LFG.HU

Ursa_Maior
ismertetőCimkek

Tízezer éve él az élőhalott Istencsászár trónprotézisébe zárva. Tízezer év telt el azóta, hogy az áruló Horus hadúr lázadása majdnem romlásba döntötte az Ember Birodalmát és az Arany Trón fogságára ítélte az Uralkodót. A hatalmas felfordulásban még a Császár teremtményei, a genetikusan megváltoztatott szuperemberek, az ürgárdisták légiói is egymást pusztították. Emberek trilliói estek áldozatul a polgárháborúnak. Végül a Föld ostrománál szembe került egymással mester és tanítványa, az emberiség reménye és végzete. Horus, aki maga is egy isten pszichikai erejével rendelkezett, csapdát állított a Császárnak, ám az utolsó összecsapásban ő maga bukott el. Vezér nélkül maradt serege az Iszonyat Szemébe menekült, oda ahol a hiperür és a valós tér határai egybemosódnak.
A Horus eretnekség óta a Birodalom seregei visszahódították a galaxis nagy részét. Az elit űrgárdisták mellett, a lakosságból soraiból toborzott Birodalmi Gárda gondoskodik a rend fenntartásáról és védelméről.

De a galaxisban nem csak emberi lények élnek. A zöldbőrű orkok, egy régi űrjáró faj harcias leszármazottai, folyamatos veszélyt jelentenek. Mivel lételemük a háború az egész galaxisban megtalálható lakhelyeikről bármikor elindulhat egy újabb Waaagh-nak nevezett ork támadás.

Az eldák titokzatos, ősi népe Mestervilágoknak nevezett hatalmas űrjármüvekben él. Ezek a hatalmas űrhajók fény alatti sebességgel sodródnak eonok óta. Bár számuk meglehetősen alacsony, az eldák technikai fejlettségük miatt komoly ellenfélnek számítanak.
De a legnagyobb veszély mégsem kívülről jön. A hiperűrben lakó testetlen lények, a démonok figyelik az alkalmat, keresik a lehetőséget hogy egy óvatlan, kíváncsi esetleg hataloméhes elmébe befészkeljék magukat. A négy káosz isten és követőik a felelősek Horus megrontásáért és ők voltak azok akik mesterük halála után menedéket adtak a hadúr vert seregének birodalmukban, az Iszonyat Szemében. Bár számuk megfogyatkozott, az áruló gárdisták mutáns serege, a Káosz iszonyatos teremtményeivel kiegészülve, mindenkiben rettegést kelt, ahol megjelenik.

„Üdvözlünk a pokolban, melynek a neve Pandora Primus” Ezekkel a szavakkal kezdődik a Sabertooth Games Warhammer 40,000 világában játszódó gyüjtögetős kártyajátékának a szabálykönyve.
A játék fejlesztőinek a kezdetektől fogva az volt a célja, hogy visszaadják a figurás játék izgalmát. Jelentem sikerült. A szektorok birtoklásáért vívott csaták és az azokra való felkészülés alkotják a kártyajáték taktikai részét, melyben az egységeké a főszerep, a karakterek és kisebb mértékben az erődítések, tereptárgyak nyújtotta előnyök segítségével. A végső cél a bolygó öt szektorából háromnak az elfoglalása, a negyedik kör vége előtt.

Feladatuk elérésében három fajta gyűjthető lap segíti a játékosokat. Karakter, egység és tereptárgy. A másik két laptípus rögzített : az öt szektor és a fajonként különböző flotta lap minden alap pakliban megtalálható.

Karakter :
A lap bal felső sarkában a pajzs utáni szám a karakter páncélmentője. A karakterekre addig nem lehet támadni (lőni, vagy közel harcban támadni) amíg nem vettek aktívan részt a csatában (nem lettek elforgatva). Amennyiben igen, elég egy sebzést okozni, amire ha nem „dobja meg” a mentőjét, akkor „ a sarkinyúl kinyúl”. A mentő alatt található(k) a karakter képessége(i). A fejjel lefelé látható szöveget (parancs sor) a csaták folyamán lehet használni, amennyiben a lap nincs az asztalon. A kocka a lap „véletlen értékét” jelöli. Baloldalt látható a lap neve és a sereg ill. egyéb jelölések.


Egység :
Kezdjük megint felülről. A bal felső sarokban található pajzs ikon (flag = zászló) az egység terület megszerző és megtartó képességét jelöli. Ez talán egy kicsit magyarázatra szorul. Hagyományosan a gyalogság (ill. a gyalogos harcra kiképzett lovasság) tartotta meg az elfoglalt területet. A fenti jelzéssel általában (nem mindig !) a gyalogos (= infantry) egységek rendelkeznek. Járművek ritkán. A következő három ikon a tűzerő, a sebesség és a páncél jelölésére szolgál. Az első, az egység tüzerejét (ennyit sebzést okoz), a második a sebességét (ennek a blokkolásban van szerepe), a harmadik a páncélzatának erejét (minimum ennyit kell sebezni rajta hogy a veszteséglistára kerüljön) mutatja. A kép alatt az úgynevezett kulcsszavak találhatóak, alattuk az egység speciális képességei. Alul ismét a parancs sor látható az elmaradhatatlan kocka társaságában. Baloldalt az egység neve, valamint a lapra vonatkozó további információk láthatók.


Erődítmény :
A bal felső sarokban az erődítmény „páncélja” látható, azaz mennyi sérülést bír el mielőtt összedől. A kép alatt látható az erődítés képessége, milyen célra alkalmas. Alul a már ismert parancssor és kocka található, míg baloldalon ismét a kártya neve látható.


Sajnos a flotta és a szektor lapokról nem rendelkezem jelenleg hasonló képekkel ezért csak leírni tudom őket, de a www.sabertoothgames.com címről letölthető szabálykönyvben megtalálhatóak.

A flotta lapon a sereg nevén kívül két fontos információ és a kör jelző található. Az első az úgynevezett Első hullám szám. Ez határozza meg a kezdés sorrendjét illetve az első lehozatal (lásd később) nagyságát. A második a sereg speciális képessége ez seregenként változó.

Az 5 szektor lap különböző tulajdonságokkal rendelkezik. Három dolog azonban mindhármon megtalálható. Első : zászlók. Minél magasabb ez a szám annál nehezebb a terület megszerzése. A második a lap neve. A harmadik pedig a győzelmi pont érték. Ez ismét egy kis magyarázatot igényel. Amennyiben a negyedik kör végéig egyik játékos sem tud három szektort meghódítani a megszerzett szektorok győzelmi pont értéke alapján kerül kihirdetésre a győztes.

Maga a játékmenet zseniálisan egyszerű.
A kör a lehozatal (deployment) fázissal kezdődik. Először a flotta kártyán első hullámnak nevezett számú lap kerül letételre arccal felfelé (pl. ork 3, ürgárdista 1). Ezután a normál lehozatal következik. Ez oldalanként hat lapot jelent, melyek arccal lefelé, felváltva kerülnek az asztalra.
Második (csata) fázis. Először a védekező sereg (alacsonyabb első hullám szám) választ egy csatamezőt (szektort). Az ott található lapok felfordítása után mindkét fél felhúzza az ún. parancsnoki lapokat. Itt kap szerepet a lap alján található, fejjel lefelé nyomtatott parancs sor. A játékosok felváltva kezdeményeznek harccselekményeket (BA = battle action). Ez a játék legizgalmasabb és legösszetettebb része, aminek részletes ismertetése nagyobb helyet igényelne, mint ami rendelkezésre áll. A lapok bal alsó sarkában található kockáknak is ebben a fázisban van szerepe. Amikor egy kártya hatása nyomán „dobni” kell, felhúzod a húzópakli legfelső lapját és az azon található kocka mutatja a dobás eredményét. Amennyiben egymásután mindkét játékos passzol a csata véget ért. Ha valakinek több zászlója van mint az ellenfélnek és legalább annyi mint ami a szektor elfoglalásához kell, végleg megszállja a szektort (és a saját húzó paklija mellé teszi). A négy információs mező (zászló, statisztikák, képességek, parancs sor, kocka) és a dobott lapok visszakeverése a húzó pakliba gondoskodik a kiegyensúlyozott játékmenetről és a szinte végtelen variációs lehetőségekről.

Az első kiadásban 250 kártya található, melyek öt kategóriába sorolhatók : 4 sereg (űrgárdista, ork, elda, káosz) valamint általánosan használható lapok. Mindezt a négy fajnak megfelelő négy féle összeállított 55 lapos pakliban, és a 12 lapos véletlenszerűen összeállított bosterekben találhatod meg.

A játéknak már készül a magyar nyelvű szabálykönyve, a Webshopból rendelt példányokhoz ezt is mellékelni fogják. Napokon belül szintén magyar nyelven is elérhető lesz az Astonomicon, ami a kiadó játékos regisztrációs felülete, ahol a versenyregisztrációk, játékos statisztikák, és a pontszámok/visszaküldött booster csomagolások alapján különböző egyedi ajándékok (foilos lapok, stb) lesznek beszerezhetőek.

A játék versenyeinek hazai koordinálását a Virtuarium fogja ellátni, várhatóan az ország több pontján lesznek rendszeres versenyek (ehhez jelenleg a versenyek szervezéséhez keresnek jelentkezőket, akik bíróként/szervezőként tudnának a területükön tevékenykedni – virtuarium@enternet.hu címen lehet jelentkezni).

2002 elején várható az első kiegészítő megjelenése mely 2 új sereget (tiranidák, Birodalmi Gárda) valamint új lapokat tartalmaz a régiekhez.

A jól felépített és kellemesen darkos kinézetű honlapról további információkat kaphattok a játékról, valamint a szabálykönyv, és egy bemutató pakli is letölthető.

Ha bármilyen kérdésetek van forduljatok nyugodtan hozzám.

Ursa Maior
balint_somkuti@goodyear.com


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://webshop.rpg.hu/kategoria.php?CA=200]
[http://www.sabertoothgames.com/]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.