LFG.HU

antiserver
ismertetőCimkek

Köszöntök mindenkit az LFG.HU társasjáték rovatának tizenkettedik epizódjában. A mai részben életem első, és máig kedvenc társasjátékát, a Fantasy Flight Games egyik „legnagyobb durranását”, a Rettegés Arkhamban című táblást fogom bemutatni. A játék a H. P. Lovecraft által megálmodott Call of Cthulhu világában játszódik, a korábban bemutatott Munchkin Cthulhu kártyajátékhoz képest azonban – finoman fogalmazva – komolyabb hangvételű. A játék lényege egy mondatban összefoglalható: meg kell akadályozni, hogy a Mérhetetlen Vének egyike felébredjen, és dimenziókapuk nyitásával a világunkba betörjön. Ezt többféleképpen is el lehet érni, amelyek közül a legegyszerűbb mód a kapuk bezárása, legnehezebb pedig magának a Vénnek a legyőzése.

A táblást maximum nyolcan lehet játszani, és különlegessége, hogy van egyjátékos üzemmódja, azaz egy ember is le tud ülni és játszani egyet az Arkhammal. Ideális létszámnak a 4-5 főt mondanám, ekkor pörög még ugyanis a játékmenet, nem kell sokat várni egy-egy embernek, hogy sorra kerüljön, ugyanakkor nagyon jól előjön a játékosok együttműködési kényszere. Merthogy bizony egy kooperatív játékról van szó, amelyben rendkívül jó stratégiai érzékre van szüksége mindenkinek, szorosan együtt kell működni a végső győzelem eléréséhez. A hangulat teljesen egyedi és magával ragadó, hasonló érzések a korábban már szintén bemutatott Drakula Dühe társasjáték esetében fogtak el legutoljára. Sokszor hosszú gondolkozás szakíthatja meg a játékmenetet, de ennek ellenére sem válik monotonná, vagy unalmassá. A nyomozók ráadásul folyamatosan fejlődnek, egyre erősebb tárgyhoz, képességhez jutnak, mindezért azonban keményen meg kell dolgozniuk, szörnyeket kell legyőzniük, misztikus eseményeket túlélniük stb. Ennek következtében a legkisebb mozdulat is komoly kihívás elé állíthatja a játékost, figyelme egy pillanatra sem lankadhat.

Az egyetlen – és talán kevésbé fontos – kifogásom a játék csomagolásával kapcsolatban van, egészen pontosan a belső felosztással, rekeszezéssel. Már nem először lövi el az FFG, hogy a kártyapaklik rekeszei mellett az egyéb jelzők számára egy nagy közös tárolót alakít ki a dobozban, aminek következtében a megszámlálhatatlan mennyiségű tokeneket ömlesztve lehet csak egy helyen tárolni. Ennél sokkal szerencsésebb lett volna például, ha egy kicsivel nagyobb dobozt alakítanak ki, amelybe aztán több rekeszt is el lehetett volna helyezni, így legalább a fontosabb jelzőket külön lehetne szedni. Mindez leginkább a játék előtti előkészületeket zavarja, hosszú percekig kell kotorászni a dobozban, mire végre mindenki megtalálja a számára szükséges dolgokat a nagy halomban. A kivitelezés többi eleme – a térkép, karakterlapok, tárgyak stb. – viszont rendkívül hangulatos, szépen kidolgozott.

A játék rendkívül jól érzékelteti, hogy a játékosok valaki más bőrébe bújtak, különleges képességeik vannak stb. Erre minden kör elején fel is hívja a figyelmüket, hiszen a lépéseket megelőző frissítés fázisban lehetőség van a karakterek tulajdonságainak módosítására, annak függvényében, hogy milyen szituációra kell az adott körben felkészülni. Rendkívül pozitívnak tartom az egyes karakterlapok hátulján olvasható előtörténeteket is, amelyek szintén nagyot dobnak a szerepjátékos hangulaton.

Az összkép, amely kialakult bennem a játékról, rendkívül pozitív. Baráti társaságommal a mai napig ez a társasjáték az, ami először eszünkbe jut, mit is játsszunk? Szinte végtelen számú újrajátszhatóságot, remek hangulatot, és másodperceknek tűnő játékórákat garantál annak, aki kipróbálja. Én csak ajánlani tudom mindenkinek, csalódni nem fog benne senki.

Értékelés:

Kivitelezés: 4 / 5

Szerepjáték elemek: 5 / 5

Játékmenet: 5 / 5

Szabályhiba mentesség: 5 / 5

Összesen: 19 / 20

Játékidő: 2-3 óra

1. rész

2. rész

Játék közben


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához