LFG.HU

Thaur
ismertetőCimkek

(2-4 játékos, 60 perc játékidő)

Vészesen közeledik az idei Esseni játékkiállítás és -vásár (kevesebb, mint négy hónap, ugye), egymás után érkeznek a hírek az új megjelenésekről. Ezek között két Korongvilágos játék is napvilágot lát majd: az Ankh-Morpork (Treefrog Games) és a Guards! Guards! (Z-Man Games). Az ismertetőben az előbbiről szólnék pár szót.

A játékot Martin Wallace tervezte. Namost, van, akinek ez már elég egy előrendeléshez; másoknak, akik sosem hallottak róla, minek soroljam fel a játékait? Legyen elég annyi, hogy igencsak jó nevű angol játéktervezőről van szó, számos sikeres, egynémely kultikus játékkal zsákjában.

A játék – mily meglepő – Ankh-Morpork ikervárosában játszódik, ahol – mily meglepő! – már megint a káosz és az anarchia uralkodik. Természetesen vannak némelyek, akik azt szeretnék, ha az anarchia helyett inkább ők uralkodnának… nos, igen, ezek lennénk mi.

A játék elején mindenki húz egy kártyát, hogy megtudja, a város legjelentősebb lakói közül ki lenne ő, és hogy hogyan nyerheti meg a játékot. Lord Lodociként kémhálózatot kell kiépítenünk, Lord Rozsdhaként a város jelentős részét irányításunk alá kell vonnunk, a troll Krizoprázként zűrzavart szeretnénk, Vinkó parancsnokként pedig kétségbeesetten próbáljuk fenntartani a status quót és a rend látszatát.

A játék alapszisztémája egyszerű, mint a faék. A kezünkben van öt polgárkártya, és amikor rajtunk van a sor, ezek közül kijátszunk egyet. A kártya általában egy-három akcióra ad lehetőséget, ezeket végrehajtjuk, húzunk annyi lapot, hogy öt kártya legyen a kezünkben, és ennyi. Az ördög persze a részletekben lakozik…

Ha például kijátsszuk a kezünkből a hős Karott kapitányt, egyrészt lerakhatjuk egy bábunkat a város egyik területére, befolyást szerezve ott, azután felszámolhatunk egy zavargást, végül szeret tehetünk pár csengő ankh-morporki ezüstdollárra (amiben köztudomásúlag semmi ezüst nincsen).  Ha viszont a kevésbé hősies Széltolót játsszuk ki, először felcsapunk és végrehajtunk egy eseményt (a várost egy részét elönti az Ankh, felégeti egy sárkány, elözönlik a trollok vagy a démonok, apróságok…), utána egy bábunkkal elmenekülhetünk valahonnét, ahol épp tombol a zavargás, végül kijátszhatunk a kezükből egy újabb kártyát.

Lehetőségünk van még egymás bábuinak legyilkoltatására (elvégre mire másra szolgál az Orgyilkosok Céhe, vagy éppen a HALÁL), vagy épületek vásárlására, hogy utána kihasználhassuk a városnegyedek képességeit. Avagy tűzoltóegyletként győzködhetjük egy játékostársunk, hogy ugyan adakozzon már a tűzoltóbálra, ha nem akarja, hogy leégjen amott az a kedves kis házikója…

A játék addig tart, amíg valamelyikünk nem teljesíti saját győzelmi feltételeit, vagy polgárháborúba nem süllyed a város, vagy ki nem fogy a pakli… utóbbi esetekben könnyen megeshet, hogy pontokat (pénz, befolyás, hitelek) kell számolnunk, hogy kiderüljön, az egyenlők között mégis csak mi vagyunk az inkább egyenlők.

 

Egyelőre, csak a szabályok alapján… nem is tudom. Valahogy inkább tűnik Faiduttisnak, semmint Wallace-osnak. De a szerencsés tesztelők a BGG-n jobbára elégedettnek tűnnek: ha várhatóan nem is lesz olyan klasszikus, mint az Age of Steam, a Struggle of Empires vagy a Brass, néhány kellemes órát bizonyosan szerezni fog.

 

Linkek:
Ankh-Morpork a kiadónál: http://www.treefroggames.com/ankh-morpork
Ankh-Morpork a BGG-n: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/92776/guards-guards-a-discworld-boardgame
Guards! Guards! a BGG-n: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/92776/guards-guards-a-discworld-boardgame

 

A szabálykönyv már letölthető magyarul


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához