LFG.HU

pzstm
ismertetőCimkek

Nemrégiben újabb címmel gazdagodott az XBOX Live Arcade (továbbiakban XBLA) felhozatal. Vizsgáljuk meg mit is kapunk a pénzünkért, vagyis a pontunkért hogy egészen pontos legyek. A játék teljes változatát 1200 pontért tölthetjük le, de természetesen vásárlás előtt lehetőségünk van a Trial verzió kipróbálására is, mint azt már megszokhattuk az XBLA játékok esetében.

A tavalyelőtti év végén jelent meg PC-re, ahol is igen szép sikereket aratott ez a sokak által Diablo-klónként emlegett játék. Nekem személy szerint nem volt hozzá szerencsém, így teljesen laikusként kezdtem neki a játéknak. A hasonlóság nem véletlen. A Torchlight a Runic Games fejlesztése – ők Max Schaefer vezetésével a Flagship Studiosból váltak ki a Hellgate London bukása utáni időszakban, miután a fejlesztőcsapat elvesztette a Mythos / Hellgate páros tulajdonjogait. A Flagship Studios elődje pedig egy bizonyos Blizzard North, korábban Condor: igen, ezek az urak fejlesztették a Diablo játékokat.

Sok helyen lehetett olvasni, hogy elég összetett a játék, így félő, hogy a (állítólag) jól sikerült PC-s verzió portja nem igazán lesz sikeres konzolon. Ilyesmiről azonban szó sincs, ezt már a cikk elején leszögezhetem.

Három karakter közül választhatunk, akik mindegyikének van egy ”kisállatuk” is. Aggodalomra semmi ok, nem holmi tamagocsiról lesz itt szó kérem szépen, ugyanis hűséges segítő bajtársunk a kis házikedvenc, akiből a játék előrehaladtával folyamatosan elő lehet csalogatni az igazi vadállatot, mind a képességeik, mind pedig méretüket tekintve.

A karaktereink kiválasztása után rögtön egy kisvárosban találjuk magunkat. Itt emberekkel beszélgethetünk, küldetéseket kaphatunk, vásárolgathatunk, aktív cserekereskedelmet folytathatunk. Érdemes egy kicsit elidőzni a felszínen, utána ugyanis a föld alatti világban fogunk harcolni, küldetéseket teljesíteni. Rengeteg mellékküldetés van, amelyek egy kicsit egysíkúvá tehetik a játékmenetet, ugyanis ezek nagyon hasonlóak. Angol tudás nem árt ha van. érdemes elolvasni ugyanis a küldetések tartalmát, párbeszédeket. A városban már jól kivehető, hogy milyen grafikát is várhatunk, a játéktól. Lehetőségünk van karakterünkre zoomolni is. Alapvetően azt kell hogy mondjam, teljesen rendben van, persze egy XBLA játéktól nem várhatunk el Crysis 2 szintű grafikát, szóval nem azzal kell összehasonlítani. XBLA kategóriában viszont tökéletesen megállja a helyét. Igazából a játék előrehaladtával egyre világosabbá válik, hogy mennyire nem a grafikán van a hangsúly, ezért a zoom funkciót nagyon ritkán használtam, azt is csak az elején. Amint lemegyünk a föld alá, rengeteg pályával és változatos helyszínekkel fogunk találkozni. Egy idő után mégis valahogy úgy éreztem, hogy nem elég változatos, a sötét szürkés zöldes néhol barnás árnyalatok sokszor visszaköszönnek, emiatt egy idő után a helyszínek nagyon ismerősek lesznek. Ha pontszámot kellene osztogatnom, 10-es skálán egy olyan 7-est kapna tőlem grafikailag a játék, persze figyelembe véve, hogy szigorúan XBLA kategóriáról beszélünk.

Térjünk is át gyorsan a hangulatra. Ez az a pontja a játéknak, ami kiemeli abszolút a többi közül, és ami miatt érdemes komolyabban is odafigyelni rá. Aki szerette a Diablo-t vagy a hasonló stílust, annak valami egészen nosztalgikus és magával ragadó élményben lesz része. A karaktereink fejlődési lehetősége, a varázslatok, a megszámlálhatatlan sok fegyver, a rengeteg páncél és pajzs segítségével mindenki kiélheti kreativitását. Ezeket a hősünkön ugyanis saját magunk szabadon variálhatjuk, így most nem szeretném kiszámolni mennyi variációs lehetőség áll rendelkezésünkre. Elsőre talán túlzsúfoltnak és nagyon összetettnek tűnhet a rendszer, ezért érdemes még az elején kicsit több időt rászánni és jobban megvizsgálni melyik fülön mit is találhatunk. Fejleszthetjük a képességeinket, ahogy hősünk szinteket ugrik, új varázslatokat tanulhatunk meg, majd ezek erősségét is tovább növelhetjük. Piros pont jár érte, hogy az egyes képességeinket mi mondjuk meg, hogy melyik gombra rakjuk (legalábbis nekem ez nagyon tetszett). Fegyvereinket és páncélzatunkat is tovább fejleszthetjük harcok során megtalált kis nyalánkságokkal. Sokszor ezek úgynevezett azonosítatlan tárgyak, amik megtekintéséhez illetve képességeik felfedezéséhez is szükségünk van valamire. Nagyon hangulatos volt például amikor egy óriásbaltával és egy lángoló buzogánnyal csaptam az ellen közé. Olyan igazi, komoly sztorija nincsen a játéknak, ezért aki nem igazi nagy kedvelője a műfajnak, az talán pár óra kellemes varázslás, kaszabolás után kicsit unalmasnak fogja találni.

A hangulatot tovább fokozza, hogy a zenei aláfestés szinte mindig hibátlan. Tökéletesen el van találva a sötét kamrák sejtelmes zenéje vagy akár a városi csiripelő hangulatra emlékeztető lágy, könnyed zene.

Végszó:

Összességében azt kell hogy mondjam, a Torchlight egy remekül sikerült XBLA cím. Ebben az évben a jelenleg várható felhozatal alapján biztos a legjobbak közt fogjuk emlegetni, a maga műfajában pedig valami egészen kiemelkedő. Kellemes grafika, remek (nosztalgikus) hangulat, összetett fejlődési lehetőség, szabadon variálható fegyverzet-páncélzat-varázslat. Az igazi kihívást keresőknek illetve a műfaj nagymestereinek javasolnám, hogy egyből a legnehezebb fokozaton kezdjenek. Sajnos Multiplayer lehetőség nincs benne, ezt talán kicsit ellensúlyozza, hogy 3 karakterrel és 3 különböző „kisállattal” is végigjátszhatjuk, ami összességében 9 lehetőséget rejt magában. Azt kell hogy mondjam, 1200 pontért nagyon megéri az árát. A műfaj kedvelőinek egyértelműen kötelező darab, pláne hogy a Diablo 3 megjelenési dátuma (legjobb tudomásom szerint) még mindig nem ismert.

Részemről egy Különösen ajánlott plecsnit adnék neki, pontszámok tekintetében pedig nyugodt szívvel ítélem oda a 8/10-t. Nem is szaporítom tovább a szót, megyek vissza inkább játszani.


A cikk partneroldalunkon, a GamePod-on jelent meg először.


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához