LFG.HU

darkhan
RPG mesélőknekCimkek

1.fejezet
Bevezetés

Sir Roger csendben állt a kastély erkélyén. (Már, ha a két emelet
magas, 12 szobás kis házat annak lehet nevezni.) Suru gondok véstek
ráncokat magas ívu homlokára. Egész éjjel nem aludt, s most, hogy
lassan felkelt a nap, új feladatok álltak elotte: megerosíteni a falu
házait, ellátni a sebesülteket, a csapdákat újra ellenorízni, az
élelmet újra átpakolni. Igen, Ithake, eme kis falu már napok óta úgy
nézett ki messzirol, mint amit ostromolnak.
- Három napja már – mordult fel sir Roger. – Minden akkor kezdodött.
Jelek voltak már azelott is, de ezidáig nem történt semmi olyan, ami a
falubeliekre nézve is veszélyes lett volna.
- Miféle jelek, Mylord?
A lovag lehajtotta a fejét. A mögötte álló elf harcos a lényegre
tapintott:
- Teheneinket kezdték elobb a férgek megtámadni. Azt hittük, hogy
farkasok. Mire a pásztorok az elcsatangolt jószág hangja után
indultak, már nem találtak mást, csak egy vérében fetrengo, a
felismerhetetlenségig elcsúfított állatot…
- Jóuram, milyen állat az, amelyik széttép egy másikat, s aztán
hagyja, hogy még haldokoljon.
– Miért nem hallgatsz végig, Noldir? Az állatok jórészének lerágták
valamely végtagját, s azt elvitték.
Az elf elf-intorodott (bocs). Mélységes undort érzett máris ezekkel a
lényekkel szemben. De a történet itt még nem ért véget…

* * *
Az öreg felnézett az agyagkorong és a fölé tornyosuló árnyékra.
Testes, eros harcosnak nézett ki, de fegyver helyett mindössze csak
egy szöges kesztyut viselt.
– Megéheztem, öregapám. Tudna adni valamit ennem? Nem kérem ingyen.
Az öreg felállt, majd a polchoz lépett. Egy darabka sajtot, néhány
almát, meg egy kis cipót tett az általa készített agyagtálba.
– Csak ennyit tudok adni. De szivesen adom. És még egy jótanáccsal
is megtoldanám, fiam!
A harcos pap felnézett. Régóta nem szólították már így. Mindenesetre,
érezte, hogy nagyobb baj kerülgeti itt oket, mint ami elol menedéket
kértek.
– Menjetek el innen! Veszélyben a ti életetek is. Jobban teszitek,
ha nem maradtok itt! Látom a szemeden, hogy maradni akarsz. Nagyon
dacos vagy. Megértelek, a te korodban én is ilyen voltam.
Elhallgatott. Leemelt egyet a kis agyagszobrok közül a polcról, s az
ifjú elé tette. Apró kis griff volt, mesteri munka. Az utolsó
részletig valóságosnak tunt. Éppen csak, hogy nem mozgott.
– De aztán döntöttem, s folytattam a család hagyományát. Ezt a
szobrot árnyasvölgyi kalandozók leírása alapján formáztam. Tedd csak
el, a tied lehet. No, rajta, tedd el! – mondta, miközben még közelebb
tolta az asztalon a kis szobrot a paphoz.
– Miért akarod, hogy elmenjek?
Az öreg fazekas maga elé bámult. Látszott rajta, hogy fájó emlékeket
idéz fel.
– Vetni indultunk, mint mindig az évnek ezen a napján… Aztán
megláttuk a kis Sarah-t, pontosabban, ami maradt belole. A teste mero
vér volt, szemei kifolytak, bore vértelen fehér… Azután megtaláltuk a
testvérét is. A falubeli két favágó lelt rájuk. Még aznap kiraktuk a
bevezeto utak mellé a szárnyas botokat. Ez jelöli mifelénk a veszélyt,
bajt, járványt, kórt. És tegnap megtaláltuk Seila összetört,
szétmarcangolt, egykor gyönyöru testét is. Tegnap este óta pedig
elleptek minket a patkányok. A csirkéim felét elvitték.
Kissé ironikus volt ez az utolsó megjegyzést, a pap elmosolyodott. Már
megvolt a terve.
– Maradok – mondta. S az ágy felé vette az irányt. Este szüksége
lesz minden erejére. Jó lesz, ha kipihenten áll majd elébe.

* * *

Wild reggel óta a falut járta. Néhány óra alatt bejárt szinte minden
helyet. Néhány apró vályogviskó, egy nagy kúria, egy raktár, sok
aprójószág, és kihalt utcácskák. Egy dolog azonban feltunt neki. Az
egész falu egy romvárosra épült. A kis házak kb. fél méterrel a szint
felett állnak, és a faluban mindenfelé terméskövek és darabjaik. Sot
az egész települést fal veszi körül, most kb. 1 méter magas, 2 méter
széles. De az éles szem láthatta, hogy egykor hatalmasak lehettek.
Mégis, volt valami furcsa a fal alakjában, mintha valamit formázni
akart volna. De mit?
Elmélkedésébol éles sikoly billentette ki. Ösztönösen a hang irányába
rohant. A kis házikó mögött aztán meglátta, hogy mi is volt az. Egy
fiatal lány kászálódott éppen fel a földrol, valószínuleg megbotlott
valamelyik koben. Körülötte az elejtett kosarából szétszóródott almák.
Wild felsegítette a fiatal lányt, majd néhány halk szót suttogott,
mire az almák egyenként visszakerültek a kosárkába, látszólag
maguktól.
Tíz perc múlva már a forró levest szürcsölték a lány apjának
lakásában.
– Ugyan, szerény az ebéd, de legalább még van. Ne is szabadkozz!
Különben megsértodöm. Ennyi igazán kijár annak, aki egy fiatal lánynak
segít. Foleg, ha az a lány történetesen az én vérem, Ariel. Ha-ha!
– Ugyan, Garen gazda, bárki megtette volna.
– Mint a mesékben! Mintha a Dharenról szóló történetek egyikét
hallanám!
Az ifjú felnézett.
– Dharen?
– Jaj, apa hagyd már, ne untasd a vendéget. Igazán felnottként
viselkedhetnél néha.
– Hagyd csak, Ariel! Garen bátyó, meséljen errol nekem valamit, ha
már a hosökrol meg a jutalmakról esett szó.
Ariel duzzogva elvonult, hogy tennivaló után nézzem. Garen bátya pedig
kényelmesen pipára gyújtott, s látni lehetett rajta, hogy élvezi a
helyzetet, mint az olyan emberek többsége, akiket csak ritkán
hallgatnak meg.
– Halld hát, jó Dharen lovag történetét, Ithaka hercegének meséjét!
Réges régen, úgy mesélik, itt is megtelepedtek a völgyi népek. Rövid
ido alatt egy csodás kis várost alapítottak. Virágzott a kereskedelem.
Búzát termeltek, árpát erjesztettek, szobrokat formáztak. A királyuk
egy pap volt. Nevét átok kiejteni, mert gonosz istent kezdett imádni.
De a büszke lovagok megtudták uruknak titkát, s eluzték ot.
Sokszor lehullt az erdo fáinak levele, mire újból találkoztak a
gonosszal. A mélybol tört fel undorító szörny harcosaival és
elpusztította a várost. Aki életben maradt, az Árnyasvölgybe menekült.
Ott sir Dharen – egy kóbor lovag – sereget kovácsolt belolük, s
ostrommal bevették az átépített várost. Ithake népe ünnepelt.
Állítólag nagyon kevesen voltak a túlélok, azért nem tudták
újjáépíteni a várost, azért a romokra épültek a házak. De megmaradtak
az oseink céhei, amint láthatod is. És sir Dharen elment messzi
földekre, hogy nagy tetteket vigyen véghez, de itt hagyta öccsét
nekünk, akinek az utódai ma is a városmajor tisztét töltik be.
– Szép mese volt. – mondta a fiú, de Garen bátya közbevágott.
– Még nincs vége! A legenda szerint 1000 év múlva a gonosz isten
csillaga újra felragyog, s hét szüzet áldoz majd neki Ithake papja,
hogy újra megvívjon velünk.
– És hármat már feláldozott. – szólt egy lágy bariton.
Mindketten az ajtó felé kapták a fejüket. Az elf harcos állt ott,
teljes harci díszben. Alakja komor árnyékot vetett a feltámadó
szélben.

* * *

2. fejezet
A technikai adatok

No, ennyit bevezetésül. Remélem, mint a történetbol az kiderült, a
falut valami sötét ero tartja rettegésben. A party tagjai meg
menekültek. (Speciel nálam beléjük kötött néhány hamiskártyás a
szomszédos városban, de sajnos köztük volt a városmajor fia is.)
Ithake határában feketére festett tollakkal ékesített lándzsák vannak
leszúrva. Emiatt fordultak vissza az üldözok.
A város az egykori C`holenek és völgyi népek házainak a romjaira
épült. Rengeteg még most is a szétszórt termésko. A nép nem hajlandó
se összeszedni, se eladni. Helyette sok család foglalkozik a
megmunkálásukkal.(gyk.: kofaragók)A falun kívül van egy agyaglelohely
(?), ahonnan a korongozáshoz szükséges anyagot gyujtik be. Ezen kívül
pásztorok és szántó-vetok és néhány vadász él még itt. No ennyit
röviden a faluról.
C`holen-nek hívják az osi fajt. Valójában patkányemberek. (Nem
wererat!!!) Egy régen letunt faj egyedei. Istenük megölése után
visszahúzódtak a csatornák mélyére, ahol 1000 év után felébredtek.
Napról napra erosödnek. Mindig éjjel aktívak.
1.este: Patkányok özönlik el a várost. Kb. 1000. Megtámadják a kisebb
állatokat és széttépik azokat.
2.este: Most már nagyobb (óriás) patkányok is akcióznak. A csatornába
térnek meg. Folyománya: a falu nagy részébol kihalnak a kutyák. A
városorök próbálják menteni a falusiakat. Még most sikerrel.
3.este: Na, ezt már nem biztos, hogy le kell mesélni, hacsak nem 3-as
IQ-jú a party (Vagy vissza nem jött a csatornából pihenniJ). Most a
szokásos patkányok helyett már C`holenek is feljönnek egy-két szuzért.
Orvul támadnak. Ha a menekülo után vetik magukat, akkor 1d4 kör után
1d8 kb. 40 cm-es nyíl repül feléjük.1d4 sebzés +1d8 (MD semlegesít) a
méreg rajta.(Fúvócsövek) Sorry.
Sir Roger reakciója: \”Nem fognak lemenni az embereim a csatornába
veletek. Sok a sérült és félnek itthagyni a családjukat. Nekem itt
kell maradni velük, de tudnék nektek felajánlani 100 aranyat, ha
megszabadítotok. Segítségül egy gyurut tudok adni.\” Orzogyuru: +1 Ac,
veszélyérzék 4/nap (szabadon kezeld), Menedék 1/nap (mint pap1). Ez
családi ereklye, szóval vissza lesz kérve.
Városi milícia reakciója: Moráljuk 10 es. Kb 4 ifjú hajlandó velük
tartani. F1, hosszúkard, lándzsa /(dobó) balta, borvért, kés, 1HD+1.
A falu gyógyítója: Ugyan, sok újat nem mond, de azért ad egy
méregsemlegesíto italt, meg van polcon neki 3 db 1d8+1-es gyógyitala
50 arany/db.(Ócsó!)

