LFG.HU

Voxel újság
RPGCimkek

A Voxel lemezújság 4. számát olvasgatva felfedeztem egy tesztet, ami RPG-seknek készült, a legideálisabb karakterek kiválasztásához. Ezt bátorkodom felküldeni ide is, remélve, hogy nem fölösleges.
Eredeti író: Lawbreaker
Megjelenés: Voxel IV.
Mailbe pötyögte: Taz

Teszt Szerepjátékosoknak Fantasy Szerepjátékokhoz

A cikk célja az lenne, hogy megismerd azt a karaktertípust/stílust, ami a legjobban passzol hozzád. Ez nem azt akarja jelenteni, hogy ezután csak ilyen karakterekkel játssz, nem, hisz így nem lenne érdekes a játék, de ha megismered azt a típust, ami a leginkább közel áll hozzád, amit jobban játszol, akkor ez a későbbiekben még a hasznodra válhat. Hogy mire gondolok? Hát pl. különböző versenyekre (pl. Rúna-tábor M.A.G.U.S.-versenye), amikor el kell dönteni, hogy ki milyen karaktert hozzon. Ez a kis teszt segíteni fog a döntésben, és akkor talán Ti majd nem jártok úgy, mint mi, hogy azért nem kerültök be a döntőbe, mert valaki nem tudja kijátszani a karakterét.
A cikkben 11 kérdést teszünk fel, melyekre több válasz lesz (A, B, C, D). Egy lapon próbáld meg vezetni a válaszaid, majd pedig a cikk végén található kulcs alapján értelmezheted a kijött eredményt.
A kérdések szituációkat vázolnak fel, melyekre reagálnod kell a megadott válaszok alapján. Bármilyen FRPG-t játszó/mesélő ember elvegezheti a tesztet, nincs világhoz/rendszerhez kötve.

1. Kheers fegyvermester, aki a harc misztériumaiba vezet be téged és társaid, egy különösen ügyetlen tanonccal gyakorol. A fegyvermester láthatóan arra törekszik, hogy minél jobban megalázza a szerencsétlen tanítványt.
Mit teszel?

A. Közbeavatkozol. Senkinek, meg a fegyvermesternek sincs joga arra, hogy bárkit is megalázzon, még ha az a tanonc javát szolgálja is.
B. Semmit. A fegyvermester temérdek csata veteránja, tisztában van azzal, hogy mit csinál. A tanítvány amúgy is mindig lusta volt, most talán sikerül egy kis lelkesedést verni bele.
C. Megfigyeled a fegyvermester mozgását, hogy ha te kerülsz hasonló helyzetbe, akkor a harc másképp alakuljon.
D. Semmit nem teszel. Ha az az ostoba nem tudja megvédeni magát, akkor megérdemli azt, amit a kap. Éles helyzetben sem lenne senki könyörületes hozzá.

2. Megmented egy goblincsapattól apád legjobb barátját. A jószívű ember egy kis szatócs boltot tart fent, és, bár elég rosszul állnak, ajándékokkal kívánja kifejezni a háláját irántad, de nem tudja, hogy mit is szeretnél igazából, ezért behív a boltba és azt mondja, válaszd ki és vidd el, ami tetszik.
Mit választasz?

A. Semmit. Megköszönöd a férfi nagylelkűséget, de te nem zsoldért segítesz az embereknek, hanem mert a szíved úgy diktálja. Ráadásul tudod, hogy mennyire szüksége van a pénzre a családjának, nem kívánod még te is nehezíteni a helyzetüket.
B. Egy míves pengéjű hosszúkardot választasz. A férfi jó szívvel adja és tudod, hogy egy jó fegyver milyen sokat érhet.
C. Egy poros könyvre esik a választásod. Mindig érdekeltek az ismeretlen, régi dolgok. Hátha találsz valami érdekeset ebben a könyvben.
D. Megkeresed a legdrágább dolgot, egy aranyozott kardhüvelyt és azt választod. Elvégre ő mondta, hogy bármit és te az életedet tetted kockára érte, úgyhogy tartozik ennyivel.

3. Ulrecht nagyúr testőrségének kapitánya vagy. Becsületes embernek ismerted meg a nagyurat, ám egyszer azon kapod, hogy hazudik a szomszédos grófság követeinek.
Mit teszel?

A. A hazugság soha nem vezethet jóra. A találkozó után beszélek Ulrechttel. Ha nem tudom meggyőzni arról, hogy javítsa ki a hibáját, akkor azonnal feladom a tisztségem.
B. Nem szólok semmit. A nagyúr a mesterem, a szavammal és a veremmel tartozom neki, szolgálom őt. Bíráskodni felette nem az én dolgom.
C. Nem szólok semmit. Megértem, hogy a nagyúr nem szívesen hazudik, hisz jó ember, de a politika harctere márcsak ilyen, nem lehet csak tiszta lapokkal játszani.
D. Jól megjegyzem magamban ezt az esetet. Még valamikor felhasználhatom úgy, hogy abból nekem hasznom legyen.

4. Még kölyök korodban összetűzésbe keveredtél a helyi gyerekbandával. Egyik nap, mikor hazafelé mész, a banda közrefog és verekedést akar provokálni.
Hogyan cselekszel?

A. Megpróbálom békésen elintézni a dolgot. Nincs szükség erőszakra, ha más módszerrel is meg lehet oldani a problémát.
B. Azonnal nekik esem. Ha verekedést akartak, hát most megkapják. Lehet, hogy semmi esélyem sincs, de legalább ne tartsanak gyávának.
C. Megpróbálom kibeszélni magam. Ha ez nem megy, akkor valahogy segítséget próbálok hívni – valaki csak jár ezen az utcán!
D. Elfutok, de előbb jól megjegyzem a kölykök arcát, hogy később majd a barátaimmal együtt megkeressem őket. Akkor a harc másképp fog ám alakulni!

5. Hazád földjén háború dúl, s te is egyike vagy a kapitányoknak. Kis csapatod sokáig harcolt hősiesen, de a ti erőtök is véges – ezért felsőbb utasításra visszavonulást kezdeményeztek. Az ellenség a nyomodban van, ezt tudod. Miközben menekültök egy feltérképezetlen kis falucskába botoltok. Tudod, hogy ha a téged üldöző sereg felfedezi a falut, akkor a lakosoknak végük.
Mit teszel?

A. Megállítom a sereget és védőgyűrűt alkotunk a falu korul. Az ártatlan falusiak élete többet jelent a számomra a sajátomnál, ha kell akár az életünk árán is, de megvédjük a falut, vagy legalábbis időt adunk nekik a menekülésre.
B. Tovább vezetem a sereget. Parancsunk van a visszavonulásra, a falu nem a mi gondunk.
C. Felszólítom a falusiakat a menekülésre, és gyorsan kiterelem őket a faluból. Elküldöm őket az üldöző sereg útjából, és amint az ellenség túl közel érkezik, azonnal folytatom a visszavonulást.
D. Gyorsan tovább lovagolok és magamban hálát adok az isteneknek, hogy ily kegyesek voltak hozzám. A kis falu felkoncolása több napos előnyt fog szerezni nekünk.

6. A háború idején hadnagyaid egy katonaszökevényt vezetnek a színed elé. Azt várják, hogy ítélkezz felette. Tudod, hogy a szerencsétlen családja nagyon nehéz helyzetben van, azért akart megszökni, hogy dolgozhasson és így valamelyest könnyítsen családja nyomorán. Hogyan döntesz?

A. Felmentem a szerencsétlent a katonai szolgálat alól, de büntetését csupán elhalasztom. A dezertálás súlyos bűn és ha megtorolatlan marad, akkor akár tömegessé is válhat. Majd a háború után ítélkezem felette, persze akkor sem túl szigorúan.
B. Azonnal kivégeztetem. A dezertálás egyike a legsúlyosabb bűnöknek, az árulással egyenértékű. Példát kell statuálnom, nehogy tömegessé váljon.
C. Börtönbe záratom. Az indokai ésszerűek, de a háború mindenkitől áldozatot követel és ha nem járok el elég szigorúan, akkor ezzel gyakorlatilag saját kezűleg buzdítom a többi katonát a szökésre.
D. Gyorsan kivégeztetem. Az ilyenfajta engedetlenség a kisszerű lélek ismerve, és a kisszerű lélek csak a kemény leckéből tanul. Ezt legalább egy életre megjegyzi.

7. Apádat meggyilkolta egy kóbor lovag. Sokáig hiába kutatsz utána, míg egyik nap megpillantod egy tisztáson, amint épp a lovát szerszámozza fel.
Mit teszel?

A. Újra átgondolom a dolgot. Ha megölöm, az nem hozza vissza apám, ám futni sem hagyhatom. Kilépek hát a tisztásra és felszólítom, hogy adja meg magát, majd pedig a törvény kezére adom. Ha ellenáll én is fegyvert rántok, de ha nem muszáj, nem ölöm meg.
B. Kirántom a kardom és felszólítom, hogy védje magát. A halálig küzdök vele – apám halála nem maradhat megbosszulatlanul.
C. Kilépek elé és felelősségre vonom. Ha ellenáll én is erőszakot alkalmazok – talán van egy-két jó varázslatom az ilyen ostoba “bádog-dobozok” ellen. Elvégre mit sem ér a kard az ész ereje ellen.
D. Megvárom, amíg beesteledik és az éj leple alatt átvágom a torkát. A cél szentesíti az eszközt, nem?

8. Ventius generális testőrparancsnoka vagy. Egyik nap orgyilkosok tőrbecsalnak benneteket és Ventiust súlyosan megsebesítik. A harc javában dúl, mikor észre veszel egy kis rést a titeket bekerítő gyilkosok gyűrűjén. Magad meg tudnád menteni, de a sebesült Ventiust már nem.
Mit teszel?

A. Elküzdöm magam a generálisig, majd őt felkarolva megpróbálok a résen keresztül kitörni, mégha reménytelen is.
B. Elverekedem magam Ventiusig és utolsó csepp véremig védem. A testőr feladata, hogy ha kell, az élete árán is védje és sohase hagyja cserben az urát.
C. Fájó szívvel bár, de otthagyom Ventiust. Semmivel sem segítenék rajta, ha én is vele halnék. Így legalább hírt tudok vinni a támadásról és meg tudom szervezni a bosszút is.
D. Azonnal magára hagyom a generálist. A saját életem sokkal többet ér az övénél.

9. Csapdába csaltak. Egy csapat harcos bekerítette a védelmedül szolgáló kunyhót. A halálod szinte biztos, nem kivannak foglyokat ejteni.
Mit teszel?

A. Kihúzom a kardom és a lehető legelőnyösebb helyen várom be az érkező ellenséget. Tisztességgel helytállok a harcban, s ha az istenek is úgy gondolják, talán győzedelmeskedem.
B. Magasra emelt fegyverrel rontok az ellenségre. Ha meg kell halni, hát legyen, de én nem fogok pór módjára visítozni kegyelemért, s annyi ellenséget viszek magammal, amennyit csak lehet.
C. Megpróbálom mágiával láthatatlanná tenni magam, s elmenekülni, bár tudom, hogy nem tudom majd sokáig fenntartani a varázslatot, s hamar a nyomomba eredhetnek, de nincs más választásom.
D. Felkapaszkodom az egyik gerendára és kikiabálok, hogy megadom magam. Mikor bejönnek néhányan, gyorsan kirohanok mögöttük az ajtón. A halált így sem biztos, hogy elkerülöm, hisz kint maradhatott épp elég harcos, de legalább csináltam valamit.

10. Társat keresel a következő veszélyes kalandodhoz. Négy kalandor jelzi, hogy segítene neked, de neked csak egyre van szükséged.
Melyiket választod? Az idős papot, a páncélos lovagot, a fiatal mágust, vagy a sötét ruhás embert?

A. A papot, mert neked a legfontosabb, hogy egyetértés legyen a csapatban és neked ő a legszimpatikusabb.
B. A lovagot, hisz a harcban nagy szükség lehet az erejére, harcitudására.
C. A fiatal varázslót, hisz így – a küldetés mellett – alkalmad nyílna újabb tudás megszerzésére is.
D. A sötét ruhás fickót. Valami furcsa légkör veszi körül, ami nagyon imponál neked. Talán az elmúlás szaga?

11. Kocsmai verekedés tör ki társaid és a helyi vagányok között. Tudod, hogy ha a városőrség kiér, s ti még ott vagytok, akkor egy napra bezárnak titeket, és ez nagyban hátráltatná a küldetéseteket.
Mit teszel, hogy szétválaszd őket?

A. Azonnal közéjük állok és túlkiabálva a ricsajt észre térítem őket.
B. Magam is segítek társaimnak, hisz ha gyorsabban megverjük a pimaszokat, akkor lesz meg időnk eltűnni.
C. Egy varázsvillámmal szétzúzok egy asztalt, s mikor mindenki felém fordul, közlöm velük, hogy ennél többre is képes vagyok.
D. Mágiával, vagy erőszakkal, vagy mérgezett pengével, mindegy, de gyorsan ártalmatlanná teszem a kötekedőket. Nincs időm ilyen ostobaságokra!

ÉRTÉKELÉS

Számoljuk össze hány A, B, C, D pontunk van és keressük meg melyik csoportba tartozunk (melyik kettőből van a legtőbb). Egy híres példát írok mindegyikhez, hogy jobban megérthessük az adott csoportot.

A és B a legtöbb válasz:
Komoly igazságérzettel rendelkezel, de a harcban is tudod a helyed. Erre szokták azt mondani, hogy “helyen van a szíved”. A leginkább papot, lovagot, vagy esetleg kószát, becsületes harcost ajánlanék neked. A misztikus művészetek iránt nincs túl nagy fogékonyság benned, de a harcos feladatát jól átérzed.
Pl.: Drizzt Do’Urden.

A és C a legtöbb válasz:
A mágiához értesz, szereted a dolgokat racionálisan megközelíteni. Ám soha nem élnél vissza a hatalmaddal, legyen bármilyen csábító is a kísértés. Tudod, hogy mágiád bár erősebbé tehet, de soha nem emelhet fel mások fölé. Jó varázsló, bölcs illik hozzád a legjobban. A fegyvereket, az erőszakot nem tekinted soha megoldásnak, csak kényszerű eszköznek.
Pl.: Gandalf.

A és D a legtöbb válasz:
Hát te aztán szép madár vagy! Nem próbáltad meg skizofrénia miatt kezeltetni magad? Igazából váltakozik benned mind a jó, mind a gonosz oldal. Még nem leled a helyed a világban, s mindenbe belefogsz. Semmi esetre sem ajánlanék neked felelősségteljes kasztot, mint pl. egy papot.
Pl.: a Fekete Druida (lásd Bíbor Hold), vagy Kopáncs.

Csak A válaszod van:
Rád lehet azt mondani, hogy az igazság bajnoka vagy. Bármilyen pozitív beállítottságú karaktert bátran ajánlok neked, bár a legjobban biztosan a pap és a lovag esetleg harcos áll közel hozzád. Tolvajt, bérgyilkost semmi esetre sem ajánlanék.
Pl.: Celeborn, Elrond.

B és C a legtöbb válasz:
Olyan varázsló vagy, akinek harcos szíve van. Nem rettensz meg a kihívás elöl, s gyakran okozol nagy pusztítást is. Ennek ellenére nem vagy gonosznak mondható, csupán gyakorlatias vagy és mélyen, belül több értéked van, mint azt magadnak be mernéd vallani. A leginkább csatamágusok, harcos-szerzetesek, vagy okkult tanokhoz értő harcos áll hozzád a legközelebb.
Pl.: Merlin (nem épp a türelméről, vagy nyájas modoráról volt híres).

B és D a legtöbb válasz:
Olyan harcos vagy, aki nem riad vissza semmilyen eszköztől sem célja elérésében, legyen bár az a legaljasabb is. Szemrebbenés nélkül ölsz, ha kell ártatlanokat is. Leginkább a bérgyilkos, gonosz lovag, sötét harcos triumvirátus illik hozzád. Mindenesetre jó isten papjaként ne nagyon számíts sok sikerre.
Pl.: Artemis Entreri.

Csak B válaszod van:
Te vagy az igazi harcos. A mintakatona, a tökéletes fegyver, a generálisok álma. Nem kérdezed hogyan, miért csak teszed a dolgod. A katonaerények benned koncentrálódnak leginkább. Egyértelműen harcost, vagy lovagot ajánlok. Az ilyen karakterrel nagyon sok kellemes játék áll majd meg előtted.
Pl.: Strahd Von Zarovich, mielőtt vámpírrá vált volna.

C és D a legtöbb válasz:
Igazi sötét mágus vagy. A mágiához értesz, a ráció dicsőségét hirdeted, de az eszközökben sem válogatsz. A hatalom nagyon fontos a számodra, bárkit és bármit elpusztítasz, ami az utadban áll. Boszorkánymestert, fekete mágust, nekromantát ajánlok neked a leginkabb.
Pl.: Gromph Baenre.

Csak C válaszod van:
Te vagy az igazi mágus. Egész életed a misztikus tanok bűvöletében éled le. Nem érdekelnek az érzelmek, vagy erkölcsi problémák, még a hatalom sem érdekel. Egy a lényeg – a Mágia. Ezt tanulmányozod és ezt kívánod megérteni. Varázsló beállítottságú karaktert ajánlok neked, hisz ez áll a legközelebb hozzád.
Pl.: Éjfél.

Csak D válaszod van
Kifejezetten gonosz, rosszindulatú karakterek állnak jól neked. Ezeket tudod igazán jól kijátszani. Sötét mágus, bérgyilkos, gonosz lovag, mindegy. A jó oldalon azonban nehézségeid lehetnek és ezt vedd figyelembe mindig, ha fontos, hogy jól játszd a karaktered.
Pl.: Szauron.


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához