LFG.HU

armaron
RPG mesélőknekCimkek

A történetet 5-6 szintűeknek ajánlom. A játékélményt jelentősen növeli ha karakterek között van tolvaj darton paplovag vagy esetleg bárd. A történet kisebb átalakítással bárhol és bármilyen felépítésű csapatnak elmesélhető. Én egy konkrét csapatnak meséltem életút játék egyik állomása volt ez, így most az ő verziójukat olvashatjátok.

P. sz. 3702 év késő ősze. Az idő borús és esős.

Helyszín, Predoc Hefremin kikötővárosa. A város két fő részre osztható, kikötőnegyed és polgári negyed. A két fő negyedet 25- 30 méter magas bástyákkal megerősített fal választja el. A város maga Predoc legjelentősebb kikötője. Földrajzi sajátosságai és mérete miatt Dél-Ynev szinte minden nációjával találkozhatunk. A helyieken kívül vannak itt nyíltan vagy titokban munkálkodó gorvikiak, shadoni és dzsad kereskedők s természetesen a Pyarroni-államközösség „színe-virága” is képviselteti magát. A város több kisebb dombra épült, mostanra sűrűn lakott település. Nagyobb zöld terültet a város egyetlen közparkján kívül, csak a nemesi kerületben található. A csatornázás és a közvilágítás csak a főutak közvetlen környezetében megoldott. Másutt a házakból kiszűrődő fények világítják meg az utcákat, a szennyvizet pedig földfelszíni vízelvezető árkokkal oldják meg. Az utcák tisztántartására a kerületek külön céheket hoztak létre, akik legtöbbször szegény, rossz sorsú embereknek kínálnak munkát. Így gyakran találkozni kézikocsival, seprűvel és lapáttal felszerelkezett közemberekkel, akik azt utcákat takarítják.

Csapat előzmények (rövid összekötőkaland)
A csapat (fontos, hogy egyik sem helyi lakos) Predoc Hefremin városába érkezik egy kalandos Gorviki „tor-túra” után. Felszerelésben és anyagiakban is sok mindent vesztettek. Emiatt kapnak a lehetőségen, mikor a tolvajuk révén egy megbízáshoz jutnak a város legnagyobb méltóságától a városvezető Dembar con Eval bárótól. A báró és családja tagja az „első zászlórendnek.” A báró titkolja kilétét, emiatt a csapatot egy Rigur Gelton nevű közvetítő segítette a munkához.

A báró megbízása abból áll, hogy a csapat szerezzen vissza egy régi családi ereklyét. Az ereklye jelenleg Rolur lovagnál és két kísérőjénél van kik a város kikötőnegyedében szálltak meg. A lovag a pyarroni államszövetség világi vezetésének megbízásából jár a városban, feladata az államszövetség területén megtalálható ereklyék számba vétele és azok új-Pyaronba szállítása kivizsgálás céljából. Történetnél ügyelni kellett arra, hogy a karakterekben tudatosuljon, hogy a jogos jussukat csak akkor kapják meg ha sem a lovag sem a kísérők nem sérülnek meg komolyabban. Predoc mégiscsak a pyarroni államszövetség tagja. A lovagot szép szóval vagy csengő aranyakkal „meggyőzni” nem lehet. Miután megszerezték az ereklyét, az átadásnál találkozhatnak először a báróval aki nagyon bőkezű. Fejenként 30 aranyat ad a karaktereknek. S az igazi kaland innen indul…

Kaland történései, javaslatok
Első nap eseményei
A busás jutalomból a karakterek vásárolgatnak nézelődnek, a megszerzett javakat próbálják hasznosan felhasználni. Aki akar elmehet vásárolni hiszen szinte bármi kapható, s az árak is kedvezőek. S még a nap is kisütött.

Délután a karakterek megpihennek az épp aktuális „fogadójukban”, mikor egy fegyveres társaság lép be az ivóba. A csapatot egy szürke csuklyás alak vezeti aki hosszúkardot kötött az oldalára és nyíltan láncinget visel.

/Javaslom hogy próbálj némi sejtelmességet belevinni. Nem sokat csak hogy éreztesd, hogy a belépők nem mindennapi emberek../

„A vezetőjük arcát egy csuklya mindig eltakarja, legtöbbször csak lefelé néz, s ha kell beszélni azt, az egyik társa teszi helyette, de mégis mintha állandó telepatikus kapcsolat lenne köztük…”

A többiek is nyíltan viselik a fegyvereiket de nekik az arcuk is látható, valószínűleg egy testvérpár hiszen nagyon hasonlóak a vonásaik. Búzaszőke haj, nyílt kék szemek, erős testfelépítés, ruházatukban a barna és a zöld szín dominál, mindkettő keményített bőrvértet visel. A hátukon hosszúíjat oldalukon két rövidkardot látni. Miután beléptek a fogadóba röviden beszélnek a fogadóssal aztán leülnek s csendes beszélgetésbe kezdenek egymással. Ha valaki valamilyen módszerrel megpróbálja őket kihallgatni, valamiféle tengeri utazásról, kalózokról hallhat. Idővel visszavonulnak a szobájukba.

Este folyamán a csapat közvetítője Rigur Gelton is megjelenik a fogadóban. Jó kedve van, hisz a legutóbbi megbízás során ő is nagyot szakított. Ha a karakterek között van olyan aki képzett (az sem baj ha nem képzett, csak kedve van) szerencsejátékban, azzal mindenképpen megpróbál játszani, akár nagy tétekben is (legfeljebb 10 aranyig.) Az eseményeket úgy alakítsuk, hogy a végső vesztes mindenképpen a karakter legyen, javaslom a kockapókert (km rásegítéssel, Gelton nem csak ügyes de ismeri az összes hamis trükköt is).
Ha úgy alakul akár egy kisebb kocsmai verekedés is kialakulhat, javaslom a kezdeményezők a nézők közül kerüljenek ki, akik a játékosok győzelmére fogadtak. A verekedést össznépi ivászat és összeborulás követi. Így az este eseményeit könnyen lehet indokolni fáradság, a könnyebb sérülések és az alkohol hatásával. Rigur Gelton annyit iszik, hogy a végén nem képes még hazáig sem elmenni, így inkább itt nyittat magának szobát. A fogadó hajnalra elcsendesedik és remélhetőleg a csapat is nyugovóra tér. Leleményes tolvajok ilyenkor mennek „vadászni…”

Második nap eseményei
Kora reggel a csapat erős fejfással (nem csak ittak, kismértékben meg is mérgezték őket – részletek később) egy erőteljes férfihangra ébred. Városőrök egy elit osztagának tisztje utasítja őket, hogy fáradjanak le a fogadóba. Egyéb részletet nem árul el, a magyarázatot az ivóban kapják meg.

Abban az esetben ha egyik-másik kalandozónak szökni támad kedve, hangsúlyozzuk neki, hogy a környéken sok az elit fegyveres. Háztetőkön íjászok, az utcán alabárddal felfegyverzett őrök járkálnak 2-3 fős csapatokban.

A karakterek miután leérkeznek az ivóba még épp látják, ahogyan két őr egy testet beemel egy koporsóba. A falon hatalmas megszáradt vérfolt. A fogadó személyzetét és a vendégeket egyesével egy tiszt kérdezi ki. Akivel végzett azt leültetik az egyik távolabbi asztalhoz és italt meg reggelit szolgálnak fel nekik. A kihallgatás gyorsan folyik, mindenkitől megkérdezik, hogy ki és mi ő, ismerik-e a halottat. Ekkor látják először a karakterek, hogy az akit a koporsóba tettek nem más, mint a közvetítőjük Rigur Gelton.

/Ha valaki rákérdez akkor a tegnap délutáni (háromfős) társaságot nem látják az ivóban./

A kihallgatás közben a karakterek hallják, hogy valakik nagyon kutakodnak a szobákban és egy idő után hat őr jön le egy kis bőrzsákkal a kezükben. A tiszthez lépve megmutatják mit találtak, s a karakterek felé biccentenek. A tiszt magához inti a játékosokat és közli velük hogy gyanúba kerültek, s míg ez nem tisztázódik a város fogházának vendégszeretetét élvezik egy ideig. A bőr zsákban egy csatos bőr könyv ami gorviki nyelven íródott, egy sarló alakú kés és egyéb gyanús matéria található. A tiszt végig udvariasan és segítőkészen, de ellentmondást nem tűrően beszél a csapattal.

A börtönbe vezető úton az emberek megbámulják a rabszállító kocsit s eleinte az őrök sem foglalkoznak nagyon a rabokkal. Egészen addig míg az egyik útkereszteződésben megpróbálják a karaktereket íjjal lelőni. A támadás után a városőrök szoros védőőrizet alá vonják a kocsit. A támadók egy-két lövést eresztenek meg a kocsi felé, s ha nem okoznak súlyos (Ép-s) veszteséget, beleolvadnak a tömegbe. (Nem kockáztatnak feleslegesen.) A városőrök a támadókat nem üldözik.

A fogházban érve egy nagy közösségi cellába rakják a karaktereket, akik most először át tudják gondolni mi is történt eddig velük. Hangsúlyozni kell, hogy a cellában nem egyedül vannak, így ha van mit titkolniuk, azt itt sem kellene hangoztatni. Néhány óra elteltével ebédet osztanak a „raboknak.” Mindenkivel dobatni kell egy Égészség próbát (plusz kettővel),  akinek nem jön be azt erős rosszullét gyötri, egy idősebb rab(NJK) meg is hal. A karaktereket az eset után elkülönítik a többi rabtól az ételüket egy patkánnyal kóstoltatják meg…

Kb. ez az a pont ameddig jól lehet irányítani a csapatot ettől kezdve viszont már igen nehéz leírni mit és hogyan fognak tenni.

Háttér események, szereplők
A karakterek kidolgozásánál szándékosan nem írok számadatokat mert minden csapat más és más kvalitásokkal bír. A hangsúly a karakterek jellemén cselekedetei van inkább, hiszen az NJK sem gyalogló hulla s a karakterek tettei reakciókat fognak kiváltani belőlük. A térképek és a helyszínrajzok leginkább csak iránymutatásként szolgálnak.

Az egész eset az előző kalandból indul ki, aminél „természetesen”a karaktereknek nem mondták el a teljes igazságot. Amit megszereztek a bárónak az egy régi családi ereklye, amiről sokáig nem is tudták mire szolgál. Azonban egy véletlen eseménysorozat révén sikerült a bárónak megtudni mire is szolgál az ereklye.

Megfelelő formulák ismerete révén a tárggyal egyrészt az idő vonalába enged betekintést, másrészt ha kellő hatalommal itatják át, az emberi élet meghosszabbítását is elősegíti. Ezzel a báró még több hatalomra tehet szert, s ha jól keveri a lapjait akár Predoc, sőt egész Dél-Ynev uralkodójává válhat. Azonban ennek a tervének egyik buktatója lehet az, ha a karakterek lebuktatják, hiszen ők tudják kinél található az ereklye, s ezáltal könnyen megakadályozhatják a báró nagyratörő terveit. Ezért a karaktereket egy jó időre, avagy örökre félre kell állítani.

A báró, hogy célját elérje, gonosz tervet eszel ki. A karaktereknek olyan bűnt kell elkövetni aminek következményeként az igazságszolgáltatás kellően látványos, de ugyanakkor gyors ítéletet hoz. Ezenfelül nem utolsó szempont az is, hogy ha jó áldozatot talál, akkor azzal megakadályozhatja a karakterek esetleges szökését is, mert nemcsak a világi de az egyéb sötétben munkálkodó szervezetek is a karakterek halálát kívánják majd. Ezért az áldozat szerepénél a közvetítőre, Rigur Geltonra esett a választás.

A felhajtó az ötvenes éveiben jár és a helyi alvilág egy igen „tiszteletreméltó” tagja. Megnyerő modorú, és stílusos ember. Fegyvert nyíltan nem visel, a ruhája alatt azonban fél-tucat mérgezett dobótőr található. Rendelkezik „saját falkával” akiket ő tanított s nevelt ki utcagyerekekből. A falkájának tudható be a támadás fogházba vezető úton és a mérgezés is.

A felhajtót a fogadóba érkező kis társaság öli meg. A csapat vezetője (akinek az arcát nem lehetett látni) egy boszorkány, aki hatalmát felhasználva a bárót behálózta és a gondolataiban  a nagyratörő eszméket elültette. A kísérői egyszerű testőrök. Az este folyamán ha a fogadó elcsendesült, társaival elfogják Rigur Geltont és lelkét és vérét felhasználva egy felice démont idéznek meg. A démonra későbbiekben lesz majd szüksége a boszorkánynak, de ha már „ölni kell…” az hogy az átkos holmik a karakterek szobáiba kerültek, egy méregnek és ügyes zárnyitásnak köszönhető. Reggelre elhagyják a fogadót.

A fogadóból a karaktereket egy szekéren szállítják át a fogdába, természetesen fegyvertelenül. Ha érdeklődnek a felszerelésük után, biztosítják őket, hogy a holmijukat átszállítják a központi fogházba. Az őrök éberek, de nem ellenségesek. Ha van a karakterek között egyházi személy, vagy lovag, a „tisztüknek kijáró” bánásmódban részesítik. Az út két oldalán bámészkodók kísérik a menetet. A támadáskor néhány nyílvessző csapódik be a szekérbe. A tömeg és a távolság miatt elég kicsi az esély hogy bárkit is eltaláljanak (kivéve talán egy 00-át). Az első lövések ha nem találnak, a támadók beleolvadnak a tömegbe. Ha véletlenül eltalálnak valakit akkor újabb sorozat következik…

A fogda épülete a kaszárnyában van. Maga a kaszárnya egy, a parti falhoz közel eső négyzet alapterületű épületegyüttes, középen egy kisebb udvarral, ahol épp egy bitót építenek. Van itt kovács, istálló, kantin és két nagyobb épület: egyik a városőrök pihenője másik maga fogda.

A fogdában a mérgezéses eset után elkülönítették a kalandozókat a pincerészlegben. A hangulat elég nyomasztóvá válik főleg azoknak akik a természethez közelebb állnak (elf, félelf arel pap stb.)

/Hogy cselekvésre sarkaljuk őket lehet fokozni a hangulatot./

„Cellátok a föld alatt van csak egy kis nyílás található rajta, ami a belső térre néz, a téren fegyveresek kis csoportja áll a bitófa körül és pont azt az embert vezetik fel oda, akit nemrég láttatok elvezetni…”

De nem elég megszökni, mert az nem mentesíti őket a bűneik aló, sőt! Valami módon a valódi bűnösöket is meg kell találni.

/ Ha a csapat nagyon menekülni szeretne javaslom csinálj valami misztikusat. /

„A cellába belép egy adron pap, aki egy jelet rajzol a karakterek homlokára, miközben valamiféle igéket mormol.”

A fogdából megszökni nem egyszerű, de azért nem is lehetetlen. Ha valaki a jogait próbálja érvényesíteni (egyházi avagy nemesi), azt legtöbbször időhúzással leszerelik. Az éjszaka elteltével a karaktereket már másnap az ítélőszék elé vezetik. A főbíró egy helyi nemes aki mögött egy nagy csuklyás köpenybe burkolódzó alak áll, aki néha valamit odasúg a bírónak. Pszivel valamiféle mágiával, vagy különleges érzékszervekkel, az alakban a bárót lehet felfedezni. A tárgyalás rövid és velős. A karakterekkel közlik hogy rendelkezésre álló információk és bizonyítékok alapján gyilkossággal és démoni praktikák űzésével vádolják őket, megkérdezik hogy tudnak-e valamit felhozni mentségükre.  Mivel erre csak egy válasz lehet, így az ítélet halál vagy gályarabság. Ha a papok vagy nemesek megint próbálkoznak, nekik megígérnek mindent, de a cellába visszaérve hallják hogy a téren serényen dolgoznak az ácsok a bitófa kibővítésén.

A fogdában az alábbi lehetőségekkel élhetnek a karakterek hogy meg tudjanak szökni: a zár egyszerű +20-30% a zárnyitásra, a foglárok estére a jó borok hatására mélyen alszanak, a széket nem csapolással, hanem patkószeggel rakták egybe, mikor elkísérték őket a tárgyalásra az őröknél tőr és tonfa volt. Éjjel kevesebb őr vigyázza a fogdát és a környékét is.

Szökés után csak igen rövid idő áll rendelkezésükre, míg a városőrség jelentős része el nem kezd utánuk loholni. Jó esetben ez négy, rosszabb esetben két órát jelent. Vagy még annyit se,  mindent a kijutás határoz meg. Az idő lejárta után a városőrökön kívül többször próbálnak a tolvajok is a nyomukra lelni. Ha mindenkivel nekiállnak harcolni idővel elkapják őket, s le is győzik… Ha van a csapatban pap, az most esetleg elmehet a rendházába és valamiféle jogorvoslattal próbálkozhat.

Fontos éreztetni a karakterekkel, hogy ez itt a pyarroni államközösség egyik „bástyája,” a túlzott erőszakot és a gyilkosságot nem nézik el. Az eset a báró közreműködése miatt kellően nagy visszhangot kapott, most még csak a városban, de idővel a hírek eljutnak messzebb is… A dolgukat tovább nehezíti, hogy estére bezárják a belső város kapuit, ami tovább csökkenti lehetőségeiket a szökésre. Ha tudnak, mágiával is próbálkozhatnak. Tércsapda az egész belső város területén működik… a templomok és a nemesi negyed 100 méteres körzetében híg a mana.

A várfalon állandóan vannak őrök akik párosával járőröznek 5-10 perces időeltolódással. Feljutni a bástyáknál elhelyezett létrákon, lépcsőkön lehetséges. A bástyákon állandóan strázsáló őrök vannak (szintén ketten). Ha valaki falat mászni akar, a módosító -15% mivel a város a tengerparton van és várfal elég nedves. Ha szereznek egy kötelet csáklyával, azt földobva cirka 25 méter magasságba mászni is lehet.

Ha a karakterek saját kezükbe veszik a sorsukat és elindulnak kideríteni, hogy mi is történt, különböző helyeken más-más információra esetlegesen segítőkre tehetnek szert.

- Ha a fogadóba visszamennek, több apró nyomra is felfigyelhetnek. A szobájuk falát valaki az szomszéd szobából megfúrta, még a törmelék is megtalálható. Aki képzett méregkeverésben az enyhe szagot is érezhet a lyuk közvetlen közelében (egy viszonylag  gyakori altató bódító méreg illata). A kocsmárostól megtudhatják, hogy akik a szomszéd szobában megszálltak az a három személy akik még a gyilkosság napján érkeztek s a báró titkosrendőrségének a jelvényét mutatták föl, ezért volt kénytelen a szomszéd szobát kiadni nekik. A titkosrendőrök szobájában ha kutakodnak a kis vaskályhában találhatnak kerámiatörmeléket is, amiből egy kis ügyességgel egy nagyobb fiolát tudnak összerakni.

- A fiolát egy helyi mester készítette, aki egy a város közelében lakó füves-embernek adta el. A füves-embertől a báró fővadásza vette meg az altatóval teli fiolát.

- Egyházaktól megszerezhető információ. A báró nézeteltérésbe keveredett a helyi Antoh egyház vezetőjével, aminek következményeként a várostól északra fekvő birtokokat jégeső és szélvihar tépázta meg. A károk enyhítésére a báró az egyháznak szánt pénzadományokból „csípett le” egy jelentős hányadot, s osztotta szét a károsultak között. A városi tanács /amelynek az egyházvezető is tagja/ üléseit több dolog is hátráltatja, ilyen az városháza felújítása. Különös betegség tört ki a városőrség tagjai között. Kisebb tűz történt az Antoh katedrálisnál.

- Ha valahogy sikerül az alvilágot meggyőzni, akkor tőlük is lehet információkat gyűjteni. Ne feledjük a város a szürkecsuklyás rend fennhatósága alatt áll. A tolvajoktól megtudják, hogy a nemesi negyedbe indított „portyákból” az utóbbi 2 nap során egyetlen ember sem tért vissza. A báró a végekről hazarendelt több kisebb, hozzá hű fegyveres egységet, s velük cserélte le a városőrök jelentő részét. A báró tárgyalásra hívta a gorviki és dzsad szervezetek vezetőit, s nekik adományozott több épületet a kikötőnegyedben.

Mindezekkel az információkkal felvértezve avagy nem, de idővel a karakterek eljutnak a báróhoz. Jobb esetben, ha sikeresek az egyeztetések akár az egyik helyi szervezet (alvilági, egyházi, világi) megbízásából is történhet, rosszabb esetben egyéni indíttatású az ezt követő cselekmény sorozat.

Nyíltan meg lehet támadni a báró kastélyát, de csak nagyon szerencsés esetben élik túl a karakterek.

A tények: a báró kastélya a nemesi negyed közepén található, az egyik sugárút mellett, az épület maga egy téglalap alapterületű kétszintes toscanai stílusú épület. Mögötte kisebb melléképületek (istállók, kenelek, szolgaszállás…stb.) találhatók. Mindezeket egy kisebb szőlőbirtok veszi körbe, tele pihenőkkel. labirintusszerű utakkal, csobogókkal stb. A birtokot egy jól megépített 2 méter magas fal határolja. Egyetlen út vezet be, amit kovácsoltvas kapuval védenek.

Jelenleg 4 tucat 1-3. szintű harcos az, aki a birtok védelmét ellátja. Szolgálatban azonban mindig csak egy tucat ember van. Az őrök leginkább csak az utak mellett vagy az ajtók előtt strázsálnak. A kertet esténként 3 hatalmas harci kutyával őrzik. Az istállóknál a fővadász emberei (négyen) vigyáznak. A nemesi negyedben a felice démon „szedegeti” áldozatait…

Ha bejutnak a kastélyba, kevés de annál képzettebb ellenféllel találják szemben magukat a karakterek. A báró predoci vértes volt, s több bajnoki viadal győztese. A báró testőrsége 6 fő. Ott a boszorkány és annak a két testőre. És ha eddig nem találkoztak vele akkor ott van maga a felice démon. A szolgák is vannak de ha harcra kerül sor ők próbálnak elmenekülni vagy halottnak, ájultnak tetteik magukat. A kastély mágikusan is védve van. – 5E minden elemi erő, tűz ezenkívül a fekete mágiának minősülő hatásokra. +5E asztrális és mentális védelem annak, aki a családi címeres medált viseli.

Ha sikerül bejutni és legyűrik az ellenfelet, több hasznos dokumentumra és tárgyra bukkanhatnak, amivel tisztázni tudják magukat a karakterek. Ilyen lehet pl. lista a megvesztegethető nemesekről, egyházi személyekről, félreállítandó emberekről. Megbízható katonai vezetők listája. Szerződés a gorviki és dzsad szektákkal a szürkecsuklyások ellen. Maga az ereklye. Egy titkos áldozó hely és laboratórium. Mindezeket már csak megfelelő kezekbe kell juttatni…

Rolur lovag

Negyvenes évei közepén jár, barna hajú kackiás-bajuszú ember. Fiatalkorában még Krad pap szeretett volna lenni, de a papi pályával együtt járó nehézségek lebírásához nem volt türelme és kitartása, túlságosan szerette az élet örömeit. Így hát inkább a világiasabb lovagi életet választotta. Predocba örömmel jött hiszen a legjobb borok itt kaphatók…

A kísérői egy harcos és egy fejvadász, tagjai a pyarroni titkosszolgálatnak. Képzett és tapasztalt harcosok, legalább annyira mint a karakterek.

A városőrök

A városőrök, jelentős része a közelmúltban lecserélődött. Még szokják az új helyüket. A ruházatuk és fegyverzetük kiváló minőségű s mivel többen a kalózok, vagy a végeken a nomádok ellen harcoltak, az átlagtól eltérően igen képzettek. Fegyverzetük lándzsa, hosszú íj, rövidkard hármas kombinációjából tevődik össze. Kivétel a tiszteknél, ők mindig predoci egyenes kardot és vadásztőrt kötnek az oldalukra.

A városőrségen belül létezik egy elitebb osztag. Mindegyikük harcedzett veterán, részt vettek a nemrég befejeződött manifesztációs háborúban, tisztjeik (legfiatalabb is 45 éves) közül nem egy küzdött a kráni-nomád hadseregtestek ellen a Pyarroni-államszövetség felszabadításakor.

Fegyverzetük alabárd, hosszúkard és vadász számszeríj. Lánc-csuklyát, láncinget és alkarvédőt is hordanak.

A boszorkány

Az ilyen nőre szokták azt mondani van kisugárzása, az átlagostól csak kicsivel szebb, barna hajú, kékszemű dús keblű hölgy. A vért és fegyverviselet megedzette a testét, de ettől a mozgása nem lett „darabos”. A mágiáját magas fokon alkalmazza, familiárisként egy varjút használ. A fegyvereit minden esetben mérgezi, harctéren kedveli a köd-kígyóvarázs II kombót. A bárót ő „cserkészte” be egy mulatság alkalmával, s miután megtudta, hogy milyen nagyhatalmú ereklye van a család birtokában, a háttérből munkálkodva, a bárón keresztül, szép lassan átvette a város felett az uralmat.

A két kísérő

Északi származású harcosok. Csak ervül beszélnek és a boszorkány mágiája alatt állnak. Mindkettő bízik abban, hogy egyszer majd ők lesznek az egyedüli „birtokosai” a nő szívének, s testének. Fegyverüket a boszorkánytól kapott méreggel preparálják.

Dembar con Eval

Hefremin első, Predoc ötödik leghatalmasabb embere. Szavára seregek gyűlnek a zászlója alá. Lovagi tornák hírneves bajnoka. Leszármazottja azon déli családoknak akik kyr ősökkel büszkélkedhetnek. Ezt sokszor fennen hirdeti is. Tanítóinak köszönhetően kitűnő stratéga és mérnök, a birtokigazgatáshoz azonban nem ért. Rangon alulinak tartja a fegyvermérgeket és a piszkos trükköket, de ha szükségét látja, mindig talál olyan embert akik elvégzik helyette a „piszkos munkát.” Eleinte ellen tudott állni a boszorkány praktikáinak de aztán egy végzetes estén elbukott s azóta a boszorkány akaratait teljesíti, minden tudását s hatalmát latba véve. A lovagkardot mesterien forgatja, leginkább a lovas harcban jártas, de ha arról van szó, gyalog is kiáll s ilyenkor is könnyedén viseli a teljes vértet.

[Letöltés térképekkel]


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához