LFG.HU

strato
ismertetőCimkek

Revenge of the TitansA címszereplő játék ismertetője előtt mindenképpen muszáj a szokásosnál kicsivel több szót szólni a fejlesztőcsapatról és korábbi munkásságáról.
A Puppy Games törzsét két angol illetőségű fiatalember alkotja, akik, saját bevallásuk szerint, olyan játékokat szeretnek készíteni, amelyek visszaidézik a videojátékok hőskorszakát, de az akkori, mára már kopott grafikát és az irányítással járó szenvedést nem juttatják eszünkbe.
Játékaikat első ránézésre könnyű felismerni, mivel mindegyiknél az általuk kialakított és neo-retronak nevezett grafikai stílust alkalmazzák.  A sajátos stílus retro jegyei a kis felbontásra emlékeztető pixelesen szögletes formák, illetve a fekete párosítása különböző élénk színekkel, míg a neo oldalt főként a fényeffektek hangsúlyos, neonszerű használata jelenti.

Műveik nem csak megjelenésükben, de játékmenetükben is a 20 évvel ezelőtti játéktermi játékokra emlékeztetnek. Ez persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy a Revenge of the Titans előtti minden egyes játékuk tisztelgés egy-egy nagy klasszikus előtt. A Titan Attacks alapja a Space Invaders, az Ultratron gyökerei a Robotron 2084 című játékig nyúlnak vissza, a Droid Assault pedig a Paradroid ügyes feldolgozása.
Ha nincs lelki erőnk egy hosszabb játékba belekezdeni, vagy csak a fél órás üresjáratokra keresünk egy kis kikapcsolódást, esetleg, ha tartanánk egy kis szünetet a kedvenc MMO-nk két futama között, ezeket a játékokat bátran kipróbálhatjuk. Mindegyikből tölthető le ingyenes demó (PC-re, Macre és Linuxra), illetve most egy Ultrabundle nevű csomagban egyszerre mindhárom megvásárolható akciós, 10 Dolláros áron (a honlapjuk alján).

Revenge of the Titans 01

A titánok menetelése... egyenesen az ágyútűzbe.

Legfrissebb játékuk a Revenge of the Titans, mely szakít a hagyományokkal, hiszen nem egy régi játékot vettek hozzá alapul, hanem egy viszonylag friss műfajt, a tower defense-t. Persze, ahogyan a korábbi játékaiknál, itt sem elégedtek meg egy sima másolattal, és ügyesen beledolgozták a saját ötleteiket.
A történet a Titan Attacks eseményeit folytatja. Miután a földi erőknek sikerült visszaverni a titánoknak nevezett idegenek első támadását, hamarosan megérkezett az űrből a második hullám. Nekik már sikerült landolniuk, és komoly pusztítást vittek véghez a Földön.
Feladatunk, hogy az emberiség maradék haderejének parancsolva visszaverjük őket, majd offenzívába váltva módszeresen felszámoljuk az idegen fennhatóságot a naprendszer bolygóin.

A játék maga küldetések sorozatára van bontva a Földről indulva egészen a titánok anyabolygójáig. Egy-egy szakaszban 10 bevetést kell teljesítenünk, hogy továbbjuthassunk. A küldetések célja egyszerű és mindig ugyanaz: meg kell óvnunk a főbázisunkat, és meg kell semmisítenünk a támadó titán horda minden tagját.

Revenge of the Titans 02

Budapestet is meg kell szabadítanunk a titánok uralmától.

A játék valahol félúton helyezkedik el a klasszikus tower defense és a valós idejű stratégiai játékok között. A szörnyek ugyanis nem egy helyről indulnak, nem hullámokban érkeznek és nem mindig ugyanazon a megadott útvonalon haladnak, ugyanakkor pár dologtól eltekintve csak védelmi tornyokkal vehetjük fel a harcot ellenük, melyeknek közvetlen parancsot nem adhatunk (csak az újratöltésre), viszont a hadi kiadásokra fordítandó pénzt itt is nyersanyag bányászásával kell megkeresnünk.

Az irányítás főleg egérrel történik, és gyorsan elsajátítható. A felhasználói felület jól átlátható, a különböző vezérlőelemek és ikonok pedig egyértelműek (de tooltip is segíti a játékost), így ezekre nem térnék ki. Koncentráljunk inkább a lényegre:
A titánok a térkép szélén található halálfejjel jelölt területek felől fognak érkezni, és céljuk a bázisunk lerombolása. Feladatunk, hogy különböző típusú tornyok és egyéb objektumok elhelyezésével meggátoljuk őket ebben. A titánok általában próbálnak az utakon közelíteni, és csak akkor támadnak az épületeinkre, ha azok az útjukba kerülnek. Célszerű tehát a tornyokat az utak mellett úgy elhelyezni, hogy se túl közel, se túl távol ne kerüljenek hozzá. Az első néhány küldetés alatt gyorsan meg lehet tanulni ennek a fortélyait. A tornyok automatikusan tüzet nyitnak a közeledő titánokra, és ha ügyesek vagyunk, veszteség, vagy akár sérülés nélkül győzedelmeskedhetünk.

Revenge of the Titans 03

A tábornok megszívlelendő stratégiai tanácsokkal lát el minket.

Minden küldetés előtt kapunk némi infót egy viccesen kinéző tábornoktól vagy tudóstól arra nézve, hogy a titánok milyen új fajával fogunk szembe kerülni legközelebb. A kezdeti egyszerű ellenfeleket idővel felváltják a páncélozott társaik, találkozunk majd kisebb és nagyobb méretű titánokkal, és olyanokkal is, akik azért sem az úton közlekednek, vagy akár szándékosan keresik meg és támadnak rá a tornyainkra, sőt a későbbiek során még láthatatlanokkal is összefutunk majd.
Tartani igen, félni azonban nem kell tőlük, hiszen szolgálatunkra áll a földi tudósok legjava, hogy újabb és újabb tudományos és technikai vívmányokkal segítsék az idegenek elleni harcot. Az első kivételével minden bevetés előtt kiválaszthatjuk egy táblázatból, hogy mit szeretnénk kifejlesztetni velük. Vannak olyan fejlesztések, melyek eredményét valamilyen bónusz vagy egy-egy újabb épület formájában azonnal felhasználhatjuk, és vannak olyanok is, melyek közvetlenül nem segítenek, de újabb kutatási lehetőségeket nyitnak meg.
Fejleszthetünk új féle tornyokat, melyek például páncéltörő lövedékeket szórnak, vagy olyan segédépületeket, melyek megnövelik a környező tornyok tűzerejét vagy kapacitását. Az idegenek fizikai és pszichológiai elemzésével megismerhetjük a gyenge pontjaikat, vagy szert tehetünk olyan épületre, mely magára vonja és így másról eltereli a titánok figyelmét. Ha elégedettek vagyunk a meglévő eszközeinkkel, és inkább a számukat növelnénk, ráfeküdhetünk a feldolgozó és finomító üzemek fejlesztésére is, melyek a pályákon található kristályokat alakítják át elkölthető pénzzé.

Revenge of the Titans 04

Mi legyen a kutatás következő tárgya?

Értelemszerűen a pályák egyre nehezebbek, de jó taktikával és ügyesen megválasztott fejlesztésekkel ellensúlyozhatjuk a titánok erejét. A játékban általánosan érvényes a sárkány ellen sárkányfű logika, azaz amelyik úton páncélozott titánokat látunk közeledni, azt inkább páncéltörő képességű tornyokkal szegélyezzük, ha pedig a felderítés szerint a következő bevetésen olyan kis ellenfelekkel lesz dolgunk, amelyeket a tornyaink szenzorai nem képesek befogni, akkor fejlesszük ki a droid üzemet, mely automatikusan gyártja az ember méretű robotokat, amik fel tudják venni velük a harcot.
Minden bolygón fogunk találkozni legalább egy olyan küldetéssel, amelyben egy vagy több óriás titán is útnak indul ellenünk. Ezekre mindig fordítsunk kiemelt figyelmet, mivel sokkal nagyobb az életerejük, sokkal veszélyesebbek, és komoly pénzjutalommal jár, ha legyőzzük őket.

Érdemes a szörnyek és az épületeink mellett fél szemmel a pályát is figyelni, mert időről időre felvehető powerupok jelennek meg rajta random helyeken, vagy a legyőzött titánok nyomán. Jelenlétükre mozgó körök valamint ismétlődő hangjelzés figyelmeztet. Begyűjtésükkel ajánlott sietni, mert csak rövid ideig maradnak.
Legtöbbször csak pénzt kapunk belőlük, de belefuthatunk olyan powerupokba is, melyek a tornyainkat erősítik, vagy a szörnyeket gyengítik. Ez utóbbiakat magunkkal visszük a további bevetésekre, és mi dönthetjük el, hogy mikor használjuk fel őket. Érdemes az igazán rázós küldetésekre tartalékolni őket.

Revenge of the Titans 05

A titánokat fagyos hangulatban fogadtuk.

A Revenge of the Titans szórakoztató játék, mely (bármit is ígérgessenek a készítők a gyors játékalkalmakról) simán maga elé ragasztja a játékost több óra hosszáig. Persze egy-egy küldetés nem tart tovább 5-10 percnél, szóval az, aki erőt tud venni magán, hogy ne kezdjen bele mindig a következőbe, akár hetekre is eloszthatja a küldetéseket. Van végtelenített és túlélő játékmód is, ha a kampányt túl könnyűnek találnánk.
A játék grafikája és hangjai egyediek és stílusosak, jó atmoszférát teremtenek a sokszor viccesen tálalt komoly történet köré. Van egyfajta reménytelenség érzete annak, amikor több száz titán trappolásának zaja tölti be a hangszórót, de annál felemelőbb, amikor a lábdobogás abbamarad, és az utolsó kószáló idegent is megpirítja egy lila lézernyaláb.
Bár jómagam még nem értem a játék végére, úgy gondolom, hogy a fejlesztéseket nem lehet mind megszerezni addig. Emiatt biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben lesz egy újrajátszás, amikor is megpróbálok más fejlesztési útvonalon haladni, és úgy is elboldogulni a küldetésekkel.
A játékot csak ajánlani tudom mindazoknak, akik többre vágynak egy n+1-edik tower defense játéknál, de nem szeretnének egy összetettebb stratégiai játékba belebonyolódni. A retró élmény szeretete előnyt jelent, de nem követelmény.

A játék megvásárolható a Puppy Games honlapján, de elérhető a Steamen is.

Zárásképp álljon itt egy videó, melyet a készítők csináltak a játék megjelenésére:


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához