LFG.HU

Radnai Gábor
RPG mesélőknekCimkek

A kaland főleg olyan játékosok számára íródott akik a Kamarilla tagjai, mert őket komoly erkölcsi konfliktussal járó döntések elé állítja. Azt hiszem ez áll legközelebb a Vampire alapkoncepciójához, bár elképzelhető még a szabatista kommandó is akik megvárják még a felek legyengítik/kiirtják egymást aztán elfoglalják a várost. Csak függetleneknél álló csapatot nem javasolnék ugyanis ők szinte teljesen érdektelenül szemlélnék az eseményeket. Vegyes csapatok jöhetnek de ehhez már komoly szerepjáték szükségeltetik.
Tulajdonképpen bármilyen nyugat-európai város megfelel aminek lakossága 50000 fő körül mozog (legyen kevés a hely). A történet magja egyetlen éjszakára koncentrálódik, a karakterek akár este is belecsöppenhetnek az eseményekbe. Előző éjszaka érkeztek és most alaposan belekeverednek. Persze már napok óta is szaglászhatnak, hogy kiismerjék a terepet. A lényeg, hogy ne legyenek honosak és keveset tudjanak. Egyelőre.
Először bemutatom azokat nem játékos karaktereket, akik “viszik” a történet, majd arra a bizonyos éjszakára térek ki. Az ismertetésnél csak a személyiségjegyekkel, motívációkkal foglalkozom . A pontértékeket csak a főszereplőnél részletezem, a többit a mesélőre bízom.

“Ébredj ember, ébredj!
Ne hagyd holtaknak a véred!
Ébredj fel! Ébredj fel!
Káinnak halnia kell!
Ébredj! Ébredj!”
Damned Brothers hard core banda Ébredj című számának refrénje.

Askold Tragstern, anarch

Lehet hogy a vén Brujah csak szeszélyből, úgymond hirtelen felindulásból ölelte magához ezt a viking harcosokra emlékeztető ifjút. Megtetszett neki ahogy egy Oslói koncertten – úgy 89 – körül a hangfalak tetejéről üvöltve gyalázta a kivonult karhatalmikat, akik csak nyolcan tudták legyűrni a szőke óriást, aki alig volt 19 éves. Szó mi szó, jól beleválasztott. A fiatal Askold már ekkor a skandináv posztsátánista mozgalmak jeles képviselője volt. Saját bevallása szerint az egyház és az állam ellensége. Legalábbis ő ekkor ezt mondta.
Askold tulajdonképpen mindennek az ellensége amiben benne van, hogy “kell”, vagy hogy “így van rendjén”. Örök lázadó, aki nem tudja, hogy mit akar pontosan. Az ölelés után még vadabb lett, atyját elhagyta és fojtatta játékait csak még durvább eszközökhöz nyúlt. Aztán néhány templomgyujtogatással odébb menekülnie kellett az inkvizíció és a dühös vértestvérek elöl akik alig tudták megőrizni a Maszkabál épségét.
A hamburgi éjszakában ismerkedett meg Puffanccsal és ketten megalakították a Damned Brothers együttest bevéve néhány ghoul gitárost. A black metálról átnyergelt a hard core-ra, a sátánizmusról a kőkemény politizálásra. Amerre jártak alaposan felkavarták a kedélyeket, életük szinte állandó meneküléssé vált a dühödt hercegek elöl. A vérhajszát mindeddig megúszták, Askold megtanulta mi az a határ ameddig még elmehet.
A városba két éve érkeztek és hogy még nem álltak tovább az köszönhető a nemtörődöm Hercegnek és hogy Askold némileg visszafogta magát ugyanis beleszeretett egy halandó lányba. ( Igaz szerelem!) A Damned Brothersnek nagy sikere volt a fiatalok körében és a dolgok rendben is mentek amíg meg nem jelent a bűnöző Nosferatu banda. Az első éjszakától kezdve kitört köztük a háború. Először csak a motherf****r-özés szintjén, aztán durvább formát öltött. A dolgok odáig fajultak, hogy a Nosferatu vezér elrabolta Askold kedvesét és egy perverz orgián kivégezte. A Brujah megkereste a herceget aki azonban mereven elzárkózott minden elöl.
Askold kétségbeesett lépésre szánta el magát. A város rockklubjában egy koncertet szervez ahol egy őrült showban le akarja rántani a fátylat a Maszkabálról. Bizonyítékként az egyik elfogott csatornapatkányt a Végső Halálba küldi. Azt tervezi, hogy a felbőszült rockerekkel még aznap éjjel kifüstöli a Nosferatukat és talán a Herceget is elkapják. Őrült tervében támogatja az együttes és a Keselyűk akik régen ugyan ellenségi voltak de most a közös ellenség ellen szövetséget kötött velük. Az akció után persze nem kívánatos személyként kezeli őket.
Askold Tragstern
Brujah klán, 11. generáció.
Természet: Lázadó. Viselkedés: Fanatikus.
Tulajdonságok:
Erő:4 Ügyesség:3 Állóképesség:4
Karizma:3 Manipuláció:2 Megjelenés:3
Észlelés:3 Intelligencia:3 Érzék: 4
Képességek:
Atlétika:3 Éberség:3 Helyismeret:3 Irányítás:2 Kézitusa:4 Kifejezőkészség:4 Kitérés:4
Lopakodás:3 Lőfegyverek:3 Szereplés:4 (spec.: gitár és ének) Vezetés:3
Humán tudományok:2 Nyelvismeret:3 Okkultizmus 3 Politika:2
Diszciplínák: Jelenlét:3 Őserő:4 Gyorsaság:3
Lelkiismeret:3 Önuralom:2 Bátorság:5 Emberség:7 Akaraterő:8
Előnyök:Vakmerő, Vasakaratú.
Hátrányok: Ellenségek, Félelem a kereszttől, (az inkvizícióval történt affér óta)
Askoldról üvölt északi származása. Óriási termet, kötélizomzat, hatalmas szőke sörény, jégkék szemek. Mozgása és beszéde határozott, de nem mentes néha vérlázító felhangoktól. Hirtelen haragú és kemény fejű. Nincs humora és sohasem bocsát meg. Kiválóan énekel és gitározik.

Lássuk a többieket:

Puffancs, anarch
Malkavita klán 12. generáció.
Ez az alacsony kis fickó nem hiába kapta becenevét. Alig másfél méteres magasságához mázsás súly párosul. Az igazi nevét úgysem ismeri már maga sem. Meglehetősen furcsán mutat együtt Askolddal de ez nem változtat azon, hogy már egy évtizede barátok. Ha a Brujah a bandában a szív és az erő, akkor Puffancs az ész. Ő szervezgeti a koncerteket, kijavítja a számokban a szöveget és a zenét ha sántít. Azt pedig megszámolni sem tudnánk hányszor húzta ki barátját a sz**ból.
Nem csak kívül különböznek egymástól. Ugyan Puffancs is lázad a maga módján, de passzívabban mint Askold. Ő nem kardcsörtető és képromboló, inkább higadtabb és a humor a szatíra eszközeivel próbálja aláásni a hatalmat. Hogy két ennyire más vértestvér hogy fér meg egymás mellett. Őrültek mindketten, mindenesettre minden erejével segíti társát. Közös vérkötelék fűzi őket egymáshoz amit rendszeresen megújítanak.
Puffancs egyébként bulimiában szenved, az ölelés nem tagadta meg tőle az íny örömeit. Áldás vagy átok, tán még ő sem tudja.
Hopp, majdnem kihagytam. Mestere a doboknak, (5-Ös szint). Ha rákényszerül a dobverőket fegyverként is tudja használni, a fejüket letörve akár le is karózhatja ellenfelét.
Természet: Deviáns. Viselkedés: Tréfacsináló.
Diszciplínák: Uralom:1 Fátyol:3 Jelenés:2
Emberség: 7

Klaus és Jannes, Askold ghouljai.
Valahol Köln közelében szedték össze ezt a két lompos figurát. Bár kiválasztásuk ha ló nincs, szamár is jó alapon történt, Askold le nem cserélné őket. Szorgalmas tanításának hála javult gitártudásuk, mozgalmassá vált életük során pedig összeszedtek némi rutint az utcai harcban. Nappal ők intézik a banda ügyeit.
Bőrcuccok, sörreklámos póló, katonai bakancs, hosszú haj, akár egy mezei germán rocker.
Hűségük megkérdőjelezhetetlen.
Diszciplínák: Őserő:1 Gyorsaság:2
Emberség: 7.

A Keselyűk
A Nosferatuk megjelenéséig ez a motoros banda uralta a drogpiac nagy részét. A csatornapatkányok az ő vezérkarukat is lemészárolták, de ők a többi bandához hasonlóan nem hódoltok be. Felvették a kesztyűt de eddig esélytelenek voltak a vámpírok irányította kartellel szemben. Minden piacot elvesztve ép hogy tengődtek, amikor Askold ajánlatot tett. Könnyen belementek, akár az ördöggel is szövetkeztek volna a Nosferatuk vezette kartell ellen. Egyenlőre senki sem tudja közülük, hogy vámpírokkal van dolguk.
A Keselyük mindannyian keménykötésű, durva emberek. Intelligenciájuk általában alacsony, kivéve Gerhardot, aki átvette a vezetésüket. Kisebb automata fegyvereik vannak, amikkel jól bánnak. Nyolcan maradtak a régi bandából. Ha tehetnék a klotyóra is motorral járnának.
A koncerten szerepük a testőrségé, majd a sereg derékhadáé lesz.
A koncert akárhogy is végződne, végezni akarnak a Brujahhal is.

Wilhelm von Reichenburg
Nosferatu klán 9. Nemzedék
Halandó éltében a XIX. Század elején egy délnémet nemes fia volt. Jóképű, intelligens ifjú, aki nappal élte az aranyifjak életét, éjszaka pedig társaival mintegy szórakozásból gyilkoltak. Egy vén Nosferatú ölelte magához, hogy a báránybőrbe bújt farkasból, farkasbőrbe bújt bárányt csináljon, hogy “szörnyetegé válva megtanulja mit jelent embernek lenni”. Nem jött össze. Wilhelm ravaszul megvárta még az öreg átadta tudását aztán diablerizálta. Következő lépésként vámpírrá tette társait.
Talán nem kell mondanom milyen veszélyes csapatot alkottak együtt. Bejárták Közép-Európát mindenfelé mérhetetlen szenvedést és százak halálát okozva. Nem sok kellett és a Tremere klán vérhajszát indított ellenük. Hogy Wilhelmet még nem érte utol a Végső Halál azt ravaszságának és könyörtelenségének köszönheti. A cimborák ugyan megfogyatkoztak, de ő töretlenül folytatja játékait. Kárhozottként talált egy különösen undorító és perverz szórakozást. Csinos fiatal lányokat ölel magához és amikor szerencsétlen beleőrül a Nosferatuvá alakulásba, (látván mivé lett), akkor széttépi őket.
Valamikor századunk közepén kezdett el droggal foglalkozni. Ahány városban csak megállnak, átveszik az alvilág irányítását, kipréselik a maximális hasznot aztán továbbállnak még mielőtt a Tremerek nyomukra bukkannának. Ellenségeskedésüknek a Damned Brotherssel is ez a fő oka. A Brujah ádáz ellensége minden kábítószernek ami szerinte béklyóba veri az embert, és nem elég, hogy dalaival a fiatalokat ellene hangolja, még néhány elosztóját is lekapcsolta. A Nosferatu bosszúból gyilkolta meg Askold kedvesét, összekötve a kellemeset a hasznossal. Aztán egyik gyermeke eltűnt és a remek kémhálózat dacára sem sikerült nyomára bukkannia. Tudja, hogy várható a bosszú bosszúja és felkészül az leszámolásra.
Wilhelm von Reichenburg úgy néz ki mintha egy biológitankönyvből ugrott volna elő. Testét sehol sem fedi bőr, még az arcán sem, húsa ellenben megszürkült és állandó hullaszag lengi körül.
Hogy ezt a szadista gyilkost miért nem a Szabat soraiban találjuk? Talán még ők is undorodnának tőle.
Természet: Brávó. Természet: Zsarnok.
Diszciplínák: Uralom:4 Fátyol:5 Őserő:3
Emberség:1.

Wilhelm cimborái közül már csak hárman maradtak, ebből is egyikük Askold foglya. Vezérük vérkötelékkel és kondicionálással lélektelen bábokká alacsonyította őket, aki szó nélkül végrehajtják a legkegyetlenebb parancsot is. Fegyveres képzettségeik nagyon jók, bár vezérüknek még a közelébe sem érnek.
Ocsmányságukat atyjuktól örökölték.
Nosferatu klán 10. generáció.
Természet és viselkedés: nincs értelme beszélni róla. Mintha csak gépek lennének.
Diszciplinák:Fátyol:5 Őserő: 4
Emberség:1.

Francis de Sévren, a város Hercege
Ventrue klán 9. generáció.
Tömb mint 50 évig ő volt az egyetlen kárhozott a városban. Az egyetlen aki túlélte a II. Világháborút. Egyébként sem akadt soha túl sok társa, de ők is mind elhullottak. Ő túlélt mindent és mindenkit. Egyedül a városban, és ez így volt rendjén.
Aztán jött a Brujah és a barátja, majd rá egy évre a Nosferatuk fúrták be magukat. Kicsi ez a város ennyi vérszívónak.
Francist igazából nem hatja meg a hercegi cím. Nem akar ő uralkodni, csak rendet és békét szeretne. Hogy idáig a csúcson maradhatott azt annak köszönheti, hogy nem is akadt igazi ellenfele. De most a jövevények alaposan felkavarták a dolgokat. Szeretne újra magányt és nyugalmat. Bármi áron.
Egyedül nem sokra menne ezért a szomszédos Hercegtől segítséget kért, ami meg is érkezett egy Tremere különítmény formájában. Ellenfelei terveit nem ismeri, de a koncert több mint gyanús. Cselekednie kell.
Mindig is nagyon jó kapcsolatai voltak a rendőrséggel, amit fel is akar használni.
Természet: Túlélő. Viselkedés: Konzervatív.
Diszciplínák. Uralom:5 Szívósság:4 Jelenlét:2
Emberség:7.

Ageron
Tremere klán, 10. generáció.
Francis de Sévren segélykérő levele sohasem érkezette meg a szomszéd herceghez. A futárt Tremerek fogták el, akik elhatározták hogy saját kézbe veszik az ügyet.
Agenor mindeddig csak Atyja segédjeként tevékenykedett, ez az első önálló küldetése. A lehetőség, hogy az Ifjú az Ancillák közé lépjen. Fiatal, merész, intelligens és becsvágyó. Igazi katonajellem. Nem érdekli más csak a feladat. Jó felkészítést kapott klánjától és négy ghoult is segítségképpen.
A Tremernek kettős a feladata. Egyrészt elpusztítani Wilhelm von Reichenburgot, másrészt végezni a Herceggel, hogy a várost Tremere támaszponttá alakíthassa. A segélykérés után néhány nappal érkezett teljes titokban az agymosott küldönccel. ( Mindenképpen a játékos karakterek előtt.) Csak a Herceg tudja hogy itt van. Felderítői révén mindenről tud, Askold valódi tervét kivéve. A Herceg bizalmát nem igazán nyerte el, de ez nem érdekli különösebben.
Természet:Versengő, Viselkedés: Maximalista.
Diszciplínák: Jelenés 4 Uralom:4
Taumaturgia:4 Tűzösvény:4 (Elsődleges) Vérösvény:2 Az Elme Ösvénye: 3
Emberség:6.
Ageron négy ghoulja négy gyilkológép. Rendkívül jó harci képzettségekkel rendelkeznek. ( Kitérés, Kézitusa, Közelharc és Lőfegyverek 4. szint.) Modern automata fegyvereikhez ( Steyr AUG) robbanólövedékeket használnak, amik testen halálos, fejen pedig kritikus sebzést okoznak vámpíroknak is. Mindegyiküknek van valami specialitása. (Orgyilkosság, Számítógépek, Nyomozás vagy Vezetés legalább 4.)

A főszereplők után nézzük azt a bizonyos éjszakát.

A város egyetlen rockklubbja a városközponttól távol egy park mellett helyezkedik el. Ez az utolsó hely ahol a Damned Brothers még felléphet. A klub egy bár részből, akár 300 főt befogadó nézőtérből, és egy kis színpadból áll, ahol ép elférnek a zenészek. A tulaj szívesen fogadta az együttest akik kicsit fellendítették a forgalmat. A Keselyük sohasem szerették mert a terjesztőiket mindig kidobták. A verőlegényekkel nem akartak kikezdeni, mert arra a rendőrség is felfigyelne. Most mégis itt vannak, és a legfontosabb helyeket őrzik.
A koncert pontosan 11-kor kezdődik. Askoldék néhány semleges, politikai töltetű számmal indítanak aztán egy negyed óra múlva belekezdenek az Ébredj című számba ami már a Maszkabál durva megsértése. Közben Askold alkalmazza az Áhítat (Jelenlét 1) diszciplínát. A szám után kinyitja a színpadon lévő nagy faládát ( Hangfalnak álcázzák.) és megmutatja a tömegnek a lekarózott és benzinnel gondosan meglocsolt Nosferatut. Kirántja a karót és még mielőtt a csatornapatkány magához térje felgyújtja. Ha ez sem lenne elég akkor újra alkalmazza a Áhítatot, majd egy rövid szónoklat után a felhevült tömeget a Wilhelm búvóhelye felé. A Keselyűk eközben fegyvereket osztanak szét. A csapatot Askold vezeti, Puffancs a ghoulokkal és négy Keselyűvel külön halad. Számítanak rá, hogy a Nosferatuk még megérkezésük előtt támadni fognak.
Ez a terv, de egy-két kárhozottnak van még beleszólása.

Wilhelm von Reichenburg összegyűjtötte a nehézfiúkat, akik egy részével beszivárgott a rockklubba.
( Szörnyalakját az Ezernyi Álarc diszciplínával (Fátyol 3) rejti). A többiek kint várnak egy cimborájával. Ha bármi gyanúst észlel jelez a kintieknek akik kiiktatják az elektromos elosztószekrényt. A sötétben támadnak. Ha a fények mégsem aludnának ki akkor a Nosferatu parancsot ad az épület felgyújtására és valószínű, hogy őrjöngeni kezd.

A Herceg és Ageron szintén felkészült, a parkból várják a fejleményket. A rendőrség egy osztaga is a közelben várakozik. Francis sürgősen Vérkötelékbe zárta a főfelügyelőt és parancsára bármikor megrohanják az klubbot, drograzzia ürügyén.
Ageron két ghouljával a Herceg társaságában figyeli az eseményeket. Harmadik embere a koncertet figyeli, a negyedik pedig egy robbanótöltetet próbál készenlétbe helyezni az elektromos szekrényen. Találkozik Wilhelm embereivel amiből bunyó lesz. Lehet, hogy legyűri őket, vagy ők nyírják ki a “majdnem terminátort”. Esetleg valaki beavatkozik. Lehet, hogy egy véletlen lövéstől korábban alszik ki a fény, vagy egyáltalán nem. A döntést a Tisztelt mesélőre bízom. A lényeg, hogy a karakterek jellemük és terveik szerint reagáljanak.

Amint a Herceg támadást vezényel a rendőröknek, ( Például mobilon szól a főfelügyelőnek, hisz a közrendőrök azt sem tudják, hogy ő létezik.) Ageron megöli. A Ventrue megtette a magáét. Ezután megvárja a harc végét és végez a túlélőkkel. Akár minden embert elpusztít aki a Maskarádé mögé pillantott.
A tűz még egy Kárhozottnak is hasznos társa lehet.

Hogy ebből mi lesz az nagyban múlik a játékosokon. Apropó, hogy keverednének bele?
- A csapat vezetője egy Nosferatu akit Wilhelm von Reichenburgnak, klánjuk szégyenének elpusztítására küldtek.
- A csapat anarchokból áll, akik kíváncsiak Vér- és elvtestvérük zenéjére. A tervéről így sem tudnak.
- “Épp erre jártak” és mennek a saját fejük után, vagy egy Malkavita látomásait követve, akit Klántestvére szólított ide.
- “Épp erre jártak és a hagyományok értelmében bemutatkoztak a Hercegnek aki a segítségüket kéri, vagy kényszeríti őket az együttműködésre
- A Herceg egy másik futárt is menesztett, a karakterek egy szomszéd Herceg küldöttei.
- A játékos karakterek szabatista konqvistádorok is akik a zavarosban halásznak.
- Stb, stb…

Mi lesz a város sorsa? Mennyire fontos a Maszkabál? Mit lehet érte feláldozni? Vagy miért lehet feláldozni? Ki éri el a célját? Ki éri meg a következő éjszakát? Sikerül a Tremere terve. Folytathatja gonoszságait a Nosferatu? Ezt is túléli a Herceg? Választ csak úgy kapunk, ha a játékosok elindulnak az éjszakában.

Jó szórakozást!


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához