LFG.HU

QuippeR
hírekCimkek
Idén márciusban kezdődött meg a ConTest szerepjáték-fejlesztő verseny, amelynek célja, hogy bő egy év leforgása alatt kész játékokkal örvendeztessenek meg minket a vállalkozó kedvű fejlesztők. Nemrég járt le a jelentkezési határidő, amelyen belül huszonhét játékkal jelentkeztek lelkes készítők. Röviden szeretném mindegyik játékötletet bemutatni, hogy azok is megtalálják az ízlésüknek megfelelő versenyművet, akik eddig nem követték figyelemmel az eseményeket.
 
Elsőként az Isten a kőben munkacímű játékhoz tartozó jelentkezést kaptam meg. A játék egy történelem előtti fantasy világba, Totemre vezet el minket. Ebben a kardfogú tigrisektől, mamutoktól, repülő cápáktól benépesített környezetben találhatóak a monolitok, melyek mindegyike egy-egy isten lakhelyéül szolgál. Hőseink ezen istenek szolgálatába szegődhetnek, egy-egy törzsben vezető szerepre törhetnek, vagy akár megpróbálhatják átvenni egy isten helyét valamely monolitban. A készítő jelenleg elsősorban kritikát és tesztelőket vár a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17541), ahol további információk is találhatóak például a játék rendszeréről.
 
A Landryan egy steampunk ihletésű fantasy világon játszódó RPG, amelyben a mágia és technológia által vezérelt ideológiák és birodalmak csapnak össze. A készítők színes, eseménydús világot szeretnének létrehozni, rengeteg néppel, kultúrával, vallással és fajjal. A tízoldalú kockák használatára épülő rendszer is körvonalazódni látszik. Sőt, a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17576) már a világtérkép vázlata is elérhető, illetve sok-sok pluszinformáció. A készítők szívesen vennék egy Jász-Nagykun-Szolnok megyei grafikus segítségét.
 
A Myrtiir mesés fantasy szerepjátékot készítője alig pár szereplős játékra, tehát egy KM és egy-két játékos felállásra optimalizálja majd. Ezen belül is külön figyelmet kap a kezdőbarát felépítés, így szerepjátékban nem jártas érdeklődők számára is izgalmas lehet a projekt. A hagyományos fantasy örökségből építkező világban az újdonságként megjelenő fanyűvők és naják faja mellett fellelhetőek lesznek majd az ismert fajok, de ezek, ha lehetséges, még a tolkieni hagyománynál is közelebb kerülnek majd a forrásként szolgáló népmesék lényeihez. Myrtiir világáról a projekt honlapján (http://myrtiir.freebase.hu) további részleteket olvashatunk. A játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17287) jelenleg 1-2 vállalkozó szellemű tesztelőt keres a fejlesztő, hogy amint elkészül az első tesztdokumentum, megkezdhesse a gyakorlati próbákat is.
A Huszárvágás című történelmi szerepjáték a 16-17. század fordulójára, a három részre szakadt Magyarországra kalauzolja a játékosokat. A névből talán kitalálható, hogy a végvári huszárok kalandokban gazdag élete lesz a középpontban. A világ alapvetően a valóság hasonló időszakával megegyező, amelyhez a mesélő adagolhat fantasy elemeket is. A játékot többféle stílusban játszhatjuk a realistától a romantikus felfogásig, a választás a játékszabályokban is megmutatkozik. A rendszer a gyakorta halálos végkimenetelű harc köré épül fel, húszoldalú kockát és magyar kártyát használ. További információkat a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17322) találtok, hamarosan tesztelhetitek is.
 
A BelBiz című játék a rendszerváltás előtti Magyarország enyhén pulposított másán játszódik. A játékosok olyan III/III-as ügynököket irányíthatnak, akik számára – James Bondhoz hasonlóan – mindenféle high-tech kütyü elérhető a küldetésük teljesítése érdekében. Ezek a küldetések valójában a múltban történtek, a karakter visszaemlékszik rájuk, így az újító szellemű játékrendszer segítségével lehetőség nyílik utólagos morális átértékelésükre. A KM-mentes játékban valósághű harcrendszerre számíthatunk, ami jelentősen megnehezíti majd a küldetések teljesítését. A fejlesztő a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17334) tesztelőket keres, de egyéb információk mellett elérhető itt példakaland is.
 
A HEOC munkacímmel beérkezett jelentkezés egy könnyed fantasy szerepjátékot takar. A játék világa meglehetősen hosszú történelemmel rendelkezik, amely a jelenben leginkább az ereklyék és romok jelentős számában nyilvánul meg. A képzettség alapokra helyezett rendszer legfőképpen a nyolcoldalú dobótest használatára épül majd. A játék -egyelőre még csak képzelt- méreteit jól mutatja, hogy a készítők több tucat fajt és száznál is több hivatást terveznek kidolgozni. További információk a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17542) elérhetőek, ahol a készítők szívesen várják olyanok jelentkezését is, akik csatlakoznának a csapathoz.
 
Az Angyalok versus Démonok beszédes című alkotás. A játék egy alternatív földi jelen szakrális és hitvilágát járja körül. A játékos karakterek megalkotásakor 18 csoport közül választhatjuk ki, hogy melyiknek szeretnénk tagja lenni, úgy mint angyalok, vadak, elementalisták stb. Ha ez megvan, a csoporthoz kötődő szakrális lény kegyeit keresve egyre feljebb léphetünk a képzeletbeli ranglistán. A csoportok és szakrális lények listája – sok egyéb információ mellett – megtalálható a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17545).
 
A Megkerült Atlantisz címmel beérkezett jelentkezés célkitűzései közül a humoros, rejtői játékkép emelkedik ki. A játék jelene a harmincas évek, a helyszín viszont egy alternatív univerzum, amelyben Atlantisz 1910-ben, egy dimenziószakadás során visszakerült a földi térképekre. A felbukkanó birodalommal együtt a mágia is egyre nagyobb teret hódít, ami újabb csavart jelent az amúgy sem unatkozó pofonhősök életében. Mindezt egy narratív rendszer támogatja, amely életút alapú karakterfejlesztésre épít. További információk a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17596) találhatóak, ahol a fejlesztő illusztrátorok jelentkezését is várja.
 
A Kárpátia munkacímű ősmagyar szerepjáték a 600 és 900 közötti háromszáz éves időhurok során játszódik. Karaktereinkkel átélhetünk minden olyan kalandot, amely a portyázó hunok és magyarok sajátja volt, de mágikus eredetű történésekkel is szembesülhetünk. Ha pedig kampányunk során elérnénk 900-at – nos, akkor karaktereinkkel újra 600-ban találjuk magunkat, és akár a történelmet is megváltoztathatjuk. A rendszer a Kard és Mágia szabályain alapul majd. További információkért, esetleg a fejlesztőgárdához történő csatlakozás céljából látogassátok meg a játék topikját (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17577)!
 
Az ATLAS a piratepunk stílust megteremtő szerepjáték. A kalóz és punk témák összeolvadását figyelhetjük itt meg, egy olyan világon, amelyben a technológia mozgatórugója nem a gőz, hanem a kristályok. Sötét, világvége hangulatú, de pörgős és akciódús játékélményre számíthatunk. A harc mellett külön alrendszert kap például a varázslás, felfedezés és diplomácia is. A játék honlapján (http://atlasrpg.blogspot.com/) töménytelen mennyiségű információt találhatunk a fejlesztésről, és a fórumban (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17543) is sokat olvashatunk a kialakulóban lévő játékról.
 
A Bad Day című játék filmes terepre kalauzol minket, egészen konkrétan a survival movie zsáner irányába. A függetlenség napja-Cloverfield vonaltól a zombi témájú mozikig tart a megcélzott hangulat. A játék egész végig filmes eszközökkel operál, a karaktergenerálás például legfőképpen a főhősökről készült első snittre épít. Egyedi hangulatú, pörgős minijátékról van szó, amely kiváló együléses játékokat eredményezhet. További információkat a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17550) találhatunk – a játékhoz készült plakáttal együtt.
 
A Szimfónia címmel készülő fantasy szerepjáték epikus játékképre törekszik. Átlagos emberből válhat karakterünk jelentős hatalommal rendelkező, meghatározó tényezővé. A játék nagyon egyszerű, hat oldalú kockára épülő rendszert használ. Ugyanerre a rendszerre épül a testvérprojekt Shifters, amely viszont egy futurisztikus, okkult világba kalauzolja el a játékosokat. Hat, különféle ideológiák körül csoportosuló titkos szervezet irányítja a háttérből a világot. Ráadásul párhuzamos dimenziók, egyéb világok is elérhetőek a karakterek számára. A két projekt közös topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17622) lehet további részletekről érdeklődni.
 
A Végidők egy hősies dark fantasy játék. Réges-régen az emberek megölték a teremtő istent, akinek vére a földre hullott, és mágikus erővel ruházott fel számtalan embert és teremtményt – hatalmas hősök, veszélyes varázslók és szörnyek lepték el a világot. A játékosok lovagokat irányítanak, akik olykor egy hős lelkét magukba fogadhatják az elveikért küzdve, de ezért komoly árat fizetnek ők és a biztos pusztulásba rohanó világ is. A játék rendszere véletlengenerátor-mentes (se kocka, se kártyák), biztos tudás alapú. További információkat a topikban (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17412) találhattok, ahol a fejlesztők tesztelőket és grafikust keresnek.
 
A Káosz Szárnyai egy olyan fantasy szerepjáték, amelyben az ember már nem az evolúció csúcsa. Angyalszerű és démoni lények járják a földet, és három frakcióba csoportosulva harcolnak az irányításért. Összeesküvésekkel, ármánykodással teli játékélményre számíthatunk. További információkat a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17562) találhattok.
 
Az Új Idők munkacímű játék egy modern korban játszódó misztikus alkotás. A fizika törvényszerűsége egyik napról a másikra megbomlani látszanak, és átlagos emberekből válik különleges képességekkel rendelkező csodabogár. A valódi okokról egyelőre nem tudunk sokat, mivel egylövetű, a titkokat csak a kalandmesternek felfedő játékról van szó. A rendszer kártyás mechanizmusokra épül majd. A fejlesztők szívesen fogadják az egylövetű játékokról és a kártyás rendszerekről szóló tanácsokat a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17569).
 
A Fekete doboz egy hard sci-fi szerepjáték, amely a 2400-as években játszódik. Az emberiség megpróbálja belakni a galaxist, új telepek jönnek létre, a bányászkolóniák mellett egyre nagyobb számban vannak jelen a kalózkodásból megélni vágyók is. Kiválóan megtalálhatják a számításukat az űrcsatákra, bolygók felfedezésére, telepesek pesztrálására vágyó kalandorok. És természetesen a saját hajóját is megtervezheti a csapat. További jelentős mennyiségű információ a topikban (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17385), ahol a készítő lelkes fejlesztőket és szerkesztőt is keres.
 
Az Őselemek egy minimális mágiával rendelkező fantasy világban zajlódó játék. A lakosság egymással folyamatos harcban álló falvakba tömörül, amelyek öt nép egyikéhez tartoznak. Egyeseknek megvan az a képessége is, hogy irányítsa az elemek valamelyikét – például a tüzet vagy a földet. A világban félévente tűzszünet uralkodik, és ilyenkor arénaharcokat rendeznek, ahol a falvak által kialakított csapatok megmérkőzhetnek egymással, és a nyertes ki is hívhatja egy falu vezetőjét párbajra – akár a halálurat, az árnyék falvának vezetőjét is. Akár fejlesztőnek is jelentkezhetsz a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17572).
 
Az Életek útjai egy olyan fantáziavilágban játszódik, ahol csak emberi civilizáció létezik, mégpedig ókori szinten. A játékban a mágia forrása az életenergia (csí/kí), és a játékosok olyan karaktereket irányíthatnak, akikben ez a forrás sokkal nagyobb egy átlagembernél. Olyan szereplőkkel is lehetünk, akikben az öt elem – tűz, föld, fém, víz, fa – valamelyike túlsúlyba került a többivel szemben, ezért elemi fajúakká váltak. A játék célja az önismeret fejlesztése, bölcsességek megismertetése. Kérdéseket feltenni a játék topikjában lehet (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17578).
 
A Sztratégosz egy ógörög inspirációra épülő sci-fi alkotás. Az önálló mozgásra képessé alakított Földet irányító emberiség sáskahadként járja végig a magmában gazdag naprendszereket energia után kutatva. A játék középpontjában olyan mesterséges intelligenciák állnak, akiknek fő célja az emberi létet a lehető leginkább megközelíteni, küldetések elvégzésével az emberekéhez hasonló mértékű presztízst felhalmozni. Alig burkolt társadalomkritikának is felfoghatjuk a játékot, de ettől még nem válik kevésbé izgalmassá. Temérdek mennyiségű információ található a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17305) mind a világról, mind a rendszerről.
 
Az Ómagyarország szerepjátékban átélhetjük, hogy mi történne, ha a mai valóságból az időszámítás előtti harmadik századba repülne vissza Komárom-Esztergom megye. Hogy nézne ki a vaskori Kárpát-medence a huszonegyedik századból gyárastul-fegyverestül átkerülő többszázezer lakossal? A világról a róla készült blogban (http://omagyar.blog.hu/) és wiki oldalon (http://hu.omagyar.wikia.com/) is olvashatunk. A játék az ingyenes FUDGE rendszer egyénileg módosított verzióját használná. A projektről a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17579) szerezhetünk további információt.
 
A Ninnir című fantasy szerepjáték egy olyan világon játszódik, amelyet felperzselt az Istenek Háborúja. Ráadásul ezeknek az isteneknek a gyermekei, a Sarjak még mindig viaskodnak, seregeket toboroznak, hogy összecsaphassanak a hatalomért. Karaktereink különböző adományokat kapnak ezektől az ifjú istenektől az elvégzett feladatokért cserébe. A rendszer egy karakter-központű, szint- és kasztmentes saját fejlesztés. A játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17575) további információk érhetőek el, és csatlakozni is lehet a fejlesztőgárdához.
 
Az Antalion egy fantasy világon játszódó stratégiai fókuszú játék. Országfoglalós, táblás mechanikával működő játékról van szó, amelyben a karakterek félistenekként indulnak, és istenné fejlődés a céljuk. A játék közös mesélésre épül, és nagy hangsúlyt fektet a karakterek mellett az országok fejlődésére. Amennyiben többet szeretnél a játékról megtudni, a fejlesztő elérhetőségét szívesen megadom U2U-ban, illetve kövesd figyelemmel a ConTest fórumon nemsokára megnyíló topikot!
 
A Steamrelics, ahogy nevéből is látszik, egy steampunk alapú játék, fantasy hatásokkal. A játékos karakterek egy olyan, gőztechnológiát használó kultúrkör részei, amely nemrégiben fedezte fel újra a világégéskor elhagyott régmúlt otthonát. A korábban mágia által átitatott földeket újra elkezdik benépesíteni, és megkezdődik a kincsvadászat, relikviák gyűjtése. Ez természetesen beindítja a szunnyadó mágikus tudás feléledését is, ami komoly konfliktusokhoz vezet. További információkat a világról, illetve a készülő rendszerről a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17585) találtok.
 
A Flashback egy párhuzamos univerzum felfedezésére küldött kontingens tagjairól szól. Elő kéne készíteniük a terepet a később érkezőknek, de ez nehézségekbe ütközik, hiszen minél később indul valaki, a párhuzamos univerzumba annál korábban érkezik meg. Így eshet meg például az, hogy találkozhatunk a távoli jövőben lezajlott galaktikus háború vesztes oldalán álló emberiség ide evakuált tagjainak utódaival. A játék filmszerűen zajlik, ahol kevésbé hangsúlyos a karakterek birtoklása, így aztán megeshet, hogy játékülésenként mással játszunk, sőt, akár olyan karakterrel, akit korábban másik játékos irányított. A készítő szívesen várja új fejlesztők jelentkezését a játék saját topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17629).
 
A Black Dome avagy Dark Globe egy poszt-apokaliptikus szerepjáték. Az akcióközpontú játék során militáns szereplőket, katonákat irányíthatunk. Pörgős, látványos harcrendszerre számíthatunk, amelyben a főszerepet sokféle kocka kevés dobása játssza. A fejlesztőkkel a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17583) vehetitek fel a kapcsolatot, ahol várják rajzolni jól tudó lelkes amatőrök jelentkezését.
 
A Ra-Szetau nevéhez méltóan egyiptomi ihletésű szerepjáték. A játékosok halottakat személyesíthetnek meg, akik a túlvilágon igyekeznek eljutni a Sásmezőhöz, a Paradicsom egyiptomi megfelelőjéhez. Mindeközben természetesen kihatással lehetnek az élők világára is, meggyőzhetik a családot, hogy továbbra is lássák el halott hozzátartozójukat áldozati étellel, vagy kísérthetik régi ellenségüket. A rendszer mindössze egy értéket, az energiát tartaná számon. Ha van kedved beszállni a fejlesztésbe, vagy csak érdeklődsz, a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17584) megtalálod a fejlesztőket.
 
Saját játékomat hagytam utolsónak, mivel szervezőként amúgy is a verseny díjazási keretein kívül fejlesztem. Az Imperium Corvinum egy alternatív történelemben játszódik, amelyben Mátyás király az elf és törpe inváziós seregek által ostromolt Nándorfehérvárban vesztette életét. A játékosok olyan szereplőket testesíthetnek meg, akik sorsdöntő hatással lehetnek az instabil, uralkodó nélkül maradt Magyar Királyságra, és ezáltal rajtuk múlik, hogy sikerül-e megállítani az Európát leigázni készülő idegen erőt. A világot egy narratív, regényszerű játékképet biztosító rendszer erősíti. Az érdeklődők további információkat olvashatnak a játék topikjában (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=17388), ahol várom győri (vagy környéki), felnőtt, saját mesélővel rendelkező tesztelők jelentkezését is.
 
 

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához