LFG.HU

HammerTimeCafe
Pásztor Miklós
hírekCimkek
Mit tehet a nethazafi, ha eMagyarországot megérinti a bukás szele?
 
Április végén hazánk elvesztette utolsó távol-keleti gyarmatát, ezzel hivatalosan is elvesztettük a nagyhatalmi státuszunkat a világpolitikában. A helyi kínai lakosság hathatós USA, lengyel, horvát és spanyol támogatással, véres függetlenségi harcban sikeresen megdöntötte a kérdéses terület magyar vezetését. Politikai és katonai ellenfeleinknek ez lehetett az utolsó csepp a pohárban, szinte azonnal megindult az anyaország ellen a támadás. Kombinált román, horvát és lengyel támadás ért minket, régióink egyre fogytak, végül az utolsó falak előtt, Közép-Magyarország régióban mind az északról, mind a délről érkező seregeket sikeresen megállítottuk. A csata két egymást követő napon is kitört (az első győzelmünk után egy ismételt rohammal akartak padlóra küldeni minket), pár perces szünettel megszakítva az esti órákban. Mindkét oldalon felsorakozott a harcosok legjava, magyarként sokat köszönhetünk a mellettünk harcoló szerb, indonéz, török, orosz tankoknak, valamint további szövetségeseinknek is. A történelem során ez a két csata tartja a rekordot, soha sehol nem történt még ekkora megmozdulás a világon. Május első dekádjában a területeink visszaszerzése a cél, az ország gazdaságának, iparának újjáépítése, az élet újraszervezése, amelyhez legnagyobb szükségünk az új játékosokra van. 2009 nyara óta – amikor hazánk olyan kiterjedt gyarmathálózattal rendelkezett, hogy határainkon belül sosem ment le a Nap – most kerültünk a legnehezebb helyzetbe, közel álltunk, állunk a végső eltörléshez.
 
 
 
 
eMagyarország pár nappal ezelőtt
 
 
 
 
eMagyarország az elmúlt nyáron, igazi birodalomként (zölddel az általunk birtokolt területek)
 
 
Ezek az események természetesen nem a valóságban játszódtak le, hanem az EREPUBLIK nevű internetes stratégiai játékban, eMagyarországon. Ebben a cikkben a teljesség igénye nélkül bemutatnám a játékot, valamint hozzáteszem a saját tapasztalataimat az egyes részeiről, amolyan szubjektív beszámolóként. Indulásakor a fejlesztők a valós világ természeti, gazdasági és politikai berendezkedését képezték le a játék világába, az ottani történelem azonban egészen más irányban mozog, mint amit mi ismerhetünk. A regisztrált játékosok – mintegy négyszázezren szerte a világon – a saját országuk zászlaja alatt, annak állampolgáraként igyekeznek előrejutni mind egyéni, mind közösségi szinten.
A játék úgynevezett online böngészős szocio-stratégiai szimulátor, ez a hangzatos elnevezés valójában egyszerű működést takar. A játékosok egyénenként a saját karakterüket irányítják – dolgoznak, fogyasztanak, harcolnak – , közösségi szinten viszont ők alkotják a társadalmat, ők építik fel az ország vezetését. Éppen ezért egy-egy ország több, mint a lakosainak, regisztrált játékosainak összessége, a készítők valóban igyekeztek, hogy a valóságot megközelítő helyzetet hozzanak létre. Egyenként kicsiny fogaskerekek vagyunk országunk gépezetében, mégis bárki viheti az ország elnöki székéig, vagy saját cégbirodalmat építhet fel.
 
***
 
Gazdaság
 
A játékban állást kell vállalni, hogy a fizetésből meg tudjuk vásárolni a szükséges fogyasztási cikkeket, ez azonban a valósággal ellentétben egyetlen kattintás, és a vásárlásnál sincs sorban állás. Azonban nem csak munkavállaló lehet valaki, kis szerencsével, esetleg szorgalommal, hozzáértéssel komoly cégbirodalmat is létrehozhatunk, megélhetünk pénzváltásból, és nemrég lett bevezetve a játékban a tőzsde, így brókerként is ki lehet próbálni magunkat. Ezek után pedig minden felhalmozott vagyonunkat elkölthetjük a legerősebb fegyverekre, hogy az utolsó pillanatban állítsuk meg az ellenfél előrenyomulását :)
 
Jómagam több cég vezetésével is szerencsét próbáltam, termeltem búzát a Dél-Alföld lapályán, fegyvert gyártottam a budapesti üzemekben és ajándékcsomagolót vezettem Észak-Magyarország festői hegyei között. Jelenleg a fegyvercégem van meg, a többitől búcsút vettem, mások voltak a prioritásaim. Komoly munkával országos jelentőségű piaci tényezővé nőhettem volna, de inkább a nyugodt játékmenetet részesítettem előnyben.
 
Politika
 
Mivel itt országok játszanak egymás mellett és ellen, így szükség van politikai testületre. A játék funkciói a kongresszusi képviselői cím és az elnöki cím megszerzését teszik lehetővé, ezeket honorálja trófeával. A pártelnöki címért már nem jár kitüntetés, viszont az több ember előtt nyitva álló lehetőség. Havi ciklusokkal működik a rendszer, azaz havonta egyszer vannak kongresszusi választások, pártelnök és országos elnökválasztás. A játékban viszonylag aktív a pártélet, az egyes csoportok saját cégekkel, sőt, katonai századokkal is rendelkezhetnek, így itt a fegyveresek hatalomátvétele elég reális lehetőség :)
 
Mivel a politika a játékban is érzékeny terület, így én ezzel nem próbálkoztam meg, bár a Magyar Kétfarkú Kutya Párt erepublikos megfelelője szimpatikus számomra is. Azonban a párt akkor is párt, ha viccből, polgárpukkasztásból politizálnak, jelenleg is “szabadúszóként” fejtem ki a véleményemet, ez valószínűsíthetően a jövőben is így marad.
 
Hadügy
 
Minden játékos egyben katona is, azaz országa hadügyi akcióiban részt tud venni, tud “ütni a csatákban” egyszerű polgárként is. Mostani helyzetünkhöz ez a tény is nagyban hozzájárul, hiszen a hazánkkal ellentétes érdekeket képviselő Lengyelország, Románia és Horvátország mind nagyobb lakossággal rendelkezik nálunk, így komolyan meg tudnak szorongatni minket. Ismét egy jó indok, hogy miért van szükségünk minél több friss játékosra :) Ezen kívül minden ország megszervezte a saját hadseregét, valamint több irreguláris alakulat is létezik, amelyek nem állami irányítás alatt állnak, hanem szabadcsapatként harcolnak.
 
A cégvezetés mellett a hadseregbe való belépés adta meg számomra a játék igazi élményét. Az egyik nagyobb reguláris ezred – reguláris, mert állami pénzből is kapunk juttatásokat, cserébe elvárják, hogy mindenben engedelmeskedjünk a Hadügyminisztérium parancsainak – tagja vagyok, a Zrínyi Miklós Ezred kötelékében. A fontosabb csatákban ellátmányt kapunk, ha szövetségeseinknek kell segíteni, úgy repülőre szállunk, és ott ütünk, ahol a legjobban fáj az ellenségnek. A hadseregünk szervezettsége példaértékű, több kisebb ország is a mi példánkat követve hozta létre a saját fegyveres testületét. A csapatszellem rengeteget számít a játék élvezhetőségében, mikor egy-egy csata vége előtt a cseten összegyűlve, az ezredből hetvenen-nyolcvanan izguljuk végig az utolsó perceket, hogy vajon nyerünk-e vagy sem.
 
***
 
A játék mind működésében, mind felépítésében egyszerű, a gépet nem terheli meg túlságosan a grafikai megjelenítés. Egyedüli probléma a szolgáltató oldalán szokott lenni, nagy terhelésnél előfordul, hogy hosszú percekre elérhetetlenné válik az oldal. Nem kell ecsetelni, hogy ez milyen kellemetlen tud lenni egy-egy fontosabb csata végjátékában. Mivel a polgárunk, karakterünk cselekedetei néhány kattintással vihetők végbe, ezért akár napi 5 perc is elegendő, ha részt akarunk venni eMagyarország felemelkedésében. Azonban ha valaki jobban bele szeretne mélyedni a játékba, nagyon összetartó és igazán jó közösséget talál. A nagyjából 10.000 aktív magyar játékos rendkívül hatékonyan működik együtt, a játékon belüli újságírási lehetőséggel igen sokan élnek, így az egyik legfontosabb kommunikációs csatornaként működik. A játékban nemrég bevezették a nemzeti fórumokat és a saját csetszoba lehetőségét, azonban a csetes kommunikáció a játékon kívül zajlik, változó, de többnyire magas aktivitással.
A magyar csapat a http://mibbit.com/chat/ oldalt használja csetelésre, a csatornánk pedig az #erep szoba. Ezen kívül a legtöbb pártnak, ezrednek és szabadcsapatnak van saját szobája, ahol igen aktív közösségi élet zajlik, érdemes ide is benézni.
Ebben a játékban a regisztrálók a magyarok egy olyan oldalával ismerkedhetnek meg, amely a való világból sajnos lassan kezd kikopni. Persze itt sem minden fenékig tejfel, de az igazi élményt mégis a közösség, a csapat adja, abban pedig talán a legjobbak vagyunk :)
 
Az eMagyar oktatóhálózat szinte páratlan a játékban, komoly, szervezett csapat várja az újoncokat, hogy átsegítsék őket a kezdeti nehézségeken. Személyes mentor, álláslehetőség állami fenntartású cégekben, ismertető cikkek tömkelege, ajándék fogyasztási cikkek a kezdetekben, hogy csak a legfontosabbakat említsem. Ezek mind komolyan hozzájárulnak ahhoz, hogy a regisztrálók nagy százaléka játékban maradjon, azaz ne unják meg pár napon, egy héten belül az egészet. Emellett a meghívólinkkel regisztrálók automatikusan felkerülnek a meghívójuk barátlistájára, így ő az üzenőfalon keresztül és privát üzenetben is könnyen kapcsolatba léphet velük.
 
Regisztráció
 
A játékba lehetőleg meghívólinken keresztül regisztráljatok, hiszen így a meghívó küldője is pénzjutalmat kap a játékban, mikor elértek egy bizonyos szintet. Ez a plusz pénz igen jól szokott jönni az ország gazdaságának, minél több meghívottra van ezért szükségünk.
Regisztrálni ide kattintva tudtok.
 
Fontos, hogy a választásnál Hungary, Central Hungary régiót válasszátok, ennek játéktechnikai okai vannak, bizonyos szint elérésekor szabadon utazhattok bárhová, de az elején jobb lesz nektek ott :)
A regisztráció után az e-mail címre meg fog érkezni az aktivációs levél – több szolgáltatónál automatikusan a spam mappába kerül, érdemes ott is megnézni, ha késne – amely segítségével megerősíthetitek a regisztrációt.
A választható nyelvek közül én az angolt javaslom, mert bár van magyar nyelv is, hiányos, néhol hibás a fordítás. Nem kell komoly nyelvtudás ahhoz, hogy eligazodjon az ember, és a játékosok között is inkább az angol megnevezések, szavak terjedtek el, mivel a magyar nyelvi modul nem régóta érhető csak el.
 
Készült egy hasznos tutorial, amely az első pár nap eseményeit mutatja be, ennek segítségével hamar belejön mindenki a játék irányításába. Emellett pedig tapasztalt öreg rókák, mentorok, segítőkész játékosok tömege várja, hogy eligazítson benneteket eMagyarország mindennapjaiban :) Már csak regisztrálnotok kell, várunk benneteket!

A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához