LFG.HU

taverna
dekszter
ismertetőCimkek

A Warhammer 40.000 univerzum rajongói örömmel idézhetik fel az elmúlt éveket, hiszen a Relic-nek hála az Űrgárdisták betörtek az RTS világba (Dawn of War I-II), a Fantasy Flight Games pedig teljes szerepjáték sorozatot épít a 40. évezred vérgőzös világára.
A sornak itt nincsen vége, hiszen PC és konzol fronton ismét folytatódik a végtelen hosszúnak tűnő háború. Először a PSN/Xbox Live exkluzív Kill Team című játékról ejtenék pár szót, pontosabban annak az egy pályát tartalmazó demójáról.

A játék egy külső nézetes, fix kamerás, arcade jellegű shooter, ahol egy Kill Team tagjaként kell helyt állnunk számos küldetésben egyedül vagy egy barátunkkalkaröltve. A játék elején négy féle Space Marine közül (Sternguard veteran, Librarian, Vanguard veteran, Techmarine) és hat rendház közül (Blood Ravens, Ultramarines, White Scars, Impreial Fists, Blood Angels, Salamanders) választhatunk. A rendház csak a Marine “színét” adja (és természetesen hangulati értéke is van), ellenben a karakter osztályok mind más-más különleges képességet kapnak. Például a Librarian Psy képességével a közvetlen közelében lévő ellenfeleket tudja megölni, míg a heavy bolterrel felfegyverzett Sternguard veteran pár másodpercig embertelen sortűzzel képes letarolni az egész képernyőt. Természetesen ennyiben nem merül ki a különbség kettejük között, hiszen a Librarian roppant veszélyes közelharcos, míg a Veteran a bolterével távolról írtja az ellent.
Ezen kívül még két, állandóan működő upgrade is elérhető bizonyos ponthatár elérése után. Ez lehet például nagyobb közelharci vagy távolsági sebzés, gyorsabb különleges képesség töltődés, magasabb életerő és egyebek.
Az irányítás első pillantásra kicsit érdekes, de pár perc alatt meg lehet szokni: bal gombával mozgunk, jobb gombával lövünk. A célzásnál ez néha picit zavarónak hat, de tényleg csupán percek szükségesek a megszokáshoz… és onnantól az ember régi arcade játékokhoz hasonlóan megállás nélkül lő maga elé.
Látványra érzésem szerint teljesen rendben van a játék a demo alapján. Hozza azt a látványvilágot és hangulatot amit mindenki megtapasztalhatott a Dawn of War sorozatból, bár itt a legtöbb esemény zárt helyen történik. Barnás, romos-rozsdás környezet, ahol számos dolog elpusztítható vagy felrobbantható és ha ezt jól használjuk, akkor szép magas pontszámokat érhetünk el. A játék roppant lineáris, mindig pontosan tudjuk, hogy mikor merre kell mennünk, de engem ez nem zavart – így legalább nem fogunk elveszni vagy eltévedni.
Természetesen egy ilyen jellegű játékból a power upok nem maradhatnak ki. A Kill Teamben 9 félével találkozhatunk a Double fire-től kezdve az Invulnerability-ig. Egyszerre csak egy power up lehet aktív, de ha ügyesen használjuk őket, akkor roppant hasznosak. A pályán meghatározott pontokon checkpointok és úgynevezett Upgrade beaconök találhatóak. Ez utóbbi arra szolgál, hogy küldetés közben a fent említett upgrade-ekből vásároljunk vagy a fegyvereinket erősítsük.

A játék legzavaróbb hibájának egyedül a néha kissé ügyetlen kamerát tudnám felhozni. Mivel nem a karakter mögött van, hanem a magasból mutat minket, így néha hajlamosak vagyunk teljesen szem elöl téveszteni a Marine-t aki így néha akaratlanul robbant fel olyan dolgokat, amik akár a halálához is vezethet vagy nem látjuk, hogy ki és merről támad minket.
A játék 800 Microsoft pontért vagy 9.99 dolláros áron tölthető le az Xbox Live/PSN párosról.

A Space Marine című játék jóval grandiózusabb kivitelezésű játék. Az a Relic készítette, akinek a Dawn of War sorozatot is köszönhetjük. A látvány a Phoenix Engine munkája (aminek alapjául a Darksiders motorja szolgált) így sok panaszra nem lehet okunk, bár a demóban szereplő helyszín kissé sivárnak és elnagyoltnak hat. A játékban (pontosabban, a kampányban) egy Ultramarine kapitány bőrébe bújva küzdhetünk az Istencsászár nevében. Alapvetően négy fegyver lehet nálunk, amik között villámgyorsan tudunk váltogatni, a jó öreg lánckard és néhány esetben a hátunkra szerelhető jetpack.
A Kill Teammel ellentétben, a kampányban nem egyedül, hanem két másik társunkkal küzdünk.
A harc káosza valami hihetetlen hangulatosra sikerült: ahogy az ellenfelek sokszor véres pacává robbannak, vagy a lánckardos kivégzések nagyon hangulatosra sikeredtek. Az atmoszférát sikerült eltalálni, amibe csak pár dolog rondított bele: az egyik a Kill Team esetében is említett kamera, ami itt sokkal zavaróbb, hiszen ez már egy “normális” TPS játék, ahol az ember elvárná, hogy lássa, hogy merre is lő vagy csap a karddal. Mivel a lánckard automatikusan “combo üzemmódban” van, így egy-egy sor csapásnak az esetek többségében nem ott van vége, ahol a játékos szeretné. Könnyen megeshet, hogy az ellenfél már három felé szakadt, de mi még mindig oda támadunk… miközben oldalról-hátulról ütnek minket. A másik zavaró probléma a tereptárgyakkal és az ellenfelekkel akadt. Volt, hogy egy-egy ork bizony beszorult egy ládába vagy falba és onnan kellett kilőni.

Összességben mindkét játék kellemes órákat ígér a demó alapján. A Kill team 10 dolláros ára igazán semmiségnek mondható, a szeptember elején érkező Space Marine természetesen magasabb árfekvésű de sokkal többet is nyújt. Nagyobb és keményebb játékmenet, multiplayer. Warhammer rajongóknak mindkét játékra érdemes ránézni.
A Kill Team a Xbox360 és Playstation 3 párosra jelenik meg, nagyobb testvére a két konzolon kívül érkezik PC-re is.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához