LFG.HU

Rorimack
szerepjátékrólCimkek

Részletek Gál Péter `A New Age keresztény szemmel` c. könyvéből:
Begépelte: Rorimack

A 173. oldalon kezdodo felsorolásból megtudhatjuk, hogy a `M.A.G.U.S
szerepjátékok és füzetek`-kel mint `Gyógyító csoportok és módszerek:
(Hétvégi `workshopok` a tudattágítás,a külso és belso gyógyítás
céljaival)` kategóriájának egy képviselojével találkozhatunk.

A 402. oldalon részletesen is kifejti a szerzo, mi is az a
szerepjáték:

`Mind népszerübb a fiatalok körében a M.A.G.U.S, AVAGY A KALANDOROK
KRÓNIKÁI FANTASY SZEREPJÁTÉK , s egyre szaporodnak az ezt az igényt
kielégíto szerepjáték szaküzletek ás klubok. A Walhalla Páholy
kiadásában megjelent játék látszólag nagy szabadságot ad a
játékosoknak: maguk képzelhetik el a konkrét helyszínt, a játékos
szereplokön kívül a többi szereplot, maguk alkothatják meg még a játék
megkezdése elött a jellemvonásokat -ám nmindezt megadott szempontok
figyelembevételével. Adottak a keretek is: a színhelyrol, egy
elképzelt földrészrol a valóságos földrészekhez hasonló hegy- és
vízrajzi leírás található, történelmi és politikai ismereteket is
tartalmaz, s mindezt megtuzdeli mesés és mítikus elemekkel,
varázslókkal, szörnyekkel, tündérekkel. A játék több vallást is leír,
s ezek sok sátánisa vonást mutatnak:

`KYR VALLÁS: a felsobb síkok lakói ráunnak a nyugalomra. (…) A
fény csak akkor fény, ha létezik árnyék is, a jó sem jó másképp,
csak ha létezik, s birtokra kél vele a rossz. (…) Öt istenük
van, köztük Sogron, a Tuzkobra, a Tudás, és a tudást szomjazó
kíváncsiság istene, az örök újító. Szent állata a kobra -papjai és
hívei tuzimádók. A másik Tharr, a Háromfeju, a Sötétség és a
Pusztítás istene.`
`RANAGOL VALLÁSA: A kosfeju Ranagol Ynev országának talán
legnépszerubb gonosz istene. Az intellektus, a gondolkodás teljes
szabadságát és felsobbrenduségét hirdetik. Az erkölcstol mentes
gondolkodást és a huvös logikát részesítik elonyben, a
hatékonyságot mindenek fölé helyezi.`

De nézzük tovább, milyen fogalmakkal szükséges még tisztában lenni a
játékosoknak:

`MÁGUS: A beavatott, aki a lékek fejlodésének a csúcsán áll.
Hatalma korlátlan. A valódi mágusok már alig kötodnek az anyagi
síkhoz, szinte teljesen mentális lényekké váltak. Felmérhetetlen
hatalmukkal sohasem, vagy csak nagyon ritkán élnek. Fekete mágus
nincsen.`
`PSZI: A gondolkozó lények -kevés kivételtol eltekintve emberek
-mentális energiáját felhasználó tudomány. A varázslók számára a
mágia alapja. Segítségével a tudati erok felhasználhatók.`
`MANA: A mágikus energia elnevezése. Az a különleges ero, amely
mindent áthat, s amely felhasználásával képesek a mágiahasználók
varázsolni.`
`SZIMBÓLUM: A jelmágia formája. Olyan rajzolat, amely a mágikus
energiákat összegyujti és magába zárja… Megpillantásukkor fejtik
ki hatásukat.`
`MENTÁLMÁGIA: Azon mágiaformák gyujtoneve, amelyek a
tudatközpontra, egy lény gondolkodására. illetve logikai
felfogóképességére gyakorol gatást. A legnehezebb és egyben a
legveszedelmesebb mágikus tudomány.`

Ha mindezek az egyszerre sokatmindó és egyszerre ködösíto
meghatározások nem volnának eléggé árulkodóak a szellemiségrol. álljon
még itt egy adat: a játékot leíró 400 oldalas könyvenk több mint
egynegyede csak a mágiával és annak alkalmazásaival foglalkozik! A
M.A.G.U.S szerepjáték sehogyan sem illesztheto a keresztény
világfelfogásba. Különösebb lélektani ismeretek nélkül is könnyen
belátható, hogy arról, aki ilyen világba éli bele magát, aki
ideig-óráig is magáivá teszi a mágia gondolkodásmódját, e hatások nem
peregnek le róla nyomtalanul.`


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.