LFG.HU

Ronan
RPG mesélőknekCimkek
A Legendák Szombathelyi Ifjúsági Egyesület megbízásából készült 2007-ben.

A modulról
Psz. 3689., észak, ráadásul télen. A csapat Erigowban tartózkodik. Lornánál endégeskednek, mikor a fejvadász rossz híreket kap egy barátjától. Természetesen rögtön útnak kelnek, hogy dacolva az időjárással, a segítségére siessenek.

A hangulatról
Visszatérünk a hősiesebb irányzat felé. Ez egy klasszikus modul, mikor egy bajba esett baráton kell segíteni, az ő unokaöccsét kell megtalálni és kihúzni a pácból. Az első modulunkban, (Pajzsok, ha emlékszik még rá valaki) a játékosok előtörténetében szerepelt egy kalandjuk, mikor egy elfet mentettek ki Erenből, felszítva a helyi hatalmasságok dühét. Most ezt írtuk meg, persze kissé kibővített formában.
Tél van, fagy és hó. Az utazás lelassult, az idegenek ritkábbak, így jobban meg is nézik őket. A hó az utazók arcába csap útközben, a nap végére gyakran nem érzik a kezüket. Orruk állandóan folyik a hidegtől, a szél süvítésétől nem hallanak, ha süt a nap a hó vakítja el őket, egyébként pedig a köd miatt nem látnak semmit. Ha mindez nem áll fenn, akkor az enyhébb idő miatti olvadás lassítja a haladásukat.
A városokban latyak és sár fogadja és lassítja őket, ha pedig kövezettek az utcák, minden lépésükre figyelni kell, nehogy elcsússzanak.

A kalandról
A játékosok előre elkészített karaktereket, “Szereplőket” személyesítenek meg – mivel ez egy versenymodulnak készült -, így minden csapat azonos esélyekkel indul. A kidolgozott karakterlapoknak, előtörténeteknek egy egész fejezetet szenteltünk.
A karaktereiket a játékosok, az ún. Információs kártya alapján választhatják ki, ezen általános információk szerepelnek a karakterről. Miután szétosztották egymás között, hogy melyik játékos melyik karaktert személyesíti meg, akkor kaphatják meg a karakterlapot, előtörténetet, és ismerkedhetnek meg az általuk megszemélyesítendő szereplővel.

A helyszín
A helyszín a “komor” észak, Eren Franciaország területű királysága. (Már ha figyelembe vesszük a M.A.G.U.S. készítőinek azon  kijelentését, hogy Ynev kontinensének területe a Föld összes kontinensének területével egyezik meg. És mért ne vennénk figyelembe.)
Az útról látszanak a nemesek csodálatos várai, udvarházai. A városokat fal veszi körül, védve a városi palotákat, a gazdag polgárság házait, templomait. A földek szépen műveltek, de a parasztoknak, mint mindenütt, itt is meg kell küzdeniük nem csak a természettel, hanem a rangban fölöttük állók szeszélyeivel, habitusával. Minden, a művészet, az építészet, a ruházat Eren gazdagságát, kultúráját hirdeti, melyre büszkék is a helybeliek.
/Gondoljunk a késő (gótikus), kora reneszánsz épületekre, ruházatra, életmódra. Ha filmekben kell kifejeznünk magunkat, Csoda a farkasokkal, V. Henrik. Könyvnek meg a Quentin Durvardot javasoljuk Walter Scott-tól. /
Az ervek büszke népek, jó harcosok. Nemeseik és a polgárság jelentős része művelt. Az ország az Északi Hármak legnagyobbika, erős kereskedelemmel, gazdasággal, hadsereggel. Komor hegységek, erdők, nagy kiterjedésű síkságok, hatalmas folyamok, tavak találhatók az országban. Csak egy apró bökkenő van Erennel. Lakói az elfekre úgy tekintenek, mint egy veszélyes vadra, amit ki kell irtani. Hogy örökéletű hercegük miért haragszik az elfekre, azt az ereniek, már régóta nem tudják, de gyűlöletük az eltelt századokban csak mélyült.

Előzmények
Galradel, egy Haonwell-i elf nemes kisebbik fia szülőföldjére hazafelé tartva, a Tarin-hegységben eltévedt. Két napig kerülgette a sziklákat, mikor végre egy tábortűz fényeit vett észre. Emberek beszédjét hallotta, balga módon hozzájuk sietett. Nem sejtette, hogy egy rablóbandával hozza össze a sorsa. Az emberek jól tartották, megetették, bort adtak neki, megígérvén, hogy másnap egy közeli városig elkísérik. Nem vette észre, hogy miközben a társaság vezetőjével, egy művelt, a világ dolgaiban jártas férfival beszélget, ketten eltűnnek a tábortűz fényéből. Nemsokára egy erős ütést érzett a fején, és kábulatba zuhant. Mikor magához tért, egy szekéren feküdt, keze-lába meg volt kötve, fejére zsákot húztak, száját betömték. Próbált szabadulni, de, amikor kioldotta a kezén a kötést, észrevették. Jól megverték, majd szorosan, úgy hogy mozdulni se tudjon, a szekérhez kötözték. Ételt alig adtak neki, csak vizet. Így utazott majdnem két hétig, csak este mozgathatta meg tagjait, persze erős felügyelet mellett…

 


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://rpg.hu/download/moduls/Ho_jeg_szelvihar.zip]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához