LFG.HU

HammerTimeCafe
ender
RPGCimkek

Vámpírok és Diszciplínák

Sokakban felmerül a kérdés: mi is az a Diszcíplína, és mi a
működési mechanizmusa?

1.
Az első szabály: a vértestvér örököl és nem tanul.
Valójában minden `Nyugati` vértestvér néhány kivételtől
eltekintve Káin vérének erejét hordozza magában, s csak
azon diszciplínákat tudja előhínvi, ami a vérében
megtalálható. Minden klán vérvonalában van legalább 3
diszcíplína, mely olyan erős, hogy idővel biztosan jobban
előtérbe kerül (a Klán diszciplínák), a többiek
lappanganak. A legtöbb vámpír idővel megtanulja vérének
erejét kihasználni, és erősíti diszciplínáinak fokozatait,
illetve előhívja a lappangó diszciplínákat. Lappangó
diszciplína természetesen nem lehet olyan, mely nincs meg a
vérvonalában, ilyen például automatikusan a Hermetikus
hagyományokon alapuló Tremere vérmágia – mely csak a
Tremere atyákkal rendelkezők sajátja, s még néhány, mint
pl. a halál utáni élettel foglalkozó diszciplínák, a
párhuzamos (Tünde, szellem stb.) kiterjedésekkel foglalkozó
diszciplínák és az Ősdiszciplínák (olyan diszciplínák,
melyek a világ erőivel kicsit nyersebben foglalkoztak,
képesek voltak némileg direkt hatásokat létrehozni). Szóval
csak a legkivételesebb esetben rendelkezhet 5
diszciplínánál többel egy frissen teremtett vámpír, a többi
lappang a vérében, és csak az idő és a tapasztalat hozhatja
őket elő. Valószínűleg tehát sok olyan diszciplína van,
amelynek olyan gyenge a vér-ereje, hogy csak újabb
évszázadok során fedezheti fel magában újra a vámpír.

2.
A második szabály: csak a vér számít. Minél közelebb van a
vámpír Káinhoz, és minél sűrűbb a vére, annál inkább
lételemévé válik a vértestvérnek a természetfeletti. De ez
nem csak azt jelenti, hogy képes lesz a diszciplínák
magasabb fokozatainak elérésére, hanem azt is, hogy a vére
magában hordozza az Erőt. Aki iszik a véréből megismeri
vérvonalának erejét, és időlegesen képes lesz vérvonalának
legerősebb diszciplínáinak valamelyikét (esetleg többet is)
használni. Természetesen a vér egy idő múlva
személyiségének lenyomatát is magában hordozza, így
figyeljetek jól fiatal és mohó vámpírocskák: a vámpír ha
diabolizál egy öreget, kicsit olyanná válik mint ő… Néha
a hatás időleges, néha azonban örök.

3.
Harmadik szabály: mindíg vannak kivételek
A kivétel pedig a Caitiff. Caitiffnak lenni annyit jelent,
mint kivűl állni a vérvonalakon? Dehogy. A Caitiff a kihalt
vérvonal szinonímája, egy ilyen vértestvér magányos, gyenge
vérvonalak gyermeke. Olyan lehet egy ilyen vértestvér, mint
egy szerencsétlen kívülálló, vagy egy titkos ütőkártya, egy
új ismeretlen a Dzsihad végtelen játszmájában. S mivel
magam is Caitiff vagyok, elmondatom: a legtöbbször
mindkettő áll. Jómagam szerint sokszor jelenthet pl. a
repülés adottsága – melyet sokan Ikaros-nak neveznek egy
görög mitikus alak után – meglepetést egy vértestvérrel
szemben…

4.
Negyedik szabály: nem minden az aminek látszik.
A diszciplnák fejlesztése nem mindíg olyan, mint amilyennek
gondolják. Sokszor jelenthet előnyt pl. az a gyakorlat,
hogy minden személyen végigtekint egy testvér Auspex-el,
hogy lássa, vámpír-e az illető, vagy nem, illetve hogy az
eltorzult vértestvér a saját halandó életében viselt arct
bármikor fel tudja ölteni. Ha szabályokban kellene
megfogalmazni, így szólna: annyiszor 5, azaz öt pontot kell
a tapasztalatából a vértestvérnek egy
diszciplína `tanulására szánnia`, ahány a próba, vagy a
fokozat nehézsége, s sosem érhet el tökéletes az eredményt
ilyen gyakorlatokkal. Auspexnél (Jelenés) tehát az
auralátás (2. fokozat) egy sikernél megmondja az aura
fényességét /hogy vámpír-e az illető/, ha ezt a karakter
automatikussá szeretné tenni, 5 pontot kell elköltenie. Azt
azonban sosem tudja elérni, hogy automatikusan tüzetesen
végigvizsgálja az összes aurát (3 siker), mivel az `teljes
használat`. Ha valaki szeretné az Obfuscate-el (az
árnyékokkal foglalkozó diszciplína) saját halandó arcát
bármikor felölteni, akkor, mivel a diszciplína 3-as
fokozatának tökéletes használatához 3 siker kell, 15 pontot
kell elköltenie, és saját arcát bármikor fel tudja venni.
DE csak 1 esetre szól, más arcának felvételéhez a
diszciplínát az alapesetnek megfelelően a véletlen és az
eset által meghatározott helyzet szerint kell használni.
Harci és másokra ható diszciplínák természetesen
nem `tanulhatóak` ilyen módon.

Egyelőre ennyi lenne, ha valaki további részletekre
kiváncsi, keressen meg. S elgondolkozdatóul az élet 3
alapigazságát itt hagyom: 1. mindíg van áldozat 2. ne te
legyél az.

Üdvözletem:
Andrew aka. Ender
ender@freemail.hu


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához