LFG.HU

ismeretlen
ismertetőCimkek

forrás: Internetto, törzsasztal

George Lucas a múlt héten bejelentette, hogy a Star Wars csak 6 részes
lesz, tehát a Return of the Jedi-nek nem lesz már folytatása.

Az év végén a Skywalker ranchon a Lucasfilm központjában tartottak egy
meeting-et közel 450 személy részvételével akik az első rész reklám,
promoció és értékesítési ügyiben vesznek részt.

Levetítettek részeket a már kész / !!! / filmből és a résztvevő cégek
képviselői felállva ünnepelték George Lucas-t.

Az alábbiakban részletek az USA-ban tervezett reklám, promociós és
termékkampányokról cégekre lebontva:

1. LUCASFILM és 20TH CENTURY FOX

A Lucasfilm bejelentette, hogy a 11/98-ban bemutatott mozi trailer
fantasztikus siker volt 45 nemzeti tv társaság foglalkozott vele 220
perc adásidőben, ezen kívül számtalan újság és internet oldal szentelt
figyelmet neki. A legtöbbet arról írtak, hogy a rajongók mennyit
álltak sorba, hogy a trailert megnézzék majd utána a főműsort meg
sem nézve távoztak.
A Lucasfilm weboldala a történelem legnagyobb internet eseményének
részese volt egy hét alatt 2 millióan töltötték csak innen le a
trailert.
A Lucasfilm közölte a 2 perces előzetest visszahívják a mozikból és
helyette egy 5 perces kerül nemsokára bemutatásra.
A Lucasfilm készített 5 db tv spotot is ezeknek sugárzási időpontja
még ismeretlen.
Az amerikai mozikban a promóció májustól augusztusig tart. A
nyomtatott kampámy márciusban kezdődik.
Még nem zárták le a teljes reklámköltségvetést !!!!!!
A FOX a filmet cak olyan mozikban kívánja játszani amelyek
rendelkeznek tökéletes digitális hanggal, a nyitó héten a a filmet
3000 mozivásznon mutatják be.
A video változat 2000-ben jelenik meg.

2. PEPSI COLA

A Pepsi az új film szereplőinek a képével ellátva 8 milliárd darab
dobozos üdítőt dob piacra, ezek között a 12-es és 24-es
csomagolásuakban véletlenszerűen el lesz rejtve egy-egy ` arany Yoda `
doboz.
A Pepsi kihelyezi a film reklámtábláit és életnagyságu figuráit 38.000
supermarketben és boltban.
Elkészítenek 25 millió üdítős poharat a figurák képeivel.
A film és a termékek reklámozására készítenek 3 tv spotot amelyet erős
rotációban főműsoridőben sugároznak majd az USA Tv-k.

3. TRICON / PIZZA HUT, KFC, TACO BELL /

A három lánc csatlakozik a kampányhoz, mindegyikben lesznek speciális
ajánlatok ajándékok SW menük, SW üditős poharak stb.
Mindegyik lánc / !! / átalakul egy-egy STAR WARS bolygóvá:

PIZZA HUT: CORUSCANT
KFC: NABOO
TACO BELL: TATOOINE

4. HASBRO és GALOOB TOYS

Azt tervezik, hogy 1999-ben 1 milliárd dollár értékben fognak SW
játékokat forgalmazni / csak az USA-ban 8000 milliót /.
A legnagyobb játékkampányt indítják el, 40 millió dollár tv reklám
értékben. A vásárlók gyűjthetnek majd ` jedi pontokat ` amelyekkel
különféle ajándékokat kapnak majd.
200 féle játékot adnak ki: akció figurákat, akció járműveket,
monopolyt, 3-D Puzzle-t, fénykard szettet stb.

5. LEGO INTERNATIONAL

A Lego tv reklámokat sugároz 3/99-5/99-ig.
Beleépítik A SW-t a prrogramjaikba: Lego építők klubja / 1 millió tag
/, kéthavi magazin, postai levelezés.
A tavasszal Kaliforniában nyíló első amerikai lego parkban helyet kap
a SW.

6. LUCASART és NINTENDO

A LucasArt 5 féle termékkel jelentkezik, megjelenések
2 5/99
2 9/99
1 12/99.
A Nintendo a SW játékokra 9.5 millió dollár reklámpénzt szán, valamint
előzeteseket ad a Nintendo Power magazinban / 1 millió olvasó /.
Még nem jelentették be, hogy tulajdonképpen hány játékkal lépnek
piacra, de fajtánként 5 millió darabot kívánnak
eladni.

Április 30-tól Május 2-ig rendezik meg Denverben a Space and Air
Museum-ben a STAR WARS konvenciót amelyre 25 ezer vendéget várnak.
Az amerikai SW klubnak 200 ezer tagja van, levelezési listájukon 1
millió személy található.

CSAK ENNYI!


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.