A szörnyek:
C`holen harcos: Ac:8,HD2,spd2,T0:18,#tám:2,sebz:d3/d3(vagy szöges
bunkó /fúvócso+kés),méret: kicsi (130-140cm),spec.: méreg, fertozés
immun.,xp:120
C`holen ifjú:
Ac:10,HD:1,spd2,T0:19,#tám2,sebz:d3/d3,méret:kicsi,spec:méreg,
fertozés immun, xp:60
Os C`holen:
Ac:5,HD5+2,spd3,T0:16/13(harapás),#tám:3(karom, karom,
farok)/1(harap),sebz:d3/d3/d2,vagy 2d6, méret: nagy(2,5 méter),spec.:
harapás(a megharapottat még szorítja az állkapcsával -1d4+1hp. A kiút
egy sikeres támadás -2vel.), tárgy hajigálása farokkal (pl.:
dobóbalta) T016, +1hp regeneráció/kör., mindenféle nekromantikus
varázslatra 50%ellenállás XP:1000
A patkányok megtalálhatók a MC I-ben, az aligátort meg a crocodile,
giant címszó körül keressétek.

3. fejezet
A dungeon (izé, csatorna)
Elöljáróban még csak annyit, hogy a csatorna szinte sehol sincs
kivilágítva. A fáklyafény meg épphogy elégséges.

1. Négyzet alakú terem. A falakon a Garen bátya által elmondott mese
van ábrázolva. Leginkább egy full plate-es alak küzd valami csuhás
fickóval, akinek a csuhája alól két szarvra emlékezteto valami
kandikál ki.
2. Ez egy nagyon aranyos botlódrótos csapda. A fáklyafénynél alig
veheto észre. Aktiválás után a falba épített rugók két acélhegyu,
rozsdás nyilat lonek ki combmagasságban. -2d4hp. +MD méregre, ha nincs
meg, akkor a figura 1d6*10 kör múlva az alábbi büntetéseket élvezi:
felezett movement és speed -30% system. Ha egy gyógyító skillel
rendelkezo karakter ellátja, akkor egy nap múlva – pihenéssel – rendbe
jöhet.
3. Itt a folyosó lejteni kezd (30%). Szóval nem lehet nem észrevenni.
4. Víz. Kevésbé szennyezett, mint azt az ember egy csatornától várná.
A válasz egyszeru a föld alatt búvópatak összeköti a falu határánál
lévo patakkal. Amúgy továbbmenve 10 méterenként kb. 20 cm-t emelkedik
a vízszint.
5. Óriás aligátorok (2db), ha idáig bemerészkedtek, akkor biztos,
hogy támadnak (1,5 méteres vízszint), ha csak úgy derékig mertek,
akkor 50% van rá.
6. Innentol a vízszint emelkedik, plussz egy faragott lépcsot éreznek
a kalandorok a lábuk alatt.
7. Vastag faajtó. A másik oldalon el lehet reteszelve. Ajtónyitás
próbának enged.
8. Cella. Elotte két C`holen ifjú orködik. Náluk a cella kulcsa is.
Bent 3 meggyötört falusi lány.
9. Az os-C`holen. Bent vagy 10-15 C`holen ifjú és harcos üli körül.
Középen pentegramma. A vér már kirajzolta a kört. Most is valamiféle
igéket mormog. Ha egy ember támadja meg, akkor párviadalt elfogadja,
ha az egész party, akkor sorry a többiek is harcolni fognak. Egyébként
az o halála után a C`holenek szó szerint köddé válnak, megsemmisülnek.
Az ot legyozo pedig…Ezt majd késobb.
10. A falu szennyvízgyujtoje. Oltári a buz. (Tudod kulturált falu,
kulturált wc.)
11. A szennyvíz itt a falakban lévo lukakból ömlik a 10-es felé.
12. 4 C`holen harcos rejtezik itt orvul. Fúvócsovel.
13. Egyenes folyosó. Kövei faragva vannak. Foleg fejmagasságban
mindenféle patkányra hasonlító díszítosorok vannak.
14. Itt jönnek le a faluból a kalandozók, mivel csak ez az egy lejárat
ismert.
15. Egy kör alapú kooszlopon trónol a patkányisten:C`holen. Egy
patkányember szarvakkal, nyakában egy nyakékkel. Alatta felirat osi
nyelven:`Az élok és túlélok örökkévaló istene.` A nyakék: Ha leveszik,
akkor nem történik semmi borzasztó. A nyakék tulajdonságai: – +2 hp
járulék/szint. Levételkor az eddi g kapottak megmaradnak. (pl.:
3.szintu harcos felveszi, ekkor 4. Szinttol +2-ot kap minden szinten a
hp-jához, 8. Szinten lelopják róla, így a kapott bónusz hp: 5*2=10hp
marad.)
- veszélyérzet 50%(DM dobja)
- szaglás 3-szorosa a fajtájabelieknek
- Méreg, fertozés MD:+4
Szóval ennyit a túlélés nyakékérol, ha nem tetszik, akkor detápolhatod
is.
16. Kijárat. Szukülo folyosó, ami a falu falain kívüli kútba visz.(kb.
10m-re a faltól, 15m-re a felszíntol.)
17.Patkányok folyosója. Vagy 300 patkány+10 óriás. Moráljuk -8 at
esik, ha az óriásokat megölik.
18.Titkosajtó. A mellette lévo falon van egy tégladarab, amit
megnyomva, a falrész elfordul.
19.\”Fegyverterem\”. Régi fegyverek. Ko, csont, fa. Az alábbiak közül:
bunkó, csatabárd, szöges bunkó, pajzs, íj, nyíl, lándzsa.
20.Nyílás. 30-40 m kúszás után a falutól 100 méterre levo pataknál ér
véget. Ha belemennek a kúszásba, akkor meséld le nekik, hogy milyen
rossz lehet klausztrofóbiásnak lenni.(nem tudsz megfordulni, nincs
fény, nem látod a kijáratot, lehorzsoltad a könyököd, stb.)
21.Illúziófal.(te dobj nekik MD-t)
22.Beomlott folyosó. Jobb, ha nem is próbálják kiásni, mert hónapokig
ellehetnek akkor itt.
23.\”Konyha\”/éléskamra. Úgy 6-7óriás és 10-20 normál patkány. Amolyan
házörzok. Egyébként ezt az üreget belengi a rothadás szaga, ami az
illúziófalon kívül is érzodik.
24. Kölyök és Nostény C`holenek. (Nostény, mint ifjú, a kölyök 1/1
HD-s és T0:20), kb 30-an lehetnek össz-vissz.
25. Itt azok a cuccok vannak, amik a faluból tuntek el. Foleg ruhák,
mindennapi eszközök, stb.
26. Egyfajta könyvtár lehet. Rúnás oszlopok, kövek, vésett táblák.
Nekromantikus jegyzék a legtöbbje, a másik fele viszont ugyancsak a
város történetével foglalkozik. Nehezen értheto az írás, mivel az osi
írás egy régi ágához tartozik. A barlangot belengi a füvek,
komponensek illata, amik a felfüggesztett rudakra vannak aggatva. 6
fozetet is találhatnak itt:
1. Jövobelátó ital(valamely esemény 1 kör), barna lötyi.
2. Altató ital.(mint magespell 1., használatkor 5.szt.) zöld színu.
3. Regeneráció itala: max hp. Fekete lötty.
4. Ételméreg, 2d6-ot sebez 1 héten át minden nap, vagy amíg a mento
nincs meg.
5. Gyengíto lötty. -d4 minden tulajdonságra, hányás, gyengeség,
étvágytalanság, általánosan -rossz közérzet d2 hónapig. Világosbarna.
6. Gyorsító: 4szeres sebesség. Sárga szín.
A legtöbbjüket a falu gyógyítója 1 hét alatt be tudja azonosítani 30
aranyért.(alkudni lehet)
27-28. Sir Dhoren öccsének sírja. Sir Barené. A bejárat a vízszint
alatt van. Zár is van rajta. Kulcs nincs. Ajtónyitás helyett a víz
alatt különleges eropróbát kell dobni. Bent egy kooltáron fekszik az
ezeréves halott. Páncélja csupa rozsda, de a kardja még most is
fényes(+1es).
Egyébként a C`holenek az aligátorok miatt nem mert még idejönni (nem
is tudnak róla, hogy itt van a sír).
* * *

4. fejezet
Zárszó

\”Rohadt egy szertartás, az biztos. A még élokbol holtat csinálni.
Végül is, valamit valamiért.\” – gondolta a hatalmas termetu humanoid.
Keze karmokban végzodött, Feje, akár egy hatalmas patkányé, szemében
értelem és ravaszság tükrözodött.
- Hozzátok a lányt! – kiáltott fel. A körülötte álló patkányemberek
(hozzá képest csupán korcsok) felhorkantottak, majd az ajtóban
megjelent egy ájult lány két or kezei közt.
– Uram..minek ez a sok hókusz-pókusz? Pusztítsuk el az
emberfattyúkat, és végre foglaljuk el méltó örökségünket!
A hatalmas vezér a harcias felszólalóra tekintett:
– Bolond! Nem megölni akarom oket, elég már a vérontásból. Hiszen
valamilyen fokon ok is rokonaink, mégha vérük nem is oly ellenálló,
mint a mienk.
– De..uram..férgek ezek mind. Tapossuk el oket.
Hatalmas ero ragadta meg az ellenszegülot, és a falhoz vágta. Csend
lett. Vészjósló csend.
– Kezdodjék a szertartás! – kiáltott a (fél-)isten.
Ekkor kivágódott az ajtó. Egy elf állt ott, vérben forgó szemekkel,
talpig páncélban. És valahogy nem igazán azt a finom kardvívó
technikát próbálta bemutatni.
– Párviadal! – kiáltott az elobb leszerelt patkány. A harcosok kört
alkottak a küzdok körül. Kezdetét vette a harc.
* * *
Az elf letörölte kardjáról a vért. Körötte a patkányemberek visítva,
sivítva váltak köddé. Istenük halálával ok is eltávoztak eme síkról.
(Vagy mégsem?) Bevégeztetett…

&middot * *
2 héttel késobb

A rabló maga is meglepodött, amikor az eddig higgadt vívónak látszó
elf – miután mellkasán megsebezték, – a támadóihoz vágta kardját, majd
orült módon nekik rontott. Tépte és marcangolta oket, míg csak meg nem
futamodtak. És valahol egy osi isten mosolygott…

* * *
Az osi isten nem halt meg, csupán esszenciája átköltözött az ot
legyozo porhüvelybe. Az alábbi statisztikákkal:
– Orült harc, amikor sarokba szorítják: +2támadás, d4+2 sebzés
puszta kézzel. Karmai tépik, marcangolják az ellenfelet. 10 körig
tudja szintenként ezt megtenni, de nem tudatosan.(A DM dönt így.) Ha
hamarabb elfogyna az ellenfél, akkor nem ront neki bajtársainak, hanem
sebeit \”nyalogatja\”.
– Szaglás, hallás *3 átlagosnak
– Látás: 40 méter infra
– Vadászösztön. (Vérszag, élolény, erosebb ragadozó, stb.)
– Félelem a nagymacskáktól. MD kovéválásra rontás esetén d4 körig
blokkol, nem mer támadni.
– Kb. 9. Szintig viseli a porhüvelyt az isten, azután visszatér a
Limbora, ahol újra elfoglalja osi helyét, de tudata, lelke immár
egybeforrt az avatáréval (magyarul, ha jellemük elütött, akkor az
avatáré lesz a domináns).
– Ha megölnék a kalandozót, akkor az o gyilkosába száll a lélek.

Thank You for:
Bercy, Falcon, and Wild


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához