LFG.HU

Albert
ismertetőCimkek

Ezúttal egy multiplatform játékot mutatok be, amely az asztali gép böngészőjében, Androidon és iPhone-on egyaránt elérhető. Egy grafikus roguelike játékot képzeljetek el, egyszerű játékmenettel és stílusos pixelgrafikával, ami egy Hero Quest adaptációnak indult de annál már sokkal több. Ugyan a játék elérhető már jó ideje, én az Android Marketen és az App Store-ban sem láttam még magyar hozzászólást, pedig igazán kár lenne elmenni mellette. Itt egy kedvcsináló leírás róla.

A Legends of Yore-ban új játék indításakor választhatunk három karakter közül:

Gyertek csak! Üssetek! Már fullon a rage!

A harcos erős, a többi karakterhez képest nagyobb a sebzése és az életereje, főleg a közelharcokat szereti. Az elszenvedett sebzésektől nő a rage értéke, ami minél magasabb, annál nagyobbat csap ő is.

Egy megfagyasztva, egy pedig a másik ajtón át jön.

A mágus a charge-ből képes varázsolni, ami lassan magától visszatöltődik, de ha meditál egy-két körig akkor gyorsabban fel lehet tölteni. Közelharci és távolsági támadásokat, gyógyítást, védelmező aurát és az ellenséget legyengítő vagy teljesen megbénító varázslatokat képes megtanulni tekercsekből.

Íjász munka közben.

Az íjász a távolsági támadásokban jártas, neki a zen értéktől függ a sebzés nagysága, amit fókuszálással (pár kör kihagyásával) lehet feltölteni, de ha a karakter sebződik, akkor gyorsan elfogy a zen-je. Ő az egyetlen aki képes csapdákat kirakni.

Mindhárom karakter típus kombinálható az 50. szint elérése után és így lehet barbárrá, paladinná stb. válni. Megjegyzem mint minden hasonló játékban it is a harcossal a legkönnyebb játszani kezdetben, őt ajánlanám kezdő játékosoknak. Én a legjobban az íjásszal élveztem a játékot és a mágussal volt a legnehezebb életben maradnom és fejlődnöm.

Ojjaj, itt a vég...

A sztori szerint Yore földjein béke honolt, amíg a gonosz el nem árasztotta szörnyű teremtményeivel a világot (igazán eredeti sztori). Aria kis falujában kezd hősünk, látogassuk meg a boltokat, esetleg fogadjunk el egy küldetést a falu vezetőjétől, majd irány a dungeon, ami a játék alapjául szolgáló Hero Quest társasjáték alapján szobákból áll, melyekben lehetnek szörnyek és kincsesládák. Az utóbbi pár hónapban ez az alapötlet rendesen fel lett turbózva: előfordulhat, hogy ránk nyit a szomszéd szobából egy szörny, vagy rejtekajtót találunk, csapdába nyùl hősünk amikor ládát nyitna, vagy egy mindenen átgázoló boss-al kerülünk szembe.

Vagy mégsem?

A harc alapvetően a Hero Quest szabályai szerint zajlik, azaz olyan hatoldalú kockával számol a gép, aminek 3 oldalán koponya, 2 oldalán gonosz pajzs és 1 oldalán jó pajzs van. Ehhez a rendszerhez lett hozzáadva a mérgezés a fagyasztás és a cuccaink extra képességei meg persze a karakterünk kasztja. A harcossal neki kell mennünk az ellenségnek a támadáshoz, az íjásszal és a mágussal többnyire messziről támadunk.

Mi van? Milyen három kívánság?

A játék egyik fő eleme a felfedezés, nem csak a mindig véletlenszerűen újragenerálódó dungeon-ökre gondolok, hanem a játék egyéb elemeire is. Ugyan elérhető egy hivatalos útmutató a játékhoz, illetve a fórumban is kiváló tippeket lehet olvasni, de alapvetően a játékosra van bízva hogy kiismerje és felfedezze Yore világát, a helyszíneket, a tárgyakat és a szörnyeket. De ezt magára a programra is értem: mivel hetente több update is kijön a játékhoz, ezért érdemes újra és újra meglátogatni a régi ismert helyeket, mert gyakran bővülnek új elemekkel, NPC-kel, lehetőségekkel, a boltokba is időnként új tárgyak érkeznek.

Már az egész falut felástam.

A fejlesztő java alatt ìrja a játékot és összerakott magának egy olyan fejlesztőkörnyezetet, amivel egy gombnyomással képes lefordítani a játékot webre, iPhone-ra és Androidra. A gyakori frissítések miatt előfordult velem olyan hogy egyik nap eltűntek egyes boss-ok a dungeon-ök legalsó szintjéről, vagy hogy egy olyan faluba értem be amiben nem voltak házak és nem volt kijárat, de az aktív MineCraft játékosok ehhez bizonyára már hozzá vannak szokva (gondolok itt olyan kritikus bugokra, amik egy-egy nem teljesen átgondolt update-el kerültek be, de másnapra ki lettek javítva). Ilyenkor nem kell megijedni, másnap a szokásos frissítést leszedve általában kijavulnak ezek az ideiglenes anomáliák.

Mi van fiúk? Ti is pecázni jöttetek?

A legújabb fejlesztés a játékban a NetHackből ismerős háziállat. A második kutyusomat nemrég vettem meg, az első kutyámat, Bingót, sajnos saját fajtársai ölték meg (még csak első szintű volt szegény, egy kis kölyökkutya csupán). A farmon ahol a kis kedvencünket beszerezhetjük van egy dungeon, ami ideális hely a kis új barátunk kiképzésére, itt érdemes felhúzni őt úgy a hatodik szintig legalább. A kocsmákban is megjelent a “stable” opció (istálló), amire rákattintva leadhatjuk megőrzésre háziállatunkat mielőtt egy veszélyesebb küldetésre indulnánk.

Paladin és hú kutyája: Bingó.

A játéknak van ingyenes és fizetős változata is. Az ingyenes is tartalmazza a teljes játékot, de a 20. szint elérése után feleződik minden XP és pénz amit kapnánk. Nekem ez az egyetlen app, amit megvettem Androidra és nem bántam meg. Egy igazi casual roguelike játék, imádnivaló pixeles grafikával.

Robbanó creeper az erdőben? Kraftom sincs honnan került ide?

A játék játszható java-ban bármely asztali gép böngészőjében, letölthető az Android Marketről vagy az Apple App Store-ból, illetve van letölthető változata Windows, Linux és Mac alá. A teljes játék kicsivel több, mint 400 Ft-ba kerül, letölthető külön vagy megvehető közvetlenül az ingyenes változatból. Tényleg nem akarok róla többet írni, mert legjobb ha mindenki maga fedezi fel a játékot, azért pár spoileres képet találhattok ebben a cikkben.

Még egy kis loot, utána ideje lesz már visszamenni a faluba.

Az adott állást elmenthetjük online is, így például a weben megkezdett játékunkat folytathatjuk az iPhone-unkon vagy az Androidos okos telefonunkon.

A játék fejlesztője a Coke and Code, a grafikát Oryx követte el.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához