminio de Mueria

(Zsámboki János)
 
 
Az alábbi kalandötletek a http://www.talesofterror.net/ oldalról származnak, illetve az azonos című kalandötlet – gyűjteményből. Gondoltam, lefordítok néhányat azok közül, amelyek különösen elnyerték a tetszésemet. A válogatás szempontjai teljesen önkényesek. Az egyes történetek íróit a kalandötlet címe alatt tüntettem fel. Minden egyes ötlet a nyomozók által is megismerhető résszel kezdődik, majd három lehetséges megoldást/magyarázatot vet fel ugyanarra az alapötletre. A dőlt betűs elemek a saját kiegészítéseim.
 
A lelet
Aserminio de Mueria
 
Egy Dr. Phineas Wallace nevű, meglehetősen kétes hírű kalandor egyszer csak megjelenik egy esti beszélgetős műsorban, hóna alatt egy nagy üvegtartállyal, amiben állítása szerint egy kis méretű dinoszaurusz levágott feje úszik formalinban. A története szerint valahol az Andok egyik eldugott völgyében lőtte a lényt, ahol a mai napig élnek a rég kihalt óriáshüllők és egy névtelen adományozó pénzéből kutatóutat indít újabb példányok beszerzésére. Azonnal szárnyára kapja a világhír, a pletykalapok mindenütt írnak róla, ám mivel következetesen megtagadja, hogy független szakértők is megvizsgálhassák a fejet, a komoly tudósok erősen kételkednek állításai valóságában. Mindenesetre a kutatócsapat összeállítása gőzerővel halad, az egész világról gyűlnek a jelentkezők.
 
Lehetőségek:
 
1) A dinoszauruszfej egyszerű hamisítvány, szilikongumiból készült. Wallace doktor egyszerű sarlatán, doktori címét is egy oklevélgyárban vette ötszáz dollárért. Az egész felhajtás mindössze egyetlen célt szolgál: A kutatóútra jelentkezőktől szakmai önéletrajzot is kér és teljesen véletlenül kizárólag szép, fiatal lányokat válogat be a csapatába. Ugyanis ismer néhány igen gazdag és rejtélyes urat, akik nagyon-nagyon sok pénzt fizetnének egy csapatnyi fiatal, egészséges fehér lányért. Doktor Wallace úgy sejti ügyfelei kéjenc kábítószerkereskedők lehetnek, ám nem is tévedhetne nagyobbat. Egy őserdőben rejtőzködő kisegyháznak van szüksége a lányokra, akiket foglyul ejtenek, majd az istenük által megszállt papok megtermékenyítik őket, hogy világra hozzák Hypnos gyermekeit, akikkel ki akarja terjeszteni uralmát az éber világra is. Wallace is megkapja a jutalmát, élve lenyúzott bőréből készítenek dobokat a megtermékenyítési ünnepre. A nyomozókat az egyik eltűnt lány apja béreli fel, hogy derítsék ki, hová lett egy szem gyermeke, ám ha sikerrel is jár a szabadító küldetés, nem biztos, hogy a bősz atya elégedett lesz a különböző főzetekkel elkábított lánnyal, akinek a hasa már gömbölyödik valami olyantól, aminek az ultrahangképére a legképzettebb orvosok is csak hümmögnek…
 
2) A fej valódi, bármilyen vizsgálat próbáját kiállja. Dr Wallace nem hazudik, ám mégsem talál soha egyetlen másik példányt sem, hiába tölti életének következő harminc évét a kereséssel. Ugyanis annak idején egy bennszülött varázsló valamilyen titkos bűvszerrel egy időkaput nyitott, amin a gyanútlan Wallace átsétált, így néhány millió évvel a múltba került. Az első szembejövő dinoszauruszt puskavégre kapta, majd levágta a fejét, és visszavitte a táborba, ám közben megint átlépett az időkapun. Akármekkora kutatócsapatot szervez is, Dr Wallace hiába kutatja évtizedeken át a zöld pokol minden bugyrát, soha nem talál semmit sem. A világ szemében csak egyszerű futóbolond marad örökre.
 
3) A fej valódi, ám semmi köze sincs a dinoszauruszokhoz. Egy Lloigor használaton kívüli “levedlett” teste, amibe Wallace egyszerűen csak belebotlott az egyik felfedezőútján. Már erősen bűzlött, a lágy részekbe pedig valamilyen dögevő rágott bele. Wallace nem tehetett mást, levágta a fejét, gyorsan tartósította a már erősen oszló tetemet. Mivel a Lloigorok tisztán szellemi lények, csak időszakosan öltenek anyagi testet, a terepre induló kutatócsoport semmit sem talál majd.
 
A király visszatér
Paulo Rech
 
Egy utasokkal teli kisbusz megáll és felvesz egy stoppost Las Vegas határában. Az utasok nem igazán figyelnek a férfira, de az a benyomásuk támad, hogy egy magas, jóképű, sötét hajú, középkorú férfi. Amíg a városban tartózkodnak, valahogy folyton találkoznak a férfival, mintha követné őket, a szemük sarkából állandóan látják, amikor éppen bevásárolnak, amikor az azonnal eskető kápolnát nézik meg, amikor a Hoover Gáton sétálnak. Nagyon úgy tűnik, mintha követné őket. A nyaralók egyre idegesebbek lesznek, főleg az után, hogy az egyik középkorú nő eltűnik, miután elindul, hogy közelebbről is megnézze az ismeretlent.
 
Lehetőségek:
 
1) Az ismeretlen nem más, mint Elvis. Élete vége felé egészségi gondjai is egyre súlyosbodtak, rajongói is kezdték elfelejteni, így üzletet kötött Nyarlathoteppel és valamilyen szörnyű tettért cserébe halhatatlanságot kapott a Kúszó Káosztól. Azonban a halhatatlanságnak ára van, időről-időre el kell szívnia egy halandó életerejét, hogy továbbra is fiatal maradhasson. Általában Vegasban keres áldozatot, de gyakran ellátogat az USA és a világ más tájaira is, ezért látták annyian a Királyt az utóbbi évtizedekben annyi különböző helyen. A látogatókat egyesével környékezi meg és egy éjszaka alatt elrabolja életerejüket, amibe bele is halnak.
 
2) Az idegen egy Elvis jelmezbe öltözött rajongó. A városban éppen Elvis emléktalálkozót tartanak, ezernél is több, a Királyt utánzó rajongó sétafikál a városban, nem csoda, ha minden sarkon őt látják a csoport tagjai. Az eltűnt látogatót egy kocsi ütötte el, meg kellet műteni, a helyi kórházban fekszik. Amint felébred az altatásból, felhívja az idegenvezetőt és jelentkezik nála.
 
3) Az ismeretlen egy ártalmatlan lidércszerű alak, aki csak felületesen hasonlít Elvisre. Folyamatosan a városba tartó kocsikba kéredzkedik be, nem tudni miért.
 
4) Egy boszorkánymester élete nem egyszerű. Néha élő emberekre van szüksége, áldozatnak, vagy csak az egyes főzetek kipróbálásához. Az élő emberek azonban sajnos ezekre a dolgokra a legritkább esetekben vállalkoznak önként, az elrablásuk pedig nem kívánt bonyodalmakkal járhat. John Cobton is szembesült ezekkel a nehézségekkel, amikor választott hivatását gyakorolta, ám meglepően hatékony megoldást talált rá: Ismer egy varázslatot, amivel felölthet egy teljesen más emberi alakot. A varázslat hátránya, hogy minden új alak elkészítése egy akaraterő pont maradandó elvesztésével jár. Az elején próbálkozott különböző arcokkal, ám hamar rájött, hogy egy kóbor szemtanú vallomása nyomán a rendőrség azonnal körözni kezdi a tettest, így ő készíthet megint egy új alakot, amibe megint akaraterőt kell hogy fektessen. A megoldás megvilágosodásszerűen jött: Egy akaraterőpontnyi befektetéssel megalkotta Elvis pontos mását, amely alakját bármikor felöltheti. Egyrészt Vegas környékén egyáltalán nem feltűnő, ha egy Elvisnek öltözött alak járkál, könnyen elvegyülhet bármilyen tömegben. Másrészt ha egy rendőr egy szemtanú vallomását veszi fel, valószínűleg azonnal eldobja az agyát, ha a kérdésre, hogy hogyan nézett ki a tettes, a válasz csak annyi: Kiköpött Elvis! Végül pedig az emberek ösztönösen jobban bíznak egy ismert arcban, Elvisként sokkal könnyebb elcsábítani a leendő áldozatokat. John Cobton azóta a tökéletes álca birtokában bátran vadászik Las Vegas tágabb körzetében, most éppen a csoport egyik tagját nézte ki magának.
 
 
A tetoválás
Steve Hatherley
 
Nem is tudod, mióta van rajtad, sőt, a létezésére sem figyelsz fel, amíg egy barátod rá nem kérdez. A hátad közepén, a lapockád fölött vagy a vesédnél egy apró, drágakőfényű póktetoválás lapul. Igazán előkelő, teljesen szokatlan, valahogyan árad belőle a gonoszság, és tökéletes rejtély. Hogyan került oda? Meglepően élethű, bár valószínűleg soha egyetlen pók sem nézett ki ilyen rosszindulatúan. Ha megmutatod egy tetoválómesternek, őt azonnal lenyűgözi: Az arányai, ragyogó színei mind olyan művészi tökélyt árasztanak, amelyről soha nem is gondolták, hogy tűvel elérhető.
Ettől azonban még megmarad az alapkérdés: Soha életedben nem tetováltattad magad. Honnan a pokolból került ez ide?
 
Lehetőségek:
 
1) Három héttel később egy új rajzolat jelenik meg, ezúttal a talpadon. Ezúttal egy vöröses, rücskös felületű golyó, amely furcsa fényt áraszt magából. Nemsokára elkezdesz egyre fáradtabb lenni. Reggelente nehezen ébredsz, egész nap úgy nézel ki, mint a mosott rongy. Ahogy telnek a hetek, egyre gyengülsz, a legkisebb betegségek is azonnal ledöntenek a lábadról. Folyamatosan meg vagy fázva, köhögsz, lázad van, lassan egészen komolyra fordul az állapotod. Mind ez idő alatt a póktetoválás sohasem mozdul, sohasem változik, ám ugyanez nem igaz a vörös golyóra, ez a rajz folyamatosan nő és lassan átalakul, már eléri egy nagyobb pénzérme méretét is. Furcsán áttetszővé válik, a belsejében mintha apró, pókszabású alakok is láthatóvá válnának időnként. Úgy tűnik ez egy petecsomó.
Aztán egy reggel olyan frissen ébredsz, mint hónapok óta soha. A petecsomó tetkó eltűnt, ám most már tucatnyi apró póktetoválás borítja az egész testedet. Három nappal később mind eltűnnek, ahogy a nagy anyapók is. Soha többet nem látod őket.
 
2) A pókrajz mintha napról-napra kisebb lenne. Ha leméred, megállapíthatod, hogy tényleg folyamatosan összemegy, amíg egy nap el nem tűnik teljesen. Két nappal később újra megjelenik egy másik testrészeden, ám ezúttal jóval nagyobb, mint első alkalommal. Hetek alatt újra összezsugorodik, eltűnik, majd újra megjelenik, ezúttal még nagyobb, mint legutóbb. Ez a körforgás továbbra is megmarad, a pók újra és újra eltűnik, majd újra megjelenik, ám egyre nagyobb, telt, jóllakott, mintha közben táplálkozott volna valamiből. Vagy valakiből…
 
3) A rajz a pókisten jele. A környék összes pókja a hordozó közelébe akar kerülni, így a lakásod lassan elkezd pókmenhelyre hasonlítani. Minden sarokban, polcon, repedésben, dobozban hemzsegnek a pókok, a pókhálók szinte paplanként fedik a lakásodat. (Természetesen a többi ízeltlábúból mutatóban sem marad egy sem.) Akárhová mész, a pókok ellenállhatatlanul vonzónak éreznek majd. A ruhád ráncaiba másznak, a hajadba bújnak, ide-oda futkosnak a bőrödön. Egyszerűen csak szeretnek veled lenni.
 
4) Nem minden ellenséged akarja feltétlenül vérmocskos oltárokon kitépni a szívedet. Egy boszorkánymester, akit feldühített a nyomozók tevékenysége, elhatározta, hogy bebiztosítja magát a rajtaütéseik ellen. Elrabolt, elkábított, majd egy apró varázslattal a bőrödbe sütött egy élő pókot. Az egész nem tartott tovább negyed óránál és utána természetesen könnyedén törölte az emlékeid közül az esetet. A póktetkó helyzetét és irányát innentől kezdve a boszorkánymester bármikor pontosan érezni fogja tíz kilométeren belül, ha ennél közelebb kerülsz hozzá, azonnal tudni fog róla. Soha többé nem fogod már meglepni, vagy észrevétlenül megfigyelni. Ráadásul egy parancsszó hallatán a pók azonnal mérget fecskendez a véredbe, így ha a boszorkánymester ellen akarsz tenni, bármikor megölhet. Sőt, mint kiderül a nyomozók mindegyikén található egy-egy pókocska. Úgy tűnik, hagyományos módszerekkel (penge, égetés) a rajzok eltávolíthatatlanok, valamilyen bűbájos megoldásra lenne szükség, már ha akad ilyen…
 
 
A postás mindig kétszer csenget
Adam Gauntlett
 
Az egyik nyomozóhoz véletlenül valaki más postáját dobják be. Először kapott egy képes hetilapot, némi levélszemetet (“Ön már nyert is!”), majd számlák érkeztek, végül magánlevelek. A levelek és képeslapok azonban nagyon különlegesek. Első pillantásra közönségesnek tűnnek, de valójában nem a Földről származnak. A bélyegek sosem létezett országok bocsájtották ki, a postabélyegzők olyan városokat jelölnek meg, amik nem találhatóak egyetlen térképen sem.
A leveleket kivétel nélkül egy bizonyos Oscar Millett hadnagy küldte, aki a USF Bonaventurán szolgál. A képeslapokból ítélve a Bonaventura éppen valahol külföldön hajózik, feltehetőleg valamilyen trópuson, némelyik bélyeg könnyen elmenne japánnak vagy fülöp-szigetekinek. Az USF a United States Frigate (Egysült Államok Fregattja) kifejezés rövidítése, amit a tizenkilencedik században használtak utoljára. Millett hadnagy minden levelét a “Hé tesó” megszólítással kezdi és “Ozzie” -ként írja alá.
 
Lehetőségek:
 
1) A postás teljesen megőrült. Azt hiszi, ő Millett hadnagy, 1943 -at írunk és az USA sohasem nyerte el függetlenségét, most is angol koronagyarmat a nyugat pedig keserű háborút vív Kínával. Az egyik nyomozót valamiért a testvérének gondolja, ő írja a leveleket, ő készíti a bélyegzőket, bélyegeket a saját kezével. Eddig nem keltett gyanút, ám a főnökeinek kezdenek feltűnni bizonyos apróbb jelek, így nemsokára kirúgják majd. Amint ez megtörténik, minden kapcsolatát elveszíti a valósággal és mivel erős, sportos férfi, aki ráadásul ördögi ügyességgel lő bármilyen puskával, még komoly gondokat okozhat a nyomozóknak. Valószínűleg betör majd a “testvére” lakásába, hogy menedéket találjon, vagy éppen mert onnan jó lövés esik a szemben lévő parkban kocogókra.
 
2) A levelek egy párhuzamos valóságból jönnek. Millett hadnagy tengerésztiszt odaát, a testvére a nyomozóval azonos címen lakik. A gondok sajnos nem érnek véget a levelekkel. A nyomozó bútorai hamarosan eltünedeznek, a helyükre a másik valóság bútorai kerülnek. A szekrényben mások ruhái tünedeznek majd fel, a falon lógó képek megváltoznak és az ablakból látott tájkép is torzul valamelyest. A nyomozó vagy talál valamilyen módot, amivel ehhez a valósághoz horgonyozhatja az otthonát, vagy be kell, hogy rendezkedjen odaát. Azonban egy idő után a tükörből sem a megszokott arc néz majd vissza rá.
 
3) A levelek a szomszédnak szólnak, aki egy kitalált történelmi játékban vesz részt. A játékot szervező társaság nem igazán törekszik történelmi hűségre, így a levelek egyes részletei nem mindig egyeznek az ismert történelmi tényekkel. A bélyegek valódiak, csak alig ismert egyenlítői országokból származnak. Sajnos a szomszédnak üldözési mániája van és azt hiszi, hogy a nyomozó is részt vesz a játékban. Egy verőfényes délután hat társával teljes lovagi páncélban jelenik meg a nyomozó lakásában és magyarázatot követel, miért fogta el a futárait. Valójában a postás eléggé haragszik a szomszédra, ezért időnként szándékosan elkeveri a leveleit, ám ezt a nyomozó magától nem tudhatja.
 
 
Felsőbb utasítás
Matt Cowger
 
A Huszonegyedik Nap Megváltójának Temploma elég nagy, népszerű vallásos szervezet. Egy bizonyos, igen meggyőző “Dr. James” vezeti az egyház rádión közvetített miséit, óriási, katonai sátrakban megtartott szertartásait, amelyek komoly sajtófigyelmet kaptak az utóbbi időben. A legismertebbek a sátras összeröffenések, bár semmi különlegeset nem csinálnak, csak a többi kisegyháznál is szokásos nyelveken beszélést, éneklést, imát. Doktor James (aki állítása szerint “istenség” -ből szerzett doktori fokozatot) az összejövetelt mindig ugyanazzal a lépéssel zárja, amit ő csak “Két perc az igéről” -nek hív. Ekkor a nyáj két percen keresztül néma csendben elmélkedik az Úr igéjén.
Azonban mostanában Dr. James szertartásai komorabb hangulatúvá váltak és a hívek egyre inkább begubóztak. A doktor prédikációi egyre többször szólnak a világvégéről, egyre tüzesebbek, lassan minden beszéde csak ingerült ordibálásból áll, ahol a kénköves pokolra szán mindenkit, aki nem fogadja be az igét. E hangnemváltás miatt az egyház sokat veszített népszerűségéből, a sajtó újabban leginkább csak begőzölt vallási őrültek csordájaként ábrázolja a gyülekezetet, amely csak tovább szította a hívek lelkében eddig takarékon lobogó lángot.
 
Lehetőségek:
 
1) Doktor James egy egyszerű csaló, mint ahogy ezt kiterjedt priusza bárki számára azonnal nyilvánvalóvá teszi. Éppen a törvény elől menekül és egyúttal szeretné lehúzni a követőit is. A világvége jóslatai egyszerűen arra irányulnak, hogy még több követőt gyűjtsön maga köré és esetleg újabb bevételi forrásokhoz jusson. Végső célja egyszerűen annyi, hogy leléphessen Dél-Amerikába. Már nagyon közel áll a szökéshez, ám egy apró gondja mégis akadt: Világvége jóslatai különösképpen feltüzelték Walter Simmst, a jó doktor egyik legrégebbi követőjét. Simms elmebeteg, időnként önkívületbe esik, a legközelebbi ilyen rohama során úgy dönt, korábban indul a mennyországba, de magával viszi lelki tanácsadóját is.
 
2) Doktor James túllépett a józan ész legvégső határán is. Teljes szívével hiszi, hogy közelednek az utolsó napok és hogy ő és követői csak egy merész lépéssel bizonyíthatják hitüket. A következő istentiszteleten a hívek egy részének feltűnik majd némi furcsa vegyszerszag, ami mintha átitatná a sátrat. Ugyanis a jó doktor és jobbkeze, Walter Simms egy erős égésgyorsító anyaggal itatta át az egész sátrat, valamint a földet, amin a sátor ál. A híveknek esetleg feltűnhet, hogy a föld kicsit saras a talpuk alatt, bár előző este nem esett. Walter a sátor bejáratánál áll majd és a sátorcövekekhez köti a bejárat szárnyait, miután megérkezett az utolsó vendég is. A szertartás valóban szívhez szóló lesz majd, a híveket Isten szeretetére és önfeláldozásra buzdítja. Majd a végső két perces elmélkedés során Doktor James jelére Simms a különösen gyúlékony sátorfalakra borítja az oltár mellett álló gyertyatartókat. A sátor belseje azonnal lángtengerré változik, amelyből rémülten kavargó embertömeg próbál kétségbeesetten szabadulni. A bentieknek csak másodpercei lesznek kijutni, különben agyonnyomják őket a kavargó testek, füstmérgezést kapnak, vagy elevenen elégnek.
 
3) Doktor James Nyarlathotep egyik ördögi megtestesülésének hatása alá került, aki Walter Simms munkanélküli autószerelőnek adja ki magát. Az isten lassacskán a Mérhetetlen Vének tiszteletére fordítja a Huszonegyedik Nap Megváltójának Templomát. Azonban Simms nem teljesen tartja markában Doktor Jamest, ha valamilyen módon leszámolnak vele, két hét alatt a Doktor visszaváltozik korábbi önmagává. Amíg ez nem történik meg, Simms egyre vadabb és erőszakosabb szertartásokra ösztönzi Jamest. Véső célját kizárólag ő maga ismeri. Talán egy új egyházat akar alapítani, talán egy Waco-szerű végkifejletig akarja élezni a helyzetet, talán arra akarja késztetni a Doktort, hogy megidézzen egy Mérhetetlen Vént?
 

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához