LFG.HU

Johnn Four
RPG mesélőknekCimkek

forditotta: Elf

1. Határozd meg a leendő ellenfél sikerességi szintjét

Nem kell bajlódni a karakterkészítéssel, csak hogy életre kelts egy
rosszfiút, hiszen ez értékes időt vesz el a kaland többi részének
megtervezésétől. Ehelyett határozd meg a gonosztevő általános
hatalmi/sikerességi szintjét, amit a játék során bármikor használhatsz.
Például, én Setét Mordiusznak 80% sikerességi szintet adtam a kalandomban.
Ha megpróbálkozik valamivel, dobok rá egyet, és nyolcvanas alapot kap k100-
on.
Kövesd nyomon, hogy milyen képzettségeket és tulajdonságokat használ
gonosztevőd a játék alatt (én ezt kártyákkal jelölöm) és néhány alkalom
alatt teljesen kialakul a gazember, anélkül, hogy értékes időt áldoztál
volna a pontos megtervezésére.

2. Adj neki erősségeket és gyengeségeket
Az erősségek és gyengeségek fontosak, mert valószerűvé és egyénivé teszik
a karaktereket. Ezáltal válik a figura valóban „emberré”

Néhány példa az erősségekre és gyengeségekre:
Viselkedés (kihívó tekintet, könnyen meghátrál)
Testi (hihetetlen erő, gyenge látás)
Mentális (mindig higgadt, géniusz, fél a kígyóktól)
Politikai (császári szövetséges, a kereskedők nyílt ellensége)
Gazdasági (egészséges bankszámla, nem túl becsületes)
Társadalmi (sosem gyanakszanak rá, félős a nőkkel szemben)
Katonai (nagy, jól képzett sereg, gyenge hadvezér)
Családi (Királynő gyermeke, mindenáron védi gyermekeit)
Speciális (varázslatok, belső erő, intuíció)

3. Adj neki célt és terveket

Véleményem szerint, ezek a legfontosabbak, amikor megtervezel egy
ellenfelet. Ha meghatározod és leírod ezeket, lehetőség adódik a
karakterek számára, hogy belekeveredjenek a történésekbe, hiszen bármikor
megtervezheted és át is alakíthatod az ellenfél terveit. A legcélszerűbb,
ha az erősségek és gyengeségek meghatározása után alakítod ki. Könnyebb
egyéni terveket kitalálni, ha pontosan tudom, hogy egy adott gazfickó mire
képes, és mire nem.
Régebben ezek a tervek eléggé egyhangúak voltak: elkapni és megölni a
karaktereket, aztán meghódítani a világot!

Kezdd el úgy, hogy a rosszfiú jövőbeni célját szem előtt tartva kitalálod,
hogyan is vihette véghez céljait. Próbálj meg minimum 5-10 lépést
kitalálni. Kevesebb lépés csak nehezebbé teszi, hogy jól alakítsd az
eseményeket, a sokkal több lépés pedig már túl sok munkával jár.

Például:
Cél: Császárrá válni (ugye milyen ambiciózus ellenfelet választottam?)
Mik is kellettek ehhez?
Erős hadsereg létrehozása
Megfelelő hadvezér kiképzése
Bázis kiépítése
Minimum 100 000 arany felhalmozása
Pénz megszerzése, mágikus tárgyak megtalálása és eladása, sírok, kripták
kirablása
Zsoldosok (kalandozók) végezzék el a piszkos munkát, lopás, kutatás,
kincsrablás

Nos, úgy látszik, máris van egy kis történeted, a karakterek pedig szinte
akármelyik lépcsőfokban bekapcsolódhatnak.

És most egy apróbb feladat: gyorsan tervezz meg és készíts el két-három
Rosszfiút, aztán rakd össze az egyéni terveiket egyetlen időben játszódó
grandiózus, több szálon futó történetté!
Voilá!

Jó szórakozást és mesélést!


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.