LFG.HU

HammerTimeCafe
Noro
ismertetőCimkek

Sok más játékhoz hasonlóan a RunePunk története is egy világvégével kezdődik. Scatterpoint gigantikus városa hajdan egy létsíkokat átfogó birodalom központja volt. Ez a birodalom egyaránt alkalmazta a mágia és a technológia módszereit. Végül az egyensúly megbomlott, amikor a város főmágusai biztosítani akarták hatalmukat az egyre fejlődő technológiával szemben. A váratlanul elszabaduló mágikus viharok szétszaggatták a teret és az időt, a birodalom pedig eltűnt, mintha sosem létezett volna. A város azóta maga a világ: a falakon kívül a szó szoros értelmében nincs semmi, csak a végtelen köd.
 
A város ma tizenhárom lakható kerületre és kilenc romos pusztulatra oszlik, ezek közül az utóbbiak foglalják el a legnagyobb területeket. Külsőségeiben a város a XIX. századot idézi, sokban emlékeztet China Miéville Új-Crobuzonjára, de méretei alapján – faltól falig több száz mérföldről van szó, melynek nagy része feltérképezetlen – Nagatéhoz is hasonlíthatjuk.
 
A kerületek igen messze vannak egymástól, térkapuk és ellenőrzött vasútvonalak kötik össze őket, de az átkelés egyik módja sem veszélytelen. Mindegyikük középpontjában található egy rúnatorony, ezek védik meg a lakosokat a ma is tomboló mágiaviharoktól. A gőztechnológia, a mágia és a technomágia egyformán fontos a mindennapi életben: a város legfontosabb élelemforrásai például az alkímiai módszerekre épülő húsgyárak, a varázstárgyak energiáit pedig nyilvános töltőállomásokon (“rúnakutakon”) lehet frissíteni. Jellemző a világra, hogy egy jó minőségű tűzfegyver és egy átlagos rúnapisztoly gyakorlatilag egy árban kapható. Az utcákon főleg kétféle igavonó állattal lehet találkozni: az óriáscsótányok és kétlábú gyíkok megélnek a parkok füvén és a házak falait mindenfelé díszítő – kvázi kiirthatatlan – indákon.
 
Scatterpoint vezetése lassan, de biztosan egy halhatatlan faj, az andarik kezébe kerül, mivel a legfontosabb pozíciók hagyományosan élethosszig tartó kinevezéssel járnak. A törvények igen szigorúak, a csuklyás-maszkos városőrök látványa a békés polgárokban is inkább félelmet, mint biztonságérzetet kelt. Szerencsére azonban a többségük korrupt, és egyébként sincsenek elegen a hatalmas város minden utcájára.
 
A pusztulatok nem csak rablóbandák és viharok, de a viharokkal érkező démonok miatt is veszedelmesek. Bár mindenütt felismerhetőek a város romjai, itt lehetnek erdők vagy akár mocsarak is. Más területek megmaradtak rozsdatemetőknek, ahol az élet jelei alig-alig fedezhetőek föl. Időnként nagyobb közösségekre is bukkanhatunk: féldémon rabszolgavadászok törzsére vagy gépember szökevények kolóniájára.
 
Mivel a pusztulatok felől állandó veszély fenyeget, a kerületekben minden polgár jogosult fegyvert hordani. Ezen a téren igen nagy szabadság uralkodik, a rúnamágikus, nyers mágiát kibocsátó “sugárfegyverektől” az archaikus egyeneskardokig minden megengedett, amíg azokat nem polgártársai ellen fordítja az ember.
 
RunePunkban az emberek mellett egyedi fajok is játszhatóak: a ferreti patkányemberek egy másik létsíkról érkeztek, a félig anyagi testű andarik mágikus baleseteknek köszönhetik létüket, a démonvérű malakarok a démonurak egy balsikerű kísérlete nyomán terjedtek el, gépemberek pedig azokból lesznek, akik eladják magukat egy nagy gyárnak a biztos megélhetés érdekében – a RunePunk kiborgjai tehát nem harci gépezetek, hanem nehéz testi munkára szerződött proletárok.
 
A Savage Worlds mágiaformái közül három áll rendelkezésre a világban: a rúnákkal működő varázslói mágia, az árnyékpapok fohászai és a feltalálók egyedi tervezésű gépezetei. Egyes rúnamágusok a démonológiába is belekontárkodnak, ez egy különálló, magasabb szintű mágikus irányzatnak tekinthető. Az említett árnyékpapok egyházát egyébként furcsa kettősség jellemzi: tagjai jelen vannak a mindennapokban, mint gyógyítók és kereskedők, de hitükről alig lehet tudni valamit (nem igazán világos, hogy ez koncepció, vagy szerkesztési hiba). A játékosok a világra jellemző előnyöket, hátrányokat és varázslatokat is találhatnak a kötetben. Nagy hangsúlyt kapnak a varázstudók familiárisai és a fajok különleges előnyei: egy malakar például megtanulhatja felvenni mások alakját, egy andari pedig teljesen anyagtalanná válhat. Az ún. hivatási előnyöket akkor is érdemes nézegetni, ha nem akarjuk felvenni őket, itt ugyanis pontosabb képet kaphatunk a különlegesebb foglalkozások mibenlétéről.
 
Ahogy az a Savage Worlds világleírásoknál megszokott, a RunePunk is több kalandvázlatot és rengeteg kalandötletet tartalmaz, valamint nevesített és sablon NJK-k garmadáját vonultatja fel. Bár az elmúlt három évben semmi nem jelent meg hozzá, a kiadó (Reality Blurs) honlapja ígér négy kiegészítőt és egy True20 konverziót is. Ugyanitt letölthető egy tízoldalas világleírás.
 
A kötetben egyébként igen borzalmas illusztrációk is találhatóak, ráadásul színesben. Ehhez a kivitelhez képest az ára egy hangyányit borsos. A RunePunk valószínűleg csak a szokatlan keverék-világok rajongóinak éri meg. De ha valaki beruház rá, egyaránt játszhat városi intrikálóst vagy pusztulati kalandozóst, alvilági gonosztevőst vagy világmegmentős démonölőst.
 
A kiadó honlapja: http://realityblurs.com/
Savage Worlds ismertető: http://rpg.hu/iras/mutat.php?cid=5193

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához