LFG.HU

Narmor
ismertetőCimkek

Nem is olyan régen megjelent a külhonban nagy sikernek örvendő Dragon Age szerepjáték második dobozos szettje. Mint már az áprilisi Dragon Age RPG ismertetőből kiderült, a „Set 1” 1-5. szintig tartalmaz mindent, ami a játékhoz szükséges, igaz érdemei ellenére sokan hiányoltak bizonyos dolgokat belőle, például, hogy nincs lehetőség Szürke Kamarást (Grey Warden) alakítani. Nos, a „Set 2”-nek köszönhetően immár ez sem probléma, ráadásul folytathatjuk a fejlődést 10. szintig. Ám nézzük csak sorjában.

A doboz arányait és stílusát tekintve teljesen megegyezik az előzővel, leszámítva a borítót, melyről ugyancsak az aktuális Játékosok Könyvének (Player’s Guide) festménye tekint ránk, és egyéb apróságokat, például a karaktereket ábrázoló képeket az oldalán. A doboz anyaga igényes karton, habár az én példányomnak, meg gondolom, másénak is, belülről barnás színű az anyaga, míg a „Set 1”-é fehér, de ez igazából lényegtelen. Belül találunk egy Thedas térképet, hat darab kemény, kétoldalas referencia lapot, kezdve a kis és nagy harci cselekedetektől (Actions) a harci kunsztokon (Stunt) át, a teljesen új szerepjátékos (Roleplaying) és felfedező (Exploration) kunsztokig, aztán egy játékosoknak és egy játékmestereknek szóló könyvet. A következőkben az utóbbi kettőről fogok beszélni.

A Játékosok Könyve 80 oldalt tesz ki, borítóján egy Szürke Kamarást láthatunk gyilkolás közben, a lekaszabolt szörnyeteg szájából és nyakából vér spriccel -  elég látványos kép, nekem bejön, habár már most megjegyezném, a Játékmesterek Könyvének (Game Master’s Guide) borítója sokkal jobban tetszik, de majd ha odaérünk… Szóval a könyv, miként elődje, puhafedeles, de igen jó minőségű színes lapokra nyomták. Először egy bevezető tájékoztatja az olvasókat a doboz tartalmáról és egyéb érdekes információkról a „Set 2”-vel kapcsolatban. Ezután jön az első fejezet, mely a „Lore of Thedas” nevet viseli, ebből megtudhatunk rengeteg dolgot a Szürke Kamarásokról, Orzammarról, annak kultúrájáról, a kasztokról (ezalatt társadalmi kasztokat értek), aztán pedig a világ vallásait ismerhetjük meg igen részletesen. Miután ezzel végeztünk, átérünk a „Character Options” című fejezetbe, melyben több újdonsággal is találkozni fogunk. Első ilyen, hogy új opciókkal bővült a karakteralkotás például a tulajdonságok pontelosztásos meghatározásával vagy az új hátterekkel (Backgrounds). Hátterek tekintetében van minden, ami  szem szájnak ingere, csak hogy néhány példát említsek: High-Born Dwarf, Orlesian Exile, Nevarran Adventurer,  Qunari Beresad stb. Több mint tíz új háttérrel gazdagodott a játék. Ezután a kasztokra (Classes) vonatkozó 6-10. szintig terjedő információk jönnek, majd pedig egy új „kaszt” is megjelenik,  a Szürke Kamarás, bár ez mégsem igazi kaszt, hanem inkább egy bármikor elérhető „plusz” (a beavatási szertartásról a Játékmesterek Könyvéből szerezhetünk tudomást).

Miután magukra hagyjuk a Kamarásokat, átérünk a „Focuses, Talents and Specializations” című fejezetre. Itt kapunk néhány új fókuszt, pár új tehetséget (Talents), no meg mindhez újabb szintet, a mestert (Master). Ezek után pedig a fejezet legizgalmasabb pontjához érünk: a specializációkhoz. Minden kaszt hármat kap, ezek közül egyet választhat a karakter, de az az egy specializáció szintlépésekkel fejlődik. Itt is hadd említsek egyet-egyet kasztonként: orgyilkos (Assassin), berzerker (Berserker) és vérmágus (Blood Mage).
A negyedik fejezetet a felszerelésnek szentelték, ebben az újdonságot a mérgekre és csapdákra vonatkozó szabályok jelentik. Ezt a „Magic” című fejezet követi, melyben az új varázslatokat tekinthetjük meg, továbbá kiderül, milyen veszélyeket tartogat a mágia (bizonyos varázslatok besülése akár komoly gondot okozhat). Az utolsó fejezet a játékkal foglalkozik, jó tanácsokon kívül itt ismerhetjük meg az új kunsztokat.

Alapvetően bonyolításnak tűnhet a szerepjátékos és a felfedező kunsztok bevezetése, azonban egyáltalán nem változtat a rendszer egységén, s akár elképzelhető átjárás is, pl. egy harci helyzetben szerepjátékos kunszt használata. Továbbá, újabb cselekedeteket is találunk ebben a fejezetben, amik némileg bővítik a harci lehetőségeket.

A Játékmesterek Könyve ugyancsak 80 oldalas terjedelemmel büszkélkedhet, a borítója pedig igazán remek: ez egy kalandozó csapatot ábrázol harc közben, s egészen úgy tűnik, vesztésre állnak. Imádom az ilyen képeket. A könyv ugyancsak egy bevezetővel kezdődik, ebben a kötet tartalmáról tudhatunk meg némi információt. Az első fejezet a Szürke Kamarásokról és a Mételyről (Blight) szól. Ezután jön a „Running a Campaign” című fejezet, mely tanácsokat ad a játékvezetéssel kapcsolatban. A harmadik fejezet a szörnyekkel foglalkozik, itt már egészen combos ellenfeleket találni, melyekkel igencsak megizzaszthatjuk a partinkat. Hogy itt se maradjunk példák nélkül: genlok küldött (Genlock Emissary), hurlok vezérhím (Hurlock Alpha), vérfarkas (Werewolf).
Ezt a „Rewards” című fejezet követi, mely a karakterek jutalmazásával foglalkozik. Ezalatt egyedi hírneveket értek, melyek bizonyos bónuszokat adnak, valamint mindenféle mestermunkát és varázscuccot. Plusz, az igazán nagy kincsekhez is kapunk egy táblázatot. Végezetül maradt az utolsó fejezet, melyben, miként az már a „Set 1”-ben is volt, egy kalandmodul található, mégpedig a „The Autumn Falls”. Ez a könyv felét kiteszi. Egy jó sztorin túl kapunk vele máshol is felhasználható NJK statisztikákat, meg szabályokat a tornákra.

Mindkét könyv színes-szagos, bár talán kicsit kevesebb az illusztráció bennük, mint az előző szett könyveiben, ám ezt nem éreztem igazán problémának. Összességében véve teljesen elégedett vagyok a „Set 2” tartalmával, rengeteg új lehetőséget tartogat mind a játékosok mind a játékmesterek számára.

A kiadó boltja: http://greenronin.com/store/product/grr2804.html


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához