LFG.HU

HammerTimeCafe
ender
ismertetőCimkek

ADND_Players_Option_Spells_Magic

Megvettem a Players Option:Spells and Magic-et.Megprobalom erthetoen, roviden osszefoglani mit is ujitottak a varazslatrendszeren.He nem muszaj ne kezdjunk el flamelni a temaban, mar nincs mit. :-)

Chapter I: Wizards

Az iskolak uj csoportositasa:

  • Schools of Philosophy: Itt a csoportositas a varazslat milyensege, a varazslas metodusai es formulai alapjan vannak csoportositva.  Minden maradt a regebien csupan egy uj iskola kerult be: Universal Magic:A Lesser Divination-t neveztek at es bovitettek olyan varazslatokkal ami nelkul egy magus nem haladhat tanulmanyaiban.
  • Schools of Effect:Air, Earth, Fire, Water, Force, Shadow, Dimensional magic.
  • Itt a varazslatok a kozos hatas illetve felhasznalt forras alapjan lettek csoportositva.
  • Schools of Thaumaturgy: Ide kerultek az olyan iskolak amelyek teljesen mas modszereket alkalmaznak mint a `rendes` iskolak.
  • School of Alchemy:A varazslatok hatasai szokatlan osszetevok alapjan jonnek letre. Az ilyen magusok gyartjak az italokat, savakat, mergeket.
  • School of Artifice:Kulonbozo targyakat hasznalnak a varazserejuk fokuszalasara.
  • School of Geometry:Diagrammok, runak es jelek segitsegevel hozzak letre a varazslataikat.
  • School of Song.
  • School of Wild Magic.

Az iskolakba a mar meglevo spelleket ( PHB, TOM, WHB, PrHB ) osztottak be.

Jatekmetodusban a kulonbozo specialista varazslok kozott tovabra sincs kulonbseg. A jatekos feladata, hogy a megfelelo szellemiseget kijatsza.

Van csomo uj opcionalis tulajdonsag/hatrany varazslok szamara.Ebbe most nem megyek bele. Roviden csak annyit, hogy a Skills&Powers szerint a karaktergeneralaskor, meg mindenki ures es bizonyos pontokbol vasarloja meg a faji es a kaszt kepessegeit.Pl: Egy varazslonak van Y pontja, egy iskola kerul X pontba.Ha minden iskolat felvesz akkor standard mage lesz.
Viszont ha nem vesz fel iskolakat, akkor a megmardt pontbol mas kepessegeket tud vasarolni.
Pl: ( Egy iskola 5 pont ) Range increase(5/7+), Improved Hit Die (10/20) Enhance casting level (10).

Chapter II:Priests

Itt nem sok valtozott csak a specialista papok lettek jobban meghatarozva:
Cleric.
Crusaders: A papsag harcosai.
Druids.
Monks.
Shamans: A termeszet/allatok szellemeit(spirits) manipulaljak, hasznaljak fel.

A papoknak is vannak uj opcionalis elonyok/hatranyok.

Chapter III: Other spellcasters.

A tobbi varazsolni kepes kaszt ( bard, paladin, ranger ) apro valtoztatasai illetve a monsterek varazslasarol egy-ket szo.

Chapter IV:Proficiencies

Uj kepzettsegek varazsloknak es papoknak:Konyvkotes, uvegfujas, papirkeszites, magia taktika stb.

Chapter V:Equipment.

Egy konyvtar vagy laboratorium berendezesehez szukseges informaciok.

Chapter VI:Magic.

No ez az ami igazan erdekes.Bevezetik a pontrendszert.Minden papnak illetve varazslonak a szintjetol, iqjatol illetve egyeb dolgoktol fuggoen van Y varazspontja.Ezeket ket fele keppen koltheti el:
-Fixed Magic:A szokasos AD&D-s memorizalas.
-Free Magic:A fenmarado pontjaibol barmikor varazsolhat olyan varazslatokat amelyek benne vannak a konyveben.
A kulonbseg csak az hogy az Fixed X pontba mig egy azonos szintu free 2X pontba kerul.
Opcionalis lehetosegek, csak fixed magia eseteben: Overcharging:Egy varazslatot tobb pontert memorizal mint kellene, igy ezt a magasabb szintukent hasznalja.Max +4 szintet lehet igy kapni 3-szoros koltsegert.
Reducing:Pontokat lehet sporolni.
Reduced Spell Power:Az overcharging ellentete.
Reduced Casting Time:Joval hoszabb ido alatt tudja csak alkalmazni: 3 szegmens helyett 3 kor.
Specaial Casting Condition:Pl:A charm csak akkor mukodik, ha tudja a celpont nevet es beszelget vele egy ideig.
A spell pontok pihenes utan ternek vissza.

Systems of magic:A pontrendszert alkalmazva teljesen uj metodusu varazslasi rendszerek:

Chanellers:A varazslo nem felejti el a varazslatait, amelyiket egyszer megtanulta barmikor hasznalhatja.Itt is alkalmazzak a fixed es a free magicet.Azt amelyikre feleszult konnyebben hasznalja.A spell pontok a
varazslo tevekenysegetol fuggoen folyamatosan regeneralodnak.Ez a fajta varazslas viszont fizikailag kifarasztja a magust,igy lehet hogy egy ido utan ossze esik a faradsagtol.

Warlock and Witches:Nem tanuljak a varazslatokat, hanem folyamatosan kapcsolatban allnak egy termeszetfeletti lennyel aki tanitja oket, es a varazslatokat biztositja szamara.Persze ez nem veszelytelen:a Ravenloftban
ismert Dark Powers check-ek jonnek egy ido utan.

Defilers and Preservers:A Darksun-so varazslok alltalanos formaja. A pontrendszer szerint memorizalnak es a kornyezetukbol meritik a varazserot.Persze ha tobbet mint kellene akkor nagyobbat szol.

Alienist or Summoners:Tokeletes COC utanzat atultetve sanity pontokkal meg minden ilyesmivel.Ez talan nem kelett volna. :-(

Egyik rendszert sem kotelezo alkalmazni.A DMre van bizva, hogy szerinte melyik illik be az o vilagaba.

Papok:Az alap ugyan az mint a varazslokanal.Az ujjitas az az hogy Minor szferabol dragabb kasztolni Major-bol es eltoroltek a szinthatart is.Pl:Egy fixed 5. szintu Major szferas varazslat 22 pont egy Minor fixed
40 egy Minor free pedig 60 pont.

Systems of magic:

Chanaller:Ugyan az mint a varazslokanal. Ritual Prayer:Fixed es free van.A pap imak segitsegevel gyujti ossze a kello pontszamot.A koronkent kapott pontok szama fugg a helytol, az aldozattol a szinttol stb.

Conditional magic:Hasonlo a Ritual Prayerhez, a koronkent kapott pontok szama attol fugg mire,mikor, ki ellen hasznalja azt a pap.

Chapter VII:Spell research & Magical item creation.

No comment.Hosszu, unalmas.
Ami viszont erdekes:A jatekosok a kovetkezo varazstargyaket nem keszithetik el:
- Books, tomes, libarms :Ezek ugye szintet ill. tulajdonsagot emelnek.
- Deck of many things : Szinten.
- Sphere of annihilation : Elpusztit mindent ami az utjaba kerul, tengereket, vilagokat.

Chapter VIII:Spells in combat

Itt nagyreszt olyan szabalyok vannak amit jozan eszu roleplayes soha nem fog hasznalni, ha csak nem akarja, hogy egy harci kor egy oraig tartson.
Kulonbozo szabalyok a spellek eszrevehetosegetol kezdve addig, hogy mennyi az esely arra, hogy egy fireball a foldhozvag egy oriast.:-)
Ami viszont jo:Critical hit:A Spellek hatasai alapjan ( fire, ice, acid, force stb ) tablazatok.Ha valakit telibe kapsz egy lighting-al nem csak sebzodik X Hp-t hanem meg a kezet is leegeti tovig. :-) Esszel kell
hasznalni, konnyen lehetPC-t olni vele.

Appendix I:Spells.

Nehany uj papi ill. varazsloi spell.

A konyv eleg borsos aru 5000 helyi egyseg, igy csak a fanatikusoknak ajanlanam. Elobb inkabb a Skills&Powers, ha mar.

Ha eljutottal idaig akkor vagy erdekel, vagy nagyon unatkozol, mindenesetre erdekelne a velemenyetek.Ha felcsigazta a kivancsisagotokat, akkor a Skills&powers-rol es a Combat&Tactics-rol is szivesen egy ket sor. Csak szoljatok.

Ender, Fred vagy mi.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához