LFG.HU

HammerTimeCafe
Erdélyi Péter
EseményekCimkek
Ez egy élő szerepjáték tábor, a résztvevők egy középkori (fantasy) királyság polgárait, nemeseit, uralkodóit alakítják. Minden táborozó szabadon találhat ki magának egy szereplőt, a tábor második reggelén (az első nap szabály ismertetés) ezzel a karakterrel érkezik az Országlásra. A szereplő választásánál egyetlen megkötés, hogy illeszkednie kell a hangulathoz, tehát értelemszerűen robotot, űrhajópilótát, targoncakezelőt nem lehet “hozni”.
Az országlás után lehet jelölni bárkit, vagy bárkinek saját magát a királypróbákra, ezeknek a végén a polgárok választják meg maguk közül az első királyt. Innentől kezdve az országot a király irányítja, ő dönt az adókról, fegyverviselésről, hogy kik legyenek a nemesek, illetve szinte bármilyen a Játékkal kapcsolatos kérdésről, kivéve persze a szabályokat. A király addig marad hatalmon, míg meg nem hal, le nem mond, el nem vándorol, vagy meg nem döntik a hatalmát. Ebben az esetben vagy új királyválasztás lesz, vagy egy sikeres puccs esetén, nyilván a felkelők ragadják magukhoz a hatalmat.
A tábor helyszíne
8424. Dózsa György u. 31. Jásd
Jásdi Malom Kulcsosház
 
Időpont
2010. június 26-tól – 2010. július 16-ig
 
Résztvevők
Elsősorban 10-16 éves korig
 
 
Szabályok

Élet
Minden élő, a játékban résztvevő polgár nyakában rézgyűrű lóg, ezt nevezzük életgyűrűnek. Akinek ilyen gyűrű nincs a nyakában, az vagy halott, vagy elvándorolt. Ilyenkor a Játékban nem vehet részt, és nem szólalhat meg. A kommunikáció egy viszonylag könnyen megtanulható néma ABC (jelnyelvszerű dolog) segítségével történik.

Halál
Aki halott az 24 órát nem szólalhat meg. Mikor valakit megölnek, azt a játékvezetőknek jelzi, innen ketyeg a 24 óra. Ha az letelt, az illető a következő Országlásra érkezhet meg új karakterrel. A halott minden játéktárgyát (pénz, fegyver, varázslatkártya, stb.) elveszíti. Világi vagyonáról halála előtt végrendeletben rendelkezhet, ám az értelemszerűen nem teljesül automatikusan (egy rablógyilkosságnál nyilván hiába van ilyesmi).
       Gyilkosság
Elég sokféle képen lehet a másik életét kioltani :) Van gyűrűpárbaj, ehhez kell egy fegyvergyűrűvel ellátott fegyver (összesen 6 db van a királyságban), ez egy kicsit a kő-papír-ollóra emlékeztető játék, meg lehet mérgezni a másikat, illetve varázslattal is lehet ölni.

Pénz
A Királyság pénznem az arany, a váltópénz a peták. A pénzért lehet vásárolni kincseket (édesség, fagyi, kóla, rágó, chips) ezeket a boltban a faluban megvenni tilos. Ezen kívül a polgárok maguk is kitalálhatnak szolgáltatásokat, gyárthatnak árucikkeket, amiket szintén aranyért árulhatnak. (Eddig volt többek közt újság, ördögpálca-gyár, masszázs, mosónők, fegyvermester, stb.)

Varázslat
A mágia varászlat kártyák segítségével történik. A varázsló a játékvezetőtől kap egy kártyát (többféle mágia van, a varázslóknak általában próbát kell tenniük, mielőtt az első kártyájukat megkaphatnák) azután a kártyát bárkinek felmutatja, annak a polgárnak a kártyán szereplő utasításokat maradéktalanul végre kell hajtania. A kártyát ezután – ha csak a rajta szereplő szöveg máshogy nem rendelkezik – el kell tépni.

Csettintés
Minden szeniornak – játékvezetőnek – csettintési joga van. Ha egy játékvezető azt mondja az országláson, hogy mindenki megvakult, és csettint egyet, akkor mindenkinek be kell csukni a szemét. Így oldhatóak meg bizonyos varászlatok, mérgezések, más “természetfeletti” események, amikor a varázsló, mérgekeverő, stb saját kilétét nem akarja felfedni.

Területek
A Királyságban 10 terület van (ezek jellemzően max 1-2 óra sétára lévő kirándulóhelyek). A területekenk termelődnek 4 naponta a kincsek (édesség, fagyi, kóla, stb.), ezek minden “kincstárforgásnál” a terület tulajdonosához kerülnek. A területek tulajdonosa a király, ám ő a nemeseinek területek adományozhat – és általában meg is teszi -, innentől a kincsek első körben hozzájuk kerülnek, aztán eldöntik mit kezdenek velük (odaadják a királynak, felélik, eladják, stb).

Háború
A Háború a területek megszerzéséért folyik. Amennyiben valaki hadüzenetet küld a terület tulajdonosának napnyugtáig, akkor másnap erőszakkal elveheti tőle azt. A háborúban a résztvevők a náluk lévő gyűrűs fegyverek arányában állíthatnak ki katonákat akik általában megütköznek. A fegyvernem lehet gyűrűpárbaj, vagy valamilyen hagyományos táboros játék (számháború, szalagtépő, rögbi, most mutasd meg, stb.). A Háború folyhat halálig (akit pl leolvasnak számháborúban meghal) vagy első vérig, ilyenkor csak megsérül. A háború győztese megszerzi az adott területet. A háború jellemzően – de nem mindig -  a nemesi házak, családok között zajlik.

Király
A király nyakában a normál “élegyűrűn” kívül 2 extra királygyűrű lóg. Ennek megfelelően a kriályt akár gyűrűpárbajban, akár méreggel, akár varázslattal megölni sokkal nehezebb, mint egy “átlagos” polgárt.

Dióhéjban ennyi. Ha szükség van bármilyen plusz információra, a honlapon a Magunkról és az Egy napunk rovatban még van egy-két plusz dolog.

Ár: 3750 forint/fő/éjszaka, de ebből bizonyos esetekben tudunk adni kedvezményt (például ha egy családból 3 gyereket befizetnek 3 hétre, de ez egyéni megállapodás alapján történik).
Erdélyi Péter (JorgeJavierEscedo)
06-30-696-06-98
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://gyurukuratabor.uw.hu/]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához