LFG.HU

HammerTimeCafe
Glowface
ismertetőCimkek
A 4. kiadásos D&D-vel kapcsolatban gyakran elhangzik az a kifogás, hogy ez egy harci játék, táblás játék, esetleg “számítógép nélküli MMO”. Ezek a kritikák szerintem sem nélkülöznek minden igazságalapot: a játékban kétségtelenül nagy szerepet kapott a harc, és a szabályok bizony térképek vagy kockás csataterek, figurák vagy tokenek használatára sarkallják a játékosokat.

 
(Zárójeles megjegyzés, hogy saját véleményem szerint ugyanakkor ez nem jelenti azt, amit sokan állítanak: hogy a 4. kiadásos D&D-ben ne lenne ugyanúgy lehetőség a harcon kívüli játékra. Igenis van hely szerepjátéknak, személyiségfejlődésnek, nyomozásnak, intrikának, cselszövésnek ha valaki akarja. De míg a harc szabályozása kifejezetten “rules-heavy” a negyedik kiadás alatt, addig a harcon kívüli ügyekben néhány mankón kívül sokkal kisebb a szabályozottság, nagyobb a játékosok és a mesélő szabadsága).
 
Én mesélőként viszont kifejezetten tudom élvezni a 4. kiadás egy-egy jópofa csatáját. Hősies pózok, csudás támadások, misztikus katakombák, veszedelmes szörnyek, részletes – de nem szöszmötölő – szabályok, jó kis taktikai játékelem ez. Egyetlen személyes problémám jelenleg, hogy a mostani csapatunkkal (18. szintű csapat, ahol 4 játékos irányít 7 karaktert) túl sokáig tartanak a harcok. Mindenesetre szeretném most megosztani veletek egy kis részletét ennek az élménynek.
 
Készítettem hát egy bemutatót arról, hogy is zajlik egy csata a 4. kiadás játékaiban. A bemutató PowerPoint alapon készült, és egy csata egyetlen harci körét mutatja be lépésről lépésre. A kalandozócsapat 9. szintű benne: egy fél-ork barbár, egy sárkányszülött hadúr, egy ember varázsló, egy félszerzet szerzetes és egy minotaurusz lovag. Lentebb találjátok magát a PowerPoint bemutatót, valamint a csapattagok karakterlapjait.
 
Jó szórakozást hozzá!

 
 
 

A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához