LFG.HU

CikkBot
ismertetőCimkek

Gonosznak lenni jó dolog…

Nem is emlékszem már, hány játékban személyesíthettük meg a dicső hőst, aki legyőzi a sötétség fejedelmét, megmenti a szüzeket… nem mellékesen: pályafutása során magához vesz minden kincset, amit talál. Elvégre senki nem dolgozik ingyen. Még le sem gyilkolta teljesen a delikvens szörnyet, de már a zsebében kotorászik. Hátha lesz benne valami érdekes és figyelemre méltó zsákmány…

Az 1997-ben megjelent Dungeon Keeper-ben felvehettük a harcot a fényes páncélos szőke hősökkel, majd ezt 1999-ben követte a zseniális folytatás. A téma nem lett annyira felkapott, hogy sok konkurens játék jelenjen meg. Jótól nem szégyen lopni, gondolhatták a Kalypso Media fejesei, össze is ütöttek ennek jegyében egy játékot. Soha nem titkolták, hogy a nagy előd igen komoly hatást gyakorolt programukra: amit hasznosnak véltek, azt fel is használták. A játék ezúttal is a föld alatt játszódik, kedvenc katakomba hálózatunkat irányítjuk, kincseinket óvjuk a gaz betolakodóktól. Persze a föld alatt összetűzésbe kerülhetünk konkurens gonosztevőkkel is, akikkel hasonlóan kell elbánni mint a hősökkel.

Dungeons

Hősünk az alvilág hercege összeesküvésének áldozata lett. Túl nagy hatalomra tett szert, így a konkurens nagyurak veszélyt láttak benne. A puccsban természetesen kedvenc barátnőnk is nyakig benne volt, aki szintén örömmel lépne a helyünkre, hű szolgánk viszont kiutat mutat a biztos halálból, mely során életben maradunk, de elveszítjük birodalmunkat. A kampány feladata egyszerű, szerezzük vissza elveszett hatalmunkat, büntessük meg az árulókat.

A játék nagyon hasonlít kezdetben a nagy elődhöz. Barlangrendszerünk kiásását ezúttal is goblinok végzik. Áskálódás közben a kitermelt földből aranyat nyernek ki a fiúk, és ezt személyesen hozzánk hozzák (vagy a barlangunk szívéhez, dungeon heart-hoz). Később ez igen bosszantó lesz, mivel komoly időveszteséget jelent. Nem kell azonban külön keresgélni az aranyteléreket, itt minden föld egyformán gazdag nemesfémekben. Áskálódó szörnyecskéink persze nem tudják mindenen keresztülvágni magukat, a gránittal ők sem bírnak. Labirintus rendszerünk fenntartásához három nyersanyagra van szükségünk: egyrészt természetesenaranyra, mert minden pénzbe kerül. Aztán presztízs (Prestige) pontokra is szükségünk van, ez sacc/kb lordunk erejével, befolyásával egyenlő. A pontjainkat véres kezünk által, illetve építhető kacattal növelhetjük. Végül a legérdekesebb dolog: az elesett hősök lelke fontos erőforrásunk, így igen furcsa eset áll elő, érdekünkben áll ugyanis, hogy minél több hős törjön be a birodalmunkba, hogy megszerezhessük a lelküket. Azért persze ne egyszerítsük le túlzottan. Egy szimpla harcos nem túl jó bevételi forrás. Elégedettnek kell lennie, mert minél jókedvűbb, annál több energiát tudunk lelkéből lecsapolni. A játék 90%-a ebből fog állni. Becsaljuk katakombáinkba az erősebbnél erősebb harcosokat, ők teletömik a zsebüket arannyal, páncéllal, könyvekkel…. majd miután elérték a maximális elégedettségi szintjüket, és a legjobb pillanatukban csapjuk le őket. Nos, ez eleinte még vicces, de amikor már 3-4 hős mászkál a barlangunkban, és mindenkit nekünk kell saját kezűleg elintézni, hát az már frusztráló. Igen, a barlangok mindenható ura, saját kezűleg harcol a betolakodókkal. Persze akadnak szörnyeink, de ők főleg területvédelemre alkalmasak. A fontos munkákat nekünk kell elvégezni. Mennyivel jobb volt ez az elődben…

Dungeons

Építkezzünk

Prestige opciónál választhatjuk azokat az elemeket amelyek presztízs készletünk növelését szolgálja. Első látásra úgy tűnhet, hogy az itt található elemek csak a dekorációt szolgálják. Koponyák, szarkofágok, lámpások… Mivel mi vagyunk a leggonoszabb lények a földön, ezért úgy illik hogy otthonunk ennek megfelelően nézzen ki. Minél gonoszabb kinézetű labirintusunk, annál jobban növekszik elismertségünk, és hatalmunk az alvilágban. Természetesen nem csak gonosz dolgokat telepíthetünk itt. Táborhellyel, kényelmes ülőalkalmatossággal kedveskedhetünk a területünkre vetődött hősöknek. Ennek nem pusztán kényelmi feladata van, le tudjuk velük lassítani őket.

Őrző-védő hadunkat pentagrammákkal tudjuk telepíteni. Ezek a pentagrammák egyúttal növelik is befolyási területünket. Persze nem olyan egyszerű szörnyeket szerezni, meg kell találni a lelőhelyüket a térképen. Mennyivel jobb volt ez régen… a nagy öregben minél jobb és fejlettebb volt a barlangunk, annál több önkéntes jelentkezett nálunk munkára. Persze meg is kellett fizetni a sereget… It’s payday! Máig emlékszem erre a hangra, jön a nosztalgia. A Dungeons megoldása egyértelműen egyszerűbb. A pentagrammák termelik a szörnyeinket, ők pedig az adott területet védik. Szörnyeinket a barlangunk szívében (Dungeon Heart)fejleszthetjük.

Az első igazi épületünk a börtön. Ide kerülnek azok a szerencsétlen betolakodók, akik nem voltak elég mázlisták a korai halálhoz. Itt szép lassan kiszipolyozhatjuk belőlük a lelküket. Nem mellékesen ki is vallathatjuk őket. Ha elfogy az energiájuk, akkor elhaláloznak, és eltűnnek. Ne is számítsunk saját kis csonti seregre belőlük… a besorozás kizárt.

Dungeons

A hősöket az arany vonzza a legjobban. Így hát, hogy kedvükben járjunk kincseket kell “elrejteni” a barlangjainkban. Ne is dugjuk el őket túlzottan. Minél hamarabb megszerzik azt, ami nekik jár, annál boldogabbak. Viszont vigyázzunk, a mi készletünket fosztogatják, ha lelépnek, akkor bizony a pénzecskénk oda. Minél magasabb szintű egy harcos, annál több arany kell neki az elégedettséghez. Szolgáljuk hát ki őket.

Nem mindenkit érdekel az arany. Van akit egy igazi könyvtárral tehetünk boldoggá. Az értékes varázskönyvek igen nagy hatásfokkal vonzanak bizonyos hősöket. Telepítsünk tehát könyvárat, lehetőség szerint minél komolyabbat.

A harcosokat hidegen hagyják a könyvek, az arany se hozza lázba őket annyira. Ez egy olyan piaci szegmens akadt, amit ki kell szolgálnunk! Mit szeretnek ezek a harcosok? Páncélok, fegyverek, a hideg és jól megmunkált acél. A fegyverraktár ezt a célt szolgálja. A besétáló kalandor mohón ráveti magát a felszerelésekre, és egekbe emelkedik a boldogsága.

A kalandorok bejáratát magunk nyithatjuk meg. Ha úgy érezzük készen állunk a fosztogatók áradatára nyissuk meg ezeket a kapukat. (Heroes’ Entrance) Legyünk azonban óvatosak. Vendégeink folyamatosan erősödnek, időnként igazi hősök is érkeznek. Ők már kihívást is jelenthetnek lordunkak. Betolakodóink a legviccesebb egyének a játékban. Nagyon jó karikatúrái a tipikus hack and slash karaktereknek. Harc közben felemlegetik, hogy milyen jó xp-t fognak győzelmük után kapni, vagy, hogy mindjárt itt a szintlépés. Ha vesztésre állnak, elrohannak, hogy gyógyitalt igyanak. (Ez ugye ismerős mindenkinek, sokszor csináltuk ezt a Diabloban :))

Dungeons

A Dungeon Lord vagyis birodalmunk mindenható ura valamelyest személyre szabható. A szintlépések során tetszés szerint kioszthatunk néhány pontot. Fejleszthetjük közelharc képességét, mágia használatát. Persze nem egy rpg színvonal, inkább csak a játék színesítésre szolgál.

A leírás alapján még izgalmasnak is tűnhet a folyamat. Sajnos nem az, igen hamar unalomba fullad a dolog. “Hős boldog-hős lecsap”, aztán ugyanez előről, a folyamat hamar elveszti a varázsát. Nincs mindenható feeling, nem pofozhatom sebesebb munkára goblinjaimat. Ugye ezt szó szerint megtehettem a nemes elődben. Közel sincs a játékban annyi poén mint a Dunegon Keeperben. Elgondolkoztam a dolgon. Vajon csak a nosztalgia szépíti meg az elődöt? Talán már 29 éves fejemmel belefásultam a dologba? Nos leteszteltem. Elővettem a DK 2 cd-t, be a gépbe és telepítés. Itt állt meg a Dunegons teszt. Egyszerűen ég és föld a kettő hangulata. Nem volt már nagyon szívem visszatérni az újabb változathoz. Horny eleve megenné reggelire Dunegons főszereplőjét.

Dungeons

Általában nem nagyon szokott foglalkoztatni egy játék grafikája, a Dungeons azonban szót érdemel, mert nem igazán üti meg a színvonalat. Messziről még csak-csak. Amint ráközelítünk valamire, egyből látjuk a hiányosságokat. 2011-ben ennél jobbat várnék. A játék egy hatalmas kihagyott lehetőség. Egyedül lettek volna a piacon, sehol egy konkurens, aki miatt siettetni kéne a kiadást. Ha csak egy az egyben lemásolják az elődöt, azzal is bankot robbanhattak volna, így viszont jó eséllyel sülyésztőben végzi a játék. Akkor van talán még valami remény, ha lelkes modderek nekiesnek a játéknak, és valami izgalmasat faragnak belőle. A Steam-en a program jelenleg 44,99 Euro, de ennyit nem ér meg a játék. Ha leesik 10 Euro alá és lesznek rá jó mod-ok, akkor talán jó vételnek fog számítani. Addig viszont nem tudom jó szívvel ajánlani.

Játékmenet: 7
Dicséretet érdemelnek a programozók, hogy nem akartak egy az egyben lemásolni a Dungeon Keeper játékmenetét. Azonban igen hamar unalomba fullad a játék. A hős hajkurászás egy idő után már nem vicces.

Hangulat: 7
A humort mindenképpen ki kell emelni. A hősök jópofák, néhány apró beszólásuk mosolyt csal az arcunkra. A történet sablonos, a küldetések nem hozzák lázba az embert sajnos. Nincs meg az az érzés, hogy csak még egy pályát…

Grafika: 5
Ülj le egyes. Ezt mondanám erre a grafikára 2011-ben. Csúnya, elnagyolt.. tudnak már ennél fényévekkel jobbat is. Nem várok el Crysis féle csillogó villogó grafikát, de azért legyen értelme ráközelíteni az eseményekre.

Hangok: 7
Röviden annyit lehet elmondani, hogy vannak. Tisztességes iparos munka. Nem maradt meg a fülemben egy olyan zene sem, amit utána órákig dúdolgatok.

Összességében: 6.5
Kihagyott ziccer. Az alapötlet remek, a megvalósítás kevésbé. Néhány kellemes órát okozhat persze a játék. Ha a modder társadalom felfedezi, akkor igen nagy csodát lehetne vele alkotni.

Az ismertető partnerünknél, a Gamepod oldalán jelent meg először: Dungeons teszt

írta: Habib[HUN]


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához