LFG.HU

Marvin
ismertetőCimkek

Milyen hatással lehet az emberre az iraki szolgálat? Előfordulhat, hogy cuki plüsstestbe idézett kárhozott lelkek vérengzéseiről ír mini-szerepjátékot, sőt bizonyos M. S. Jacksonnal pontosan ez történt. Mint az előszóból kiderül, a mű a kirkuki légibázison született 2009-ben, méghozzá egy huszonnégy órás RPG-verseny keretében, azaz tervezéssel, megírással, dizájnnal, tokkal-vonóval megvolt egyetlen nap alatt, ami azért elég szép teljesítmény. Mr. Jackson a lányainak és feleségének ajánlja a kész terméket, utóbbinak azért, mert hagyja őt elmerülni kedvteléseiben, így a szerepjátékban is. Ennél szebb záloga a házastársi megértésnek alig hiszem, hogy lenne.

A játék háttere a közeljövő Amerikája, ezen a világon azonban létezik egy végtelenül aljas formája a küzdősportoknak. Az ördögi üzletember, Dr. Reginald Keeton (jól tippel a t. olvasó, neki kell meghalni) az amerikai gyerekek által nagy kedvvel összeállított, majd megunásuk után szemétdombra hajított plüssmacik, rókák, elefántok, tarajos sülök és társaik láttán a homlokára csapott, és feltette magának a kérdést: okkult tudománya révén miért is ne idézzen démoni lelket a tünci játékokba, egyenesen a poklok fenekéről? És ha már idézett, miért ne vezessen be jövedelmező sportot a köztudatba és a tévék műsoraiba a vérengző plüssmacik látványos fellépéseivel, mondjuk a World Wrestling Federation mintájára? Az elgondolást követte a tett, létre jött a Teddy Bear Blood Sport, főszerepben a Véres Bocsokkal (Scarebears). A pokoli lelkeknek azonban egy idő után tele lett a zsákjuk azzal, hogy ilyen ócska kapitalista módon visszaéltek a vérszomjukkal, és nem egy, nem kettő Véres Bocs világsztár ketrecét találják üresen, a közelben cérnadarabokkal és vérfoltokkal… Megkezdődött a bosszú kegyelmet nem ismerő évadja.

Bizony, a KMD-ben ezek a szökött plüssmacik a karaktereink, bár nem feltétlenül macik, kígyótól polipig bármely plüssállat alakját felvehetik. Az alakjuk nem mindegy, ugyanis a generáláshoz kapott alapon felül még további pontokat csaphatunk az értékeinkhez, ha az elefánt ormányát vagy az orrszarvú elvileg vastag bőrét is játékba tudjuk hozni. Tulajdonságból 3 van, úgymint Test, Elme és Lélek, ezek 1-6 közt mozognak, alapból 10 pontot osztunk el köztük. A Test, mint azt ki lehet találni, az állóképességet és erőt jelenti, főleg bunyónál használatos, és ha kifogy, az annyit tesz, hogy a maciból kihullott az összes afrik. Ekkor addig nem mocoroghat túl messze, míg össze nem varrja magát, hál’ istennek tű, cérna és rongy szinte mindenhol előfordul, ha máshonnan nem, hát szerzünk az imént szétkapott ellenfelekből. Az Elme a mentális képességeket mutatja, ha nullára csökken, a karakter pokoli szörnyhöz méltatlanul tényleg aranyos állatkaként viselkedik, ami a Véres Bocsok köreiben a közmegvetéssel egyenlő. A Lélek a pokoli szikra és a test kapcsolatának erősségét mutatja, egyben regeneráló elemként is funkcionál, egy-egy Lélekpont ellövésével újratölthetjük az Elmét vagy a Testet. Ha viszont a Lélek megy le nullára valami szörnyű megrázkódtatás következtében, a szörnyetegünk csak úgy nyeri vissza önmagát (1 pontnyi Lelket), ha valami tényleg égbekiáltó tetűséget követ el kiemelkedő szadizmussal.

A tulajdonságokhoz járulnak még úgynevezett Sajátságok (Traits) is, ezeken nagyjából képzettségeket kell érteni. Általában harcban kézenfekvő dolgok, pl. Láncfűrészelés, Céllövészet, Fülletépés, Karibi kalóz harcmodor és hasonlók. Hasraütve kitalálhatunk pár egzotikusabb cuccot is, mint mondjuk Mesterszakács vagy Repülőmodellező. Ezekben az a jó, hogy ha kreativitásunk végső megfeszítésével hihető magyarázatot adunk rá, miben is segít, tegyük fel, Autóversenyző tudományunk egy házőrző kutya leszerelésében, a mesélő (pontosabban Bear Master) elismerően csettint, és jutalomként odadob egy vagy több Lélekpontot. A generálás következő lépése néhány, az elmélyült jellemjátékot elősegítő lelki nüánsz megválasztása, minden macinak van ugyanis egy Gyengéje (Sucker for…) és egy Bekattantója (Pet peeve), aminek pusztán a megjelenésétől nagyon ideges lesz. A macilét megkoronázása végül nem más, mint a Gyilokmanőver (Signature move – tudjátok, amikor Hulk Hogan hátrafelé beleszalad a gumikötélbe és svungot vesz, hogy páros lábbal ugorjon az ellen fejére, vagy Bőrpofa beizzítja a láncfűrészét). Ilyenkor 1 Lélekpontért cserébe egy támadásunk megduplázódik. Jó tudni, hogy ehhez tényleg lélek kell, és mivel embereknek olyan nincs, nem is képesek rá, ellenérdekelt Véres Bocsok viszont igen.

A rendszer tulajdonképpen annyi, hogy a Tulajdonság + Sajátság + bármi más kockaösszeggel gurítunk, és ha elég siker jött össze, hurrá (sima hatoldalúkkal, 4, 5 és 6 számít sikernek). Azt hiszem, minimális képzelőerővel megáldott fajtársaknak szinte felesleges magyarázni, milyen felvillanyozó vérengzéseket rendezhetünk néhány rövid játékalkalom erejéig a KMD világában; hosszú kampányoknál azért, lássuk be, kifulladna a dolog. A sztorik összedobásához kapunk még pár kalandötletet és nem-játékos karaktert, vagyis nevezetes Bocsokat, példaként köztük az elhagyott tengerparton lakozó, szürke bundás és katanát forgató Grimore Gravenloche (szeret szadizni, kimondottan a védtelen áldozatokra gerjed), vagy a rózsaszín fém fatál Rita Mortisse (émelyítően tünci külsejével altatja el a gyanút, majd harap). Humán ellenfélként felbukkan többek közt a rendőr és a vérengző nagyi, a legvégén pedig szembe jön a címszereplő irgalmatlan rohadék, Dr. Keeton statjaival teljesen. Máig megmagyarázatlan módon az egész emberiségből ő egyedül bír lélekkel, akármilyen torzzal és megfeketedettel, de bír, tehát… igen, az egész emberiségből ő tud egyedül Gyilokmanőverezni. Mi szóltunk!

A játék PDF nézegetővel:  Keeton must die! / Teddy Bear Blood Sport – PDF


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához