LFG.HU

Myrddin
RPGCimkek

Mentaliorok
(Codex kiegészítő szabály)

A mentaliorok elsősorban a varázstudók, és más, csiszoltabb
elmével bíró emberek fegyverei – ők azok, akik általában nem
sokat törődnek harci képességeik csiszolásával, talán éppen
csak annyira, hogy egy barátságos kis gyakorlás esetén ne
valljanak szégyent.

A mentalior igencsak különleges fegyver, nem csak az igen
magas ára miatt – hiszen ez az egyetlen olyan harci eszköz,
amely készítéséhez nélkülözhetetlen egy varázstudó
jelenléte.

Külsejét leginkább egy szépen megmunkált dobótőrhöz lehetne
hasonlítani, amiket apró méretük miatt könnyedén el lehet
rejteni. Minden esetben mágikus fegyvernek számítanak, amit
általában érezni is lehet rajtuk – habár van, amikor inkább
leplezni igyekeznek ezt a tényt.

Mentaliorok készítése

Mentaliort két lépésben lehet készíteni: először is magát a
pengét kell kikovácsolni, amit másodjára mágikus pratikákkal
tesznek alkalmasabbá a feladatára.
Maga a kovácsolás is elég drága mulatság, nincs mester, aki
20 arqu alatt vállalná a munkát – és ebbe az árba még nem
számoltuk bele az alapanyag árát, aminek a legjobbnak kell
lennie.

Bárki megkérdheti, miért kell külön kovácsolni egy fegyvert,
miért nem lehet például egy dobótőrt mentaliorrá alakítani,
ha már úgyis annyira hasonlítanak külsőre. Javaslom, aki
ilyet tervezne, ötletét ne nagyon vesse fel egy előkelő
sytisi bálon, mert igen hamar kinéznék a társaságból. Ez
először is a hagyományok súlyos megsértése lenne – egy
dobótőrt nem alakítunk mentaliorrá, és ehhez nem kell
magyarázat. Egy ilyen fegyver megérdemli azt a tiszteletet,
ami a kikovácsolás nehézségeivel és költségeivel jár. És
különben is, mindenkinek, aki rendelkezik effajta holmival,
legyen egyedi a fegyvere.

Persze a tradíciókon kívül is létezik válasz – amely pedig
az ideamágia Arkánumában rejtőzik. Minden mentaliornak
egyedi ideája van, amely mindkét lépésben folyamatosan
formálódik.
Egy tőrnek tőr ideája van – hiába ruházza fel életerővel egy
varázstudó, az attól még nem fog magától elrepülni az
ellenség irányába.

Mentaliorkészítés varázslat

Hogy ki, mikor alkalmazta először ezt a varázslatot, nem
tudni, az óidők homályába vész az alkotó neve. Azóta
mesterről tanítványra öröklődik a tudás – ám nem avatnak be
akárkit ebbe a titokba. Minden mesternél másképp lehet
kiérdemelni a kegyet, ám oktalanra szinte sohasem bízzák a
formulát.

Ez egy Harmadik Körből származó Titkos Alkímia Arkánumába
tartozó varázslat, mellyel életerőt plántálnak a hideg
acélba – méghozzá a leendő gazda életerejét. Egy rövid,
fertályórás szertartást igényel, ahol is a gazda életereje
egy mágikus csatornán keresztül átáramlik a mentaliorba,
szintenként 1 ÉP-nyi életerő. Ezt elveszíti a varázslat
alanya, de óránként 1 ÉP visszatér, tehát gyorsan felgyógyul
ebből a mágikus ,,betegségből`.

A varázstudónak ismernie kell a mentalior ideáját is – amit
egy 30%-os nehézségű Ideamágia próba el is dönt.

A varázslat hatóideje kivételesen a varázslat szintjétől
függ – szintenként 10 év. Még egy ilyen fegyver sem lehet
örökkévaló, de valószínűleg elegendő ideig fogja tudni
szolgálni a megrendelőjét.

Mentaliorvetés

Mentaliort csak olyanok vethetnek, akik tudatosan képesek
használni az Aurájukat, ami a szabályok nyelvére lefordítva
annyit tesz, hogy rendelkeznek a Diszciplínák képzettséggel.
Ezen belül fel kell venniük a Mentaliorvetés diszciplínát,
amelynek nehézsége 25% – ezzel lehetséges a mentalior
elhajítása. Ezzel a diszciplínával a leendő gazdának
rendelkeznie kell a készítés idején is.

Harcértékek

A mentalior alap TÉ-je annyi, amennyi ÉP-t a varázslás
pillanatában bele plántáltak, azaz amekkora szinten
alkalmazták a varázslatot – és amennyi ÉP-t a gazda
veszített.
Ezt a TÉ-t hasonlóan lehet növelni, mint bármely fegyverét,
legalábbis ami a számértékeket illeti. Ugyanis nem elég
pusztán gyakorolni a hajítást – törődni kell a mentaliorral.
A legtöbb varázstudó élőlénynek tekinti fegyverét, és ennek
megfelelően viselkednek is vele, dédelgetik, babusgatják,
olykor beszélnek is hozzá. Ezt a kalandban ki kell játszani,
ha nem történik meg, akkor a mesélő ne engedje, hogy a
mentalior harcértékeit növelje a karakter.

Hajításkor az alap TÉ-t össze kell adni a használó
pillanatnyi Aurájával – ennyi lesz az aktuális TÉ. Az
ellenfél VÉ-je ötször annyi, mint a támadótól való távolsága
lépésben.

Hátrányok

Van egy súlyos hátránya a mentalioroknak – ez pedig a
harmadik szintű szimpatikus híd, amely összeköti a
használójával. Emiatt mindenki úgy vigyáz a mentaliorjára,
mint a szeme fényére, hiszen ha elveszik, egy ellenséges
varázstudó kellemetlen dolgokat követhet el ellene… Épp
ezért ritka az olyan, hogy valaki több mentaliorral
rendelkezzen, bár előfordulhat. Ilyen esetben egyébként
minden mentalior alap TÉ-jét külön kell növelni, mindegyik
TÉ-je különböző.

Hátrány-e vagy sem, döntse el mindenki maga, de épp a
fentiek miatt nem lehet más ember fegyverét megszerezve azt
felhasználni – avagy csak ritka és különleges esetekben.
Valamilyen varázslattal lehet megszerezni az uralmat egy
idegen mentalior felett – vagy pedig olykor évek kitartó
munkájával lehet ,,megszelidíteni`. Ez csak egyetlen esetben
fordulhat elő – ha a régi és az új gazda személyisége minnél
jobban megegyezik. Ez annyit tesz, hogy az öt
személyiségjegynek teljesen meg kell egyeznie. Természetesen
ezeket ki is kell játszani.

Miyazaki Jun


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.