LFG.HU

BePe
hírekCimkek

“Mi köze Pac Mannek a pizzához, és miként lett a Space Invaders miatt hiánycikk Japánban a százjenes pénzérme? Hogyan hatottak a hollywoodi akciófilmek a videojátékokra, és miért gondolta azt Douglas Adams, hogy új műfaj születhet a kalandjáték és az irodalom egyesítéséből? Hány pixelből állt össze a Samantha Fox Strip Poker hősnőjének keble és léteztek-e női játéksztárok Lara Croft előtt is?
Hogyan működtek a hazai játékklubok a nyolcvanas években és milyen változásokat hozott a Doom a videojáték-piacon? Kik voltak a leghíresebb Commodore 64-zeneszerzők, és meddig tartott az interaktív mozi aranykora? Igaz-e, hogy minden idők egyik leghíresebb számítógépes játékát, a The Last Ninját magyarok fejlesztették, és ha igen, vajon miért nem gazdagodtak meg belőle?
 
A hazánkban unikumnak számító könyv olvasója a számítógépes játékok történetét járhatja végig az ötvenes évektől 2000-ig és tovább. A mintegy ezer játékot felsorakoztató könyvből megismerhetjük a játékműfajok kialakulását, a leghíresebb játékfejlesztőket, játékcégeket: a játékőrült éppúgy megtalálja itt, amit keres, mint a nosztalgiázni vágyó vagy a laikus, akit a videojátékok kultúrája érdekel. Az enciklopédikus és olvasmányos könyvet a magyar játéktörténelem emblematikus alakjaival készített interjúk egészítik ki, az ajándék DVD segítségével pedig otthon is bárki kipróbálhatja a komputerjátékok aranykorának több száz kultikus játékát.
Az első számítógépes játék, a Spacewar! majdnem fél évszázada született az amerikai MIT kutatóintézet egyik hűtőszekrény méretű komputerén. A játékokat eleinte csak egy szűk informatikai elit ismerte, de a hetvenes években már az otthonokba is eljutott az új szórakozási forma. A videojátékok hőskorát egy csodálatosan termékeny aranykor követte, amelyet változatos stílusok jellemeztek, és olyan gépek, mint a ZX Spectrum, a C64, vagy az Amiga.
A számítógépes játékok ma már a hollywoodi filmek méltó vetélytársai, a szórakoztatóipar fontos motorjai, sajátos művészeti kifejezési formákkal. A tudományos-ismeretterjesztő könyv az első pixelhősök megszületésétől kezdődően elemzi a játékok fejlődését a modern 3D-s virtuális világok kialakulásáig.”
 
A kapcsolódó link alatt megtalálható PDF formátumban a könyv 2. fejezete, hamarosan egy kvízjáték is indul a “Retro Gémer Korszak” jegyében.
 
Jó olvasást illetve jó szórakozást az alábbi bulihoz:
 
 
A BP Mikro és Vince kiadó bemutatja: Pixelhősök könyvbemutató party
Időpont: December 4.
Helyszín: Tűzraktér 
 
16h-
A Pixelhősök c. könyv bemutatója 
Kerekasztal beszélgetés régi és új videojátékokról
Fiatal ipar- és képzőművészek kiállítása  
Demoscene bemutató   
Commodore 64 játékok eredeti gépeken és kivetítőn.
Nintendo Wii Mario játékok
Kvarcjáték kiállítás
Insitu.hu retro-videojáték design tárgyak kaphatók 
 
20h –
Itt még lesz valami elő DJ, ha nem jöttök
Új Látásmód Fúzió (H)
Demon Superior (Zságer+Zságer) (H) 
Jeroen Tel (Maniacs of Noise) (NL)
Henry Homesweet (UK)  
Markus Schrodt (AT) 
Nvyllund (H)
 

Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://uploading.com/files/b73c68d4/pixelhosok_2fejezet.zip/]
[http://www.libri.hu/konyv/pixelhosok.html]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához